Ik ben dus van telenet naar orange gegaan 27 augustus.
Ik heb alles moeten doorgeven, de easy switch nummer en alle andere info die nodig is, heb ik doorgegeven aan orange, die zeiden me dat alles automatisch zou stopgezet worden.
Maar tijd later merk ik op dat telenet bleef berder lopen.
Ik heb telenet gebeld en die vent zei tegen mij dat zij niks ontvangen hebben, helemaal niks, dus ze wisten helemaal niet datk op 27 aub ben overgeschakeld naar orange. Dus die kerel heeft dat 16 sept stopgezet.
Ik stuur naar telenet de bewijzen vandaag met bevestiging van orange medewerker dat ik op 27 aug ben overgeschakeld. Dus bewijs is er sowieso natuurlijk dat kan ook niet anders.
Wat zegt die van telenet tegen mij: ge krijgt niks terug vh geld omdat we niets hebben ontvangen. Ik zeg ik heb recht op 20 dagen dat ik teruggestort moet krijgen van jullie en ik toon het bewijs dat ik op 27 aub naar orange ben overgeschakeld.
Ze willen dus mijn geld niet terug storten. Wat moet ik doen nu? Kan dat zomaar?
Ik kan nu wel de 63€ die binnen een paar dagen er volledig onterecht afgaat blokkeren want als ik dat niet doe ga ik n9g veel meer geld kwijt zijn en ben ik geen 8-9 dagen kwijt maar een volledige maand.
Ik ga dat sowieso laten blokkeren.
Kerel aan den telefoon zei ook nog en heb mail gekregen dat ik een brief of mail zou krijgen om het overige bedrag nog te betalen, fat zijn dus die 8-9 dagen dan waarover die het heeft. Zou ik dat dan betalen of niet want dat zijn dagen die onterecht zijn en waar ik werkelijk niks aan heb gehad want de modem van telenet is op 27 aug afgeloppeld.
Ik vind het alvast oplichterij wat telenet doet. Fouten maken en dan nog niet eens door mij gebeuren nu éénmaal, kan gebeuren, fouten eienen ook om recht te zetten en dat alles correct wordt rechtgezet en dat wil telenet dus niet.
Telenet naar orange trouble.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 111 keer
Ge moet geen klacht indienen bij Telenet, maar bij Orange. Zij zijn verantwoordelijk voor de Easy Switch. Orange zal u moeten vergoeden en zal het nadien intern uitklaren met Telenet wie in de fout gegaan is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb het bedrag die automatisch afgaat al geblokkeerd se.
Morgen contacteer ik orange opnieuw ook.
Echt triestig gedoe weer. De klant is altijd de dupe en ze jebruiken je als pingpong bal.
Morgen contacteer ik orange opnieuw ook.
Echt triestig gedoe weer. De klant is altijd de dupe en ze jebruiken je als pingpong bal.
Tttsss
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7191
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 374 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou ook klacht indienen bij onbudsman.
Al is het maar om de mogelijke kosten te voorkomen.
Bij een klacht wordt alles 90 dagen on hold gezet en mogen ze geen onkosten aanrekenen voor laattijdige betaling. Ook niet als u ten onrecte een klacht hebt ingediend.
Al is het maar om de mogelijke kosten te voorkomen.
Bij een klacht wordt alles 90 dagen on hold gezet en mogen ze geen onkosten aanrekenen voor laattijdige betaling. Ook niet als u ten onrecte een klacht hebt ingediend.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
-
- Elite Poster
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Dit hou je toch niet voor mogelijk toch?
Ik blokkeerde telenet dat dat bedrag die volledig onterecht is er niet zou afgaan vandaag en wat zie ik nu, het is eraf gegaan = wtf.
Ik ga eens van mijne neus moeten maken bij bpost.
Ik moest het via pc banking doen, het was gelukt, er stond duidelijk bij: geweigerd. En toch ist eraf gegaan, echt frustrerend.
Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.
Enige goeie toch nog is dat ik mijn contract heb bekeken en er weldegelijk de easyswitch nr opstaat. Dus ook orange eens zien wat die zeggen. Geen goed antwoord krijgen is vandaag de ombudsman inschakelen.
Ik blokkeerde telenet dat dat bedrag die volledig onterecht is er niet zou afgaan vandaag en wat zie ik nu, het is eraf gegaan = wtf.
Ik ga eens van mijne neus moeten maken bij bpost.
Ik moest het via pc banking doen, het was gelukt, er stond duidelijk bij: geweigerd. En toch ist eraf gegaan, echt frustrerend.
Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.
Enige goeie toch nog is dat ik mijn contract heb bekeken en er weldegelijk de easyswitch nr opstaat. Dus ook orange eens zien wat die zeggen. Geen goed antwoord krijgen is vandaag de ombudsman inschakelen.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 21 sep 2020, 10:48, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
-
- Elite Poster
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik ken daar niets van ze, ik heb gewoon denk ik dat bedrag kunnen blokkeren, geen idee hoe ik dat volledig dan moest blokkeren.Luboli schreef:Heb je de betaling of het mandaat geblokkeerd?
Als je alleen de betaling blokkeerd, kunnen ze inderdaad het bedrag gewoon terug aftrekken.
Manman, dat zijn toch echt klootzakken, niet normaal.
Als zij denken dat ze gewonnen hebben zijn ze goed mis, dan kennen ze me nog niet goed.
En straks zit er nog eens de kans in lol dat ik nog eens een extra afrekening krijg van 8sept tot de 16de lol. Terwijl dat bedrag die er nu is afgegaan voor de 8ste sept tot 7 okt is. Volledig onterecht want 27 augustus ben ik al weg van telenet.
Van zo dingens wordk echt moe van. Is ook weer tijdverspilling.
Tttsss
-
- Elite Poster
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Dat is in feite nog steeds het beste wat je kan doen, geen domiciliëring. Maarja, ik doe dat uit puur gemak en omdat ik nogal vergeetachtig ben.cadsite schreef:Als ik dan zeg dat ik nooit voor domiciliëring ga wordt ik bekeken als de een of andere paranoia.
Tttsss
-
- Elite Poster
- Berichten: 5080
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Cadsite zelfde met mijn Orange abonnement
Als je een gsm abbo met gsm aankoop combineert moet je sowieso domiciliëring inschakelen zelfs al betaal je maandelijks niets extra.
Ik probeer idd ook dat te vermijden
Als je een gsm abbo met gsm aankoop combineert moet je sowieso domiciliëring inschakelen zelfs al betaal je maandelijks niets extra.
Ik probeer idd ook dat te vermijden
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2029
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nog nooit op die knop geklikt maar in mijn internetbankieren heb ik bij elke betaling via domiciliëring een knop om dat bedrag terug te eisen. Volgens de informatie zou ik dat dan direct terug ontvangen.
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/#1_46-666
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/#1_46-666
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 6125
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
- Bedankt: 584 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dan wordt ik er geen klant.boonpwnz schreef:Als je een gsm abbo met gsm aankoop combineert moet je sowieso domiciliëring inschakelen zelfs al betaal je maandelijks niets extra.
Simpel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5080
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Cadsite je hebt me toch goed begrepen hoop ik?
Gewoon je abbonement betalen van gsm en van internet en tv kan via overschrijving maar dat is enkel als je je gsm niet koppelt aan dat abbonement.
Gewoon je abbonement betalen van gsm en van internet en tv kan via overschrijving maar dat is enkel als je je gsm niet koppelt aan dat abbonement.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Orange heeft fout toe en gaan me vergoeden.
Eind goed al goed.
Het probleem is zoals steeds, je jebt medewerkers die weten waarover ze praten en anderen niet, als je niet de goeie hebt worde aant lijntjen gehouden.
