Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit is geen verstrengde lockdown maar een lockdown light. Hoe durven ze dit zelfs een verstrengde lockdown noemen :roll:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

boonpwnz schreef:Dit is geen verstrengde lockdown maar een lockdown light. Hoe durven ze dit zelfs een verstrengde lockdown noemen :roll:
en weer de fout maken om het niet ONMIDDELIJK in te voeren...
Resultaat:
-nog rap een weekend op vakantiepark of uitstap
-Rijen hamsterende zotten
-Wachtrijen en gigantische drukte bij allerlei winkels
-WInkels die nog rap reclame maken voor "uitzonderlijke kortingen op zaterdag, voor de lockdown begint".

we willen een NOG grotere piek veroorzaken voor de maatregelen in gaan ofzo.
Sommige mensen verdienen dit virus echt. Seriously.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

FlashBlue schreef:
boonpwnz schreef:Dit is geen verstrengde lockdown maar een lockdown light. Hoe durven ze dit zelfs een verstrengde lockdown noemen :roll:
en weer de fout maken om het niet ONMIDDELIJK in te voeren...
Resultaat:
-nog rap een weekend op vakantiepark of uitstap
-Rijen hamsterende zotten
-Wachtrijen en gigantische drukte bij allerlei winkels
-WInkels die nog rap reclame maken voor "uitzonderlijke kortingen op zaterdag, voor de lockdown begint".

we willen een NOG grotere piek veroorzaken voor de maatregelen in gaan ofzo.
Sommige mensen verdienen dit virus echt. Seriously.
Zonder MB zijn er geen maatregelen
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

FlashBlue schreef: -WInkels die nog rap reclame maken voor "uitzonderlijke kortingen op zaterdag, voor de lockdown begint".
Welke? Damn ik wil echt geen promovmissen hoor.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

quovadis schreef: Zonder MB zijn er geen maatregelen
yep
zonder papiertje, stickertjes en stempeltjes kan en mag er niets
zelfs met een gecrasht ziekenhuisstelsel sturen we liever een camion naar zwitserland en terug omwille van een stickertje.

essentieel nu is blijkbaar niet hetzelfde als essentieel in maart. Daarom heeft men gisteren dus 5u onderhandeld
laat de studiebureaus maar komen, en betaal ze goed, om de verschillen vast te leggen
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

quovadis schreef: Zonder MB zijn er geen maatregelen
Dat is niet mijn probleem. Daar bestaat creatief denken voor.

-Maak uw afspraken op op woensdag of donderdag ipv vrijdag, en laat ze voor een keer eens nièt uitlekken.
-Zorg dat uw MB/Wetgeving rond is voor vrijdagavond.
-Kondag vrijdagavond uw maateregelen aan, met onmiddelijke ingang vanaf middernacht
-Maak dat ge vanaf dat moment zoveel mogelijk politie (en desnoods via een noodverordening het leger) ter beschikking hebt om vanaf zaterdagochtend iedereen aant lettertje van de wet te houden.

En kom niet af met "maar de bevolking moet tijd krijgen", niks ervan. "De bevolking" he, heeft al meermaals bewezen dat ze gewoon niet willen luisteren. Dus maar deksel op de neus.


Nog zo een paar mooie voorbeelden, en deze keer niet uit China, maar uit Duitsland.:
‘Kent u de Deutsche Tugenden, de Duitse deugden? Pünktlichkeit, Genauigkeit und Gehorsamkeit. Stiptheid, nauwkeurigheid en gehoorzaamheid typeren de Duitsers. Dat is een enorm verschil met de Belgische mentaliteit.'

‘Duitsers leven naar de wet, Belgen leven met de wet. Belgen zoeken altijd achterpoortjes om de regels te omzeilen, Duitsers doen dat niet.'

'Bij de coronamaatregelen is het net zo. Als de Belgische overheid een regel oplegt, vragen veel Belgen of dit of dat nog mag en proberen ze eronderuit te muizen. Duitsers doen dat niet. Omdat de regels beter worden opgevolgd, is Duitsland in de eerste golf minder hard geraakt dan andere landen.'
( https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... p/10262016 )

Dat vat het perfect samen. "De Belg" is de oorzaak van de hele corona toestand.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wij zijn gewoon door zoveel landen bezet geweest in de historie dat dit ook gewoon zo gegroeid is dat die burgerverantwoordingzin er nauwelijks is.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

FlashBlue schreef:Sommige mensen verdienen dit virus echt. Seriously.
Da's volledig juist. In de 1 plaats diegenen die hun voeten geveegd hebben aan de maatregelen.

