Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Technologiefederatie wil dat bedrijven coronapas kunnen verplichten: “Wie weigert moet naar huis zonder loon”

Vind dat nogal erg uit de hand gelopen vals gevoel van veiligheid. Tenzij je altijd wordt getest op regelmatige basis is het geen doeltreffende maatregel :bang:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ub4b schreef: Wanneer de immuniteit afneemt tot nul,
en daarom een opfrissing zoals het jaarlijkse griepvaccin. Dat op zich is geen argument want er zijn nog vaccins die je moet herhalen.
de verplichte vaccins voor afrika- en aziereisen werken ook niet allemaal levenslang volgens mij.
De griepspuit is niet gebaseerd op de mRNA techniek. Die klassieke eiwitvaccins hebben dat probleem (nog) niet.
Lijkt een drogreden want ik kan me moeilijk voorstellen dat de ontwikkeling/evolutie vd griepspuit sinds de jaren 60/70/80 ongewijzigd is gebleven (productie, veiligheid,....)

die Mrna-technologie kan men trouwens ook inzetten in ziektes allerhande (kanker, auto-immuunziektes,...) en dat onderzoek is volop bezig
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Die paper heeft wel een paar rare zaken hé, bijzonder kleine sample size, mogelijke conflict of interest , Issues met controle groepen, 56% van de mensen die meededen hebben daarvoor deelgenomen aan een studie rond BCG vaccin. Een (niet- mRNA) vaccin dat, als ik het goed begrijp, een gelijkaardige "herprogrammatie" van het immuunsysteem doet. Net zoals verscheidene andere vaccins (MMR, DTP) dat ook zouden doen. Dus niets "nieuws" en heeft dus niet specifiek iets met mRNA te maken lijkt mij?

Nu ik kan me vergissen, maar als dat zo bijzonder verontrustend zou zijn, waarom springt niet iedereen daar dan op? Die publicatie is van 6 maanden geleden en dan niets meer.. Ik kan me niet voorstellen dat men dit niet met man en macht onderzoekt als dat echt zo verontrustend zou zijn.

Nu goed, ik, net zoals zo goed als iedereen hier, zijn leken dus een beetje zinloos om er over te debatteren want niemand weet eigenlijk waar het over gaat.

In ieder geval mogen we het niet links laten liggen alsof het niet van belang is. Het nodige onderzoek zal wel gedaan worden.
Ik ben geen bioloog, maar vraag me af hoe en mRNA vax je innate immune herprogrammeert. Volgens Pieter Borger is het plausibel dat er mRNA -> DNA integratie is:
Die kerel schrijft semi creationistische boeken en is een aanhanger van het idee dat PCR testen niet werken voor covid detectie. Een gek maw.
Laatst gewijzigd door powaq 28 okt 2021, 12:00, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, exact wat er gebeurd is door lockdown en andere maatregelen. Dat er dus mensen dingen oppikken en dat de immuniteit daalt kan dus kloppen en is zelfs logisch.

Weerstand is echter niet iets dat als een aan/uit knop werkt. Het varieert van individu tot individu en zelfs bij individuen over de tijd. Het ligt dus tussen 0-100% waarbij de extremen, extreem uiterst zeldzaam zijn en de meerderheid ergens tussenin zit.

Je kan de weerstand helpen door gezond gedrag en voeding maar het zal nooit 100% zijn. Er blijft dus altijd een risico dat je toch ziek wordt. Dat is zelfs goed want zo bouw je weer opnieuw weerstand op. Dat iemand ziek wordt die weinig ziek is, is een bevestiging hiervan.

Ik ben zelf zo iemand, geen 10 keer naar een dokter geweest op mijn leven en 4 ziektedagen in mijn carrière. Ik denk dus dat ik mag zeggen dat mijn weerstand OK is. Ik heb Moderna gehad maar nu zou mijn weerstand naar nul kunnen gezakt zijn, ik denk het niet. Tel daarbij dat ik voor het werk zowel bus, trein en metro neem en dus honderden mensen kruis op veel minder dan 1,5m. De ventilatie op een overvolle metro is ook voor verbetering vatbaar. Toch ben ik ondanks dat alles niet besmet en ook geen andere ziekte gehad. Hout vasthouden maar laat ons de paniekreacties ook achterwege laten.