Ik had helaas bij beide de 1ste keren een mindere vast.
De laatste keer bij beide waren toppers , duidelijke uitleg ook en behulpzaam.
Eind goed al goed.
Het probleem is zoals steeds, je jebt medewerkers die weten waarover ze praten en anderen niet, als je niet de goeie hebt worde aant lijntjen gehouden.
Ik had helaas bij beide de 1ste keren een mindere vast.
De laatste keer bij beide waren toppers , duidelijke uitleg ook en behulpzaam.
Tttsss
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Dus:
Volgende keer even afwachten tot er zekerheid is over waar de fout zit vooraleer je vanalles gaat roepen over Telenet?
Want puntje bij paaltje zou telenet je nog een aanmaning kunnen sturen en/of kosten aanrekenen voor die onterechte blokkering van een gedomicilierde betaling dat je hebt gedaan....
Unicorn1 schreef: Ik vind het alvast oplichterij wat telenet doet.
Unicorn1 schreef:Ik heb het bedrag die automatisch afgaat al geblokkeerd se.
Unicorn1 schreef:
Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.
In Nederland zou men dit "roeptoeteren" noemen.Unicorn1 schreef: Manman, dat zijn toch echt klootzakken, niet normaal.
Als zij denken dat ze gewonnen hebben zijn ze goed mis, dan kennen ze me nog niet goed.
Dus je bent bij telenet weggegaan, en zit NU bij de klootzakken, gangsters en oplichterij, van Orange?Unicorn1 schreef:Orange heeft fout toe en gaan me vergoeden.
Volgende keer even afwachten tot er zekerheid is over waar de fout zit vooraleer je vanalles gaat roepen over Telenet?
Want puntje bij paaltje zou telenet je nog een aanmaning kunnen sturen en/of kosten aanrekenen voor die onterechte blokkering van een gedomicilierde betaling dat je hebt gedaan....
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14885
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1054 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Dat heeft niets met al dan niet domiciliëring te maken. De TS kent het betaalsysteem dat ie gebruikt niet goed, dat kan gebeuren.cadsite schreef:Als ik dan zeg dat ik nooit voor domiciliëring ga wordt ik bekeken als de een of andere paranoia.
SDD (Sepa Direct Debit) is een prima systeem, dat heel veel rechten geeft aan de debtor (in dit verhaal is de TS de debtor en Telenet de creditor).
De TS kan:
- een Refund aanvragen bij zijn bank, met als reden een onterecht bedrag. Die refund zal de bank in enkele dagen terugboeken. RFUT kan niet, omdat er wel een mandaat is (dat de TS nog niet opgezegd had, mandaten worden beheerd door de creditor bank).
- een blokkering op creditor-ID opzetten, zodat eender welke betaling van die creditor-ID geblokkeerd wordt (wat hij initieel had moeten doen, ipv een bedrag te weigeren)
De refund moet uw bank aanbieden, dat is onderdeel van de verplichte (Europese) PSD richtlijn (pleonasme, maar goed ). De blokkering op creditor-ID is een feature die uw bank al dan niet aanbiedt. Biedt uw bank dat niet aan, dan kan je altijd overstappen. Als ik lees "BPost", dan vrees ik ervoor...
Al die mogelijkheden heb je niet bij veel andere betaalsystemen, al is een credit-card ook behoorlijk uitgebreid qua rechten.
Ik heb wél domiciliëringen (standing orders of STO), zowel nog in de tijd van de domestieke domiciliëringen (DOM80), als nu met SDD's. Het is een prima en handig betaalmiddel. Dat gezegd zijnde ontslaat het u niet van de plicht als "goede huisvader" uw betalingen correct te regelen en in de gaten te houden (én de mogelijkheden te kennen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 103 keer
NIet mogelijk. Domiciliëringen moeten 2 dagen op voorhand aangekondigd worden.Luboli schreef:Ja, je ontvangt het direct terug, maar telenet heeft dan nog altijd een mandaat op je rekening om geld af te trekken, dus ze trekken het de dag nadien er terug af.
