Aldi Medion UHD TV van 50" voor €379

Hierin kan je goede deals melden aan je mede-userbase leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Bij Aldi vind je zaterdag een Medion UHD TV van 50" voor €379

Zo'n lage prijs heb ik voor een 50" (rond de 125cm) 4K tv nog niet gezien.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

wat je bedoelt is, zo een prijs heb je nog nooit gezien voor iets wat er ongetwijfeld niet meer zal zijn tegen dat jij de aldi binnenstapt :P
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Idd, de gepensioneerdenbond staat vrijwel zeker al van Christus geboorte voor de deur te kamperen. 't Zou niet mogen zijn, maar het is jammer genoeg niet anders.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

De onze voldoet nog :P Is men niet verplicht van "voldoende" stock te voorzien bij zulke promoties, en bestellingen aan dezelfde prijs te aanvaarden?

Wel opletten dat ie in de auto past!
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vermoed dat het wel logisch is, maar mochten er mensen het nog niet weten:
De gebruikte panelen in die goedkope toestellen zijn uiteraard verschillend van die van duurdere toestellen. Dus een duurder toestel heeft waarschijnlijk beter beeld hoewel de specificaties op papier dezelfde zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Mijn buurman wacht al 30 jaar om een radio te kopen. Volgens hem gaan er binnenkort nieuwe en betere toestellen op de markt komen en gaan die maar even veel kosten als wat er nu beschikbaar is.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Jack Daniels schreef:Mijn buurman wacht al 30 jaar om een radio te kopen. Volgens hem gaan er binnenkort nieuwe en betere toestellen op de markt komen en gaan die maar even veel kosten als wat er nu beschikbaar is.
:lol: :lol: :lol: Ik herken mezelf (of eerder mijn vroegere zelf) er in :oops: Maar bij mij was het met GSM's. Zou ik de Galaxy S5 kopen? Ja maar wat als de Note 4 beter is? Dan ga ik spijt hebben. Dan 8 maand wachten. Hmmm.. de Note 4 ziet er goed uit. Die ga ik kopen. Ow, maar wacht eens. Binnen 4 of 5 maanden komt de Galaxy S6 uit. Misschien is die nóg beter??? Dan ga ik spijt hebben van die Note 4! Terug wachten. Ja, de S6 wordt het. Maar wacht eens, de volgende Note is misschien wel een pak beter! :-D

Rinse en repeat ad infinitum terwijl ik gewoon steeds met dezelfde oude bak van een telefoon bleef zitten. :lol: Nu doe ik niet meer mee met die hele specs kermis. Elke 2 jaar de S-zoveel en de kous is af. Laat ze maar uitbrengen wat ze willen en hoeveel ze willen. Ik heb er alvast een pak minder (keuze)stress van.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Bij de Aldi in Duitsland heb je de zelfde TV met triple tunner link.
Dus met ingebouwde sateliet ontvanger.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

UHD en aantal pixels zegt niet alles! Het is de beeldkwaliteit van het merk wat grote verschillen geeft! Er wordt ook nergens een vermelding gemaakt of dit toestel een CI+ slot heeft? Dit is wel noodzakelijk als je een Commom interface kaart hebt! En inderdaad dit toestel is er niet als je de winkel binnengaat: ik weet uit ervaring dat personeelsleden van de Aldi voorrang krijgen op deze aanbieding!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

@satellitetv Er zit geen DVB-S2-tuner in. Dit toestel is alleen nuttig voor Netflix 4K.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Netflix heb ik nu ook al dus dit toestel van de Aldi is geen meerwaarde
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

cptKangaroo schreef:Is men niet verplicht van "voldoende" stock te voorzien bij zulke promoties, en bestellingen aan dezelfde prijs te aanvaarden?
Aldi is bij wet verplicht om minimaal 1 toestel per filiaal waarvoor geadverteerd wordt (weet niet of die boekjes zich beperken tot Vlaanderen of in heel België gelden?). Indien ze ergens geen voorraad hebben voorzien (is al gebeurd), is dat illegaal, maar of ze in jouw Aldi er nu 1 zetten en in de winkel verderop 130, dat is hun keuze... Als ze 300 winkels hebben (waarvoor dat boekje geldt), moeten ze 300 tv's zien te hebben... :p
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bij de vorige acties met grote TV's stonden er 2 maand nadien bij die van Holsbeek nog steeds toestellen.

