Singles day

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Op 11/11 is het terug singles day, het grootste shoppingevent ter wereld :) (maar toch vooral in Azie)
Korting op alle chinese webshops maar ook in Europa zijn er veel deals te rapen.

Wat Aliexpress betreft zijn er 3 soorten coupons die je alle 3 samen kunt gebruiken, en die je in aanloop van singles day kan bij elkaar sparen.
- AliExpress Coupons: Deze gaan van het platform zelf uit en kan je (makkelijk) winnen. (bvb tijdens het "coupon regen spel" elke 6 uur. (5$ op 35$ aankoop)

- Selected Coupons: Select coupons zijn alléén geldig voor geselecteerde producten en verkopers, deze zie je overal.

- Seller Coupons: Dit zijn reguliere coupons van verkopers die korting geven op het product, de Seller Coupons zijn terug te vinden op de productpagina en verschillen per product en verkoper.

Als je deze coupons slim gebrukt kan je goede deals doen, ondanks dat men in aanloop van singlesday de prijzen van veel producten laat stijgen.
Mocht je goede singles day korting zien mag je ze in dit topic plaatsen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Ondertussen toch een 10 zaken gekocht:

een riem voor men broek,
2 batterijen voor men elektrische tandenborstel,
een iR thermometer,
een batterij voor men smartphone,
een set microfiberhanddoekjes
een microfiber spons om de auto te wassen
een microfiber auto doek om de auto te drogen
kerstverlichting (geraakt waarschijnlijk niet meer op tijd hier)
een set melamine sponsjes
een SNDway laser afstandsmeter 80m

Alles samen nog geen 45euro :-D
alles geverifieerd de laagste prijs van de laatste 4 maand.
Ik had ook nog verschillende coupons waarvan 1 mooie coupon van 5$ (voor een bestelbedrag van 5,1$) de rest was nog een hoop coupons van 4$ op 28 en 5$ op 35$ bestelwaarde.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Artikeltje gevonden met, op zijn zachtst gezegd, duizelingwekkende cijfers:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ch ... ~a417650b/
De eerste 2 minuten een omzet van net geen 1,3 miljard Euro. Verder is singles day groter dan Black Friday en Cyber monday tesamen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

voor de batterijen zou ik opletten.
elektronische spullen via ali vallen heel goed mee, batterijen zijn gevaarlijker (zwelling, zeker bij de gsm batterij)

de laser meter ga je trouwens echt wel fijn vinden, ik heb de 40m versie en echt wel tevreden van.
(ben alleen het reflecterend plaatje kwijt voor de laser zijn straal beter te laten weerkaatsen... en dat is wel een handig plaatje!)

wat ik besteld heb:

een paar horloges (+1 smartwatch)
een paar screenprotectors
een gsm case
een vr set voor de gsm (nog geen 20 euro dus why not, handig om films te kijken op gsm)
een portefeuille
een keukenkraan (shipping uit duitsland)
bluetooth oortjes en dongle
usb adapter
een batterijlader voor mijn fototoestel
lichtschakelaars (glas en touch)
afstandsbediening voor de lichtschakelaars via een app te bedienen
een ruggesteun en neksteun ding
....

het duurste was de kraan (40 euro), en die komt dus uit duitsland, no import fees :)
( https://www.aliexpress.com/item/50-off- ... 42242.html )

