Orange modem krijgt geen public IP

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik ben dit voorjaar overgestapt van edpnet naar Orange, initieel met Internet Boost en had volledige 400/40 snelheid, maar na een maand die optie opgezegd.

Op 30 december wilde ik de Boost opnieuw activeren, maar op 31 december was het nog niet geactiveerd. Na navraag bij helpdesk zeggen 3 verschillende medewerkers dat ik een nieuwe modem nodig heb. Vreemd want ik had de TCG300 en op userbase niets gelezen van een mogelijks nieuwe modem, maar als 3 personen dit zeggen zat het wel kloppen, toch?

Oudejaar kan er nog een technieker komen en wat installeert die? Een TCG300 natuurlijk. Maar de nieuwe modem krijgt geen public IP.

Vandaag nog steeds niet in orde en ik vraag mij af waarom een modem geen public IP zou krijgen. De modem is gisteren en vandaag volgens de log meerdere keren vanop afstand heropgestart dus ze zijn er wel degelijk mee bezig.

Iemand met kennis terzake die een oplossing kan bieden of ervaring heeft hiermee? Ik heb nog maar weinig vertrouwen in het Orange personeel.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Krijgt hij geen WAN IP, of geen public IP?
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Geen public IP. Bij het inlogscherm staat 'Cable Network" status aangesloten maar Internet Access geeft foutmelding dat er geen publiek IP verkregen kan worden. Op de modem pinken het US/DS lampje.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hmmm waarom een werkende modem door hetzefde model vervangen?
Moeten de nieuw geinstalleerd modems niet eerst toegang aanvragen (door middel van mac address ergens in te geven) vooraleer ze toegang krijgen tot het netwerk / ip krijgen?

Hier staat een 3 a 4 jaar oude TCG300 en die werkt perfect op 400/40.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ikzelf was jammer genoeg niet aanwezig bij de installatie en de technieker was niet op de hoogte van de reden van de modelwissel (op het interventiedossier staat als reden wegvallende WiFi wat natuurlijk niet klopt).

Maar dat zijn ook geen excuses om een niet-werkende installatie achter te laten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zorba schreef:Geen public IP. Bij het inlogscherm staat 'Cable Network" status aangesloten maar Internet Access geeft foutmelding dat er geen publiek IP verkregen kan worden. Op de modem pinken het US/DS lampje.
De nieuwe modem is niet correct geprovisioneerd in het Orange systeem.
Helpdesk bellen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Ik hang al elke dag aan de telefoon met de helpdesk sinds vrijdag.
Ze zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben, stel je voor.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geen public IP.
Dus hij heeft wel een IP?
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

je maakt toch duidelijk als dat je je abonnement als "geschorst" wil zien van 30/12 tot nu? dat is op zijn minst al een week bezig, dus 1/4" van de maandfactuur zal zeker weg moeten vallen;;;
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

Sowieso dat ik niet ga betalen voor downtime, dat is zeker.

De lijn is daarnet terug online gekomen, 7 dagen na uitval. Ik ben de term kwijt, maar heb geen publiek IP maar CGNIT (?), dus kan geen ook geen poorten openen en DynDNS instellen. Ik ga er van uit dat dit tijdelijk is.

Het openstellen van het netwerk is een goede zaak, maar nu lijkt het echt wel alsof Orange moet bedelen bij Telenet voor wat tijd vrij te maken voor hun klanten.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Blijkbaar moet je wat poorten open zetten, dan krijg je terug een public IP ipv CGNAT

https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... gn-modus/5
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”