Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

phil48 schreef:
En die 18 000 waren stuk voor stuk 2x gevaccineerd, alsook de 108 doden ??

Dat heeft die bezorgde voetballer persoonlijk opgezocht? Of nee. Hij weet dat niet. En dat van die 108 heeft hij wellicht uit dezelfde bron als jij. Want hij schrijft "apparently"....

Altijd dezelfden die cijfers nodig hebben om zich te bevredigen. :lol:
Gezien het aantal coverlijdens onder de FIFA spelers pre vaccinatie maar 1/5 van het huidige aantal is zal het vermoedelijk niet aan de vaccins liggen.
Puur toeval eigenlijk. Ook bij al die andere sporters? They just die, right?
Je hoeft er niet bij stil te staan hoor, ergens is het begrijpelijk dat mensen niet willen inzien dat er eventuele problemen zouden kunnen zijn. De psychische afweer slaat tilt met totale ontkenning als resultaat. :wink:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

decat schreef:Gezien het aantal coverlijdens onder de FIFA spelers pre vaccinatie maar 1/5 van het huidige aantal is zal het vermoedelijk niet aan de vaccins liggen.
Pre vaccinatie was Delta niet dominant.
We weten erg weinig over al deze SARS-CoV-2 varianten.
Dat is zo.
Dat ze geen heilzame werking hebben, weten we wél !!!
De groep mensen met langdurige Covid zwelt ook nog iedere dag aan...

Verwacht je dat het altijd blijft bij "een licht ongemak" indien je besmet geraakt??
Ook als je jong bent?
Zelfs als topsporter?
Ik ben van mening van niet.

Nu zullen we allicht Omicron [B.1.1.529] over ons dak krijgen.
Ik verwacht dat die én snel én hard zal toeslaan.
“B.1.1.529 is in Zuid-Afrika in minder dan twee weken van een aandeel van 0,1 procent in de nieuwe besmettingen naar meer dan 50 procent gegaan. Daar had de deltavariant ongeveer twee en een halve maand voor nodig.
..
“De nieuwe variant beschikt over mutaties die bij eerdere varianten zowel gelinkt bleken met een transmissievoordeel als met een groter vermogen om ons immuunsysteem te verschalken”
..
Of B.1.1.529 zieker maakt, is nog niet bekend. “De variant beschikt wel over een aantal mutaties die gelinkt zijn met ernstigere symptomen”
Bron: Nieuwe zorgwekkende variant duikt al op in ons land.

Hoe men het ook draait of keert: de viruscirculatie laag houden is primordiaal.
Niet iets wat we als maatschappij nastreven: dat blijkt duidelijk uit de huidige "cijferkes" (bevolking) én de "softe" maatregelen (beleid).

De nieuwe mRNA vaccins zullen er allicht pas zijn na deze golf van Delta.
Intussen staat Omicron al voor de deur.
BioNTech heeft aangegeven dat er minimum zes weken nodig zijn om aanpassingen te maken én drie maanden opleveringstermijn.
Indien alles goed gaat...
Dat geeft te denken hé.
Zeker indien je de tijd erbij rekent om al die prikjes kunnen te zetten.
Mocht de toelevering etc gaan stokken wegens "ziekte", dan is de maatschappelijke catastrofe allicht niet te overzien.

Experimenteel vaccin na experimenteel vaccin.
Afin, binnenkort verander ik in een proefbuis. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik vrees dat ik het vlaggen heb... Koorts, hoofdpijn, een ambetant hoestje dat begint op te komen... Hoewel dit al de vierde keer is sinds half oktober. Straks madamme er maar eens op uitsturen voor een zelftest en ondertussen me weg stoppen op zolder. Automaten met sneltesten, misschien een gat in de markt?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ordon schreef: Afin, binnenkort verander ik in een proefbuis. :lol: :lol: :lol:
Maak je geen zorgen, je gaat geen varkensoren krijgen van die vaccins.
Maar, ik blijf me afvragen waarom regels, wetten & procedures die zinnig waren/leken in een tijd voor de crisis en in de meeste gevallen ook opgesteld waren om problemen te vermijden tijdens een crisis, ineens overboord moeten gesmeten worden tijdens een crisis.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:Ik vrees dat ik het vlaggen heb... Koorts, hoofdpijn, een ambetant hoestje dat begint op te komen... Hoewel dit al de vierde keer is sinds half oktober.
4e keer corona? Of 4e keer hoesje en koorts en...
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Ordon schreef:Nu zullen we allicht Omicron [B.1.1.529] over ons dak krijgen.
Ik verwacht dat die én snel én hard zal toeslaan.
Dringend naar Jef Colruyt, winkelkar vullen met het nodige toiletpapier voor het hard toeslaat.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@woutervh : 4de keer koorts en hoesten. Maar ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier is het ook weer bang afwachten. Iets meer dan een week geleden testte ik negatief (antigeen en PCR) na symptomen. Maar nu zijn de kinderen en vrouw ook ziek (maar negatieve zelftest). Dokter zei dat de kinderen alle symptomen hadden en verwacht Corona, dus PCR test bij onze oudste (5). Nu, hij heeft dat bij ons al veel gezegd en het was altijd negatief… hopen dat die trend zich doorzet :)

