BTW weg ermee bij mediamarkt 4 dagen

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Laatst gewijzigd door satsurfer 05 maa 2020, 07:51, in totaal 1 gewijzigd.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

En zo zien we terug hoe groot de oplichters zijn bij MM.

Ben al een eind aan het zien voor een nieuwe droogkast.
Weet perfect welk model ik wil.

Zag de reclame voor de 17% kortingsactie, dus ik ging afwachten.
Gisteren nog overal stock, incluis online.
Vandaag plots niet meer leverbaar.
Laat me raden: maandag zal deze er terug zijn...
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Moeilijke is dan als het toestel met de actie wel beschikbaar zou zijn... Toch kopen bij winkel die je totaal niet vertrouwd?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Grootste probleem van MM is dat de garantie afhandeling gruwelijk verloopt, zelf heb ik miserie gehad met een AR Drone, dat heeft me toen zeer veel tijd en energie gekost, maar een kennis die nog voor een concurrent van MM heeft gewerkt, heeft ook al miserie gehad. Ik moest toen over en 't weer rijden en het toestel werd toen niet hersteld, en ze lieten uitschijnen dat het wel hersteld was. Die ping pong tussen Wetteren en Oostakker heeft me veel tijd gekost want daar bij die balie moet je een nr trekken en dan moet je in een vervelende ruimte lang wachten.

Finaal heeft Parrot dan zelf het benodigde onderdeel naar mij gestuurd en dan werkte het op 5 minuten.

Uiteraard steken ze het altijd op hun reparateur onderleverancier. Er zijn mensen die met een volledig gewiste computer thuiskomen na een herstelling. Ik blijf weg van deze firma. Ik loop enkel in de MM om te zien wat er zoal op de markt is, om het dan ergens anders te kopen.

Zo scherp is de BTW actie dus niet, bvb de

https://tweakers.net/pricewatch/1344288 ... ificaties/

staat nu bij MM € 1982,64 terwijl volgens tweakers de laagste prijs € 1918 is.

Het nieuw model is trouwens net aangekondigd.

Blijf aub weg van deze prutsers:
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0753163-55
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

MM is toch goed in marketing? Heel wat mensen geloven het en gaan ervoor.
Elk jaar is er hier op UB een topic van die keten en elk jaar opnieuw blijkt dat de prijzen "fake" zijn (eerst verhogen om dan 17% te geven, of "out of stock", ...).
Zoek gewoon wat verder dan uw neus lang is (bv via Tweakers) en veel kans vind je het voor nog minder dan bij MM. Hun marketingafdeling moet ook betaald worden hé :)
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Ik was prijzen van TVs aan het opvolgen, ook bij hen. Degene die ik op 't oog had zijn nog beschikbaar en effectief de korting van de BTW erop.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Zoek gewoon wat verder dan uw neus lang is (bv via Tweakers) en veel kans vind je het voor nog minder dan bij MM. Hun marketingafdeling moet ook betaald worden hé :)
Vind jij goedkoper? :-D
vandenborre doet ook mee. :-D
https://www.vandenborre.be/multimedia-t ... 128gb-wifi

https://www.collishop.be/e/nl/cs/samsun ... rey-152265
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

AfAX schreef:Ik was prijzen van TVs aan het opvolgen, ook bij hen. Degene die ik op 't oog had zijn nog beschikbaar en effectief de korting van de BTW erop.
Idem hier, vannacht na het zien van dit topic ineens maar besteld. MM hun prijs was toch ver de laagste.
Ondertussen hebben andere shops hun prijzen ook al laten zakken (oa VDB en Alternate)
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Toen we in 2016 onze tv kochten, was dat met een cashback actie waarvan de VanDenBorre verkoper zei dat die specifiek bedoeld was om een gelijkaardige actie bij MediaMarkt te counteren.

Zolang de informatie op de website klopt, kan je prijzen vergelijken. Enkele voorbeelden die ik de voorbije weken zag:
- De Comfort Energie site gaf bij de bestelling aan de telefoon een hogere prijs dan op hun site (en ik volgde dat al wekenlang op).
- De Hubo site had/heeft een hoop promoties maar die nu enkel via "Outlet" te koop staan maar geen voorraad hebben (en dan kan je ze ook niet bestellen)
- Bij Gamma is er een item met voldoende voorraad in specifieke winkel volgens de site maar gisteren tevergeefs gaan vragen. Op de site staat het vandaag nog steeds met voldoende voorraad.

Ik vind het ook absurd dat ik laatst een fles L'Oreal shampoo via Nederland moest bestellen omdat ik die in geen enkele Belgische online winkel vond.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

VDB & Alternate volgen de prijs van MM voor de TV die ik op oog heb:
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_t ... 13727.html

Anderzijds met het voetbal dat er aankomt, vermoed ik dat het nog harder gaat droppen.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Dat dacht ik in 2018 ook voor de wereldbeker voetbal maar het was toen redelijk lauw qua promoties. Enkel die actie met een terugbetaalde tv indien ze een recordaantal goals maakten, viel op.