Het is een tip, je kan het toestel testen, voldoet het niet, kan je het ook terugbrengen. Bij Aldi doen ze daar helemaal niet moeilijk over.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Al regelmatig tv's gezien die een paar weken na het aanbod nog steeds uitgesteld stonden in de Aldi. De tijden dat men met 30 personen om 8u30 al staat aan te schuiven voor 3 toestellen, zijn gelukkig al lang voorbij.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Hmm. In de Carrefour (webshop) heb je een Haier 50" UHD voor 340 EUR met duidelijke specs (DVB-S, DVB-T, DVB-C, CI+, vermelding van de VESA standaard, ...)
De tijd dat de Aldi potten brak met dumpingprijzen voor goedkope (vaak tweedekeus) elektronica is toch al een poosje passé hoor.
Als je de moeite neemt wat opzoekingswerk/vergelijkingswerk te verrichten dan koop je elektronica meestal niet bij Aldi.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

xayana schreef: De tijd dat de Aldi potten brak met dumpingprijzen voor goedkope (vaak tweedekeus) elektronica is toch al een poosje passé hoor.
Als je de moeite neemt wat opzoekingswerk/vergelijkingswerk te verrichten dan koop je elektronica meestal niet bij Aldi.
Als ik zoiets lees, stel ik mij altijd de vraag: waarop baseren mensen zich om te beweren dat o.a. ALDI producten tweedekeuze onderdelen bevatten? Hebben ze die toestellen open gevezen? Zijn ze elektronisch heel goed onderlegd? Vergelijken ze met oudere toestellen? Staan ze aan de band als die toestellen samengesteld worden? Zijn ze aanwezig bij het ontwerp van zo een toestel?
Of komt hier ook weer de duim en het betere zuigwerk aan te pas? Of is het van horen zeggen? Of slaan ze ernaar zoals een blinde naar een ei? Of weten ze het eigenlijk niet en gokken ze zo maar wat? Of is het om hun afkeer voor bepaalde winkelketens wereldkundig te maken? Of om die ketens opzettelijk in een slecht daglicht te stellen?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Ik heb nog een aldi medion laptop staan. In de winter superlaptop. 2 in 1. Laptop en verwarming. In de zomer, of bij een hittegolf wel niet zo gebruiksvriendelijk. Maar na 4 jaar werkt hij nog.... nog steeds niet in brand gevlogen. :angel:
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Die Carrefour tv's staan serieus afgeprijsd dus misschien pas sinds vandaag, voor hun Black Month promotie?

Slechte backlights, verkleuringen in het paneel, etc. Ik denk dat je altijd een beetje geluk moet hebben met platte beeldschermen tenzij je er een veelvoud voor betaalt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Jack Daniels schreef: Als ik zoiets lees, stel ik mij altijd de vraag: waarop baseren mensen zich om te beweren dat o.a. ALDI producten tweedekeuze onderdelen bevatten? Of is het om hun afkeer voor bepaalde winkelketens wereldkundig te maken? Of om die ketens opzettelijk in een slecht daglicht te stellen?
Dat is precies hetzelfde als het Ali topic... :)

Nu, toegegeven, in het verleden waren veel van de Aldi TV's toch iets minder scherp dan de bekende merken en had ik hier en daar wel mensen die er klachten over hadden.

Over het algemeen, je koopt ook een toestel dat in een lage prijsklasse zit dus ergens doe je wel een compromis he.

Met dure merken kan je ook problemen hebben. Mijn Sony 4k tv heeft ook wat last van bleeding onderaan de rand. Mja, voor de rest enorm tevreden van.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

lanadekat schreef:De gebruikte panelen in die goedkope toestellen zijn uiteraard verschillend van die van duurdere toestellen. Dus een duurder toestel heeft waarschijnlijk beter beeld hoewel de specificaties op papier dezelfde zijn.
Ik had voor mijn dochter de vorige Medion UHD TV gekocht (43" / 108cm)
zie: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 27#p748069

Ik had hier 2 negatieve punten:
  • de kleuren.
    Wat ik ook "pruts" met de instellingen, ik krijg de kleuren niet goed. Geel ziet er groen uit, oranje ziet er geel uit ...
    Geen idee of dat aan de "goedkope" panelen ligt, of de software, of aan mezelf (juist calibreren?)
  • de scherpte
    Objectief gezien heeft dit 4K toestel een véél grotere schermresolutie dan mijn oude Philips TV.
    Je kan dat ook zien als ik bijvoorbeeld het zenderlogo uitvergroot, dan is dit bij deze 4K TV véél scherper dan de Philips HD TV.

    Nochtans heb ik de (subjectieve) indruk dat ik vanop normale kijkafstand een veel scherper beeld krijg op de Philips (normale TV uitzending).
    Wellicht komt een 4K Televisie alleen tot zijn recht als je 4K bronmateriaal hebt (4k Blueray, Netfix, ...). Voor gewone HD uitzendingen is een 4K toestel geen vooreel (en wellicht een nadeel wegens upscaling?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Jack Daniels schreef: Als ik zoiets lees, stel ik mij altijd de vraag: waarop baseren mensen zich om te beweren dat o.a. ALDI producten tweedekeuze onderdelen bevatten?
Het prijsverschil zit er om een reden. Ik heb overigens heel bewust NIET gezegd dat het altijd zo is. Je veralgemeent mijn post.

Dit is inderdaad dezelfde discussie als in het ali-topic. Maar je weet toch dat als je een TV van 379 EUR koopt dit geen hoogstaande kwaliteit zal zijn in vergelijking met een TV van dezelfde grootte van 1379 EUR. Noch in de Aldi, noch in de Carrefour, noch in de lokale TV winkel die ditzelfde toestel naast de allerduurste toestellen zet.