Ik hoop trouwens dat die nieuwe variant enorm besmettelijk is, maar zeer zwak is qua ziekte. Zou ideaal zijn om de groepsimmuniteit op niveau te krijgen :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Voorlopig ben ik al 2 jaar niet ziek of verkouden geweest maarja dat kan snel veranderen :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zelftest positief...
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

Met omicron besmette personen in Hongkong hadden uitzonderlijk hoge virale lading
De twee bevestigde gevallen van een besmetting met de omicronvariant in Hongkong wijzen op een schijnbaar heel snel stijgende virale lading. De PCR-tests bij beide mannen, die enkele dagen eerder nog negatief waren, hadden een Ct-waarde van 18 en 19. "Dat is waanzinnig hoog, vooral wanneer men bedenkt dat de twee bij de vorige PCR-test nog negatief waren", aldus de epidemioloog Eric Feigl-Ding, die lange tijd onderzoek deed aan de universiteit van Harvard.

Volgens de epidemioloog lijkt het erop dat de variant de bescherming door vaccinatie zou kunnen omzeilen.
@DrEricDing
FIRST #OmicronVariant EUROPE CASE DID **NOT** TRAVEL TO SOUTHERN AFRICA—Tracing details of the Belgium #B11529 case reveals only travel to Egypte & Turkey —but not Sub-Saharan Africa at all. I’m concerned #Omicron is global already—very worried.
Dat belooft als het waar is ... maar vooralsnog geen paniek ... :eek:
petrol242 schreef:Zelftest positief...
Hopelijk blijft het bij wat hoest en koorts. Beterschap alvast!
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Het word alsmaar moeilijker om die kwakzalverij te blijven aansmeren.
Het rare van de zaak is dat wij volwassenen en kinderen ons zouden moeten reppen om een booster te halen die een oudere versie van de ziekte gaat bestrijden. Halfjaarlijks een spuitje halen en geen kat die weet wat het doet of later doet met ons lichaam en dat voor een beestje die binnenkort uitgerangeerd word door een sterkere besmetting.


Nu vooral nie panikeren, BioNTech is al bezig met zoeken naar een nieuw middeltje voor de omikronvariant. Hebben wij dit al nie eerder gehoord bij de deltavariant?
De familie Colruyt investeert miljoenen in een Leuvens biotechbedrijf. Ik had beter gewacht om vandaag dat voorraadje toiletpapier te halen, misschien verwerken ze straks wel een boostertje in toiletpapier.

Die Bio lui kunnen alles hé?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

petrol242 schreef:Zelftest positief...
Dat is wel een erg jammerlijk verjaardagscadeau :-(

Gelukkig ben je gevaccineerd en zijn uw kansen om opgenomen te worden laag en is de zorg nog niet helemaal verzopen.

Alé, ik hoop dat je er snel weer over bent :beerchug:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

petrol242 schreef:Zelftest positief...
Zelf sequencen: moest dat nog kunnen hé. :wink:

Veel beterschap alvast!!
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

ziekenhuis-nederland-20211127.png
(33.36 KiB) Nog niet gedownload
50% van de recente ziekenhuisopnames in NL zijn 80+
75% daarvan 65+
Vaccinatiegraad 65+ = +/-90%

Niet terug te vinden op het Sciensano dashboard, maar zal hier in België vermoedelijk toch gelijkaardig zijn.

Zouden ze dan toch niet beter eens beginnen nadenken hoe ze de groep 65+ beter kunnen beschermen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Fr3dd13 schreef: Zouden ze dan toch niet beter eens beginnen nadenken hoe ze de groep 65+ beter kunnen beschermen.
we kunnen ze, net als vorig jaar, opnieuw veroordelen tot celstraffen in isolatie van onbepaalde duur, kwestie van ze zolang mogelijk te laten ademen
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ordon schreef: Dat ze geen heilzame werking hebben, weten we wél !!!


