Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

iceke schreef:Je zou ondertussen al moeten weten dat ik me niet ga laten vaccineren
En ga je tevens afstand doen van enige medische zorg ? Nu wat mij betreft zou je zelfs die nog krijgen maar het verschi in maatschappelijke kost (stel vaccin en wat administratie kost de staat 150 euro, versus enkele duizenden euro's in geval van ICU) moet je dan maar zelf "ophoesten" :evil:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

En waarom zou ik dat doen ? omdat ik het niet eens ben met de maatregelen ?
Hou uw cafe praat maar voor wanneer ze terug open mogen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

iceke schreef:En waarom zou ik dat doen ? omdat ik het niet eens ben met de maatregelen ?
Je al of niet laten vaccineren staat los van de maatregelen. Je mag mondmaskers, ventileren, handen wassen, aan het raam zitten in de trein, ... gerust absurd vinden maar los daarvan kan je je nog steeds laten vaccineren (zowel vanwege je eigen gezondheid als deze van anderen).
iceke schreef:Hou uw cafe praat maar voor wanneer ze terug open mogen.
Het is hier niet de bedoeling van te schelden naar elkaar maar ik denk dat we wel kunnen discussieren over bewuste keuzes en de nodige afwegingen daarbij. Van jou lees ik alleen "een griepke" en "anti-vax"... maar hiervan de gevolgen dragen is blijkbaar iets wat je dan plots niet meer wil en dan begin je over cafepraar ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

iceke schreef:Je zou ondertussen al moeten weten dat ik me niet ga laten vaccineren
Dan ga je eindelijk je zin krijgen !

Ondertussen is het duidelijk dat iedereen binnen redelijk korte termijn besmet zal geraken met corona.
De vaccins zorgen ervoor dat de besmetting niet meer leidt tot icu of dood, maar geven verder geen garantie.

Jij kan binnenkort, als alles terug opengaat omdat het gevaar van crashende zorgverlening geweken is, eindelijk doen waar je al sinds het begin van de pandemie van droomt: vierkant uw goesting doen, de exponentiele stijging afwachten, met corona besmet worden, en dan de russische roulette spelen met als inzet (niks, beetje ziek, heel ziek, ziekenhuis, icu, dood)

Let the games begin and good luck !
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

iceke schreef:Je zou ondertussen al moeten weten dat ik me niet ga laten vaccineren
Tja, ieder recht op zijn mening maar ook niet vanuit overwegingen betreffende uw eigen omgeving of laat staan maatschappelijke verantwoordelijkheidszin ... ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

duizend schrijft: Ondertussen is het duidelijk dat iedereen binnen redelijk korte termijn besmet zal geraken met corona.

Via vaccinatie!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

132 miljoen cases, op 8 miljard mensen.

Dat zal dus nog wel een tijdje duren, voor de hele wereldbevolking corona heeft :)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

phil48 schreef:132 miljoen cases, op 8 miljard mensen.

Dat zal dus nog wel een tijdje duren, voor de hele wereldbevolking corona heeft :)
Dat zijn de bevestigde gevallen als men kijkt naar het percentage antistoffen(14,4% op 31 december) bij donoren van het rode kruis,
moeten er al minstens anderhalf miljoen Belgen een besmetting opgelopen hebben, terwijl er slechts 900k officiële besmettingen zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

900k, wie of wat heeft dat kunnen meten!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

wied schreef:duizend schrijft: Ondertussen is het duidelijk dat iedereen binnen redelijk korte termijn besmet zal geraken met corona.

Via vaccinatie!?
Neenee, via vaccinatie krijg je enkel 5G.

Vaccinatie zorgt niet dat je in een eigen ballon rondloopt, maar dat je immuunsysteem weet wat het moet doen bij besmetting. Je zal er dus niet, of minder op reageren, maar toch een besmetting oplopen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Stroper schreef:
phil48 schreef:132 miljoen cases, op 8 miljard mensen.

Dat zal dus nog wel een tijdje duren, voor de hele wereldbevolking corona heeft :)
Dat zijn de bevestigde gevallen als men kijkt naar het percentage antistoffen...
Van die 132 miljoen gevallen belandt dan (en gelukkig maar) slechts een fractie in het ziekenhuis. De rest kan thuis uitzieken of is er na een paar weken vanaf.

Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

phil48 schreef:Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland...
Dan heb jij veel geluk. Ik ken verschillende personen. Van 1 er van dacht de man dat zijn vrouw het niet ging halen. Eind 2020 is iemand op slechts 3 dagen van gezond naar dood gegaan. Overleden op 31/12.
Enkelen zijn serieus ziek geweest en op lange termijn weten we natuurlijk nog de gevolgen niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

duizend schreef: en dan de russische roulette spelen met als inzet (niks, beetje ziek, heel ziek, ziekenhuis, icu, dood)
Daar komt het inderdaad op neer voor de anti-vaxers en de mensen die nu pech hebben het toch nog op te lopen.

Ik ken binnen een nauwe vriendenkring ondertussen voorbeelden van totaal niets geweten, serieuze griepachtige symptomen, langdurig ziek (ondertussen al een jaar met periodes van goed tot slecht) tot recent ook iemand die overleden is. En van al deze gevallen was het heus niet dat de jongste en meest gezonde vrienden er het minste last van hadden !

Veel geluk dus met je Russische roulette want het is niet meer dan dat :!:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

phil48 schreef:

Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland...
Twee mensen uit de familie welke overleden zijn aan de complicaties veroorzaakt door covid-19, drie vrienden die de diagnose hebben gehad maar niks gemerkt hebben, 1 vriendin die de diagnose heeft gehad en nu ver een jaar later nog altijd niet goed is.

Vooral dat laatste is wat het zo zorgwekkend maakt. Die was in goede gezondheid, gezonde gewoontes, en sindsdien is die eigenlijk een half wrak.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

devilkin schreef:
phil48 schreef:
Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland..
tijdje geleden in het uz gent gelegen.

1/3e à de 1/2 vd gang liep met een zuurstoffles rond, allemaal corona, minimaal 4 maand revalidatie en allemaal in coma gelegen voor minstens een week of 3. 1 patient nog uit de 1e golf

alle leeftijden en oa 1 ms-patient die door covid een opstoot kreeg en nu halfzijdig verlamd is
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

DarkV schreef: Het is hier niet de bedoeling van te schelden naar elkaar maar ik denk dat we wel kunnen discussieren over bewuste keuzes en de nodige afwegingen daarbij. Van jou lees ik alleen "een griepke" en "anti-vax"... maar hiervan de gevolgen dragen is blijkbaar iets wat je dan plots niet meer wil en dan begin je over cafepraar ?
Laat dan die idiote comments achterwege, dan hoef ik er ook niet op te reageren...
Ten eerste heeft heel die shit die we nu over ons krijgen weinig met Russische roulette te maken, ten tweede heeft iedereen recht op zorg, of je die maatregelen nu nuttig vind of niet, ook als je die maatregelen aan je laars lapt of ze voor 100% opvolgt.
& ten derde ben ik helemaal geen anti-vaxxer, ver van zelfs, maar deze keer kunnen ze dik mijn gat kussen, ik ga die spuit niet halen.

Bekijk het als protest stem, niet mijn regering, niet mijn maatregelen & al zeker niet mijn manier om gevaccineerd te worden (bijna verplicht, met een nieuw soort vaccin dat te snel vrij gegeven is)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

iceke schreef: Bekijk het als protest stem, niet mijn regering, niet mijn maatregelen
of cafépraat
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

iceke schreef:Bekijk het als protest stem, niet mijn regering, niet mijn maatregelen
Oei, zo eentje... Het is dus gewoon politiek?
Met NVA + VB aan het commando was het wel ok om een vaccin te halen? Of hoe moet ik dat zien?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

mja
de reservelijst is dus niet beveiligd
moest je niet met je rijksregisternummer inloggen?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef:mja
de reservelijst is dus niet beveiligd
moest je niet met je rijksregisternummer inloggen?
Je moet toch sowieso niet inloggen ?
Ik vermoed dat er gewoon initieel een queue is die je daarna naar een pagina brengt waar je effectief registreert en het zo onnozel is dat je gewoon rechtstreeks aan die registratie-pagina geraakt zonder via de queue te gaan.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

on4bam schreef:Dan heb jij veel geluk. Ik ken verschillende personen. Van 1 er van dacht de man dat zijn vrouw het niet ging halen. Eind 2020 is iemand op slechts 3 dagen van gezond naar dood gegaan. Overleden op 31/12.
Enkelen zijn serieus ziek geweest en op lange termijn weten we natuurlijk nog de gevolgen niet.
1207 schreef:
devilkin schreef:
phil48 schreef:
Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland..
tijdje geleden in het uz gent gelegen.