@jack daniels: duizelinwekkend? eerder "normaal".
de kerel achter aliexpress weet echt wel wat die doet (hoewel het aandeel van alibaba tegenwoordig wel dalend is om een of andere reden)

heel de wereld kent aliexpress, heel de wereld weet dat de helft wat ze in een winkel kopen daar vandaan komt... cut out the middle man :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hmm, goeie suggesties. Een lasermeter en digitale schuifpasser staan al een tijdje op mijn ToBuy lijstje. :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Merci voor de tip van die schuifpasser. Was ik ook al lang van plan om dat eens aan te schaffen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

zelfde hier.... paar dagen terug nog buizen aan het meten en aant vloeken, maar er weer niet aan gedacht van dat ook gewoon te bestellen :D
voor mij is het deze geworden: https://www.aliexpress.com/item/150mm-V ... 95269.html
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:De eerste 2 minuten een omzet van net geen 1,3 miljard Euro. Verder is singles day groter dan Black Friday en Cyber monday tesamen.
Vraag me toch af of dit wel klopt. HLN spreekt al over 31 miljard dollar op het eind van de dag. Als ik dan zie dat ze hun vorig fiscaal jaar een totaal omzet haalden van 40 miljard, dan kan ik dat toch moeilijk geloven.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bestellen jullie alle producten in 1 keer? Of steeds verschillende bestellingen om waarde zo laag te krijgen?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

mgo72 schreef:Bestellen jullie alle producten in 1 keer? Of steeds verschillende bestellingen om waarde zo laag te krijgen?

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Valt te zien welke bonnen je hebt, als je verschillende aliexpress bonnen hebt kan je best in verschillende delen kopen tot de minimum bestelwaarde is bereikt.
Tomby schreef:
Jack Daniels schreef:De eerste 2 minuten een omzet van net geen 1,3 miljard Euro. Verder is singles day groter dan Black Friday en Cyber monday tesamen.
Vraag me toch af of dit wel klopt. HLN spreekt al over 31 miljard dollar op het eind van de dag. Als ik dan zie dat ze hun vorig fiscaal jaar een totaal omzet haalden van 40 miljard, dan kan ik dat toch moeilijk geloven.
Ik denk dat men dit bedoeld https://en.wikipedia.org/wiki/Gross_merchandise_volume ipv echte omzet zoals op de resultaten staat.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Pas wel op met bedragen boven de 20 euro, want de douane controleerd steeds meer.
Zo zit ik al 1 maand te wachten op bPost/Douane om een GSM door te laten waarvan ik alle bewijzen opgestuurd heb.
Bovendien komen er dan 20 euro douane/handelingskosten bij en dan nog eens 21% BTW.

Ze hebben geld nodig bij de regering en bPost want het was vroeger 10 euro en ze lieten veel meer door.
Laatst gewijzigd door Geert-Jan 11 nov 2018, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik ging wachten tot Black Friday om m'n gsm te bestellen. Maar prijs is nu toch ook al redelijk gezakt.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geert-Jan schreef:Pas wel op met bedragen boven de 20 euro, want de douane controleerd steeds meer.
Zo zit ik al 1 maand te wachten op bPost/Douane om een GSM door te laten waarvan ik alle bewijzen opgestuurd heb.
Bovendien komen er dan 20 euro douane/handelingskosten bij en dan nog eens 21% BTW.

Ze hebben geld nodig bij de regering en bPost want het was vroeger 10 euro en ze lieten veel meer door.
het is boven de 22 euro voor particulier.
als je zolang aan het wachten bent is het meestal bpost die vervelend doet, niet de douane...
kan je voorkomen door ze te vlug af te zijn en een inklaringsformulier verzenden voor ze het tegenhouden (houden ze nog niet altijd tegen + indien wel is het sneller ingeklaard)

ook die 20 euro extra kost klopt niet altijd perse, ligt eraan wat ze tegenhouden:

- onder 22 euro (tenzij degene die het heeft tegengehouden anders denkt): niks extra kosten

- onder de 150 euro, geimporteerd via bpost, is het 12 euro "administratieve kost" (lees oplichterij omdat je "ervoor kiest dat bpost de inklaring doet" (deze kan je vermijden als je vooraf aangeeft aan bpost dat je alles op jouw naam zelf wil inklaren, maar daar komt dan wel werk bij kijken) + btw

- boven de 150 euro, geimporteerd via bpost, is het 30 euro + het percentage van toepassing voor invoering + btw(voor gsms 0% als ik de TARIC database juist lees)

- "random" kosten bij dhl/fedex/.... (althans zo lijkt het elke keer als ze bij mij iets tegenhouden)
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Het gaat over iets van 90 euro aankoop, hier heb je de kosten die ze erbij tellen.
bpost.png
Niks 12 euro.....20 en een kwartje.