Mocht de immuniteit echt nul worden dan zouden de ziekenhuizen geen stroom COVID-patiënten vrezen maar iets heel anders. Tot nu toe is dat niet het geval op alle plaatsen waar de vaccins zijn toegediend of ze moeten allemaal in het grote complot zitten van factcheckers en farma-criminals en overheden die hun bevolking willen uitmoorden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

powaq schreef: Nu ik kan me vergissen, maar als dat zo bijzonder verontrustend zou zijn, waarom springt niet iedereen daar dan op? Die publicatie is van 6 maanden geleden en dan niets meer.. Ik kan me niet voorstellen dat men dit niet met man en macht onderzoekt als dat echt zo verontrustend zou zijn.
mass formation
cognitieive dissonantie
censuur
risico op jobverlies

recent was er nog een video van iemand die inbelde in een radioprogramma, iemand die in een ziekenhuis werkt, en die de immuniteit systematisch zag dalen - hij werd vol ongeloof uit het programma gezet

een rapport schrijven zoals eudravigilance & vaers kost tijd, en die tijd is er niet altijd, of personeel mag er geen tijd aan besteden, ondertussen ook al getuigenissen van gezien

in België is er nog de inquisitie aka orde der geneesheren
al wat de vax strategie zou kunnen ondermijnen, dus alle kritiek, kan resulteren in een schorsing

op alle mogelijke vlakken wordt het rapporteren van bijwerkingen bemoeilijkt, of de bijwerkingen worden gecensureerd

mensen die omvallen na het vaccin door het vaccin, dat zou toch enorm groot nieuws zijn
bizar toch dat geen enkele krant of zender daar nog opspringt met de huidige vaccins
er is toevallig nooit een verband

maar de uitzonderingen op de regel, zoals jongeren die omvallen door covid, dat haalde wel telkens het nieuws, met als doel te suggeren dat niemand veilig is voor corona

angstcreatie voor het virus
en zoveel mogelijk het vaccin ophemelen als enige uitweg, en alle andere oplossingen ridiculiseren, downplayen, fact checken met een vooraf bepaalde uitkomst, en zeker geen onafankelijke experts aan het woord laten, maar enkel experts die de overheid napraten of die zelf flink verdienen aan studies rond de vax

bvb vandamme met zijn vaxxpolis - sorry vaccinopolis
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/11 ... -nieuwe-e/

zelfde met van ranst

dat is in essentie hoe de media nu werkt
bizar dat vrijwel alle media zo werkt

Van echte journalistiek is al lang geen sprake meer, het is een regimepers geworden die de officiële lezing napraat.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Het feit dat die paper bestaat ondermijnt heel uw betoog hé. Het kan dus duidelijk wel, onderzoek dat er naar gedaan wordt.
Ik bedoelde ook helemaal niet de pers, de pers is irrelevant hierin wat mij betreft.
Ik bedoelde: waarom is er geen followup onderzoek, waarom updaten de originele onderzoekers hun bevindingen niet. Gekoppeld aan de issues die de paper heeft doet dat mij toch een beetje vermoeden dat het een storm in een glas water is. Maar again, niemand van ons hier (denk ik) weet eigenlijk waarover we spreken als het op deze materie aankomt dus we zullen wel zien wat er gebeurt.

Ik ben ook ziek geweest de afgelopen 2 maanden en dan zeker in september. Het zijn ook de eerste twee maanden in de creche van mijn kleine en ik slaap bijzonder weinig/slecht de laatste maanden door die kleine, dusja. Toch merk ik 0,0 verschil in hoe mijn immuunsysteem reageert. As good as ever. Ze is intussen nu ook een paar keer nog ziek geweest en ik heb er zelf niets van gemerkt of ziek geworden. En het is nu niet dat ik 1,5 afstand er van hou. Als het 1,5cm is dan zal het al veel zijn :). Tot zover deze anekdote.

En wat betreft het niet aan het woord laten van "onafhankelijke experts" is m.i. gewoon omdat het meerendeel van deze zogenaamde "onafhankelijke experts" helemaal geen experts zijn (al denken ze zelf van wel). Het gaat dan vaak over mensen met een achtergrond in iets semi gerelateerd met een mening en een grote bek. Of gewoon gekke huisartsen. Ik heb er nog geen enkele gezien met serieuze credentials.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dizzy schreef:De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, ......
200% eens met je post en toch zit je hier onzin te vertellen als niet gevaccineerde moet je uitsluiten uit de samenleving :bang:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

iceke schreef:
Dizzy schreef:De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, ......
200% eens met je post en toch zit je hier onzin te vertellen als niet gevaccineerde moet je uitsluiten uit de samenleving :bang:
Excuseer, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen want dit is wel een erg bij de haren getrokken versie van wat ik gezegd heb.

Niemand moet uitgesloten worden maar mensen kunnen zichzelf wel uitsluiten door EIGEN keuzes. Uitsluiten zou zijn als je mensen niet toestaat zich te vaccineren en hen dan bant omdat ze niet gevaccineerd zijn.