In de 2° plaats de politici.

Eigenlijk is dit land gewoon failliet ... Wacht maar tot we de corona-facturen gaan betalen ...

Finaal: once more altijd diegenen die het spel correct spelen die opdraaien voor een bende nullen. Dat ben ik spuugzat ...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Over de horeca, men weet het gewoon niet he. Door open houden , lagen de intensieve misschien nu al vol ipv "pas" volgende week donderdag...
Men weet het niet.
Sinds 20 oktober testen we ook minder (de max van +-65.000/dag), alleen met symptomen. Dat ging ook een daling/stabilisatie geven zei men. Niet dus...

Ikea... :eek: :eek: :eek:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ddd schreef:
billy kasten voor rollen wc-papier sta in afslag?
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat een bende debielen die staan aan te schuiven aan sommige winkels nu. Wie zijn ze, wat doen ze en vooral wat drijft hen? Laat alvast hun naam noteren bij de ingang zodat ze op de lijst "niet dringende verzorging" komen. Kom niet af met Sinterklaas, de komende lockdown, of whatever. Dit kan gewoon niet echt zijn. Ik kan echt niet begrijpen hoe mensen zo achterlijk en dom kunnen zijn. Want dit is echt het toppunt.

En hier blijven we maar zagen over horeca en scholen. We moeten gewoon contacten verminderen/vermijden nu. Al de rest is een non discussie.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

FlashBlue schreef:Nog zo een paar mooie voorbeelden, en deze keer niet uit China, maar uit Duitsland.:
‘Kent u de Deutsche Tugenden, de Duitse deugden? Pünktlichkeit, Genauigkeit und Gehorsamkeit. Stiptheid, nauwkeurigheid en gehoorzaamheid typeren de Duitsers. Dat is een enorm verschil met de Belgische mentaliteit.'

‘Duitsers leven naar de wet, Belgen leven met de wet. Belgen zoeken altijd achterpoortjes om de regels te omzeilen, Duitsers doen dat niet.'

'Bij de coronamaatregelen is het net zo. Als de Belgische overheid een regel oplegt, vragen veel Belgen of dit of dat nog mag en proberen ze eronderuit te muizen. Duitsers doen dat niet. Omdat de regels beter worden opgevolgd, is Duitsland in de eerste golf minder hard geraakt dan andere landen.'
( https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... p/10262016 )

Dat vat het perfect samen. "De Belg" is de oorzaak van de hele corona toestand.
Neen, het totaal gebrek aan de Deutsche Tugenden is niet alleen de oorzaak van de huidige impasse, het is het failliet van onze maatschappij tout court!!!!

Ik herinner me dat we als we bepaalde formules niet van buiten kenden van wiskunde, de leerkracht zijn bordveger door de klas liet vliegen

Ik herinner me dat we als we een de deur lieten toevallen voor de neus van een medeleerling of leerkracht, we 2 woensdagnamiddagen papier mochten rapen op de speelplaats en kauwgum van de schoolbanken krabben

Ik herinner me dat we als we als 18- jarigen nog altijd bij elk signaal op de stip moesten gaan staan met ons klasnummer

Ik herinner me nog levendig dat we tijdens de typles, niet blind typend, de regel op ons kneukels voelden.

Ik herinner me nog hoe ik tijdens mijn legerdienst toiletten kuiste met een tandenborstel omdat we dingen uitgespookt hadden. Heb ik daardoor zelfmoordneigingen, complexe, onverwerkte traumatische ervaring ... ? Neen ! want achteraf bekeken, hebben we op het moment zelf plat gelegen van het lachen en de laatste leger dag zijn we 's avonds met "de chef" op zijn kosten gaan eten en hebben we verbroederd als Vlamingen met die Waal. Etc. etc.

Nu heeft een leerkracht in het middelbaar liefst een advocaat als hij een leerling buist want dit staat gelijk aan moordpoging.