1/3e à de 1/2 vd gang liep met een zuurstoffles rond, allemaal corona, minimaal 4 maand revalidatie en allemaal in coma gelegen voor minstens een week of 3. 1 patient nog uit de 1e golf

alle leeftijden en oa 1 ms-patient die door covid een opstoot kreeg en nu halfzijdig verlamd is
Allemaal intrieste situaties maar de keiharde realiteit, zeker als je er met de regelmaat van de klok mee geconfronteerd wordt.

Al diegenen die in propvolle treinen naar de kust trekken of in andere toeristische centra samenhokken zouden beter eens luisteren naar het wedervaren van mensen die dit spijtig genoeg allemaal hebben moeten mee maken. Misschien dat ze dan toch tot enig inzicht komen ...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

koenraaddeconinck schreef: Al diegenen die in propvolle treinen naar de kust trekken of in andere toeristische centra samenhokken zouden beter eens luisteren naar het wedervaren van mensen die dit spijtig genoeg allemaal hebben moeten mee maken. Misschien dat ze dan toch tot enig inzicht komen ...
voor mij zijn eht 2 thema's

enerzijds de aanpak mbt het virus en dan pleit ik voor de Aziatische aanpak

anderzijds ben ik absoluut tegen het ontmantelen vd democratie en het hele idee alsof de rechtsstaat blijkbaar nu compleet ondergeschikt is aan gezondheid. er worden precedenten geschapen die men tussen dit en 10j zal gebruiken om rechten af te pakken.
een regering die compleet carte blanche heeft en er een verschrikkelijk rommeltje van maakt. in mijn ogen is de huidige toestand voor 80% de verantwoordelijkheid vd overheid. ook vandaag weer was het perfect te voorspellen dat die reservelijst een drama zal zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

koenraaddeconinck schreef:
Al diegenen die in propvolle treinen naar de kust trekken of in andere toeristische centra samenhokken zouden beter eens luisteren naar het wedervaren van mensen die dit spijtig genoeg allemaal hebben moeten mee maken. Misschien dat ze dan toch tot enig inzicht komen ...
Tot welk inzicht vraag ik me dan af ?
Ten eerste ben een tiental buren verloren, mensen die ik allemaal ken, de meeste van kleinsaf aan, het enige dat ik gezien heb is geen tests tot het te laat was en het personeel dat daarna positief testte die kon gewoon op de afdeling met positieven gaan werken.

Ten tweede ben ik al voor de zomer gestopt met tellen hoeveel mensen ik gesproken heb die positief testten, de meeste met milde tot geen symptomen, 1 tje die een hele dag is opgenomen in het az en 's avond naar huis kon en dan een heleboel die een paar dagen in bed gestoken hebben.

Ten derde ken ik welgeteld 1 geval die pech heeft gehad, niet persoonlijk, maar toch... soit, ik denk niet dat die treinrijzigers of toeristen daar veel aan verholpen zouden kunnen hebben.

&
Ten vierde heb ik toevallig zeer veel klanten die in de zorg werken, zowel in het WZC, in de thuiszorg, op ic en op de triagepost.
Als je aan die mensen vraagt wat ze van de maatregelen vinden is 50/50 verdeeld...dan vraag ik me af welke 50% blind is.
ddd schreef:
Oei, zo eentje... Het is dus gewoon politiek?
Met NVA + VB aan het commando was het wel ok om een vaccin te halen? Of hoe moet ik dat zien?
Zie het hoe je wil, we hadden maanden geen volgwaardige regering & als ze er dan toch kwam is de belangrijkste post atm voor de grootste schurk met 0 stemmen...enkel in België zeker ? Daar heb je echt geen NVA of VB frustraties voor nodig om in te zien dat dat niet de juiste weg is.
tien schreef:
iceke schreef: Bekijk het als protest stem, niet mijn regering, niet mijn maatregelen
of cafépraat
Kan jij vinden natuurlijk, maar uw zaak hebben ze waarschijnlijk niet voor maanden gesloten.
Het enige dat ik zag voor mijn gesloten deur waren de lijkwagens die wegreden omdat ze niet de moeite deden om te testen daar waar de slachtoffers vielen....en ondertussen de gazetten maar volschrijven als ze ook eens iemand vonden van -20j die ook op ic lag.
Owja, ook Beke die daar verantwoordelijk voor was is zonder veel kleerscheuren mogen blijven doorgaan.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