Dat was begin oktober.....nog altijd niks ontvangen :bang:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geert-Jan schreef:Niks 12 euro.....20 en een kwartje.
hmm net even gecheckt op de site van bpost en ze rekenen tegenwoordig idd 20 euro aan voor inklaring tot 150 euro...
en dan doen ze dus letterlijk niks anders als je pakje stof laten verzamelen en een papiertje doorsturen :roll:

dat je zolang moet wachten na bevestigen, is trouwens niet normaal, dus ik zou (best na de staking :bang: ) eens luisteren bij bpost
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

mgo72 schreef:Bestellen jullie alle producten in 1 keer? Of steeds verschillende bestellingen om waarde zo laag te krijgen?
Per winkel niet boven de 22 euro gaan en dan is er geen enkel probleem. Ken mensen die voor 150 euro in hun karretje zitten hadden maar bij geen enkele winkel boven de 22 euro dus die krijgen ook alles zonder probleem aan.

Het ergste wat je kan overkomen is dat de winkel zelf geen waarde op het pakje zet en dan kan je de hele paperassenwinkel naar Bpost sturen als bewijs... Soms zelfs voor de prullen van maar een paar euro.

Anderzijds, ik ken er die producten van meer dan 120 euro hebben besteld, en op de verpakking stond 12 euro en die zijn er ook perfect door geraakt. Al gaat dat niet bij alles werken, iets kleins al wat vlotter dan pakweg een gsm of tv. :)

Hier enkel wat schermprotectors, een automatische kabelstriptang en wat hengelspulletjes gekocht om te gebruiken in geocaches. Eigenlijk enkel wat ik nodig had en zo ook zou besteld hebben.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Geert-Jan schreef:Het gaat over iets van 90 euro aankoop, hier heb je de kosten die ze erbij tellen.

Niks 12 euro.....20 en een kwartje.

Dat was begin oktober.....nog altijd niks ontvangen :bang:
Troost u, ik had min of meer dat zelfde bedrag op een pakket van 32 Euro.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Die 22 EUR is echt veel te laag en niet meer afgestemd op de hedendaagse globale e-commerce. 500-1000 EUR lijkt me een realistischer bedrag voor vandaag de dag.

In de VS is het de minimis bedrag 800 USD :!: Alles eronder: geen extra kosten. En dat is dan een land waar de mensen al meer verdienen en veel minder belastingen moeten betalen dan hier...

Niet enkel de VS btw. Australie: 1000 AUD, Qatar: 822 USD, enz.

Daarnaast: respect als je het geduld wilt opbrengen om een maand of langer extra te wachten via bpost. Ik vermijd dit zoveel mogelijk, altijd via DHL/UPS/FedEx en liefst met kosten voorafbetaald door de verzender. Dan is er geen enkele vertraging.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die keuze zag ik precies niet hangt dit af van winkel tot winkel?

Als ik dit zo zie, is het bijna niet de moeite om dit te bestellen als meer dan 22 euro is. Zeker voor een bedrijf. Amazon.de kan je +/- veel aan bijna dezelfde prijzen krijgen en op factuur.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

mgo72 schreef:Die keuze zag ik precies niet hangt dit af van winkel tot winkel?