Met als finaal resultaat: dat ik nog weiger examens af te nemen op het werk, sollicitatiegesprekken te voeren of eindwerken te lezen en te ondervragen WEGENS NIVEAU NIHIL. De toekomst van onze samenleving is zonder meer verzekerd !

En at last: waarom de middelbare opleiding niet verlengen met 1 jaar en na het 3° jaar een jaar legerdienst inlassen of vervangende burgerdienst (maar dan niet op een gemeente als fils a papa van één of andere politieker) maar in de verpleging, bejaardenhulp, zorg voor gehandicapten, etc. etc.

Als we dit nu doen, is er misschien nog een beetje hoop ... Zo niet, zijn de komende generaties verloren. Zij het niet aan corona, dan wel aan hun eigen totaal gebrek aan een minimum aan discipline !
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Pengu schreef:Wie zijn ze, wat doen ze en vooral wat drijft hen?
Ik hoop dat ze in het nieuws er een paar interviewen. Jammer genoeg ga je zien dat ze er nog trots op zijn. Als ze geen goede reden hebben, zou de interviewer hen gewoon moeten uitkafferen :P. Maar ja, zo werkt journalistiek niet (gelukkig maar).
Maar ik kan er dus ook echt met mijn verstand niet bij waarom je nu absoluut nog naar de Ikea zou moeten gaan :bang: . Trouwens bij Dreamland e.d. blijkbaar dezelfde taferelen. Zijn dat allemaal mensen die geen Internet hebben dat ze echt absoluut nog in de winkel moeten zijn ???
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien eens gaan vertellen dat het binnen x aantal weken Black Friday is. Als dat zo'n bende kuddebeesten is zoals waarschijnlijk wel het geval zal zijn dan zal je de rij zien slinken. Want zo'n mensen kijken niet verder dan paar dagen vooruit.

Man man man, echt waar :bang: En deze keer wil ik echt even men hoofd tegen de muur kloppen. Onvoorstelbaar. Dit is gewoon het begin van het einde.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Goh, je moet ook zo denken, dat zijn gewoon domme mensen en blijkbaar is gedrag als dit genetisch bepaald.

Aan de andere kant denk ik, er zijn er genoeg die er NIET staan en zelf Van Ranst heeft gezegd dat het eigenlijk geen kwaad kan, want het is goed weer en de mensen staan uit mekaar.

Conclusie, het is niet de horeca en niet de niet essentiële winkels... Wat is het verdomme dan toch WEL?
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die domme mensen :beerchug:

edit: merk net op dat mijn smiley de social distancing regels niet respecteert, mijn excuses.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Dan action was weer dolle pret. WOIII is echt uitgebroken.

En nu naar den wibra
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Pengu schreef:Die domme mensen :beerchug:

edit: merk net op dat mijn smiley de social distancing regels niet respecteert, mijn excuses.
Neen, slechts een deel van de onbenullen. Het reële aantal is helaas nog veeeeeeeeeeeeel groter ...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Pengu schreef: Ik hoop dat ze in het nieuws er een paar interviewen. Jammer genoeg ga je zien dat ze er nog trots op zijn.
Was eerder deze week toch ook op het nieuws. Mensen die nog vlug naar de fitness gingen omdat het om middernacht voor lange tijd dicht ging.

Anderen die trots zeiden dat ze nog even met hun gezin naar de film gingen, want "morgen" kon het niet meer.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dit is echt zo onverantwoord gedrag. :bang:

Ik mijd zelfs in niet corona tijdperken de drukke tijden in de winkels want ik heb nooit geduld :lol:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Intussen kan men voor de derde golf het aantal bedden én de handen aan deze bedden in België alvast drastisch gaan verhogen.
Of we het doen?
Of we dat kunnen betalen?
De voorbije week zagen ook de Duitse ziekenhuizen het aantal opnames stijgen. Bent u zeker dat u de toeloop aankunt?

