Prijsverhoging Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
fuserke
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:05
Bedankt: 10 keer

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

En dit is ook interessant:
Tegelijk zal ook de snelheid van het vaste internet verhoogd worden: van 100 tot 150 Mbps voor downloads en 10 tot 15 Mbps voor uploads in het Telenet-dekkingsgebied, en van 5 tot 7,5 Mbps voor uploads in het VOO-dekkingsgebied.
2 euro per maand voor internet en 1 euro voor tv erbij. Dus bij Love Trio 3 euro per maand erbij. Natuurlijk al jaren geen aanpassing geweest van die prijs terwijl het bij Telenet en Px al 10 euro extra is ofzo met de "jaarlijkse traditie".
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

De snelheid gaat ook wat omhoog. Even kijken of ik mijn optie speedboost nog wel nodig heb. Ik denk het niet eigenlijk.

Ze hebben wel gelijk dat alles duurder is dan voor de corona, los van de corona was de inflatie al hoog.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja + het feit dat het pakket internet + go plus vroeger duurder was dan nu. Dus ik heb in het begin altijd 54 euro betaald tot ze de go plus ook multivoordeel toekende en dus werd het 50 dat wordt nu 52. Valt op zich nog goed mee. Zeker in combinatie met de snelheidsverhoging vind ik het niet slecht.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Ik denk dat het tv abonnement met tv-decoder dan van 15 euro per maand naar 16 euro per maand gaat en de tv orange lite zonder decoder op 8,5 euro behouden blijft.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb nu Love Trio + speedboost. Betekent dit dat ik €3 bij betaal voor Love Trio en dan nog eens €2 (of €1) bijbetaal voor Boost? Dus in totaal +€5 (of + €4)?
Misschien toch eens gaan kijken naar een andere provider...
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Internet +2 euro, tv +1 euro. Boost verandert niet. Dus in jouw geval +3 euro.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Hier is het simpel. Ik denk er al langer na om de praktisch ongebruikte tv box binnen te brengen. Bij deze is het bingo. Ipv meer te betalen gaat het veel minder worden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als potentiële Orange klant zou ik liever 100/40 hebben, dan 150/15. :-(

Daarom ben ik zo gelukkig bij EDPNET. Prijs prima en betrouwbaarheid beter dan TN, en prima router.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Vaganzza schreef:
2 euro per maand voor internet en 1 euro voor tv erbij. Dus bij Love Trio 3 euro per maand erbij. Natuurlijk al jaren geen aanpassing geweest van die prijs terwijl het bij Telenet en Px al 10 euro extra is ofzo met de "jaarlijkse traditie".
Klopt, op zich is de verhoging niet zo erg. We zijn er denk ik +4 jaar klant en als ik met niet vergis is dit nog maar de eerste verhoging.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij mijn schoonzus zal ze nu 9€ meer betalen dan bij telenet met nog eens 50GB minder mobiele data en geen VOD
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Orange klanten kunnen altijd hun overeenkomst met Orange Belgium beëindigen. Een prijsverhoging is eenzijdige wijziging van het contract die recht geeft op een gratis beëindiging van het contract tot de laatste dag van de maand die de inwerkingtreding van de wijziging volgt.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

niets nieuws onder de zon.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

daarmee wilde ik gewoon duidelijk maken was al duurder en nu nog eens duurder. Ik had nooit gedacht dat orange duurder zou komen dan telenet.
Ze heeft gewoon internet 100/10 tv een go en de beide zonen een unlimted en kaartje voor ipad. betaald nu 130 zal 133 zijn. Bij telenet 124€
dus zo speciaal vind ik het niet.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Voor mij is Orange wel nog steeds goedkoper.
Wij zijn met twee thuis (binnenkort met 3, maar die zal nog niet direct een smartphone nodig hebben :-D ).
Voor ons komt Orange uit op €96 per maand (Love trio met 2x Go Plus en Speedboost) binnenkort dus €99. Telenet One zou met twee GSM abo's uitkomen op €106 (incl. digicorder om een eerlijke vergelijking te maken) en daarbovenop van ik dan terug van 400mbps --> 150 mbps. Kijk ik nu over iets?
Laatst gewijzigd door wouter5 13 nov 2021, 19:11, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