EDIT :: nog een voorbeeldje:

Hans Anders heeft momenteel een "3 brillen voor de prijs van 1" actie lopen. Vorig jaar deed ik tijdens andere acties de berekening voor een zonnebril op sterkte en dat kwam toen op €89 en €119, geloof ik (gratis glas e.d.). Bij de huidige actie is die prijs €299 (goedkoopste opties met Hans Anders montuur).

Niet dat ik daarom ontevreden ben met mijn Hans Anders gewone bril (de toenmalige verkoopster raadde me zelfs aan om even te wachten op een betere promotie) maar de prijzen zijn gewoon niet eerlijk meer want bedrijven kunnen foefelen à volonté met nepsolden.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

blaatpraat schreef:En zo zien we terug hoe groot de oplichters zijn bij MM.

Ben al een eind aan het zien voor een nieuwe droogkast.
Weet perfect welk model ik wil.

Zag de reclame voor de 17% kortingsactie, dus ik ging afwachten.
Gisteren nog overal stock, incluis online.
Vandaag plots niet meer leverbaar.
Laat me raden: maandag zal deze er terug zijn...
En zoals voorspeld: iedere dag gekeken en uitverkocht.
Vandaag terug in stock.

Zou dit niet kunnen aangekaart worden bij 1 van de zovele inspecties/overheden/... dat wij hebben?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

blaatpraat schreef: Zou dit niet kunnen aangekaart worden bij 1 van de zovele inspecties/overheden/... dat wij hebben?
In principe wel maar het is quasi onmogelijk te bewijzen, en dat weet MediaMarkt ook.

Maak je er niet druk in, maar laat je mening gewoon merken met je portefeuille en koop elders.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Iets dat niet op voorraad is, het valt al eens voor. :lol:
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

ub4b schreef:VDB & Alternate volgen de prijs van MM voor de TV die ik op oog heb:
https://www.mediamarkt.be/nl/product/_t ... 13727.html
In België kopen? Zie hier in Duitsland :eek:
https://www.gamingoase.de/de/led-tv-zub ... t-tv-webos
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Mediamarkt, weg ermee! :lol:
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik had een paar jaar geleden de actie van MM ook afgewacht om een nieuw fototoestel te kopen.
De eerste dag was het toestel voorradig.
En ook bij VDB was het toestel plots te krijgen aan de prijs van MM.

Een dag later was het toestel echter al uit verkocht en wist men niet wanneer terug beschikbaar.
Geen probleem, dan maar naar VDB waar het toestel plots ook wat duurder was geworden.
VDB gebeld en bleek dat er enkel nog een demo toestel beschikbaar was ergens aan de andere kant van het land.

Dan maar de website van MM Duitsland bekeken en wat bleek...
Daar was het toestel nog goedkoper dan hier met de actie.
En er was voldoende voorraad..

Mvg
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

edwin.d schreef: VDB gebeld en bleek dat er enkel nog een demo toestel beschikbaar was ergens aan de andere kant van het land.
Normaal kunnen die dat wel vrij snel naar de kortere vdb krijgen (toch bij nieuwe toestellen, weet niet of ze het met demo doen)
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klacht op Test Aankoop : (bron: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 1477604-03 )

Beste, op zondag 6 maart waren wij in de Mediamarkt in Sint-Pieters-Leeuw. We vonden er een TV Sony Oled die door de actie BTW weg ermee, op de prijs van 1238.84 euro kwam
(ipv 1499 euro) We vonden het wel vreemd dat toen we dit type TV opzochten, we op een prijs van 1238 euro uitkwamen bij Krefel en dit zonder promotie. Volgens de verkoper kwam dit omdat Krefel Mediamarkt gekopieerd had en ineens -25% gaven. Dat was een leugen want dezelfde dag liep er geen speciale actie bij Krefel. We besloten toch de TV te kopen omdat we nu eenmaal al ter plaatse waren. Maar de trucjes van Mediamarkt waren nog niet ten einde. Ineens moest er 99 euro bijbetaald worden omdat de TV gekalibreerd moest worden. Zonder dit zouden we nooit een mooi beeld krijgen. Toen hadden we er genoeg van en zijn we naar de Krefelwinkel in Wemmel gereden. Gewoon daar de identiek zelfde TV gekocht maar zonder leugens over de prijs en zonder gezever over een kalibratie. De verkopers van Krefel zeiden dat je dat gewoon thuis zelf kon doen. Wat zijn die van Mediamarkt toch dikke leugenaars !!!!

Gewenst oplossing
eerlijk zijn met klanten
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

IMHO: We weten dat Mediamarkt soms met verkoopprijzen speelt, maar dit is een onterechte klacht.

Krefel heeft een laagste prijs garantie. Dus als iemand de nieuwe prijs heeft gemeld of ze volgen de prijs voor deze TV ook effectief zelf op, dan kan het kloppen dat Krefel plots ook korting geeft. Niets wat Mediamarkt hier verkeerd gedaan heeft?