Van Aken: ‘We hopen van wel. Duitsland beschikt, zeker in vergelijking met Nederland, over relatief veel bedden op intensieve zorg. Nederland heeft er slechts 1.300 en België in normale tijden 1.500, terwijl dat er in Noordrijn-Westfalen - de deelstaat waarin 'Münster ligt en dat ongeveer evenveel inwoners telt als Nederland - 6.500 zijn.'
Bron: De Tijd

Nederland: 1300 intensieve zorg bedden, in totaal
België: 1500 intensieve zorg bedden, in totaal
Noordrijn-Westfalen: 6500 intensieve zorg bedden, enkel en alleen al voor deze deelstaat

't Ja, dat is een behoorlijk verschil, rekening houdende met het beoogde bevolkingsaantal. Niet?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Dan is Nederland (met 6 miljoen inwoners meer) er dus nog erger aan toe.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Idd, Duitsland is de beste van de klas. Ik had het hier al eens gepost in een grafiek.
Nederland, Spanje, Italië... allemaal (veel) slechter dan Belgie. Frankrijk weet ik niet.

En voor ik hier weer op gepakt word, natuurlijk kan het altijd nog beter. 8)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Denk dat Duitsland gewoon nooit echt heeft bespaard daarop. Dat helpt hen nu wel natuurlijk.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Intussen maakt Bart de wever en de N-va gezellig reclame voor de koopzondag in Antwerpen morgen. Die natuurlijk gewoon mag doorgaan van hun.

'voor velen is dit misschien de laatste kans om in winkels te gaan shoppen'

:eek: :|
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

FlashBlue schreef:Intussen maakt Bart de wever en de N-va gezellig reclame voor de koopzondag in Antwerpen morgen. Die natuurlijk gewoon mag doorgaan van hun.

'voor velen is dit misschien de laatste kans om in winkels te gaan shoppen'

:eek: :|
ze blijven dus de communautaire spelletjes spelen :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als zelfs de politiek dit wangedrag promoot dan moeten we natuurlijk niet gaan verwachten van de kudde dat ze zich gaan gedragen :nono:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Waarom vinden onze virologen en experten reizen tussen regio's niet gevaarlijk, terwijl minder getroffen landen als Frankrijk en vooral Duitsland dit intussen hebben verboden ????
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Overigens doet Brussel ook hun goesting, net gelijk de bruine keizer bdw in Antwerpen.

Nieuwstraat vandaag. En ja foto van vandaag en neen geen fotoshop.
20201031_160033.jpg
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Besef Flashblue dat ik op een 10 minuten van die plaats maandag moet naar het werk gaan voor mijn postafhandeling :x
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

In de afspraak op vrijdag was UZ directeur Marc Noppen niet mals voor de regering(en). Zijzelf (UZ) hebben een plan B klaarliggen want we weten al langer dan een half jaar dat de 2de golf kleiner/evengroot/groter zou zijn. Onze regeringen lopen echter steeds weer achter de feiten aan en verschuilen zich blijkbaar liever achter het zogenaamd "slecht" gedrag van hun burgers :evil:
Laatst gewijzigd door wied 31 okt 2020, 17:28, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja dan nog dit is een flut lockdown die op niets zal trekken...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat hoeft ook niet, want ons dodencijfer ligt nog behoorlijk laag! Gelukkig maar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wied dat is echt hollen achter de feiten aan met een verre achterstand hoor...
Ze hebben het gewoon voor de zoveelste keer niet begrepen in Brussel. En wij moeten dan het voorbeeld voor Europa in feite geven :bang:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

FlashBlue schreef:koopzondag in Antwerpen morgen.
Komt die railpass goed van pas.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ach ach we zijn allemaal mensen. Niet allemaal even intelligent of voorzichtig natuurlijk, maar er is niets mis met vandaag of morgen nog eens buiten te komen voor een aantal zaken (mits voorzorgen en gezond verstand). Sommigen houden er hier nogal fascistische gedachten op na als ik het hier allemaal lees...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

9livesuni schreef:
Komt die railpass goed van pas.

Nu je het zegt van oktober heb ik zelfs niet gebruikt. Ik ging hem normaal afgelopen week gebruiken maar men moeder heeft positief getest dus dan wordt da voor november ook al moeilijk. Mijn broer zit blijkbaar tot 16 november in quarantaine...

@Nukem dat is het probleem ook wel ernstig minimaliseren we zitten op een punt dat het erger wordt dan in maart....
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

We zitten op een punt dat het erger wordt, of minder erg!? Niemand heeft een glazen bol...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De ziekenhuisopnames gaan nog 2 weken sowieso stijgen dus ik weet niet wat je daar dan kan aan minimaliseren hoor...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”