decat schreef: Klopt, op zich is de verhoging niet zo erg. We zijn er denk ik +4 jaar klant en als ik met niet vergis is dit nog maar de eerste verhoging.
Dat is inderdaad de eerste verhoging. De vorige CEO had zich publiekelijk verbonden met de belofte geen prijsverhogingen door te voeren.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat ze dan eens zorgen dat hun fouten uit hun digicorder zijn want er loopt toch veel mis bij hun digicorders nl tv gidsen die niet juist zijn, opnames die soms niet willen opnemen of dat geprogrammeerde opname inkeer er niet meer instaat maar dan de volgende dag weer wel.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Data technicus schreef:Dat ze dan eens zorgen dat hun fouten uit hun digicorder zijn want er loopt toch veel mis bij hun digicorders nl tv gidsen die niet juist zijn, opnames die soms niet willen opnemen of dat geprogrammeerde opname inkeer er niet meer instaat maar dan de volgende dag weer wel.
je mag niet liegen é over de opnames :-D :banana: mijn schoonzus komt dat ook tegen en zei is de enige zeggen ze die da probleem heeft en vinden dat heel aardig :oops: Meer zelfs ze sturen nieuwe kabels en stekkers alsof het daarmee opgelost is ! Ondertussen heeft ze al 2 boxen vol van de actopn met zo een kabels.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

proximusboyke schreef:mijn schoonzus komt dat ook tegen en zei is de enige zeggen ze die da probleem heeft en vinden dat heel aardig :oops: Meer zelfs ze sturen nieuwe kabels en stekkers alsof het daarmee opgelost is ! Ondertussen heeft ze al 2 boxen vol van de actopn met zo een kabels.
En toch zit ze nog altijd bij Orange? Een masochist zeker :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja kweet maar die zoons willen het verschil bijpassen zeggen ze omdat netwerke base /telenet haten.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

En met alles teruggaan naar Telenet, buiten diegene die met hun gsm niet op Telenet netwerk zitten, gaat niet dan?? :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

neen dat gaat niet want je kom je nog duurder uit. telenet internet tv 58.13 (en mogen ze maar 150 gb verbruiken veeeeeeeel te weinig) go plus 20 go unlimited 30+30 =140.13. Geloof me alle mogelijkheden nagekeken en niets goedkoper dan telenet. Maar zou nu nog eens moeten gaan kijken naar hey
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

wouter5 schreef:Voor mij is Orange wel nog steeds goedkoper.
Voor ons komt Orange uit op €96 per maand (Love trio met 2x Go Plus en Speedboost) binnenkort dus €99. Telenet One zou met twee GSM abo's uitkomen op €106 (incl. digicorder om een eerlijke vergelijking te maken) en daarbovenop van ik dan terug van 400mbps --> 150 mbps. Kijk ik nu over iets?
Telenet heeft dan wel "Unlimited" op GSMs.
Ieder moet voor zijn situatie zien wat het voordeligste is. Er is niet één "de beste".
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja als ik zie met de hoeveelheid dat ik onderweg doe enzo dat ik nooit aan 10 GB kom dan vind ik Orange nog steeds de sweet deal.

Maar heb je 20 GB data nodig en vind je de snelheid van Telenet beter dan ja is de keuze voor velen vast gemaakt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

proximusboyke schreef:neen dat gaat niet want je kom je nog duurder uit. telenet internet tv 58.13 (en mogen ze maar 150 gb verbruiken veeeeeeeel te weinig) go plus 20 go unlimited 30+30 =140.13. Geloof me alle mogelijkheden nagekeken en niets goedkoper dan telenet. Maar zou nu nog eens moeten gaan kijken naar hey
Tja dan is het klassieke verhaal dat er ook zoiets is als kwaliteit dat moet betaald worden... Maar inderdaad Telenet zou, zelfs met One Up, goedkoper zijn voor dit profiel.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

ddd schreef:
wouter5 schreef:Voor mij is Orange wel nog steeds goedkoper.
Voor ons komt Orange uit op €96 per maand (Love trio met 2x Go Plus en Speedboost) binnenkort dus €99. Telenet One zou met twee GSM abo's uitkomen op €106 (incl. digicorder om een eerlijke vergelijking te maken) en daarbovenop van ik dan terug van 400mbps --> 150 mbps. Kijk ik nu over iets?
Telenet heeft dan wel "Unlimited" op GSMs.
Ieder moet voor zijn situatie zien wat het voordeligste is. Er is niet één "de beste".
Akkoord, maar ben nog recent gedowngraded van Go Intense naar Go Plus omdat ik 10Gb nooit haal. Er is overal wifi tegenwoordig dus niet nodig voor mij. Zou leuk zijn moest Telenet de mogelijkheid geven voor OneUp, maar met minder zware mobiele abos voor een lager tarief. Dan zou ik wel twijfelen :)
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

