Game Mania geeft nieuwe PS4 Pro in ruil voor oude

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben zelf ook al te laat, wegens ondertussen alles uitverkocht, maar Game Mania had blijkbaar een vreemde actie waarbij je je oude PS4 Pro kon omruilen voor een splinternieuwe (met 2j garantie) en dat zomaar gratis. Zie: https://www.psx-sense.nl/342366/deze-ac ... e-console/

Heb de discussies hierover een beetje gevolgd, en eigenlijk nog geen enkel plausibel antwoord gevonden hoe Game Mania hier aan uit kan geraken. No way toch dat ze meer winst maken op het verkopen van een 2dehandse dan op een nieuwe, zeker als ze voor die 2dehandse de klant evenveel geld geven als dat die nieuwe kost ?!

Ofwel zitten daar echt dimwits bij Finance en Marketing bij Game Mania, of zijn het juist enorme creatievelingen en zit er toch ergens een boekhoudkundige spitsvondigheid achter. Iemand een idee ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien een bepaald metaal welke er in hoeveelheden in zit, waardoor ze dat er uit kunnen halen? Beetje zoals met GSM's?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op nieuwere games hebben ze misschien meer winstmarge dan op oudere?

EDIT :: ah 't gaat om hetzelfde model? Dan zal het iets anders zijn, of heeft de nieuwere misschien 4K ondersteuning en de oude niet ?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Is er iets veranderd aan de PRO? Ik gebruik de pro in 1080P mode op een oude Panasonic 65 inch plasma; maar die ziet er veel beter uit dan de non-PRO. Heb ook een 50 inch 4K scherm die ik als PC monitor gebruik voor graphics design. Vond het PS4 PRO beeld in fake checkerboard 4K niet zo goed, downscale naar 1080P ziet er dus veel rustiger uit dan die dansende lijntjes met aliasing in 4K.

Enkel de X BOX ONE X is een echte 4K console, maar te weinig content voor mij. RDR2 is wel op deze Microsoft box de beste versie.
Op de PRO ziet RDR2 er in 1080P ook fenomenaal uit.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Neen, het gaat effectief om het omruilen naar eenzelfde model. Dus ineens heb je dezelfde console, maar dan nieuw, met nieuwe controller en ook nog weer 2 jaar garantie.
Blijkbaar is het wel zo (maar dat maakt het nog straffer) dat er nu een nieuwe revisie (typenummer 72xx) uit is, die behoorlijk stiller is dan de oude consoles. Dus nog een reden te meer voor mensen om -geheel gratis dus- hun console om te ruilen.

De actie ging overigens blijkbaar pas morgen officieel van start, maar hun hele voorraad is dus al uitverkocht voordat het al begonnen is :roll: .

https://www.psx-sense.nl/342478/game-ma ... /#comments

Overigens de enige reden die ik me kan bedenken is dat je hiermee wel je verkoopcijfers voor December artificieel kunt opsmukken. Maar geen idee waarom dat voor Game Mania zou belangrijk zijn (is geen publiek bedrijf). En als het voor Sony belangrijk zou zijn, zouden er nog wel andere ketens zijn die met een gelijkaardige actie zouden komen. Het feit dat je ook andere consoles, mits opleg, kon inleveren, doet me eigenlijk gewoon vermoeden dat dit gewoon een stommiteit was.
schizm
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 jun 2013, 09:22
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Zou ook vanwege een prijsdaling bij de concurrentie kunnen zijn, bij bol.com kan je de PS 4 Pro 1TB nu reserveren voor aan de prijs van 299,- (leverbaar vanaf morgen 14/12) .

https://www.bol.com/nl/p/sony-playstati ... product_0_
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

schizm schreef:Zou ook vanwege een prijsdaling bij de concurrentie kunnen zijn, bij bol.com kan je de PS 4 Pro 1TB nu reserveren voor aan de prijs van 299,- (leverbaar vanaf morgen 14/12) .
Neen, die prijsdaling is door Sony zelf. Maken ze al een week reclame mee op Twitter, Facebook, etc... Gewoon pricedrop van €100 op PS4 en nog wat. En dat van 14/12 tem 28/12, zal dus in alle winkels zijn (bol, MM, etc...).

Game Mania doet er dus wel nog €10 extra van af (wat al ongewoon is voor hen). Zie ook hier: https://www.gamemania.be/consoles/preor ... t_type=asc , dus bvb ook €189 (ipv €299) voor een gewone PS4. Op die pagina stond gisteren ook nog de PS4 ertussen voor €289, maar die is nu dus al, een dag op voorhand, uitverkocht.

Het speciale is dus specifiek die inruil-actie. Enkele weken terug hadden ze iets gelijkaardig met PS4 controllers, maar toen moest je nog €10 betalen voor een nieuwe (heb ik overigens ook gedaan). Uiteindelijk leek het eigenlijk gewoon alsof je €30 kreeg voor je controller, en enkele dagen later (ook weer vanuit Sony) de controllers in promo waren voor €40. En vandaag zie je dat ze inderdaad ook gewoon €45 voor een occasie controller (wie koopt dat aan die prijs ?!). Ik vraag me dan ook af of ze standaard niet €289 geven voor een PS4 Pro, en dat dat nu dus toevallig ook de prijs is van een nieuwe vanaf morgen. Normale occasie-prijs die zij vragen is overigens €339, dus slechts 15% minder dan een nieuwe (wie koopt dat aan die prijs ?!).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Het feit dat je ook andere consoles, mits opleg, kon inleveren, doet me eigenlijk gewoon vermoeden dat dit gewoon een stommiteit was.
Nee, er zal wel iets achter zitten. In volgorde van waarschijnlijkheid:

Ofwel gewoon om gratis media-aandacht te krijgen in deze holiday-periode/mensen naar de winkels/website te lokken. (meest waarschijnlijk gezien de voorraad wellicht 10 exemplaren was).

Ofwel zit er effectief iets in de oude PS4 Pro dat niet in de nieuwe zit maar wel waarde heeft (of iets waarvan ze denken dat het waardevol zal worden), waardoor ze toch winst maken op de transactie.

Of het komt van Sony en er scheelt iets met de oude PS4 Pro waardoor Sony er zoveel mogelijk weg wilt alvorens ze met een recall gaan moeten beginnen (minder mensen die gaan klagen als het zover is), maar dan zou je ook gelijkaardige acties elders zien en zou de voorraad ook veel groter zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”