Ik treed uit de anonimiteit

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb er een beetje genoeg van om anoniem in discussie te gaan met mensen.
Iedereen mag weten wie ik ben, wat ik doe, wat mijn achtergrond is.
Dat is misschien wat gemakkelijker voor andere discussieleden om wat meer in te leven misschien of wat dan ook.

Bij deze dus :

Ik ben Raf Van Gestel. Ik heb industriële wetenschappen gestudeerd in het secundair onderwijs. In het laatste jaar hadden wij iets van een 9 uur wiskunde per week waar ik nog altijd terecht trots op ben.

Daarna heb ik een jaar microprocessoren gevolgd (dat heette zo begin jaren '90) in de Londenstraat in Antwerpen.
Ondanks ik daar geslaagd was zag ik dat toch helemaal niet zitten en ben dan in de biochemische wetenschappen gestapt waar ik een diploma behaalde.

Begin jaren '90 heb ik in de titaandioxide productie van Bayer gewerkt, later KerrMc Gee. De herstructureringen daar hebben mij in de syndicale richting geduwd.

Daarop heb ik 10 jaar in de petroleumraffinage gewerkt. Vandaar misschien mijn usernaam... Maar ik ben dus blij dat ik daaruit gesukkeld ben. Eerlijkheidshalve ben ik daar als delegee ontslaan en terug aangeworven na massaal protest van de achterban...

Na die 10 petroleumjaren ben ik dus bij Air Liquide gesukkeld. Een gasfabriek waar ik als operator insta voor de productie van waterstof en koolstofmonoxide. Waterstof ligt mij heel nauw aan het hart, maar niet op de manier waarop mijn werkgever het produceert. Langs die kant probeer ik een verschil te maken, maar soms lijkt het meer vechten tegen de bierkaai...
Ik wil maar meegeven dat dit technologisch forum wel wat meer is dan de IT toepassingen.

Voila. Een gediplomeerde (master) in de biochemie en met een shiftachtergrond van meer dan 25 jaar. Kwestie van de hypocrisie wat achterwege te laten.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

:thumbs:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er ontbreekt nog een foto :angel:

Neenee, maakt niet uit Raf hoe discussies hier gevoerd worden of wie je werkelijk bent.
Sommigen zijn constructief en andere niet, dat is nu eenmaal zo :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Modbreak:
foto’s posten van iemand anders laten we uiteraard niet toe
Moedig maar ik vraag me af of het iets uithaalt.

Wat de foto betreft, Google biedt altijd antwoord :)

Afbeelding

Ge ziet er nog goed uit voor uw leeftijd :beerchug: :banana:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Oppassen met die google. Er lopen er meer met mijn naam rond. :banana:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sta jij dan op het vroegere BASF terrein?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Ik heb er een beetje genoeg van om anoniem in discussie te gaan met mensen.
Iedereen mag weten wie ik ben, wat ik doe, wat mijn achtergrond is.
Dat is misschien wat gemakkelijker voor andere discussieleden om wat meer in te leven misschien of wat dan ook.
Wel, hoedje af voor zoveel openheid.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
idur
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 maa 2019, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

petrol242 schreef:... Waterstof ligt mij heel nauw aan het hart, maar niet op de manier waarop mijn werkgever het produceert. Langs die kant probeer ik een verschil te maken, maar soms lijkt het meer vechten tegen de bierkaai...
...
Hoe wordt waterstof daar gemaakt? Aardgas en stoom?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja. SMR.
Block schreef:Sta jij dan op het vroegere BASF terrein?
Ja. Wij zitten op de terreinen van BASF.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ow, dan heb je een hoge functie, je hebt een stoel :banana:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2997
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had gisteren een beetje voldoende Duvel'stof' op denk ik. :beerchug:
Laatst gewijzigd door Petrikske 07 apr 2019, 11:19, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ah, dan ben jij een leverancier van wat ik gebruik :)
Medicale zuurstof, komende van ... Air liquide :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja, inderdaad. Ook zuurstof, stikstof en argon.
Maar ik ben niet de leverancier, maar de producent. :banana:
@Petrikske : Hebben wij in deze een argument nodig?? Ik kom gewoon uit voor mijn identiteit. Dit is dus op zich geen discussie. Wil je mijn argumenten kennen in de talloze discussies op dit forum wil ik je ten stelligste aanraden om dat eens na te lezen.
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

@krisken: beroepsmatig gebruik hoop ik?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”