Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

1207 schreef:
Delhaize kan niet dicht, haven kan niet dicht, ...
Stop toch met dat politieke discours en zoek een oplossing, in het onderwijs is alles ontploft en nog steeds politieke koehandel
Alles ontploft? Van overdrijven gesproken
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Delhaize kan niet dicht, haven kan niet dicht...
En desondanks blijven die dus functioneren, zonder dat het personeel bij bosjes dood valt.

Nu zijn ze bij het lager onderwijs boos omdat de leerkrachten daar geen afkoelingsweek krijgen. Natuurlijk. In het middelbaar kan je als leerling nog effectief iets doen in thuisonderwijs. In de lagere school is dat bezigheidstherapie.

Kinderen onder de twaalf kan je geen 7 a 8 uur achter een laptop zetten. Dat is mentaal niet doenbaar. Dat werkt niet.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

quovadis schreef: Alles ontploft? Van overdrijven gesproken
exponentieel is een lastig concept
Week 1: 3 scholen dicht
Week3: 40 scholen dicht
Momenteel heb ik geen idee hoeveel scholen dicht zijn

Ik noem da ontploft ja,
Ik ken uw argumenten om te minimaliseren maar de piek vd 2e golf gaan we overstijgen vrees ik
Los van uw cijferoorlog en wat mij betreft is het geen kwestie van schuld.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

1207 schreef:
quovadis schreef: Alles ontploft? Van overdrijven gesproken
exponentieel is een lastig concept
Week 1: 3 scholen dicht
Week3: 40 scholen dicht
Momenteel heb ik geen idee hoeveel scholen dicht zijn

Ik noem da ontploft ja,
Ik ken uw argumenten om te minimaliseren maar de piek vd 2e golf gaan we overstijgen vrees ik
Los van uw cijferoorlog en wat mij betreft is het geen kwestie van schuld.
Als het effectief expontieel zou zijn dan zouden we nu al met honderden gesloten scholen moeten zitten maar dat is niet het geval. Het gaat nog altijd over lokale uitbraken die onder controle zijn door de nodige maatregelen te treffen
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

De avondklok in Frankrijk heeft nu officieel gefaald in het bereiken van haar doelstelling, en zal binnenkort afgeschaft en vervangen worden door andere maatregelen. Ondanks enkele vervroegingen vanuit het slecht-geinformeerde idee dat vervroegen zoden aan de dijk zou brengen. De reden is simpel: avondmobiliteit is normaal over verschillende uren verspreid, de avondklok vermindert die mobiliteit hoegenaamd niet zoveel, het enige wat ze doet is die mobiliteit in enkele uren concentreren, waardoor mensen tijdens die uren veel dichter op elkaar zitten dan zonder avondklok. In een dun bevolkt gebied raak je daar misschien nog wel mee weg, maar in een dicht bevolkt gebied of een stad krijg je zo alleen maar meer besmettingen, wat het effect van de enkele geannuleerde lockdownfeestjes waarvoor de avondklok wel nuttig is weer volledig teniet doet.

^ Dit is iets om in het achterhoofd te houden als ook onze politici weer zouden besluiten om niet te doen wat moet, maar in de plaats wel nutteloze maatregelen zouden nemen om te tonen "dat ze iets doen". Vlaanderen is 1 groot dichtbevolkt gebied, een vervroegde avondklok zal meer kwaad dan goed doen en hier de cijfers enkel verder omhoog jagen. Gelukkig lijken de meest verstandige experts van de regering dat ook te beseffen en proberen ze die boot af te houden van de politici.

In die zin hebben de mensen in NL - ook 1 groot dichtbevolkt gebied - die protesteren tegen de vroege avondklok dan ook volledig gelijk. Rutte moet die maatregel weer intrekken. Ook bij ons is er geen enkele aanleiding om nog te geloven dat de huidige avondklok ook maar iets bijdraagt aan de controle van de pandemie. De cijfers zijn het beste bewijs. Het is tijd om ze weer af te schaffen, een van de weinige mogelijke "versoepelingen" die geen kwaad kunnen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

quovadis schreef:]
Als het effectief expontieel zou zijn dan
dan verwacht jij dat binnen de week alle scholen dicht zouden zijn?
Tsja, ik vermoed dat je zelf wel beseft dat deze insinuate onzin is
Op een week tijd zijn ook niet alle belgen besmet.

