Packet loss en vreemde buffering

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hallo,

Ik wil eerst en vooral zeggen dat dit allemaal random is en onafhankelijk van tijd/drukte.

Ik ervaar in games een packet loss op de downstream van 15-20% op momenten en dit lost zichzelf op na een tijdje. Heb hetzelfde met youtube/twitch random buffering. Geen effect op pingsnelheden(buiten soms eens een jump naar 50) bekabeld aangesloten direct op de modem.

Snr waarde downstream is minimum 38 wat dus denk ik goed is. Power zit tussen de 4 en 8 en van de upstream zit de power rond de 42.

Ik weet niet wat dit kan veroorzaken maar een mede appartementsbewoner(dus zelfde gebouw) heeft van dezelfde problemen last.

Iemand enige idee waar dit aan kan liggen?
Snelheid is altijd goed dus ligt niet daaraan.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ping tests doen zeker?

1) Ping test naar je eigen router en zien of je daar ook packet loss hebt of niet. Indien wel, dan ligt het aan je eigen interne bekabeling en/of PC.
2) Ping test naar Youtube of Twitch IP adressen of naar een van je games waar je problemen hebt.

Om eens ander echt voorbeeld te geven, het ligt soms niet aan de verbinding noch de interne bekabeling :
Ik had vorige week bv. een probleem met een TP-Link USB WiFi dongle NIC die me random packet loss gaf op m'n netwerkkaart met kabel, echt f*cking vreemd, eer dat ik die gevonden had was ik heel m'n interne bekabeling aan het checken t.e.m. de router... Gewoon TP-Link dongle eruit, en helemaal geen packet loss meer... Ben benieuwd of het met een andere dongle wel zal werken...
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit probleem heb ik niet meer.

Maar slechte wifi dat is echt een probleem bij orange die ik stgeeds vaker heb zeker in combinatie met whatsapp of discord. En je gaat me niet vertellen dat 3 meter zonder muren zo een slechte wifi kunnen geven :|
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”