quovadis schreef:Ze hebben net de huidige maatregelen verlengd tot maart. Lijkt me niet meteen versoepelen
Er werd toch meteen gerelativeerd door het kabinet met de woorden dat dat is voor de "continuiteit", dat elke update het MB met 6 weken verlengt, en met de niet mis te verstane suggestie: "als het Overlegcomité al vroeger wil overgaan tot versoepelingen, kunnen die wel al van kracht worden".
heist_175 schreef:Deze ochtend mijn nieuwe wagen gaan halen, ik ga niet zeggen dat ik alleen was op de E19, maar er wel véél minder verkeer dan op niet-corona werkdagen op dat uur

.
Maar veel meer, meer dan 4 keer zoveel, dan tijdens de "bijna echte lockdown" die we heel eventjes gekend hebben, waarbij de niet-essentiele bedrijven dicht moesten. En dat is gebaseerd op de verkeersbarometer wat op zich al niet zodanig betrouwbaar is daarvoor (maar er is voor ons niets beter) omdat het enkel "lengtes van files" meet, terwijl drukte zich ook zonder file kan profileren.
1207 schreef:Krek dezelfde uitleg als in augustus maw
daarna duurde het 2 maand voor de covid-patienten op de parking in luik lagen enbw e afklokten op 25 000 besmettingen per dag.
Ok, maar dat was dan wel door de scholen vanaf september (specifiek de secundaire scholen volgens Sciensano). Dat is nu ook weer het geval, dus ja, je voorspelling lijkt me idd realistisch.