Deze UK-cardioloog bevestigd dat ze inderdaad alles behalve heilzaam zijn. :wink:

Wat de nieuwe variant betreft, onder de wappies circuleert een video van Kathleen Aerts. Een interview op het journaal waar ze de situatie in ZA uitlegt. Verbaasd over de wereldwijde paniek terwijl in ZA het leven zijn normale gang gaat. Tijdens het goede nieuws loopt de verbinding 'vast'. :lol:

Net even naar hun data gekeken en die lijken toch vreemd.

Tot 22/11 een tussen 0 en 1000 variërend aantal nieuwe cases.
Op 23/11 pieken deze naar +18000.

Qua afgenomen tests zaten ze tot 22/11 aan een gemiddelde van 25000, hiervan gemiddeld 1% positief.
Op 23/11 namen ze +- 40000 tests af waarvan 546 positief, oftwel 1,4%.

18000 staat gelijk aan 546 :???:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dinsdag pas (!) kan ik getest worden via de geijkte kanalen. Maandag dus maar eens langs de dokters gaan. Ze zit spijtig genoeg momenteel in de Ardennen. Nu ben ik ervaringsdeskundige... Ik hou verslag bij.

@Ordon : zelf PCR testen gedaan in een vorig leven. Maar het zou inderdaad wel handig zijn. :lol:

Maar alle, hier zit ik nu in het gezelschap van mijn poezen in afzondering. Ik word wel op mijn wenken bediend. En ik heb mijn streams en mijn kameraden op userbase. :angel:

En ik heb mijn smaak en geur nog. Als Bourgondiër heel belangrijk.

@Dizzy : merciekes. De vaccins doen hun werk. :wink:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:Dinsdag pas (!) kan ik getest worden via de geijkte kanalen. Maandag dus maar eens langs de dokters gaan.
Ik snap dat dus niet hé, ik bel naar mijn thuisverpleger en een uur later staat die hier in mijn neus te pulken...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ook op een zaterdag? En wat voor test?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@iceke : nu begrijp waarom je zo je strategie aan het verdedigen zijt van testen, testen en nog eens testen. Terwijl de rest van het plebs zich een weg moet banen door de staatsgezondheid heb jij een verpleger op afroep om testjes af te nemen :beerchug:

@petrol242 : zelfde hier, vrijdag code gekregen, testcentra in de buurt pas maandag, dan maar gaan shoppen naar een open plekje, laatste open plek gisterenavond meegepikt in het UZA(en UZA had nog open plekken vandaag ;) ), nu afwachten :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Beterschap Petrol :cry:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:Ook op een zaterdag? En wat voor test?
PCR test natuurlijk, en ja ook op zaterdag (of zondag)... ik weet niet van waar je bent, maar als je graag vandaag of morgen getest wordt, stuur me pm.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bwa, maandag komt dat wel goe en is het ook van de verniet. Maar toch bedankt! :beerchug:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

1 groot lichtpuntje zou zijn dat hij minder ziekmakend is. Zelfs al werken de vaccins er dan slecht tegen het feit dat hij meer besmettelijk zou zijn zal zorgen voor natuurlijk immuniteit.

Over het ziekmakend vermogen is nog geen enkele duidelijkheid, maar volgens de viroloog ontwikkelen virussen zich doorgaans niet richting meer ziekmakend, wel richting meer overdraagbaar. “Als hij minder ziekteverwekkend zou zijn, zou de grotere besmettelijkheid (die omicron toelaat om delta te vervangen) juist zeer positief zijn”, meldt hij nu op Twitter. “Daarom moeten we de klinische gegevens van omicronpatiënten (in Zuid-Afrika en wereldwijd) goed opvolgen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef: @Dizzy : merciekes. De vaccins doen hun werk. :wink:
Ah, je bent gevaccineerd?? Vandaar dat je koorts hebt en ziek bent. Volgens mij zorgen die vaccins zelfs voor een positieve pcr test. Want corona zelf is maar een vallingske :angel:
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ale gevaccineerde moeten nog maar dag 1 een test ondergaan en dan wachten tot deze negatief is voor ze uit quarantaine mogen gaan.

