home internet + tv

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dime
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 maa 2021, 13:43

denk erover na om over te stappen naar Orange.
mijn vraag is jullie internet stabiel ?
en bij de tv niet te veel haperingen?
alvast bedankt.
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Ik advies jij om ABSOLUUT niet naar Orange Belgium over te stappen. Vast internet is onstabiel en jammer genoeg dikwijls plat.
Er zijn echt veel klachten van Orange Belgium klanten op Facebook en Twitter erover.

Orange is goedkoper dan Proximus en Telenet maar de klantervaring is ook echt slechter dan de 2 duopolisten. De klantendienst van Orange is een ramp en als je een probleem hebt, is het altijd een miserie om een oplossing te vinden
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Orange gebruikt het netwerk van Telenet. Als je huidige Telenet verbinding goed is, zal die van Orange quasi zeker ook goed zijn. Ik lees vaak dat de TV beeldkwaliteit bij Orange zelfs beter is dan bij Telenet, al waren er in het verleden wel wat hard- en software problemen met de TV Box. Misschien weet iemand hier of die al opgelost zijn na die jaren?

Ik ben ook volop aan het plannen/overwegen de overstap te maken, en zal dit forum zeker op de hoogte houden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

edpnet VDSL XL + telenet TV of TVV :-D
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

dime schreef:denk erover na om over te stappen naar Orange.
mijn vraag is jullie internet stabiel ?
en bij de tv niet te veel haperingen?
alvast bedankt.

Als ik antwoord nooit problemen ondervonden, is dat dan fake of juist.
Misschien al eens starten met vertellen waarom Je overstap wil gaan doen.
Heb geweten storingen, was blijkbaar de enige die het opmerkte.
Na een tijd was oorzaak gevonden, en ineens amaai ons beeld is toch beter dan vroeger.(de buren)
Daarvoor aangesproken en volgens hun zegge, geen problemen.
Mensen he.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

thomiwilli schreef:Orange gebruikt het netwerk van Telenet. Als je huidige Telenet verbinding goed is, zal die van Orange quasi zeker ook goed zijn.
ahem, dat is vaak niet het geval....
orange gebruikt wel de coax van telenet (en voo), maar hun eigen modems, eigen instellingen, eigen achterliggend netwerk, ...
en een dooddoener: hun eigen DNSen die bijna wekelijks weleens platgaan (dat is hun grootste probleem, maar los je dus op door zelf google dns ofzo in je netwerk in te stellen )

ik zou ook eerder voor satsurfer zijn oplossing gaan (edp + tvv app tv), maar alles ligt eraan of:

- je internet via koper wil, of dat het absoluut coax moet zijn
- of je alles bij 1 provider wil, of kan leven met verschillende producten bij verschillende providers
- of je wat "intensief' gebruik maakt van de verbinding
- wat je precies nodig hebt in je tv oplossing
- en of je ooit denkt de klantendienst nodig te hebben
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Splitter schreef:
thomiwilli schreef:Orange gebruikt het netwerk van Telenet. Als je huidige Telenet verbinding goed is, zal die van Orange quasi zeker ook goed zijn.
ahem, dat is vaak niet het geval....
orange gebruikt wel de coax van telenet (en voo), maar hun eigen modems, eigen instellingen, eigen achterliggend netwerk, ...
en een dooddoener: hun eigen DNSen die bijna wekelijks weleens platgaan (dat is hun grootste probleem, maar los je dus op door zelf google dns ofzo in je netwerk in te stellen )

ik zou ook eerder voor satsurfer zijn oplossing gaan (edp + tvv app tv), maar alles ligt eraan of:

- je internet via koper wil, of dat het absoluut coax moet zijn
- of je alles bij 1 provider wil, of kan leven met verschillende producten bij verschillende providers
- of je wat "intensief' gebruik maakt van de verbinding
- wat je precies nodig hebt in je tv oplossing
- en of je ooit denkt de klantendienst nodig te hebben
Over dat netwerk; hier ben ik zelf redelijk leek in, ik heb dit alleen "van horen zeggen", maar dit klopt dus blijkbaar niet. Toch handig om te weten met de overstap in m'n achterhoofd, bedankt!

Om op je vragen te beantwoorden (ook al waren ze eventueel bedoelt voor de originele starter van dit onderwerp :wink: )
- we zitten hier thuis met een gezin van 6 die intensief gebruik maken van streaming, online raming, online werken/school/examens/... (corona). Is koper dan stabiel/snel genoeg?
- alles bij verschillende providers maakt niet uit
- ja, denk ik (zie bovenstaande)? rond de 1 TB/maand
- TLC (enige écht linear bekeken TV zender hier, niet in TVV & Discovery+ nog niet in België) + opnames + af en toe live (The Voice, nieuws, ...)
- niet echt, heb bij alle 3 grote providers gezeten en leken me allemaal even goed/slecht
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Zoals Telenet heeft Orange een datalimiet van 750GB in de piekuren (17u-23u59 nu ipv 12u-23u59 wegens corona) en onbeperkt in de daluren.
Proximus heeft bijna echt onbeperkt met 3TB datalimiet en de mogelijkheid om gratis VP te kopen als dat niet genoeg is.