De keuze niet-vaccineren heeft gevolgen voor anderen, waarom zou het dan geen gevolgen mogen hebben voor zij die deze keuze maken?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
gumibear
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

Merkwaardig hoe de media (VRT, De Persgroep, Mediahuis) in overdrive gaan om quasi unisono dezelfde boodschap te brengen over de CST waarbij er niet de minste ruimte voor kritiek is. De CST die feitelijk risicoverhogend gedrag in de hand werkt. Steven Van Gucht gaf het zelf al aan maar hier een ander concreet voorbeeld: "AUSTRALIA - outbreak at a gym, where you had to be fully vaccinated AND prove it with a vaccine passport to enter.". Op de VRT mochten we inzake Italië de laatste dagen iets vernemen over Alitalia hostessen die uit de kleren gingen en een LGBTQ-wet die verworpen werd door de senaat. De massa-manifestaties in onder meer Triëste tegen de CST (Green Pass gedoopt aldaar) echter worden nauwkeurig doodgezwegen en gecensureerd.

Afbeelding

En nu schakelen onze "vrije media" nog een versnelling hoger door een pleidooi met fascistoïde inslag van Agoria te onderschrijven waarbij elke vorm van kritiek uitblijft. Dat kan je moeilijk nog gebalanceerd nieuws noemen... nee dat is eigenlijk propaganda. Agoria bepleit broodroof voor eenieder die het tonen van een CST op de werkvloer weigert. Vervang vaccinweigeraars door abortusplegers, joden, moslims, ... . Ik hoop alvast dat ik binnenkort niet die 70% volledig gevaccineerden mét Covid in de kliniek ga vervoegen want misschien is het wel omdat iemand met een CSP én Covid het een goed idee vond om in mijn gezicht te hoesten want ja: "geen zorgen, kijk die groene V hier op mijn GSM zegt dat ik safe ben".
Bijlagen
italy.png
(383.33 KiB) Nog niet gedownload
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dizzy schreef:
Excuseer, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen want dit is wel een erg bij de haren getrokken versie van wat ik gezegd heb.

Niemand moet uitgesloten worden maar mensen kunnen zichzelf wel uitsluiten door EIGEN keuzes.
Toch akkoord met iceke dat dat wel de gist is van wat je hier regelmatig zit te verkondigen, of het komt toch zo over. En niemand wil zichzelf uitsluiten opv een keuze, de regering biedt de keuze aan en er is nooit bijgezegd dat dat de ene keuze tot uitsluiting van de maatschappij leidt en de andere niet. De regering/overheid heeft ook niets te winnen bij het uitsluiten van mensen aan de maatschappij, dus als ze wilt dat iedereen het vaccin neemt, kan ze het verplichten.
Dizzy schreef:Uitsluiten zou zijn als je mensen niet toestaat zich te vaccineren en hen dan bant omdat ze niet gevaccineerd zijn.
Als ik het goed begrijp zeg je nu het volgende: mensen die om medische redenen het vaccin niet toegediend kunnen krijgen, die mogen deelnemen aan alle activiteiten (inclusief CST). Mensen die om godsdienstige reden of omwille van een gewetensbezwaar het vaccin niet krijgen, die mogen daar niet aan deelnemen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

gumibear schrijft: ...Merkwaardig hoe de media...

Niks merkwaardigs aan, zij denken aan hun subsidies natuurlijk :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

wied schreef:gumibear schrijft: ...Merkwaardig hoe de media...

Niks merkwaardigs aan, zij denken aan hun subsidies natuurlijk :-D
Inderdaad, de federale regering heeft de regimepers van de mediagroepen vorige week nog eens beloond met 750 miljoen EUR belastingsgeld als dank om niet kritisch te zijn.

Geen wonder dat ze hier nog zo goed overleven ondanks dalende advertentie- en abonnementsinkomsten. Haal die cadeautjes van de regering weg en enkel HLN, De Tijd en nog 1 krant van Mediahuis blijven bestaan en de toon zal plots een pak kritischer zijn. Uit wiens hand men eet...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Toevallig ben ik nog niet zo lang geleden een tijd in Italië geweest. Toevallig in de regio Trieste. Wat men vooral opviel was hoe goed de regels werden opgevolgd en hoe weinig protest er was. Misschien dat de meeste mensen wel minstens iemand kennen die ze nu niet meer kennen?

Het CST heet daar Green pass en wordt in ELKE zaak gebruikt zonder het minste probleem. Het is net door deze ervaring dat ik geen bang heb van het CST. Italië gaat verder en is strenger dan hier en uiteraard zal dat sommigen storen maar ik heb er niemand over horen klagen.