Sterftecijfers stijgen nu al, dat belooft weinig goeds voor valentijn en later
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Vraagje dat ik al enkele keren gehoord ben: kinderen -12 jaar mogen nog slechts 1 hobby beoefenen (vanaf volgende week?).

Hoe wordt dat in de praktijk afgedwongen/gecontroleerd?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef:Vraagje dat ik al enkele keren gehoord ben: kinderen -12 jaar mogen nog slechts 1 hobby beoefenen (vanaf volgende week?).

Hoe wordt dat in de praktijk afgedwongen/gecontroleerd?
op dit moment is er nog niets beslist. De federale regering moet dit allemaal nog bekrachtigen.

En hoe ze het gaan controleren? Gezond verstand van de ouders want ze gaan niet controleren blijkbaar :???:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

DarkV schreef:De ene dag weet men totaal niet waar het vandaan komt... en de volgende dag heeft men plots gedetailleerde grafieken per beroepscategorie :roll:
Inderdaad, die spreidstand heb ik hier ook al meermaals aangeklaagd.
DarkV schreef:Ik lees niets anders dan school X, Y en Z gaan dicht wegens een uitbraak... is dit dan fake news ?
Al die andere landen sluiten hun scholen, dat zijn allemaal schoolbashers volgens sommigen.
Het zal duren tot de ouders zelf hun kinderen terughalen of dat de leerkrachten zo massaal uitvallen dat de druk van die kant hoog genoeg zal zijn.
Sommige ezels denken dat ze met de steen kunnen onderhandelen, men noemt ze dan ook steenezels.
Laatst gewijzigd door boulder 27 jan 2021, 20:59, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

CCatalyst schreef:
Hoe wordt dat in de praktijk afgedwongen/gecontroleerd?
Ze zien dat aan de mobiilteit. Hoe minder ouders rondrijden, hoe minder mobiliteit = minder besmettingen.

Het was dus fout om niet àlle buitenschoolse activiteiten op te schorten. Maar wat niet is, kan nog komen.

@boulder

Die scholen sluiten niet, die zijn al sinds half december dicht. Zonder veel effect, blijkbaar.
Laatst gewijzigd door phil48 27 jan 2021, 20:59, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ondertussen maakt de EU zich boos op Astrazeneca omdat ze de "beloofde" vaccins niet kunnen leveren.
Alleen, volgens Terzake zouden ze bij Europa een contract getekend hebben dat "on best effort" inhoudt.
Astrazeneca moet dus zo goed mogelijk zijn best doen.
Ik zou zeggen: als dat klopt zijn de mensen die die contracten onderhandeld hebben aan de kant van Europa de grootste idioten die je maar kunt indenken.
Als je "on best effort" onderhandelt dan sta je zo zwak als maar kan.
Bewijs nu maar eens dat de tegenpartij niet haar uiterste best doet.
Achteraf dan komen janken dat het niet loopt zoals je gewild hebt, echt, hoe stom kun je zijn... :bang:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Idioten, of bezweken voor big-pharma lobbyisten!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef:Ondertussen maakt de EU zich boos op Astrazeneca omdat ze de "beloofde" vaccins niet kunnen leveren.
Alleen, volgens Terzake zouden ze bij Europa een contract getekend hebben dat "on best effort" inhoudt.
Zoals ik al meermaals zei (en Dizzy maar niet snapt), het is dus een middelenverbintenis.
boulder schreef:Astrazeneca moet dus zo goed mogelijk zijn best doen.
Klopt, dat is een middelenverbintenis. Je verbindt je ertoe om zo goed mogelijk je best te doen om een bepaald resultaat te bereiken. Je verbindt je er echter niet toe om het resultaat te bereiken (dat is een resultaatsverbintenis). Je zou mss afvragen wat de waarde daar dan van is, maar in de praktijk is dat toch heel wat, voor heel wat zaken waarbij een zeker resultaat onmogelijk gegarandeerd kan worden zijn middelenverbintenissen de enige realistische optie. Als blijkt dat de tegenpartij niet zo goed mogelijk zijn best deed, wat wel degelijk bewezen kan worden (alhoewel het niet zo makkelijk is als een resultaatsverbintenis), kan je sancties inroepen of naar de rechtbank stappen.
boulder schreef:Ik zou zeggen: als dat klopt zijn de mensen die die contracten onderhandeld hebben aan de kant van Europa de grootste idioten die je maar kunt indenken.
Ja ok, maar Pfizer en AstraZeneca en co, die ervaring hebben met geneesmiddelenontwikkeling in de praktijk (itt politici die geen enkel benul hebben van de echte wereld), zouden ook gewoon geweigerd hebben om een resultaatsverbintenis te tekenen. Dus het was dat of niets.