Internet+TV bij Proximus kost 59€ met Flex (op koper) en 5€ meer op glasvezel. Er zijn ook kortingen als de mobiele abonnementen op de pack toegevoegd worden.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Ik zelf heb geen problemen met Orange internet en tv. Ik merk zo goed als nooit dat het plat gaat en doe ook al bijna een jaar telewerk.

Ik gebruik wel de Google DNS in mijn router omdat die van Orange wel eens problemen gaf en sinsdien geen problemen meer ondervonden.
Gebruikersavatar
bralm
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 7 keer

De kwaliteit en stabiliteit van Orange ligt onder het marktgemiddelde. Hun decoder is de minst stabiele van alle providers. Delen van hun infrastructuur durven wel eens te haperen. Voornamelijk problemen gehad met DNS in het verleden.

Of dat het een ramp is? Neen, dat zeker niet. Maar wel een werkpunt voor Orange.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Absoluut geen klagen van de vaste internetaansluiting hier. Gezien koper niet mogelijk was en de veel lagere prijs tov Telenet voor pack internet + mobiel gegaan.
DNS van Orange is hier niet in gebruik, en vorige week één keer een melding gehad dat mijn lijn 's nachts eruit zou gelegen hebben. Verder altijd netjes de te verwachten waarden.
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Heb zelf 5 jaar orange gehad, zelfs nog tijdens de testfase. Absoluut geen klagen gehad. Het internet was voor mij even stabiel als dit van telenet. Televisie (en vooral dan de digicorder) is niet te vergelijken met telenet, maar het werkte wel. Alleen wel iets minder vlot en regelmatig bugs.

Als je slechts 1 of 2 gsm abonnementen nodig hebt, is dit voor mij persoonlijk de beste (kant en klare) oplossing prijs-kwaliteit. Persoonlijk was ik meer tevreden van Orange dan van Proximus.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Luc Watrin schreef: Internet+TV bij Proximus kost 59€ met Flex (op koper) en 5€ meer op glasvezel. Er zijn ook kortingen als de mobiele abonnementen op de pack toegevoegd worden.
Maar dan verbruikt je tv-signaal ook weer bandbreedte.

neem je telenet tv of tvv SAT, heb je volle banbreedte en ECHT onbeperkt (en hoge upload)
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Vraagje.
Ik heb nu love trio bij Orange en denk er aan om via de app van TVV tv t kijken.
Zo kan ik de twee decoders afschaffen.
Hoe zit dat dan met het internetverbruik? Als ik me niet vergis is de limiet bij Orange 750 GB per maand. Kom ik er daarmee?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Stream zal +- 3Mbit/s zijn (als het al zoveel is). Dit komt op 1,3GB/u.
Elke dag 4u TV kijken = +-155GB/maand

bv. Voor Telenet TV-app: "Om een uur te streamen verbruik je ongeveer 1,7 GB."
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Daddy007 schreef:Vraagje.
Ik heb nu love trio bij Orange en denk er aan om via de app van TVV tv t kijken.
Zo kan ik de twee decoders afschaffen.
Hoe zit dat dan met het internetverbruik? Als ik me niet vergis is de limiet bij Orange 750 GB per maand. Kom ik er daarmee?
Ivm die 750gb per maand.
Dat telt enkel in de piekuren, in tijden van corona: 17:00 - 24:00.
Daarbuiten heb je "onbeperkt"