Als ik dit zo zie, is het bijna niet de moeite om dit te bestellen als meer dan 22 euro is. Zeker voor een bedrijf. Amazon.de kan je +/- veel aan bijna dezelfde prijzen krijgen en op factuur.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Met DHL/UPS of fedex mag je er ook zeker van zijn dat je pakje recht naar de douane gaat. (indien meer dan 22euro)
Veel van de populaire duurdere dingen (gsm's, tablets, laptops) op Aliexpress hebben ook een optie om te verzenden vanuit Europa, dan krijg je ook geen ambras met de douane.
CCatalyst schreef:Die 22 EUR is echt veel te laag en niet meer afgestemd op de hedendaagse globale e-commerce. 500-1000 EUR lijkt me een realistischer bedrag voor vandaag de dag.

In de VS is het de minimis bedrag 800 USD :!: Alles eronder: geen extra kosten. En dat is dan een land waar de mensen al meer verdienen en veel minder belastingen moeten betalen dan hier...

Niet enkel de VS btw. Australie: 1000 AUD, Qatar: 822 USD, enz.

Daarnaast: respect als je het geduld wilt opbrengen om een maand of langer extra te wachten via bpost. Ik vermijd dit zoveel mogelijk, altijd via DHL/UPS/FedEx en liefst met kosten voorafbetaald door de verzender. Dan is er geen enkele vertraging.
Ja, en dan noemen ze de VS "protectionistisch" :wink:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Automatische striptang: heb je een linkje?

Ben ook benieuwd naar die schakelaars. Qbus domotica hebben die ook. Zouden die Chinese op de bus van Qbus aangesloten kunnen worden?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

liegebeestig schreef:Automatische striptang: heb je een linkje?

Ben ook benieuwd naar die schakelaars. Qbus domotica hebben die ook. Zouden die Chinese op de bus van Qbus aangesloten kunnen worden?
gewoon zoeken op "Cable Wire Stripper".


Ik zie net dat er coupons zijn van 50$(op 100$) :eek:
Wel allemaal de deur uit op 2 seconden. volgende ronde is om 13h.
Laatst gewijzigd door Gray 12 nov 2018, 12:05, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Gray schreef: Met DHL/UPS of fedex mag je er ook zeker van zijn dat je pakje recht naar de douane gaat. (indien meer dan 22euro)
Lijkt met bpost ook meer en meer te zijn dat ze systematisch alles controleren, de gouden tijd van de steekcontroles lijkt achter ons. DHL en co hebben dan weer andere "voordelen", ik ga niet teveel in detail gaan maar bepaalde andere controleinstanties (niet de douane) concentreren zich soms nogal op bpost of op een specifieke koerier waardoor je dan vrij spel hebt via DHL en co. Na een tijd begin je wel te weten wat je met welke koerier moet sturen.

Reden dat het bij DHL en co "recht naar de douane" gaat is omdat de shipper op voorhand de inhoud en de waarde al elektronisch moet opgeven, waardoor de onus op DHL komt te liggen. Als zij weten wat erin zit en ze geven het niet aan is het DHL's fout. Bij bpost is dat anders, zij hebben niet zo'n goed zicht op wat er allemaal in die pakjes zit. Daarnaast is de stroom van pakketten bij de koeriers minder chaotisch dan bij de gewone post, en elektronisch volledig doorzoekbaar, waardoor de douane al sneller rare/afwijkende dingen eruit kan halen.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Andere methode is goed opletten of ze ook een magazijn in Europa hebben, niet alleen komt het sneller maar je krijgt de kosten niet.
Heel vaak vergelijk ik ook met Amazon want die sturen met PostNL en dan heb je dat gedonder niet.

Tot hiertoe ging het altijd goed met bPost, maar de laatste tijd is het steeds prijs.
En als het dan komt moet je eerst spinnenragen.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

net te laat voor die 50$ coupon
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Wat douane betreft een kleine off-topic: heb iets gekocht in Ukraine voor 490 eur. Waarvan 80 eur verzending. Moet je daarop nog btw en douane betalen ? Is er een oplossing door onder de 150 eur te blijven per zending? Misschien opsplitsen in 3 zendingen dan ofzo?
Laatst gewijzigd door liegebeestig 12 nov 2018, 15:46, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Even geheel off topic maar zijde gij nu op spaargids woodpeckerbird? :banana:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

liegebeestig schreef:Heeft er iemand enig idee hoeveel dat gaat kosten en hoe ik dat binnen de perken kan houden?
Denk enkel 21% BTW + administratieve kost van vervoerbedrijf voor de inklaring. Invoerrechten zijn 0% voor deze categorie denk ik, alhoewel het afhangt van hoe het precies gedeclareerd wordt.