Ministers zorgen nu door deze aanpassing dat de cijfers verder door zullen stijgen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

boonpwnz schreef:maar volgens de viroloog ontwikkelen virussen zich doorgaans niet richting meer ziekmakend, wel richting meer overdraagbaar.
Ja, haha, doorgaans...
Schoon formulering. 8)
Van Ranst en Van Gucht kwamen mij alvast over dat ze in de "No Panic" mode aan het spreken waren. :lol:

Daarom dat al die andere varianten, die het zelfs niet tot VOC of VOI geschopt hebben, ook al lang afgevallen zijn.
For reference, WHO has working definitions for SARS-CoV-2 Variant of Interest (VOI) and Variant of Concern (VOC).

A SARS-CoV-2 VOI is a SARS-CoV-2 variant:
  • with genetic changes that are predicted or known to affect virus characteristics such as transmissibility, disease severity, immune escape, diagnostic or therapeutic escape; AND
  • that has been identified as causing significant community transmission or multiple COVID-19 clusters, in multiple countries with increasing relative prevalence alongside increasing number of cases over time, or other apparent epidemiological impacts to suggest an emerging risk to global public health.

A SARS-CoV-2 VOC is a SARS-CoV-2 variant that meets the definition of a VOI (see above) and, through a comparative assessment, has been demonstrated to be associated with one or more of the following changes at a degree of global public health significance:
  • increase in transmissibility or detrimental change in COVID-19 epidemiology; OR
  • increase in virulence or change in clinical disease presentation; OR
  • decrease in effectiveness of public health and social measures or available diagnostics, vaccines, therapeutics
Bron: WHO

Van die drie laatste puntjes is er dus minstens eentje die we extra aan onze rekker hebben ten opzichte van Delta.
In de huidige communicatie blijft het echter niet bij "eentje"...

Afin, mochten Van Ranst en Van Gucht het zo geformuleerd hebben: 't WC papier zou weer uitverkocht zijn. :lol:

Het huidige lijstje van VOCs:
Tracking SARS-CoV-2 variants_s.png
Tracking SARS-CoV-2 variants_s.png (69.2 KiB) 683 keer bekeken
Bron: WHO

Extra gast, ongenode gast, tegen Kerst en Nieuwjaar, mijn gedacht. :wink:
Ne rappe ook nog...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Data technicus schreef:Ale gevaccineerde moeten nog maar dag 1 een test ondergaan en dan wachten tot deze negatief is voor ze uit quarantaine mogen gaan.

Ministers zorgen nu door deze aanpassing dat de cijfers verder door zullen stijgen.
Da's al maanden zo... (Toch in Vlaanderen)
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

woutervh schreef:
Data technicus schreef:Ale gevaccineerde moeten nog maar dag 1 een test ondergaan en dan wachten tot deze negatief is voor ze uit quarantaine mogen gaan.

Ministers zorgen nu door deze aanpassing dat de cijfers verder door zullen stijgen.
Da's al maanden zo... (Toch in Vlaanderen)
2de test op dag 7 is niet meer nodig dus na die negatieve test op dag 1 wat altijd logisch is bij gevaccineerde omdat we gevaccineerd zijn en onze antilichamen eerst tegen het virus aan het vechten zijn. En de dagen erna pas positief worden zullen er nog veel positieve gevallen bijkomen. En dan komen ze over 2 weken af met een lockdown omdat de ziekenhuis bedden vol liggen en ze niet weten hoe het komt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

@petrol: weet niet welk type test je nodig hebt maar donderdag zijn wij op restaurant geweest en gezien ik geen CST heb dus een test laten afnemen. De eerste sinds covid hier ronddwaalt. Heb naar een apotheek in de buurt gebeld en kon daar de dag zelf langsgaan. Terwijl ik zat te wachten op resultaat kwamen er per telefoon nog aanvragen binnen en mochten direct naar de apotheek komen.

Denk dat het in mijn geval een PCR test was, zo'n kriebelend ding diep in de twee neusgaten. :lol:
Vandaag via apotheek zal moeilijk worden, maandag zou wel moeten lukken.
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

Data technicus schreef:
woutervh schreef:
Data technicus schreef:Ale gevaccineerde moeten nog maar dag 1 een test ondergaan en dan wachten tot deze negatief is voor ze uit quarantaine mogen gaan.