Die kalibratie lijkt inderdaad iets te zijn wat ze willen aansmeren. Maar het zou me sterk verbazen dat je de TV niet meekrijgt als je deze optie weigert.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Vraag mij wel af wat die 'kalibratie' juist is. Een deftige kabibratie moet je toch doen op locatie ipv de winkel.
Misschien staat voor MM kalibratie gewoon gelijk aan helderheid en saturatie op maximum zetten :lol:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

streulma schreef:Klacht op Test Aankoop : (bron: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 1477604-03 )
Totaal belachelijke 'klacht' want hij heeft zelfs niet eens iets gekocht bij MediaMarkt. En zoals hierboven gezegd, gebeurt het wel vaker dat de concurrentie tijdelijk zijn prijs aanpast tijdens die MM acties.
Ik ben zelf wel verbaasd dat MM blijft vasthouden aan hun BTW-acties, want vorige keren heeft dit ook al de nodige bad press gekregen. Niet alleen vanwege het kort ervoor verhogen van prijzen, maar ook omdat sommigen verkeerdelijk denken dat dit 21% korting is (terwijl het dus 'maar' 17.4% is).

edwin.d schreef:Dan maar de website van MM Duitsland bekeken en wat bleek...
Daar was het toestel nog goedkoper dan hier met de actie.
En er was voldoende voorraad..
Mja, en wat is je punt, ben je dan speciaal naar Duitsland gereden ? Bij elke internationale winkel verschillen de prijzen van land tot land. Dat is absoluut niet eigen aan MM. Ik vind het bvb al ergerlijker dat dit bij Ikea bvb ook zo is, waar het tot zelfs 50% verschilt, tussen BE en NL, en dat terwijl Ikea gewoon de fabrikant zelf is.

Als mensen zo dom zijn van zich te laten misleiden door korting, zonder te kijken of het zelfs met korting nog niet duurder is dan op een ander, mja dan moeten ze het maar weten he.
Laatst gewijzigd door Tomby 07 maa 2022, 10:58, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Tomby schreef:maar ook omdat sommigen verkeerdelijk denken dat dit 21% korting is (terwijl het dus 'maar' 17.4% is).
Als mensen de schuld op een ander steken als ze zelf niet kunnen rekenen, tja...
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Tomby schreef:
streulma schreef:Klacht op Test Aankoop : (bron: https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 1477604-03 )
Totaal belachelijke 'klacht' want hij heeft zelfs niet eens iets gekocht bij MediaMarkt. En zoals hierboven gezegd, gebeurt het wel vaker dat de concurrentie tijdelijk zijn prijs aanpast tijdens die MM acties.
Ik ben zelf wel verbaasd dat MM blijft vasthouden aan hun BTW-acties, want vorige keren heeft dit ook al de nodige bad press gekregen. Niet alleen vanwege het kort ervoor verhogen van prijzen, maar ook omdat sommigen verkeerdelijk denken dat dit 21% korting is (terwijl het dus 'maar' 17.4% is).
Inderdaad ik heb dit weekend bij “van de Borre “ een Mesh kit Deco x60 gekocht , de prijs was op dezelfde hoogte gebracht als mediamarkt. Vandaag maandag was de prijs terug naar boven. 277 euro vs 329 euro.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een tijdje terug bij VDB een tv gekocht voor se schoonouders.
Het was een nieuw model en er was nog weinig van te vinden op het net.

Een paar dagen later stond de tv op de site van VDB 271 euro goedkoper!!!
Blijkbaar deed kamera express een actie op die tv.

Dit onmiddellijk gemeld bij VDB en ze kregen netjes een aankoopbon van 271 Euro.

Een dag later stond de tv terug 270 Euro meer.

Net op tijd gekeken.

Mvg
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Net gemerkt dat Brico ook de truuk van Mediamarkt toepast.

Ik had gisteren een product opgezocht op de Brico website. Vandaag kreeg ik een mailing dat Brico 15% korting op alle producten geeft. :banana:
Ik had de tab nog open staan van gisteren (met de prijs van gisteren). Als ik die pagina refresh verandert de prijs... Komt er ineens toch wel geen 15% bij zeker... :nono:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Dacht dat de EU deze praktijken binnenkort zou reglementeren. Niet illegaal maken, maar men zou bij prijskortingen voortaan ook de laagste prijs moeten tonen die in de 30 dagen voor de korting gehanteerd werd.

Heb wel nog niet in detail bekeken, dus geen idee of dit in de praktijk weer enkel de kleinste of zelfstandige handelaars gaat treffen en de grote concerns vrijgesteld worden of het gemakkelijker gaan kunnen omzeilen.

Deze omzetting van de richtlijn treedt op 28 mei in werking in ons recht, dus het is echt wel de laatste keer dat men dit nog kan doen (tenzij men manieren vindt om het te omzeilen).

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”