Het duurt ook een paar bankwerkdagen voor zij het geld van een domiciliëring krijgen (of de melding dat het niet gelukt is), ik dacht 7 bwd.
Dus laat ons stellen dat er al een tweetal weken tussen 2 inningen zitten.
In ieder geval ben je met de huidige richtlijnen goed beschermd.
En een refund kost minder moeite als een betaling uitvoeren, helaas ook al moeten meemaken.
Enige probleem is nog dat je die mandaten niet kan weghalen. Eenmaal getekend, blijft het getekend. Je kan ze enkel blokkeren, en dat is iets dat iedereen standaard zou moeten doen de dag dat je geen schuld meer hebt tegenover een bedrijf imo.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 14885
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 1054 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Je hoeft zeker geen 2 weken te wachten om (als creditor) info te krijgen over uw "collections" of "transactions".
Er zijn bijkomende (betalende) SEPA/SDD diensten die een snellere informatiedoorstroming geven. Je moet dan wel nog steeds 5/2 dagen (one-off+first <> recurrent), maar eens de debtor een actief gedaan heeft, krijg je de info wel sneller. Uw bank+CSM moet het ook wel ondersteunen.
Er zijn bijkomende (betalende) SEPA/SDD diensten die een snellere informatiedoorstroming geven. Je moet dan wel nog steeds 5/2 dagen (one-off+first <> recurrent), maar eens de debtor een actief gedaan heeft, krijg je de info wel sneller. Uw bank+CSM moet het ook wel ondersteunen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb in mijn laatste post duidelijk gezegd dat de vorige gewoon slecht waren, die waren vrij kortaf bij telenet vooral en men zei niet de juiste of niet de volledige juiste info. Zat ik fout? Ja, ik zat fout maar dat ligt niet aan mij.FlashBlue schreef:Dus:
Unicorn1 schreef: Ik vind het alvast oplichterij wat telenet doet.Unicorn1 schreef:Ik heb het bedrag die automatisch afgaat al geblokkeerd se.Unicorn1 schreef:
Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.In Nederland zou men dit "roeptoeteren" noemen.Unicorn1 schreef: Manman, dat zijn toch echt klootzakken, niet normaal.
Als zij denken dat ze gewonnen hebben zijn ze goed mis, dan kennen ze me nog niet goed.
Dus je bent bij telenet weggegaan, en zit NU bij de klootzakken, gangsters en oplichterij, van Orange?Unicorn1 schreef:Orange heeft fout toe en gaan me vergoeden.
Volgende keer even afwachten tot er zekerheid is over waar de fout zit vooraleer je vanalles gaat roepen over Telenet?
Want puntje bij paaltje zou telenet je nog een aanmaning kunnen sturen en/of kosten aanrekenen voor die onterechte blokkering van een gedomicilierde betaling dat je hebt gedaan....
De blokkering is trouwens mislukt, het volledige bedrag is eraf gegaan. Ze moeten me wel geld terug storten en dat gaat ook gebeuren.
Mochten mensen eens correct zijn e, correcte info geven, alle info mooi meegeven dan hoef ik me ook niet op te winden en me niet kwaad te maken.
Bij orange had ik gewoon een onbekwame duts vast, degene die ik nu had was meteen top en die zei vrij snel we gaan u dat bedrag vergoeden, ze zullen mijn orange factuur minderen ,denk ik.
Ps: als een mens kwaad is dan zeg je snel iets dat soms overdreven is of fout is, altijd met een korrel zout nemen dan, ik heb mijn uitleg gedaan hier, had men gewoon correcte uitleg gegeven en niet kortaf geweest dan had ik dat ook nooit gepost.
Tttsss