Hoe beperken? Afdingen op prijs of geluk hebben met verkoper die het risico wil nemen om voor minder te declareren dan de werkelijkheid, of zelf gaan halen en "vergeten" aan te geven bij de douane.

Een andere optie (maar voor 500 EUR is dit wellicht niet de moeite) kan zijn om het te verzenden naar een ander EU land die lagere BTW hanteert, en eenmaal het daar dan ingevoerd is kan je het dan vanaf dat EU land naar hier sturen zonder nog extra BTW te moeten betalen (vrij verkeer van goederen). Spreekt voor zich dat dit niet zo legaal is, maar de douane kan dit onmogelijk controleren tenzij ze getipt worden. Je gaat een "mannetje" moeten hebben in dit ander EU-land die de bestemming is van de zending uit Oekraine (ofwel een kennis ofwel een bedrijf die zich met zo'n zaken bezig houdt).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

liegebeestig schreef:Ben ook benieuwd naar die schakelaars. Qbus domotica hebben die ook. Zouden die Chinese op de bus van Qbus aangesloten kunnen worden?
de schakelaars zelf communiceren over 433mhz, bakje waarmee je ze kan controleren is broadlink, of het met qbus integreert... geen idee.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Nee, even verder uitgezocht en er is volgens mij geen integratie met de bus van qbus die (volgens mij) op 5V spanning zit. Je moet een schakelaar dus nooit aan 220V hangen bij Qbus.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Splitter schreef: de schakelaars zelf communiceren over 433mhz, bakje waarmee je ze kan controleren is broadlink, of het met qbus integreert... geen idee.
Moet je wel hopen dat er geen zendamateurs in de buurt (binnen 100KM afstand!) wonen want dan doen ze het niet meer.
433MHz is een amateurband en die zijn prioritair, je hebt er met je domotica niks te vertellen.
Zelf kies ik voor domotica via DECT, dan heb je die problemen niet.

Vergeet niet dat amateurs er 1,5KW mogen maken en er zijn er die het doen.
Je domotica werkt dan niet meer of doet rare dingen.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Geert-Jan schreef: Moet je wel hopen dat er geen zendamateurs in de buurt (binnen 100KM afstand!) wonen want dan doen ze het niet meer.
433MHz is een amateurband en die zijn prioritair, je hebt er met je domotica niks te vertellen.
heb met mijn schakelaars toch nog nooit issues gehad.
een van de buren met zijn poort daarentegen wel :)

ik wist overigens wel dat de 433 band onderhevig is aan storingen en dat het een vrije band is, maar niet dat het voor amateurradio gebruikt werd,
maargoed: mijn schakelaars lijken er in ieder geval niet raar door te doen.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Splitter schreef: ik wist overigens wel dat de 433 band onderhevig is aan storingen en dat het een vrije band is, maar niet dat het voor amateurradio gebruikt werd,
maargoed: mijn schakelaars lijken er in ieder geval niet raar door te doen.
Nee hoor, de 430 tot 440 MHz is prioritair toegewezen aan radio-amateurs, er is daar niets vrij aan.
Ze laten secundair wat low-power toestellen toe, maar daar valt domotica nog steeds niet onder.
Het BIPT zit er verveeld mee want veel mensen klagen dat hun spullen vreemd doen.

Zie hier:

https://www.bipt.be/nl/consumenten/radi ... 34-790-mhz
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij dx.com heb je de optie een verzekering af te sluiten voor het risico dat je belastingen gaat moeten betalen op uw bestelling.