Je hebt wel gelijk dat ze nu niet moeten komen janken. Ze zijn er toen akkoord mee gaan, ze moeten de gevolgen van hun keuzes dan ook aanvaarden ipv de schuld weer op anderen te steken. De electorale afstraffing volgt wel.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

wied schreef:Idioten, of bezweken voor big-pharma lobbyisten!?
Ik ben overtuigd van het laatste ...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CCatalyst schreef:Ja ok, maar Pfizer en AstraZeneca en co, die ervaring hebben met geneesmiddelenontwikkeling in de praktijk (itt politici die geen enkel benul hebben van de echte wereld), zouden ook gewoon geweigerd hebben om een resultaatsverbintenis te tekenen. Dus het was dat of niets.
De EU heeft ongetwijfeld een legertje vetbetaalde juristen, dat die mensen niet weten hoe de wereld in elkaar zit, zou echt helemaal idioot zijn.
Maar dat ze niet méér wilden bieden, kan ik gerust geloven.
Per slot van rekening, de EU tekende hun contract 3 maanden later dan de Britten.
Dus ja, het is weer een gevolg van eigen falen en verkeerde beslissingen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

We krijgen wat meer inzage in wat er de voorbije dagen allemaal gecirculeerd is tussen experten en ministers en waardoor de kar inzake de scholen lijkt te gaan keren.

Pikant detail: Ben Weyts wordt niet meer in CC gezet voor die informatie. Zegt hij toch zelf. Het lijkt er meer en meer op dat er men in alle stilte op federaal niveau bezig is om nieuwe maatregelen uit te werken waarin ook een schoolsluiting zal zitten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