Zie: https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... -love-pack
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Als de 750GB op is, wordt de snelheid verlaagd, maar nog perfect om TV te streamen.
Geen Netflix 4k :-)
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Bedankt voor de toelichting.
Dan ga ik het erop wagen want de decoders van Orange zijn toch niet je me dat, soms ondertitels, soms niet. Soms blijven de ondertitels van de ene zender doorlopen bij de andere zender bij het zappen,...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Daddy007 schreef:Bedankt voor de toelichting.
Dan ga ik het erop wagen want de decoders van Orange zijn toch niet je me dat, soms ondertitels, soms niet. Soms blijven de ondertitels van de ene zender doorlopen bij de andere zender bij het zappen,...
Bedoel je met decoders afschaffen dat je het tv gedeelte opzegt ? Of krijg je dan een korting als je geen decoders meer huurt ?
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Ga het tv gedeelte opzeggen, wordt dan love duo zeker.
Nu love trio met internet boost en 3 gsm abbo's en extra decoder 114€ per maand
Dan love duo + 3 gsm abbo's + TVV 90€ + 14,95€ = 104,95€
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Daddy007 schreef:Bedankt voor de toelichting.
Dan ga ik het erop wagen want de decoders van Orange zijn toch niet je me dat, soms ondertitels, soms niet. Soms blijven de ondertitels van de ene zender doorlopen bij de andere zender bij het zappen,...
Vraagje: heb je eigenlijk ondertitels op TVV?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Daddy007 schreef:Ga het tv gedeelte opzeggen, wordt dan love duo zeker.
Nu love trio met internet boost en 3 gsm abbo's en extra decoder 114€ per maand
Dan love duo + 3 gsm abbo's + TVV 90€ + 14,95€ = 104,95€

K'ga dat experiment mee volgen, hou ons op de hoogte :)

Enkel de voorwaarde max 2 toestellen tegelijk houdt me wat tegen, we zijn thuis met vier en nu hebben we op de slpk's nog dat compact signaal van telenet, wat volstaat voor de hoofdzenders. Anderzijds heb je met c+ series én het voetbal toch leuke extra's die orange niet heeft en het kost net evenveel (14,95 vs 15 euro).
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

phil48 schreef: Anderzijds heb je met c+ series én het voetbal toch leuke extra's die orange niet heeft en het kost net evenveel (14,95 vs 15 euro).
Wat bedoel je met C+ series? En Orange heeft toch ook voetbal (betalend weliswaar, net zoals Play Sports) of verwijs ja naar het gratis Play Sports Open kanaal?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

thomiwilli schreef:
phil48 schreef: Anderzijds heb je met c+ series én het voetbal toch leuke extra's die orange niet heeft en het kost net evenveel (14,95 vs 15 euro).
Wat bedoel je met C+ series? En Orange heeft toch ook voetbal (betalend weliswaar, net zoals Play Sports)
https://www.tv-vlaanderen.be/apps-en-in ... tv/series/

Vanaf de tv app Basic heb je sinds kort ook canal+ series in je pakket, net als het Belgisch voetbal. Bij Orange betaal je 10 euro extra voor het Belgisch voetbal, het internationaal is inderdaad gratis.

M.a.w. Orange tv is 15 euro, mét Belgisch voetbal 25.
TVV tv app Basic is mét Belgisch voetbal inbegrepen 15 euro.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

phil48 schreef:Vanaf de tv app Basic heb je sinds kort ook canal+ series in je pakket,
Dit is nieuw voor mij, ik ben onmiddellijk gaan kijken.
Alleen, dat aanbod is wel héél beperkt. Voor mij die €5/maand extra niet waard, dan liever een netflix account.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

phil48 schreef:
thomiwilli schreef:
phil48 schreef: Anderzijds heb je met c+ series én het voetbal toch leuke extra's die orange niet heeft en het kost net evenveel (14,95 vs 15 euro).
Wat bedoel je met C+ series? En Orange heeft toch ook voetbal (betalend weliswaar, net zoals Play Sports)
https://www.tv-vlaanderen.be/apps-en-in ... tv/series/

Vanaf de tv app Basic heb je sinds kort ook canal+ series in je pakket, net als het Belgisch voetbal. Bij Orange betaal je 10 euro extra voor het Belgisch voetbal, het internationaal is inderdaad gratis.

M.a.w. Orange tv is 15 euro, mét Belgisch voetbal 25.
TVV tv app Basic is mét Belgisch voetbal inbegrepen 15 euro.

Aah zo inderdaad, dan is TVV zeer goede deal!
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
Locatie: Zellik
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

thomiwilli schreef:
Daddy007 schreef:Bedankt voor de toelichting.
Dan ga ik het erop wagen want de decoders van Orange zijn toch niet je me dat, soms ondertitels, soms niet. Soms blijven de ondertitels van de ene zender doorlopen bij de andere zender bij het zappen,...
Vraagje: heb je eigenlijk ondertitels op TVV?
Ik heb gisteren de test gedaan met de app van TVV en er zijn wel degelijk ondertitels.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Hoe is het beeld vergeleken met de Orange decoder ?
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik heb TV Vlaanderen app tv in januari geprobeerd ism Orange. De beeldkwaliteit is lager dan met de decoder (resolutie en framerate)
Hoe het nu is geëvolueert weet ik ook niet, want weer opgezegd. Het niet kunnen pauzeren was ook een valkuil.

Het is een goed alternatief, maar heeft nog wat finetuning nodig!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”