En op zich heb ik er niks op tegen, aleen op orange en zeker de mensen die zo op internet en aan huis komen verkopen alsof orange altijd goedkoper is.
Akkoord je kan altijd extremen aanhalen, maar deze situatie vind ik nu nie echt extreem. En zoals vaganzza en ook anderen zeggen de perfecte operator bestaat niet.
Aleen ze gingen mij 5 jaar geleden moeten zeggen dat telenet in vele situaties de goedkoopste ging worden, had ik eens goed moeten lachen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

proximusboyke schreef:daarmee wilde ik gewoon duidelijk maken was al duurder en nu nog eens duurder. Ik had nooit gedacht dat orange duurder zou komen dan telenet.
Ze heeft gewoon internet 100/10 tv een go en de beide zonen een unlimted en kaartje voor ipad. betaald nu 130 zal 133 zijn. Bij telenet 124€
dus zo speciaal vind ik het niet.
Da's vooral duur omdat er "limietloze" mobiele abo's bij zijn, niet omdat Telenet eigenlijk goedkoop is.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Ik als 1 van de eerste Mobistar/Orange tv en vast internet klant. Al altijd zeer tevreden geweest en nog. Ik vind 3EU tariefverhoging niet erg, zeker niet omdat de snelheid omhoog gaat naar 150mbps. Volgens mij eerste tariefverhoging sinds lancering vast internet.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kunnen we stoppen met zeveren en steeds (veralgemeend) te zeggen dat het duurder dan Telenet is? Voor veel mensen (zoals bij mij bvb en ik zie hier nog mensen in het topic) komt het wel véél goedkoper uit. Voor vele anderen allicht niet. Ok, we weten het ondertussen ...

OT: Inderdaad eerste keer dat er een prijsverhoging bijkomt sinds wij ook meer dan 3 jaar geleden klant werden.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Orange speelt het ook altijd slim met hun smartphone met gsm abonnement waardoor je een gsm aan 9 euro ofzo koopt. Bij elk zo een abonnement zit er ook telkens die smart data bij die je eigenlijk in praktijk nooit nodig heb waarvoor ze altijd zo van die woekerprijzen vragen zoals voor 3GB 25 euro extra. Zie bijlage is mail van orange juist ontvangen ivm Black Friday.
Bijlagen
Screenshot_20211115-114306_Outlook.jpg
(312.23 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tof om te lezen dat “wij” Orange klanten best tevreden en loyaal zijn.
Eigenlijk betalen we deze prijsverhoging dus gewoon (vooral) aan Telenet maar krijgen we er inderdaad iets voor terug, eindelijk een snelheidsverhoging.

Wat me wel stoort is dat Orange al een veel te lange tijd stil lijkt te staan als het gaat om concurrerende tariefplannen (volumes, internationaal bellen etc) of innovaties zoals multisim/ verdere eSim integratie die je in andere landen ziet of bij Telenet one number.

In mijn geval zou ik inderdaad ietsje goedkoper uit zijn bij Telenet, eerder principieel dat ik niet overstap en afwacht bij Orange maar het moet niet te lang meer duren. De concurrentie zal ieder moment hun eindejaarspromo gaan aankondigen, dat mag voor mij een forse korting zijn 6 maanden lang maar naar traditie zullen het wel weer iPads en TV’s zijn die ze gaan weggeven.

Hoe loyaal ik ook wil zijn naar Orange, en hoe groot mijn aversie richting ‘teveel betalen bij een ander’ ook is.. blijkbaar moet je ieder jaar eens van operator wisselen om er het beste uit te halen.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Data technicus schreef:Orange speelt het ook altijd slim met hun smartphone met gsm abonnement waardoor je een gsm aan 9 euro ofzo koopt. Bij elk zo een abonnement zit er ook telkens die smart data bij die je eigenlijk in praktijk nooit nodig heb waarvoor ze altijd zo van die woekerprijzen vragen zoals voor 3GB 25 euro extra. Zie bijlage is mail van orange juist ontvangen ivm Black Friday.
Euh… Proximus doet dit ook al even. De smart data 3GB is telkens tijdelijk maar mogelijk (oké principe blijft hetzelfde) en vroeger was dit exact hetzelfde met de Smartphone abonnementen, alleen was het toen vooral duurder voor minder extra data en moest je omwille van het feit dat het een volledig tariefplan was zelf na 2 jaar terug uw tarief wijzigen naar een abonnement zonder toestel. Nu dus niet want de optie is automatisch beperkt in tijd. Toch snel negativiteit hier.

Bijvoorbeeld Koala smartphone van vroeger:
35 eur per maand in plaats van de gewone Koala 20 eur per maand.