CCatalyst schreef:We krijgen wat meer inzage in wat er de voorbije dagen allemaal gecirculeerd is tussen experten en ministers en waardoor de kar inzake de scholen lijkt te gaan keren.
Voor mij zit dat achter een betaalmuur.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Inderdaad, best de scholen sluiten. Kunnen de grootouders de kinderen terug opvangen, dan zijn die mensen ook nog eens content. :-D
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:Gelukkig zijn er nog voldoende mensen die wél naar data kijken en niet de kop zot laten maken over 30 besmettingen in een school.
Ik lees niets anders dan school X, Y en Z gaan dicht wegens een uitbraak... is dit dan fake news ?
Dat is geen fake news, het is exact wat het is: op de 4000 ofzo scholen zijn er nu enkelen toe.
Ik kan alleen maar aanmoedigen dat er ook in scholen getest wordt en dat er op die besmettingen ook actie ondernomen wordt. Ik zie weinig andere sectoren waar 3 besmettingen tot 5000 quarantaines leiden (lijden).
1207 schreef: Delhaize kan niet dicht, haven kan niet dicht, ...
Natuurlijk kan dat wel. De "haven" is ook geen werkgever hé, maar een locatie. We doen ook niet "Antwerpen" dicht, wel een school waar besmettingen zijn. De Delhaize kan wel dicht.
We doen het niet toe, maar dat is een kwestie van politieke (on)wil.
CCatalyst schreef:De avondklok in Frankrijk heeft nu officieel gefaald in het bereiken van haar doelstelling
Dan zijn er - zoals wel vaker - meerdere mogelijkheden.
Misschien begon de avondklok wel te vroeg, met een piek in supermarktbezoeken over de middag. Misschien is een avondklok 20-05 effectiever dan 18-06.
In die zin hebben de mensen in NL - ook 1 groot dichtbevolkt gebied - die protesteren tegen de vroege avondklok dan ook volledig gelijk
.
Je gaat in dit topic toch niet weer vernielingen en bestormingen goedpraten hé? De vernielingen zijn toch maar losjes gelinkt aan de avondklok, voor sommigen is elke reden goed om de crimineel uit te hangen.
Rutte moet die maatregel weer intrekken. Ook bij ons is er geen enkele aanleiding om nog te geloven dat de huidige avondklok ook maar iets bijdraagt aan de controle van de pandemie. De cijfers zijn het beste bewijs. Het is tijd om ze weer af te schaffen, een van de weinige mogelijke "versoepelingen" die geen kwaad kunnen.
Ingevoerd via het parlement, lijkt me dat we als Belgen nog iets kunnen leren van de NL'ers, niet :)?
Hoe goed onze avondklok werkt is het betere giswerk. Je vermijdt alvast contacten die niet als essentieel gezien kunnen worden.
boulder schreef:
DarkV schreef:De ene dag weet men totaal niet waar het vandaan komt... en de volgende dag heeft men plots gedetailleerde grafieken per beroepscategorie :roll:
Inderdaad, die spreidstand heb ik hier ook al meermaals aangeklaagd.
We zijn toch wéken na de feiten, dus vind ik het niet absurd dat er nu cijfermateriaal naar boven komt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Jan Jambon is stellig: hij zal zijn nieuwe huis ook niet blussen voor het in brand staat. Ook al is zijn vorige huis tijdens de tweede golf afgebrand omdat hij toen veel te laat begon met blussen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ja, iets van een ezel en een steen...

Maar er zijn nog mooie voorbeelden, iemand dit gezien op Het Journaal?
https://www.redactie24.be/coronavirus/k ... ife-119440
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

ddd schreef:Ja, iets van een ezel en een steen...

Maar er zijn nog mooie voorbeelden, iemand dit gezien op Het Journaal?
https://www.redactie24.be/coronavirus/k ... ife-119440
"Het is vakantie, maar ook speciaal. Omdat het hier slecht weer is, voor onze gezondheid, voor de reuma."
:angel:

Zo gaat dat dan :).
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

De manier waarop hij zijn mondmasker draagt, zegt trouwens ook meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Er is ook alweer geen stok hé.

Gisteren stonden ze te 'controleren' aan de grensovergang van Rekkem.
Alleen, ze sensibiliseren enkel. :bang:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

cadsite schreef:Er is ook alweer geen stok hé.
Zoals ik al uitgelegd heb, dat is ook helemaal niet voorzien, en mogelijks schort er hier en daar wettelijk ook nog iets. Dat is de reden waarom Duitsland het niet wou, omdat in hun optiek zoiets ook gecontroleerd moet worden aan de grens, wat veel geld en middelen kost. Maar in de optiek van De Croo zijn controles helemaal niet nodig.

Als het teveel lekt dat er geen controle is zal men wel de media en hun camera's eens uitnodigen om ergens op een bepaald moment te komen filmen dat ze grote grenscontroles doen hoor, hohoho. Eenmaal de camera's weg zijn vertrekt de politie dan ook weer en dat was het dan. Ze denken dat de mensen dan wel voldoende afgeschrikt gaan worden van de beelden die het nieuws gaan tonen.

