Beste Ordon toch, waarom terugscrollen naar de eerste pagina als op deze pagina al hetzelfde staat?
Ik zie kerncentrales inderdaad liever uitdoven. De vele redenen waarom ik dit denk heb ik al vaak genoeg gegeven.
Een persoon of groep mensen wordt dogmatisch genoemd om aan te duiden dat deze onbuigzame geloofsovertuigingen heeft en ter zake niet openstaat voor rationele argumenten.
Ik sta echter best open voor rationele argumenten en aanvaard nadelen van andere opties maar ik wens deze niet oneindig te behouden of gemaakte fouten uit het verleden blijven te herhalen. Kernenergie heeft ons een tijd goed gediend, dat erken ik volledig, ik ben ook niet tegen het openhouden van de nieuwste centrales in de huidige omstandigheden die eerder uitzonderlijk zijn MAAR voor mij is het wel een eindig verhaal.
Je komt nu af met quotes die niets anders zeggen. Het feit dat ik zeg dat ik
overhel naar stoppen betekent toch dat ik niet volledig tegen kernenergie ben en ik noem zelfs de voordelen op. Opnieuw een teken dat ik niet zo onbuigzaam ben of opensta voor argumenten. Ik geef dan alle tegenargumenten die voor mij zwaarder wegen en veiligheid is daarbij een belangrijke inderdaad. Ik sta nog achter ieder woord.
[quote=Dizzy]De grootste reden is veiligheid. Deze technologie vereist een nultolerantie op fouten, iets dat onmogelijk is in combinatie met het faalbare menselijke ras. Het is dus niet de vraag of het fout zal gaan maar wanneer. Helaas is dat al meermaals juist gebleken.
Toen ook de Japanners het niet konden heb ik het opgegeven, we kunnen het niet. Over aanslagen tegen zo'n installatie wil ik niet eens beginnen want dat lijkt me dan echt de hell on earth. Maar ook "kleinere" incidenten zijn problematisch, zo hebben onze centrales lang uitgelegen oa door "scheurtjes" en was er de sabotage waar tot afschuw niet eens een verantwoordelijke voor kan gevonden worden!![/quote]
Het verschil tussen ons is inderdaad geloof. Jij gelooft dat de mens onfeilbaar is en duizenden jaren de boel goed zal beheren ook al is het in de laatste jaren al goed fout gelopen. Ik geloof niet in goden en al zeker niet meer in kernenergie. WE KUNNEN HET NIET en dat hebben we helaas bewezen.
Vandaag horen we van Rafael Grossi, de directeur-generaal van het Internationaal Atoomenergieagentschap:
De kerncentrale van Zaporizja is de grootste van Europa en in handen van Russische troepen. Volgens Grossi wordt de toestand er met de dag gevaarlijker. “
Alle beginselen van de nucleaire veiligheid worden er met de voeten getreden”, zegt hij. “Wat er op het spel staat, is
extreem ernstig en extreem gevaarlijk.” Je gebruikt deze bron zelf graag maar die topman is nog feller in zijn bewoordingen dan ik.
Hilarisch wordt het als je begint te klagen over op de man spelen terwijl ik op deze pagina alleen al de beledigingen in een vrachtwagen kan laden. De onstsmetting zal waarschijnlijk maar iets sneller gaan dan de verwerking van kernafval. Over de vette teksten over gitzwarte weet ik velen hoef ik niet eens te beginnen, dat is niet op de man of de minister?
Je bent zelf veel te star in je houding waardoor je jezelf in een onmogelijke positie brengt en dat herhaal je nu al 60 pagina's. Ja, er is geen planmatig beleid geweest om naar een betere situatie te komen MAAR je gaat dan volledig voorbij dat Groen de overgrote meerderheid van tijd niet aan het beleid deelnam, kortom je schiet op de verkeerde. Al die andere partijen hadden 20 jaar om de wet te vernietigen of met een ander plan te komen, nada, niets, rien buiten HERBEVESTIGING van de wet. Dat maakt heel het geschreeuw over gitzwarte groenen totaal ongeloofwaardig. Ik ben niet de enige die u daarop wees, ook mensen die eerder pro-kernenergie zijn.
De verliezers zijn wij allemaal. We staan nu voor het blok en er zijn geen goede opties meer. Zelfs als we de kerncentrales willen openhouden dan nog zal het niet volstaan.
Nog zo'n fout die je blijft maken. Je geeft af over de snelheid van investeringen in HE maar het zijn dezelfde partijen die 20 jaar dit beleid hebben uitgevoerd. Ook negeer je dat je eigen oplossingen vaak in hetzelfde fantasialand gelegen zijn. Opnieuw maak je zo je eigen betoog ongeloofwaardig. Ja, de politiek maakte er een boeltje van maar neen, dat is zeker niet alleen de schuld van groen.
Ik wens u nog een prettige avond.