Da’s dus exact hetzelfde als een huidige Go Plus met Smart Data 2GB optie want 20 eur + 15 eur. Alleen krijg je nu in plaats van toen voor 35 eur 5GB en een toestel, 12GB en een toestel. Da’s telkens een soort van subsidy ja (al kan je nog steeds met een los abonnement zonder meerkost wel korting krijgen als een loyalty advantage!), maar da’s niks nieuws onder de zon in België.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

FRDDP schreef:
Data technicus schreef:Orange speelt het ook altijd slim met hun smartphone met gsm abonnement waardoor je een gsm aan 9 euro ofzo koopt. Bij elk zo een abonnement zit er ook telkens die smart data bij die je eigenlijk in praktijk nooit nodig heb waarvoor ze altijd zo van die woekerprijzen vragen zoals voor 3GB 25 euro extra. Zie bijlage is mail van orange juist ontvangen ivm Black Friday.
Euh… Proximus doet dit ook al even. De smart data 3GB is telkens tijdelijk maar mogelijk (oké principe blijft hetzelfde) en vroeger was dit exact hetzelfde met de Smartphone abonnementen, alleen was het toen vooral duurder voor minder extra data en moest je omwille van het feit dat het een volledig tariefplan was zelf na 2 jaar terug uw tarief wijzigen naar een abonnement zonder toestel. Nu dus niet want de optie is automatisch beperkt in tijd. Toch snel negativiteit hier.

Bijvoorbeeld Koala smartphone van vroeger:
35 eur per maand in plaats van de gewone Koala 20 eur per maand.

Da’s dus exact hetzelfde als een huidige Go Plus met Smart Data 2GB optie want 20 eur + 15 eur. Alleen krijg je nu in plaats van toen voor 35 eur 5GB en een toestel, 12GB en een toestel. Da’s telkens een soort van subsidy ja (al kan je nog steeds met een los abonnement zonder meerkost wel korting krijgen als een loyalty advantage!), maar da’s niks nieuws onder de zon in België.
Ja smart data 3GB aan 25 euro per maand moet je dan wel 24 maanden blijven betalen wat neer komt op 600 euro wat orange in hun zakken steekt wat jezelf niet nodig hebt want als je een abonnement neemt neem je in ene keer genoeg mobiele data.. Daarom koop ik ook nooit zo een smartphone met abonnement omdat je altijd duurder uit komt dan een los toestel.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Data technicus schreef:
FRDDP schreef:
Data technicus schreef: Ja smart data 3GB aan 25 euro per maand moet je dan wel 24 maanden blijven betalen wat neer komt op 600 euro wat orange in hun zakken steekt wat jezelf niet nodig hebt want als je een abonnement neemt neem je in ene keer genoeg mobiele data.. Daarom koop ik ook nooit zo een smartphone met abonnement omdat je altijd duurder uit komt dan een los toestel.
Niet bij alle formules of toestellen zullen ze je proberen te naaien met die data optie dat eigenlijk gewoon een verkapte terugbetaling van je krediet / subsidie is. Inderdaad een zeer slechte keuze.

Ik heb een iPhone 12 gekocht via Orange met als abonnement gewoon de ‘Go Unlimited’ - €200 korting zonder verhoging van m’n maandelijkse kost, wel een verbintenis van 12 maanden. Al bij al een redelijke deal.

Bij Telenet kun je ook toestellen met korting aankopen, vaak 100 euro korting per toestel maar dat kunnen er meerdere zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een redelijke deal maar het probleem met dat koppelen is dat je automatisch aan een domiciliëring vasthangt en dat zeggen ze er pas bij als je het wil kopen...
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

boonpwnz schreef:Een redelijke deal maar het probleem met dat koppelen is dat je automatisch aan een domiciliëring vasthangt en dat zeggen ze er pas bij als je het wil kopen...
Ik heb daarom de nodige blokkeringen ingesteld bij Orange zodat de kosten onder controle zijn. Ik heb zelf hierdoor niet zo’n moeite met de domiciliering. Zeker omdat het altijd mogelijk is deze terug te trekken en de factuur te betwisten.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Klopt wel, al kan deze kort nadien weer gedeactiveerd worden in het systeem.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

FRDDP schreef:Klopt wel, al kan deze kort nadien weer gedeactiveerd worden in het systeem.
Ik ben al 6 jaar klant bij Orange, nog geen problemen ondervonden qua Facturatie. 2x eens iets opgemerkt en dat werd netjes rechtgezet door een ruime compensatie in de vorm van een aantal maanden korting. Wat dat aangaat zeker niets te klagen op dat vlak.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

boonpwnz schreef:Een redelijke deal maar het probleem met dat koppelen is dat je automatisch aan een domiciliëring vasthangt en dat zeggen ze er pas bij als je het wil kopen...
Heb die mail ook gekregen, eerste voorbeeld was de Xiaomi 11T Pro van 699 euro voor een formule vanaf go plus met smart data 3 GB (= 25 euro).

Totaalprijs zou dan zijn op 24 maanden 600 euro, doe je nog 99 euro voordeel, plus je moet hem niet in één keer betalen, is dus gewoon een verkoop op afbetaling. Zou het zélf nooit doen (want dan zit je 2 jaar vast) - maar op zich is daar toch niks mis mee ??

Normale prijs nu afhankelijk van de kleur tussen 634 en 669 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”