Iig zijn er weer talloze uitzonderingen gemaakt, uiteraard in de eerste plaats voor de politici zelf die mogen gaan en staan waar ze willen. "De regels gelden voor jou, niet voor mij" blijft dus 100% van toepassing. Ook EU-medewerkers mogen gaan en staan waar ze willen, inclusief pendelen naar landen waar varianten welig tieren. En ook buiten die wereldjes zijn er nog talloze uitzonderingen gemaakt. Iedereen mag zelfs gaan winkelen over de grens voor "noodzakelijke aankopen" oid, iedereen mag ook de grens over om een kat eten te geven (gelijk welke kat - dus niet noodzakelijk jouw kat), enzoverder.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Het is grappig om zien in de politiek. Liberalen die nu al hun eigen gedachtengoed wegwillen, nu corona hun eigen leven bedrijgt. Ofnee, is nu dat net niet ’een liberaal’ ike ike ike.... https://www.standaard.be/cnt/dmf20210128_94265636
de koe zegt boe
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoezo geen stok? Ze moeten toch een verklaring op eer invullen? Misschien kunnen we gewoon alles weer opengooien, maar iedereen op eer laten verklaren dat ze geen onnodige risico's gaan nemen?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@bambipower

Het blijven liberalen natuurlijk, maar ditmaal hebben zij schrik om naast de (geld)boot te vallen! Maanden geleden heeft Lachaerts ook al te kennen gegeven dat liberalen niet alleen moeten zorgen voor rijke mensen. En vooral het feit dat Rutte (VVD, Nederland) plots ook eenzelfde zwaai naar links maakt, geeft aan dat de ECB geldkraan nog niet open staat... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Zelfs een domeinnaam registreren blijkt te moeilijk voor onze excellenties:

https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~ae919d06/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Het blijft nog even wachten wat de gevolgen zijn van de nieuwe teststrategie. Maar ondertussen, na al het nieuws over individuele schoolsluitingen of -broeihaarden - >120 ondertussen - eruit gefilterd te hebben, vond ik nog wat ander nieuws over de beslissingen van onze competente politici:

* Met een exportverbod op vaccins flirt Belgie met nationalisme. Dat jaagt bedrijven en investeringen doorgaans weg.
* Experts die op welke manier dan ook betaald worden door de overheid, worden dringend verzocht niet langer in te gaan tegen wat de overheid zegt. Ze mogen ook niet meer pessimistisch zijn over het beleid dat de regering voert. De politieke frustratie omdat de cijfers niet evolueren zoals ze willen, begint dus tot autoritaire trekjes te leiden.

Ik meen me te herinneren dat diezelfde politici bij de eersten waren om diezelfde zaken af te keuren toen ze aan de overkant van de oceaan genomen werden. Toch tot vorige week ergens.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 29 jan 2021, 10:10, in totaal 1 gewijzigd.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef: * Experts die op welke manier dan ook betaald worden door de overheid, worden verzocht niet langer in te gaan tegen wat de overheid zegt. Ze mogen ook niet meer pessimistisch zijn over het beleid dat de regering voert. De politieke frustratie omdat de cijfers niet evolueren zoals ze willen, begint dus tot autoritaire trekjes te leiden.
Dit is enkel Bouchez die dit zegt dus niet de politiek of alle politiekers
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

CCatalyst schreef:* Experts die op welke manier dan ook betaald worden door de overheid, worden verzocht niet langer in te gaan tegen wat de overheid zegt.
bron?
Ik vond Erika Vlieghe gisteren toch nog best ingaan tegen bepaalde beslissingen van de regering. (Terzake of De Afspraak)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

quovadis schreef:Dit is enkel Bouchez die dit zegt dus niet de politiek of alle politiekers
Nope, het zijn vooralsnog enkel de liberalen die het zeggen, want Lachaert steunt zijn maatje.

Het is begrijpelijk dat de liberalen paniekvoetbal spelen, ze hadden echt niet gedacht dat we vandaag in de situatie zouden gezeten hebben waar we in zitten. Met het vervreemden van alle zelfstandigen gaan zij in de hoek zitten waar straks de zwaarste klappen gaan vallen (maar er zullen nog klappen vallen voor anderen ook).