iceke schreef:
ddd schreef: Oei, zo eentje... Het is dus gewoon politiek?
Met NVA + VB aan het commando was het wel ok om een vaccin te halen? Of hoe moet ik dat zien?
Zie het hoe je wil, we hadden maanden geen volgwaardige regering & als ze er dan toch kwam is de belangrijkste post atm voor de grootste schurk met 0 stemmen...enkel in België zeker ? Daar heb je echt geen NVA of VB frustraties voor nodig om in te zien dat dat niet de juiste weg is.
Je antwoordt niet op de vraag. Had je met iemand anders als premier - wie je ook wil - je wel laten vaccineren?
Ik zie de link niet die jij maakt tussen vaccineren en de verkiezingen.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

phil48 schreef:Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland...
Ik begrijp dit soort uitspraken niet. Een anekdote is geen data.
Ik ken er behoorlijk wat. Ook overleden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Tomby schreef: Je moet toch sowieso niet inloggen ?
Ik vermoed dat er gewoon initieel een queue is die je daarna naar een pagina brengt waar je effectief registreert en het zo onnozel is dat je gewoon rechtstreeks aan die registratie-pagina geraakt zonder via de queue te gaan.
als ik het goed begrepen heb is je rijksregisternummer min of meer je login
je geeft dus je rijksregisternummer aan een privébedrijf op een onveilige site

koppel dit aan het facebook datalek en hoever staan we af van effectieve identiteitsfraude? Ik weet het niet, menig informaticus hier misschien wel
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

@ddd
Hoe zou ik dat nu moeten weten ?

Laat het me ff anders uitleggen...moest ik premier zijn.
Moest ik premier zijn, dan kon ik 2 kanten uit...
Kant 1, het kot toe voor onbepaalde tijd, Europa met hun open grenzen kan ze kussen, we gaan dat virus verslaan en maken Safe zones tot heel België Safe zone is. En daar kom je niet in zonder 14 dagen hotelkamertje zitten.
Kant 2, het kot open en inspanningen daar waar het er echt toe doet.

Kant 2 is wat we al decennia doen, mensen opvangen die ziek worden. Meer zieken = meer opvang.
Kant 1 is wat meer lef voor nodig.

Een mix van die 2 lukt duidelijk niet, je hebt niet de voordelen van kant 1 of 2, je hebt wel alle nadelen van kant 1 en 2.
We staan geen stap verder ten opzichte van 2020, in tegendeel...het enige dat we gedaan hebben is die zorg niet laten overlopen. Moeten we daar trots op zijn ?
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

1207 schreef:mja
de reservelijst is dus niet beveiligd
moest je niet met je rijksregisternummer inloggen?
Of dat de lijst beveiligd is, dat kunnen we maar hopen. Maar met wat we nu zien, legt dat niet goed aan.
Het feit dat je moet inloggen met je RR nummer als username is een dwaasheid die zijn gelijke niet kent.
Maak van RR-nummer een veld dat je achteraf kan verbergen bij het uitwisselen van lijsten, in plaats van een username.
Mijn hand in het vuur dat ze gaan lijstjes uitwisselen waar het RR nummer zal op staan.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

phil48 schreef: Weet niet hoe het met de rest van de UB'ers zit, maar persoonlijk ken ik niemand die met covid in het ziekenhuis is beland...
1 familielid gestorven aan Covid-19 (46 jaar)
3 familieleden in het hospitaal
2 collega's op ICU. 1 daarvan heeft 3 maanden in coma gelegen.
6 collega's met zware symptomen thuis, waarvan 4 nog niet zijn komen werken
2 collega's met lichtere symptomen maar die nog steeds niet deftig kunnen ruiken en proeven en er als ne geslagen zombie bij lopen.
Echtgenote heeft in de eerste golf nauwelijks symptomen gehad. Het is inderdaad russische roulette.