Dat de media dit protest verzwijgt is vreemd want ik las er vanmorgen nog over :-D

Men doet verwoede pogingen om wat ik zeg toch te draaien in iets helemaal anders. Mensen die geen vaccin kunnen krijgen, door bijvoorbeeld medische reden, die kunnen gratis getest worden. Zijn ze negatief dan kunnen ze inderdaad deelnemen. Zij kiezen immers niet tegen de rest.

Wie voor zichzelf kiest moet niet verbaasd zijn als anderen dat (gegroepeerd) ook doen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De antivax beweging in Italië heeft zichzelf geen cadeau gedaan, door fascistische elementen in hun betoging te hebben, die nadien vernielingen hebben aangebracht.
Dat heeft het protest tegen de Green Pass in Italië zelf doen verstommen. Niemand wil nog met dat soort waanzin gelinkt worden.

Er zijn wel wat protesten, maar minimaal.
Een voetbalwedstrijd in de Italiaanse 4de klasse trekt meer volk dan een green-pass betoging.

Overigens altijd grappig dat mensen klagen dat iets niet in de media komt.
Terwijl je moeite moet doen om er naast te kijken :).
gumibear
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 aug 2021, 20:56
Bedankt: 2 keer

Dizzy schreef:Misschien dat de meeste mensen wel minstens iemand kennen die ze nu niet meer kennen?
Ahzo, dus die betogingen zijn dus niet langs je restauranttafel in het toerististich gedeelte gepasseerd?
Dizzy schreef:ik heb er niemand over horen klagen.
Oef wat een geruststelling, bedankt voor het doortastend emperisch onderzoek dat je daar hebt uitgevoerd.
Dizzy schreef:Dat de media dit protest verzwijgt is vreemd want ik las er vanmorgen nog over :-D
Ah toch, oei maar dan zit ik steeds verkeerd. Kan je mij de weg wijzen (URL's) naar deze protesten van de laatste dagen waar je niet naast kan kijken en de gebalanceerde secties binnen de VRT, De Persgroep en Mediahuis?

Dit soort van protestbeelden tegen de CST, van de laatste dagen, waar vind ik dat op de VRT, De Persgroep en Mediahuis?
Afbeelding
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dizzy schreef: Men doet verwoede pogingen om wat ik zeg toch te draaien in iets helemaal anders. Mensen die geen vaccin kunnen krijgen, door bijvoorbeeld medische reden, die kunnen gratis getest worden.
Gratis? Dat klopt helemaal niet.

Even ter verduidelijking: men moet de test volledig zelf voorschieten, en dan langs het ziekenfonds laten terugbetalen. Enkel het RIZIV-tarief wordt terugbetaald, een remgeld, een administratieve kost, of de "opleg" die de labos gebruikelijk aanrekenen wordt NIET terugbetaald.

Noem mij 1 labo die niets meer dan het wettelijke tarief aanrekent en nog uit de kosten raakt.

Dus mensen zonder vaccinatie mogen deelnemen aan "jouw" maatschappij mits betaling.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:Gratis? Dat klopt helemaal niet.

Even ter verduidelijking: men moet de test volledig zelf voorschieten, en dan langs het ziekenfonds laten terugbetalen. Enkel het RIZIV-tarief wordt terugbetaald, een remgeld, een administratieve kost, of de "opleg" die de labos gebruikelijk aanrekenen wordt NIET terugbetaald.

Noem mij 1 labo die niets meer dan het wettelijke tarief aanrekent en nog uit de kosten raakt.

Dus mensen zonder vaccinatie mogen deelnemen aan "jouw" maatschappij mits betaling.
Gaat het nu over België?
Mijn gezinsleden hebben in totaal al zeker 10 testen laten doen, gespreid over meer dan 12 maanden, en ik heb geen van die testen moeten betalen.
Niet bruto (voorschieten en dan terugbetaling) en niet netto (opleg etc).

Ik heb me nog nooit laten testen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

heist_175 schreef: Mijn gezinsleden hebben in totaal al zeker 10 testen laten doen, gespreid over meer dan 12 maanden, en ik heb geen van die testen moeten betalen.
Niet bruto (voorschieten en dan terugbetaling) en niet netto (opleg etc).
Ik heb het stelsel onder KB van terugbetaling voor mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen krijgen. Iets dat, I kid you not, pas sinds vandaag mogelijk is want het is vandaag gepubliceerd. Het KB spreekt zelf trouwens over een "tegemoetkoming" in de kosten.