Dus ja, voor mij is dit tweedekeus elektronica. Iedereen zijn eerst keuze gaat toch naar het allerbeste? Pas als je geen budget hebt (of geen moer geeft om het allerbeste), is je tweedekeus dit soort toestellen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als je weet dat bepaalde fabrieken dezelfde onderdelen maken die geplaatst worden in zowel gewone als luxe auto's, dan houdt je betoog geen steek. Je weet dat het gebeurt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

:???: ... maar daar gaat het toch helemaal niet om in mijn post...
Je kan 2 TV's hebben met exact dezelfde onderdelen en toch zal de ene beter beeld tonen dan de andere. Je kan in de ene TV heel veel geld steken in het ontwikkelen van een algoritme om de upscaling perfect te krijgen en je kan kiezen om dat niet te doen. Op welke TV zal je het beste beeld krijgen denk je?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ge moet wel weten wat ge wilt hee. In de eerste post ging het over tweedekeuze onderdelen. Nu gaat het plots over een algoritme.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ik heb het toch nooit gehad over onderdelen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Wat is tweedekeuze elektronica dan? Algoritmes?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Ik heb al een beetje spijt dat ik dit gepost heb -- ik vond het gewoon een spectaculaire prijs, en tot op zekere hoogte mag je dan mindere prestaties verwachten. De discussie hierrond heeft mijn memorie een beetje wakkergeschud: toen ik indertijd tv's vergeleek in de showroom van VanDenBorre, zat er toch minstens 1 tussen waarbij het beeld zichtbaar 'tikte' (geen vloeiende beelden). Misschien was dat een tijdelijke bug of zo, maar naar alle waarschijnlijkheid staat er in de Aldi geen showroommodel dus je gaat geen vergelijking kunnen maken voor je aankoop.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Hier nog even op terugkomen. Een vriendin vroeg aan mij of ze dat wel mocht kopen, ik heb haar gezegd dat ze het altijd kon terugbrengen dus...

Ze heeft er eentje gekocht, mocht die een maand testen en als deze haar niet zou bevallen mocht ze hem alsnog zonder vragen weer inleveren bij Aldi.

Wel, het beeld is gewoon goed. Recht uit de doos geen rare kleuren op het scherm. Geluid was ook dik ok. De netflix app op de tv zelf crashte weliswaar regelmatig, maar voor de rest was dit perfect. Het enige nadeel was de afstandsbediening. Zelden zo'n rommelig ding gezien en de bouwkwaliteit voelde ook maar heel middelmatig aan.

Oh ja, pas de week na de aanbieding gekocht en er stonden er nog, voor de mensen die er aan twijfelen of ze zouden moeten vechten in de toekomst... :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is een scherpe prijs voor zo'n grote TV. Wel zou ik aanraden om niet te enthousiast een dergelijke TV te kopen. Er is iets als 'te groot'.

Puur praktisch; kan die wel op de kast?
En gewoon de grote zelf. Mijn TV, ook gekocht voor ongeveer die prijs, tussen de 400-350 euro, 4K van LG, is een 108cm / 43inch.

En dat is ook al zeer groot. Probeer het u voor te stellen in uwe living, zet u in de winkel op de afstand van uwe zetel. Schaam u niet een meter te gebruiken. Zo'n enorme TV is erg 'in your face', een kleinere geeft een meer rustiger kijkervaring. Om gewoon TV te kijken zou eigenlijk liever hebben dat ik een wat kleinere had gekocht. Als is het met mijn nieuwe xbox nu wel goed het formaat dat ik heb. Maar het had zeker niet groter moeten zijn. Toch voor mij.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Vroeger was een grote tv niet goed als je er te dicht bij zat (niet scherp) maar tegenwoordig zie ik dat veel van die grote tv's toch scherp blijven als je dichtbij gaat kijken.
Als dat het geval is kan je toch maar beter een groot scherm nemen zolang het in je kamer of meubilair past (en de kijkafstand groot genoeg kan zijn om het beeld in 1 blik te bekijken) ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Sommige tv instellingen (vooral die van beeldverbetering) kunnen de bewegingen van de camera schijnbaar versterken. Bij oudere 4:3 uitzendingen zie je dat effect erg sterk dus tijdens zulke programmas kan je eens met de instellingen experimenteren. Het VRT journaal is goed om de juiste kleuren in te stellen. De backlight op volle sterkte vind ik ook erg hard op de ogen -- daar kan je ook de variaties in het paneel een beetje mee gelijk trekken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kleine opmerking, ik had vroeger een 40" tv die bijna even groot was als mijn recentere 55" tv... Dit omdat de 55" tv geen brede randen meer heeft waar het paneel in zit. Toegegeven, hij is groter, maar het scheelt hem geen 15". De eerste moment denk je, woooo, wat groot maar vanaf dag twee is dat gewoon aangenaam en is alles onder de 55" zelfs te klein om maar een film te kijken. :)
Plaats reactie

Terug naar “Goede deals”