De familieleden zijn gevallen in het buitenland.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

iceke schreef:@ddd
Hoe zou ik dat nu moeten weten ?

We staan geen stap verder ten opzichte van 2020, in tegendeel...het enige dat we gedaan hebben is die zorg niet laten overlopen. Moeten we daar trots op zijn ?
Neen.
Maar nog geen antwoord he, is toch simpel ja of neen? Het vaccin zal hetzelfde zijn...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dan zijn mijn statistieken wel hallucinant op dat jaar:

1. slechts 1 collega positief getest
2. slechts 2 vrienden die positief getest hebben
3. 0 familieleden positief getest
4. 0 mensen die ik ken die in het ziekenhuis beland zijn
5. 0 mensen die ik ken die overleden zijn
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Het toont alleen maar aan dat de bullshit die ze verkondigen van "dat de crisis voor iedereen even erg is", klinkklare onzin is.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Wie is "ze"?
Waar zeggen ze dat?

De maatregelen zijn ook niet voor iedereen even erg. Kappers, cafés, cinema's ... meer impact dan mijn IT job.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Daar staat het tegenovergestelde van wat jij beweert:
" Ze symboliseren samen de Belgische bevolking, de 11 miljoen Belgen. Elk met hun eigen coronaverhaal, elk met een reden om samen door te zetten en het coronavirus te verslaan."
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

1207 schreef:anderzijds ben ik absoluut tegen het ontmantelen vd democratie en het hele idee alsof de rechtsstaat blijkbaar nu compleet ondergeschikt is aan gezondheid. er worden precedenten geschapen die men tussen dit en 10j zal gebruiken om rechten af te pakken.
Zijn ze goed bezig zeg.
Gisteren in het nieuws Denemarken waar je een formulier op papier of op smartphone moet tonen om een knipbeurt te kunnen krijgen bij de kapper...
Is dit dan het licht aan het eind van de tunnel. :?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dat of dichthouden tot iedereen gevaccineerd is. Wat dit vooral aantoont is dat zowat overal, onafgezien wie of welke strekking aan de macht is, deze pandemie niet zo gemakkelijk op te lossen is als sommigen denken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De inspanningen die gevraagd worden en de kans om covid-19 op te lopen zijn omgekeerd evenredig met de sociale klasse waarin dat iemand leeft. Arme mensen lopen gewoonweg meer risico om covid-19 op te lopen en ze worden tegelijkertijd ook veel harder geraakt. Ook hebben zij meestal de jobs die je niet veilig van thuis uit kan uitoefenen. Dat is een hele grote groep die je niet hoort. En wie dat niet beseft, tja... Maar wel roepen dat we met z'n allen het virus moeten bestrijden?
Die ongelijkheden komen nu veel harder aan de oppervlakte en dan moogt ge nog een campagne van meer dan drie miljoen lanceren, als er geen daad bij het woord wordt gevoegd is dat weg gesmeten geld.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

petrol242 schreef:De inspanningen die gevraagd worden en de kans om covid-19 op te lopen zijn omgekeerd evenredig met de sociale klasse waarin dat iemand leeft. Arme mensen lopen gewoonweg meer risico om covid-19 op te lopen en ze worden tegelijkertijd ook veel harder geraakt. Ook hebben zij meestal de jobs die je niet veilig van thuis uit kan uitoefenen.
Dit is zeker waar.
Maar toch moeten we met zen allen strijden tegen het virus, of we nu willen of niet...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

ddd schreef:
iceke schreef:@ddd
Hoe zou ik dat nu moeten weten ?

We staan geen stap verder ten opzichte van 2020, in tegendeel...het enige dat we gedaan hebben is die zorg niet laten overlopen. Moeten we daar trots op zijn ?
Neen.
Maar nog geen antwoord he, is toch simpel ja of neen? Het vaccin zal hetzelfde zijn...
Wat wil je nu eigenlijk horen ? De kans is groot dat de oppositie dit anders had aangepakt, de kans is nog groter dat ook zij hun kak dan hadden moeten intrekken.
Het heeft bv. niet veel nut dat Weyts de scholen probeert open te houden als de scholen zelf beslissen om te sluiten.
Ik had maw op iemand anders kwaad kunnen zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”