Gezien het over "10 testen" over "meer dan 12 maanden" gaat veronderstel ik dat het niet dit stelsel was maar misschien de test om op reis te gaan of bij terugkeer, of de test bij symptomen, of de test op school etc. Die waren effectief volledig gratis toch zolang je binnen de lijntjes kleurde. Je kreeg doorgaans een code waarmee de overheid rechtstreeks gefactureerd kon worden voor alle kosten. Testen op school is doorgaans via het Rode Kruis dat alles voorschiet en dan factureert aan de overheid.

Maar in het stelsel voor mensen zonder symptomen en die zich niet kunnen laten vaccineren en die puur voor CST een test moeten doen (en niet een "betere" reden zoals een reis) zal het niet zo zijn. Die krijgen ook geen codes om aan de overheid te factureren, het moet via ziekenfonds en die betalen enkel het wettelijke minimumtarief terug, alles wat de patient van bijkomende kost gemaakt heeft voor de test is voor zijn/haar rekening. Een tegemoetkoming dus.

Wat betreft de sneltesten die door de overheid sowieso niet terugbetaald worden, daarvoor voorziet men een "tegemoetkoming" van 55 EUR. Ter info: de sneltest kost hier 135 EUR. Dus mits 80 EUR opleg mag de om medische redenen niet-gevaccineerde 2 dagen deelnemen aan Dizzy's maatschappij. Harteloos.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Ik vraag me toch af hoe al die klagers hier dat doen als ze bijvoorbeeld in Frankrijk komen. Ook daar heb je dat pasje nodig. Om te gaat eten etc.

Of is dat een land dat ze wegens té fascistisch mijden :???:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dizzy schreef:De immuniteit verzwakt bij minder blootstelling aan risico's, exact wat er gebeurd is door lockdown en andere maatregelen.
Niet altijd en niet voor alle pathogenen. Die uitleg klopt deels omdat we minder interactie hebben gehad, maar niet genoeg om te verklaren wat we momenteel te zien krijgen.
Er zijn mechanismen in ons afweersysteem die eerst aspecifiek optreden, zoals de fagocyten waarbij voorgaande blootstelling niet noodzakelijk is, de aangeboren afweer dus. Het zijn die fagocyten die nadien de specifieke afweer 'verwittigen' die er voor zorgt dat je geneest en nadien ervoor zorgt dat bij blootstelling aan die specifieke verkoudheid die een milder verloop heeft.
Bijna bij elke verkoudheid die je krijgt heb je te maken met een virus waar je nog nooit mee in contact bent gekomen dus die link met blootstelling klopt niet helemaal.

Dat we nu terug verkoudheden en andere luchtweginfecties zien is normaal gezien de verhoogde interactie tussen mensen, maar het is wel opvallend meer en vooral met hevigere symptomen dan voor de coronacrisis. Niet mijn woorden, wel die van mijn huisarts, hoewel ik er zelf en mijn familie serieus mee te maken heb. Er schort wel degelijk iets aan de aangeboren afweer. Is die trager geworden door de argumenten die je aanhaalt? Misschien, ik weet het niet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

phil48 schreef:Ik vraag me toch af hoe al die klagers hier dat doen als ze bijvoorbeeld in Frankrijk komen. Ook daar heb je dat pasje nodig. Om te gaat eten etc.
Ik snap uw punt niet. Het aantal gevallen stijgt daar ook weer.

Verder is reizen om niet-essentiële redenen, of niet opgelegd door de werkgever, not done zolang de scholen nog open blijven. Onze huidige vierde golf is het gevolg van import door reizen gevolgd door een grote amplificatie in de scholen (en in mindere mate kantoren/werkplaatsen).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef: Noem mij 1 labo die niets meer dan het wettelijke tarief aanrekent en nog uit de kosten raakt.
Het stinkend beerputteke van de Labo's en testcentra hou je best dicht :angel:

https://www.tijd.be/ondernemen/farma-bi ... 74772.html
https://derijkstebelgen.be/vermogende/f ... -verheyden

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210621_97770696

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211005_92024266

owja, nog een klein wistjedatje over de rijkste Belgen...op nummer 1 staat Eric Wittouck baas van Tiense suiker...en kolder... Weight Watchers Only In Belgium :angel:
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

CCatalyst schreef:Verder is reizen om niet-essentiële redenen, of niet opgelegd door de werkgever, not done zolang de scholen nog open blijven. Onze huidige vierde golf is het gevolg van import door reizen gevolgd door een grote amplificatie in de scholen (en in mindere mate kantoren/werkplaatsen).
+ Het verdwijnen overal van de mondmaskerplicht niet te vergeten...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

phil48 schreef:Ik vraag me toch af hoe al die klagers hier dat doen als ze bijvoorbeeld in Frankrijk komen. Ook daar heb je dat pasje nodig. Om te gaat eten etc.
We gaan niet meer naar Frankrijk, het enige wat ik daar echt mis is water over de grens aan de helft van de bio planet kunnen kopen, maar daar is wel een weg rond