Ministers zorgen nu door deze aanpassing dat de cijfers verder door zullen stijgen.
Da's al maanden zo... (Toch in Vlaanderen)
2de test op dag 7 is niet meer nodig dus na die negatieve test op dag 1 wat altijd logisch is bij gevaccineerde omdat we gevaccineerd zijn en onze antilichamen eerst tegen het virus aan het vechten zijn. En de dagen erna pas positief worden zullen er nog veel positieve gevallen bijkomen. En dan komen ze over 2 weken af met een lockdown omdat de ziekenhuis bedden vol liggen en ze niet weten hoe het komt.
“Door de test op dag 7 weg te nemen hopen we de druk op de testcentra en de eerstelijnszorg te verminderen", aldus Beke. Of dat niet risicovol is, omdat veel besmettingen pas later worden vastgesteld? “Vandaar dat we aan de mensen vragen om voorzichtig te zijn, geen contacten te hebben en de regels te volgen. Doe bijvoorbeeld aan telewerken. De viruscirculatie is zeer groot en die voorzichtigheid is eigenlijk voor iedereen geboden.”
Hoop doet leven zeker ... en intussen blijven dweilen met de kraan open ... :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

decat schreef: Denk dat het in mijn geval een PCR test was, zo'n kriebelend ding diep in de twee neusgaten. :lol:
Vandaag via apotheek zal moeilijk worden, maandag zou wel moeten lukken.
Dat zal een sneltest geweest zijn...de laatste weken heb je niet zoveel meer aan een pcr test (getest op zaterdag, telkens de uitslag op maandag namiddag) om te gaan zuipen. :angel:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Data technicus schreef:Ale gevaccineerde moeten nog maar dag 1 een test ondergaan en dan wachten tot deze negatief is voor ze uit quarantaine mogen gaan.
Vroeger was je de hero voor je baas als je al hoestend, proestend en snotterend naar je werk kwam. Wie thuis bleef daarvoor was een watje.
Tegenwoordig zet je de werkvloer in paniek mode bij één kuchje.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ze mogen wel iets doen aan hun communicatie. Nog geen resultaat binnen van PCR test, maar wel volgende sms:
Beste, blijf gedurende minstens 10 dagen in isolatie indien u positief testte op corona. We proberen u zo spoedig mogelijk te bellen voor contactonderzoek. Meer info op: https://www.info-coronavirus.be/nl/quarantaine-isolatie
De eerste zin staat een negatieve uitslag niet in de weg, de tweede lijkt dan weer te impliceren dat er een positieve test was… spannend verder afwachten dan maar.
Nooit eerder dit bericht gekregen bij eerdere negatieve tests, dus dat verontrust dan weer :(
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Negatief hier, gisterenavond om half acht getest, vanmiddag om halfvier reeds uitslag :)

Niet dat ik het helemaal vertrouw, mijn broer getest van de week(die was mijn hoogrisico contact), negatief, dag erop slecht voelen, dag daarop sneltest=positief. Momenteel 3 van de 7 op uitstap in een 'safe' event positief. Dan moest ik toch wel is lachen met de uitbater van het sportpaleis en zijne zever :) . De theorie en praktijk liggen heel ver uit elkaar, op alle gebied, inrichting van een safe event, aangeven contacten, enz

Maandag doe ik nog een sneltest en werk ik nog een weekje van thuis uit.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Die Kathleen van K3 komt dit land niet meer in....

Kathleen vanuit ZA
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

MichelJ schreef: Dan moest ik toch wel is lachen met de uitbater van het sportpaleis en zijne zever :)
Wat denk je zelf, dat zo'n uitbater het iets kan schelen of 50 procent van de bezoekers al dan niet positief is, die kijkt alleen maar naar x bezoekers x zoveel tickets = zoveel winst. Dat je daarna in quarantaine gaat of niet zal hem worst wezen.

Kathleen is natuurlijk dé specialist in Zuid-Afrika, zij weet waarover ze spreekt. Want ze zat ooit bij K3 :banana:
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Alle, positief resultaat staat op CoZo van de zoon. We zien wel. Zal het ook wel hebben gezien ze beiden elke avond bij mij komen liggen (en hoesten) :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Alé, vrijdag zullen we weten dat de cijfers maandag explosief gestegen zijn :angel:

Wij wonen hier in een boerenhol (alles is relatief natuurlijk in Belgie) waar we eigelijk nooit héél veel besmettingen gehad hebben...maar nu loopt het hier toch ook uit de hand (ik gok dat gisteren de helft afwezig was in de dochter haar klasje door besmettingen en quarantaines)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”