Zijn er mensen die al eens een claim ingediend hebben?
hobbit
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 1 keer

Gray schreef:
mgo72 schreef:Die keuze zag ik precies niet hangt dit af van winkel tot winkel?

Als ik dit zo zie, is het bijna niet de moeite om dit te bestellen als meer dan 22 euro is. Zeker voor een bedrijf. Amazon.de kan je +/- veel aan bijna
Met DHL/UPS of fedex mag je er ook zeker van zijn dat je pakje recht naar de douane gaat. (indien meer dan 22euro)
Veel van de populaire duurdere dingen (gsm's, tablets, laptops) op Aliexpress hebben ook een optie om te verzenden vanuit Europa, dan krijg je ook geen ambras met de douane.

[
?? Zo een optie heb ik nog niet tegengekomen.
Staat deze wat weggestoken?
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

hobbit schreef:
Gray schreef:
mgo72 schreef:Die keuze zag ik precies niet hangt dit af van winkel tot winkel?

Als ik dit zo zie, is het bijna niet de moeite om dit te bestellen als meer dan 22 euro is. Zeker voor een bedrijf. Amazon.de kan je +/- veel aan bijna
Met DHL/UPS of fedex mag je er ook zeker van zijn dat je pakje recht naar de douane gaat. (indien meer dan 22euro)
Veel van de populaire duurdere dingen (gsm's, tablets, laptops) op Aliexpress hebben ook een optie om te verzenden vanuit Europa, dan krijg je ook geen ambras met de douane.

[
?? Zo een optie heb ik nog niet tegengekomen.
Staat deze wat weggestoken?
Dit hangt idd af van verkoper tot verkoper. En ik denk enkel op de "duurdere" dingen want als ik iets voor mijn smartphone wil bestellen (case/hoesje/screenprotector/e.d.) dan verschijnt er idd soms dat er warenhuizen verspreid zijn maar als ik dan op 1 van deze klik, krijg ik de melding dat ze niet naar Belgie versturen van daaruit dus ...
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

@fiestaboyke,

Als ze niet leveren in België wil dat op Amazon niet zeggen dat het op "elke" Amazon zo is.
Ook zijn de prijzen van "elke" Amazon niet hetzelfde.

Er is gelukkig een makkelijke oplossing voor.

Begin op een bepaalde Amazon, bv .de
Zoek wat je wilt hebben en verander dan de .de in .fr / .co.uk / .it / .de / .com etc....verschiet en zie wat er verandert.

Wat je hier meteen aan ziet is dat Amazon en vele andere multinationals Europa misbruiken en verschillende opties doen voor verschillende landen, en ja ze leveren als ze zeggen dat ze leveren.
De garantie is ook altijd hetzelde ongeacht bij welke "Amazon" je het besteld!

Hoezo de boel belazeren? :bang:
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Wat Amazon betreft: Moet je dan toch een account maken bij de .it site ofzo om uiteindelijk te kunnen bestellen?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Een Amazon account werkt op elke site zover ik weet. Althans ik kan met mijn account op .fr, .de, .com, ... Inloggen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Geert-Jan schreef:De garantie is ook altijd hetzelde ongeacht bij welke "Amazon" je het besteld!
Niet geheel waar.
Eenzelfde product kan bij verschillende Amazon websites door verschillende verkopers verkocht worden en het is uiteindelijk de verkoper (Amazon of een 3rd party) die de garantie zal verzorgen. Wat bij de ene Amazon-website door Amazon zelf wordt verkocht, wordt bij een andere Amazon website door een 3rd party verkocht.

De klantendienst van Amazon werkt enkel/hoofdzakelijk voor eigen verzending en voor eigen verkopen.
Tot hiertoe enkel garantie moeten claimen van verkopen van Amazon zelf en dat gaat heel vlot.
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”