Dat ik weldra niet meer op resto mag in den Belziek zal best goed zijn voor mijn gezondheid, nog meer bio dan, en nog minder steeds de overtollige kilo's weer proberen wegkrijgen. Recent 2 kilo erbij door 1x chinees resto pffff.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

petrol242 schreef:Dat we nu terug verkoudheden en andere luchtweginfecties zien is normaal gezien de verhoogde interactie tussen mensen, maar het is wel opvallend meer en vooral met hevigere symptomen dan voor de coronacrisis. Niet mijn woorden, wel die van mijn huisarts, hoewel ik er zelf en mijn familie serieus mee te maken heb. Er schort wel degelijk iets aan de aangeboren afweer. Is die trager geworden door de argumenten die je aanhaalt? Misschien, ik weet het niet.
Ik denk dat we ook gewoon dikke pech kunnen hebben nu en dat we zitten met een "zwaarder" als verkoudheidsvirus. Die dingen evolueren natuurlijk ook, en misschien zijn die wat heftiger geworden in hun eigen poging om te overleven doorheen al onze corona maatregelen. Who knows.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Recent 2 kilo erbij door 1x chinees resto pffff.
Dat moet je wel kunnen : 2KG = 15500 kcal = 13kg gekookte rijst of 35 liter Tsingtao :angel:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

petrol242 schreef:
Dat we nu terug verkoudheden en andere luchtweginfecties zien is normaal gezien de verhoogde interactie tussen mensen, maar het is wel opvallend meer en vooral met hevigere symptomen dan voor de coronacrisis. Niet mijn woorden, wel die van mijn huisarts.
Onlangs toevallig nog een statistiek gezien, België telt 17 000 huisartsen en 2 000 huisartsen in opleiding. Hoe relatief is de uitspraak van één huisarts dan dat "verkoudheden heviger symptomen hebben door corona" ??

Dat is hetzelfde als er zijn 500 lagere schoolkinderen besmet op 100 000. Dat is dan (even doorgetrokken) 5 000 op één miljoen schoolkinderen ? Niet iets om over in paniek te slaan, wél iets om in het oog te houden.

@ ccatalyst

Dat je die pasjesmaatschappij ook elders vindt, in sommige buurlanden zelfs. So be it. Niemand verplicht niet gevaccineerden naar een concert of een restaurant te gaan, als ze tegen de pasjesmaatschappij zijn. Mag de rest er aub wel naartoe, ook al ben jij ertegen ??
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

phil48 schreef: @ ccatalyst

Dat je die pasjesmaatschappij ook elders vindt, in sommige buurlanden zelfs. So be it. Niemand verplicht niet gevaccineerden naar een concert of een restaurant te gaan, als ze tegen de pasjesmaatschappij zijn. Mag de rest er aub wel naartoe, ook al ben jij ertegen ??
Wat een bizarre reply. De enigen die beweren dat bepaalde mensen niet op concert of restaurant mogen gaan, zijn de voorstanders van de CST en de voorstanders van de wetten van Jim Crow.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

phil48 schreef: Onlangs toevallig nog een statistiek gezien, België telt 17 000 huisartsen en 2 000 huisartsen in opleiding. Hoe relatief is de uitspraak van één huisarts dan dat "verkoudheden heviger symptomen hebben door corona" ??
Gaan we nu al over de relativiteit van uitspraken discussiëren? Ik geef maar mee wat mijn huisarts mij verteld en wat ze dagelijks in haar praktijk tegen komt. Die klopt dagen van 16 uur en moet zelfs gaan triëren in haar consultaties. Ge leest trouwens ook weer wat je wil lezen. Ze merkt op dat er nu hevigere symptomen van verkoudheden zijn dan voor de coronacrisis. Ni meer ni minder. Nergens staat er door corona.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef: Ik heb het hier nog niet durven aanhalen maar ik ben momenteel een aantal rapporten aan het lezen, oa een Nederlands-Duitse studie die onderzoekt in hoeverre het m-RNA Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccin de aangeboren en adaptieve immuniteit herprogrammeert.

Het leidt tot een verlaging van een aantal ontstekingsremmende cytokines in de strijd tegen andere virussen, bacteriën en schimmels. Niet specifieke targets dus.