Gelukkig maar dat CD&V - zoals gebruikelijk - geen enkel besef heeft van wat hen staat te wachten nadat ze de zorgsector vervreemd hebben.
ddd schreef: Ik vond Erika Vlieghe gisteren toch nog best ingaan tegen bepaalde beslissingen van de regering. (Terzake of De Afspraak)
Als Ben Weyts zegt dat "de virologen zeggen dat de scholen open houden perfect veilig is", dan bedoelt hij "Erika Vlieghe zegt dat de scholen open houden perfect veilig is". Erika kan zeggen wat Ben niet kan zeggen: alles toe behalve de scholen en het werk, en dan heeft ze idd wat ammo tegen de regering, want die winkels toch he.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 29 jan 2021, 10:20, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

't valt op dat er een week na de vaccinatie 's hier in het WZC een pak meer ambulances langskomen dan ervoor. Mijn schoonzus haar schoonvader is trouwens ook plots overleden een week na de vaccinatie...corona in het wzc heeft hij overleeft, die spuit vorige week dus niet.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Nationalisme moeten we niet hebben, straks is het nog van make Belgium great again of wat we zelf doen, doen we beter.

Experts mogen hun mening hebben EN delen. De politiek doet met het advies wat ze willen, dat is hun recht, maar het publiek mag weten wat de adviseurs geadviseerd hebben en ook waarom.

Ik heb meer moeite met mensen die deze principes enkel toepassen als het hen uitkomt maar de, zelfs grovere, inbreuken verdedigen in andere (oranje) gevallen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dizzy schreef:Ik heb meer moeite met mensen die deze principes enkel toepassen als het hen uitkomt maar de, zelfs grovere, inbreuken verdedigen in andere (oranje) gevallen :lol:
Net zoals ik moeite heb met zij die dat toen bekritiseerden en nu net hetzelfde doen (of toch een deel ervan).

Ik neem er nota van dat jij dat niet doet, ondanks je eerdere uithalen naar de farmaindustrie. Dat is mooi :thumbs:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dizzy schreef:Nationalisme moeten we niet hebben, straks is het nog van make Belgium great again of wat we zelf doen, doen we beter.
Bwa, de slogan die op deze bananenrepubliek van toepassing is: wat we zelf verknoeien, verknoeien we meestal beter.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Uw plaat blijft hangen... Ja, de rest van de wereld is een aards paradijs..
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef:
quovadis schreef:Dit is enkel Bouchez die dit zegt dus niet de politiek of alle politiekers
Nope, het zijn vooralsnog enkel de liberalen die het zeggen, want Lachaert steunt zijn maatje.

Het is begrijpelijk dat de liberalen paniekvoetbal spelen, ze hadden echt niet gedacht dat we vandaag in de situatie zouden gezeten hebben waar we in zitten. Met het vervreemden van alle zelfstandigen gaan zij in de hoek zitten waar straks de zwaarste klappen gaan vallen (maar er zullen nog klappen vallen voor anderen ook).
Ik zie toch enkel Bouchez zeggen dat virologen moeten zwijgen die betaald worden door de overheid (wat wordt tegengesproken door Van Ranst).

De Croo en Lachaert zeggen dat we moeten oppassen met overcommunicatie, wat iets helemaal anders is
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:
Dizzy schreef:Ik heb meer moeite met mensen die deze principes enkel toepassen als het hen uitkomt maar de, zelfs grovere, inbreuken verdedigen in andere (oranje) gevallen :lol:
Net zoals ik moeite heb met zij die dat toen bekritiseerden en nu net hetzelfde doen (of toch een deel ervan).

Ik neem er nota van dat jij dat niet doet, ondanks je eerdere uithalen naar de farmaindustrie. Dat is mooi :thumbs:
Dat is voor hun en jouw rekening maar ik heb altijd kritisch tegenover big farma gestaan en ze bewijzen me dagelijks waarom :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”