Volgens mijn dokteres kan dit mee een verklaring zijn van de grote golf aan verkoudheden die met zwaardere symptomen dan normaal in circulatie zijn. Ze zei dit naar aanleiding van mijn echtgenote die verleden week op het randje heeft gestaan van een bacteriële longontsteking.
Dat is dan hetgene wat je hoger gezegd hebt. Ik lees toch duidelijk:
Mijn dokteres verklaart de verkoudheden door de corona vaccins die de immuniteit verminderen

Eerst provoceren en het dan niet gezegd hebben ...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

duizend schreef:k lees toch duidelijk:
Mijn dokteres verklaart de verkoudheden door de corona vaccins die de immuniteit verminderen
Hier gaan we weer... We zitten toch op dezelfde server hé? Waarom quote je me niet gewoon?
Mijn huisarts reageert op een paper die ik hier ook gepresenteerd heb over het inderdaad BNT162b2 vaccin Pfizer BioNTech dus dat een vermindering in cytokines kan veroorzaken.

Nergens zal je hier lezen dat de verkoudheden het gevolg zouden zijn van corona wat door phil48 beweerd wordt. Iets dat ik trouwens ook nooit zou schrijven omdat ik het altijd steevast heb over Covid-19 of SARS-CoV-2. Nergens provoceer ik dus iets om het dan niet gezegd te hebben. Ik zou begot ook niet weten hoe SARS-CoV-2 invloed zou hebben op andere virale infecties buiten ons gedrag dan misschien.

Heb je trouwens iets begrepen van wat er in die paper staat?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Heel wat verkoudheden worden veroorzaakt door coronavirussen(sars 1 & 2 zijn heus niet de enige coronavirussen).

Maar of de genetische verwantschap tussen de verschillende leden van de corona sterk genoeg is om elkaar te beïnvloeden wanneer het gaat over besmetting/vaccinatie is weer een ander vraagstuk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Mijn indruk is dat de nieuwe maatregelen vooral symbolisch zijn, en in geval van de CST zelfs misleidend, want het is niet safe, maar een vrijgeleide om covid verder te verspreiden zonder enige testing bij gevaccineerden. Zij hebben dus een vrijstelling op gebied van testing.

https://www.hln.be/binnenland/comeos-mo ... ~a107fc97/

En dan kom ik net deze tegen:

https://www.viruswaanzin.be/post/sire-u ... w-volk-aan

Dit stukje herhaalt wat we eigenlijk al weten, maar vooral de studie naar waar hij verwijst, ga ik verder uitpluizen:
In tegenstelling daarmee kiest u voor maatregelen waarvan is bewezen dat ze voor geen meter werken. Met name voor het Covid Safe Ticket en de maskers. Uw CST laat besmettelijke gevaccineerden en personen met een vals negatieve test gewoon door. U weet dat dit instrument geen besmettingen tegenhoudt, maar u voert het systeem toch maar in. U struisvogelt op een bijzonder irrationele manier en ondergraaft daarmee volkomen uw geloofwaardigheid.


U voert opnieuw de mondmaskerplicht in terwijl is aangetoond dat die voor geen meter werkt. Wij verwijzen u naar het onderzoek van het team van La Scola op basis van de viruspartikels in de afvalwaters in Marseille waarin dit is aangetoond. (https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 64477/full)


U verkiest dus voor de zoveelste keer uw toevlucht te nemen tot maatregelen die niet werken boven de maatregelen waarvoor u in gebreke werd gesteld en die behoren tot de normale en evidente geneeskunde zoals we die al decennia kennen.


Daarmee berokkent u opnieuw ons en de hele samenleving schade.
Eens nadenken of ik met de 3D printer geen mondmasker mods kan verzinnen.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef: Ze merkt op dat er nu hevigere symptomen van verkoudheden zijn dan voor de coronacrisis. Ni meer ni minder.
petrol242 schreef: Het leidt tot een verlaging van een aantal ontstekingsremmende cytokines in de strijd tegen andere virussen, bacteriën en schimmels. Niet specifieke targets dus.

Volgens mijn dokteres kan dit mee een verklaring zijn van de grote golf aan verkoudheden die met zwaardere symptomen dan normaal in circulatie zijn. Ze zei dit naar aanleiding van mijn echtgenote die verleden week op het randje heeft gestaan van een bacteriële longontsteking.
Duidelijker zo?
Ni meer ni minder :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Voor zij die kunnen wachten: de subunit eiwitvaccins zijn veiliger dan de mRNA techniek:



Hij geeft ook nuttige info welk smerig spel de fact checkers spelen, hoe ze de boel opblazen, hoe weinig tijd er wordt verleend om te reageren, om dan leugens te publiceren.

En aanvullend:

Wie fact checked de fact checkers eigenlijk? blijkbaar niemand
Kan je feedback geven over fouten in een fact check? blijkbaar niet (en al zeker niet op facebook)
Worden fact checks geupdate op basis van voortschrijdend inzicht? nog niet zien gebeuren
En waarom worden de cijfers van bvb sciensano nooit gefactchecked? blijkbaar nooit
Of de uitspraken van onze politici op wetenschappelijke onjuistheden? blijkbaar nooit
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gva vandaag:

Deze leerlingen nemen geen blad voor de mond: “Wij worden gestraft door zij die zich niet laten vaccineren”

De waarheid komt uit een kindermond :lol:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik zag vandaag deze passeren, en dan ik meestal doe ik zelf een paar checks:



India heeft idd geen 4e golf, Israël wel, en het gebruik van ivermectine zou de cijfers verklaren.

Is dat wel zo?

1. er is idd geen 4e golf daar:
geen_vierde.png
(24.69 KiB) Nog niet gedownload
2. werd er ivermectine ingezet?

https://www.forbes.com/sites/siladityar ... treatment/

Blijkbaar wel dus.

Lijkt het nu zo goed te werken, dat er ondertussen een media blackout is, en dat de fact checkers er als strontvliegen op springen?

https://www.indiatoday.in/coronavirus-o ... 2021-09-26

Want als ivermectine niet aan de oorzaak ligt dat er geen vierde golf is, wat is dan de echte oorzaak en waarom passen we die niet in België ook toe?
Je maakt mij toch niet wijs dat de lage vaccinatiegraad aan de oorzaak ligt :evil:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Neemt gij maar een kiloke ivermectine. :angel:
"The proof of the pudding is in the eating" hé. :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

duizend schreef:Duidelijker zo?
Ni meer ni minder
Ik zal het op een kinderlijke manier zeggen want dat schijnt het best over te komen :

petrol zegt A
de phil zegt dat petrol B heeft gezegd.
Nee zegt petrol. Ik heb nooit B gezegd.
duizend zegt dat petrol provoceert en wel degelijk A heeft gezegd maar dat petrol dat ontkent terwijl petrol ontkent B te hebben gezegd.

Zie je daar het belachelijke niet van in? Zo kan je natuurlijk in het oneindige voort gaan om het eigenlijke debat te ontwijken. Wat lig ik hier eigenlijk woorden aan vuil te maken... maar soit.
Heb je die paper nu al eens gelezen?
Stroper schreef:Heel wat verkoudheden worden veroorzaakt door coronavirussen(sars 1 & 2 zijn heus niet de enige coronavirussen). Maar of de genetische verwantschap tussen de verschillende leden van de corona sterk genoeg is om elkaar te beïnvloeden wanneer het gaat over besmetting/vaccinatie is weer een ander vraagstuk.
Je vergeet MERS nog :wink: De coronavirussen maken inderdaad voor een stuk deel uit van de gewone verkoudheden maar niet alle verkoudheden. Maar Ze staan denk ik genetisch te ver af om invloed te hebben op, of onderhevig te zijn van de huidige SARS pandemie en de covid-19 vaccins. We zien momenteel ook een toename van de longontstekingen die door veel meer factoren kunnen veroorzaakt worden zoals bacteriële infectie en schimmels bijvoorbeeld.
Er zijn een aantal verklaringen mogelijk zoals de seizoensgebonden kwalen, de verhoogde maatschappelijke interactie met beperkte sanitaire maatregelen. Maar voor wat de verlaging van de algemene afweer betreft blijven er nog een pak vraagtekens staan.
Is onze afweer wel degelijk verminderd? Waarschijnlijk wel gezien de goede dokterskabinetten overspoeld zijn met aandoeningen met ernstige symptomen. Wat zijn daar dan de oorzaken van? De sanitaire maatregelen van bijna twee jaar? Of zijn er nog andere factoren die meespelen zoals de m-rna vaccins? Ik denk dat dat toch degelijk onderzoek vereist maar door de vaccin verheerlijking wordt het debat daarover bemoeilijkt.

Wat betreft Ivermectine had ik begrepen dat het in laboratoriumstudies wisselend succes had tegen vermenigvuldiging van SARS-CoV-2 virussen maar dan ook in heel hoge dosissen. Dus de inzet buiten klinische studies zou toch niet echt aangewezen zijn.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als ivermectine winstgevend was, was het allang ingezet....en konden wij hier beginnen zagen dat het maar helpt bij een paar specifieke gevallen :bang: :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”