Telenet naar orange trouble.

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 17 Sep 2020, 21:28

Ik ben dus van telenet naar orange gegaan 27 augustus.
Ik heb alles moeten doorgeven, de easy switch nummer en alle andere info die nodig is, heb ik doorgegeven aan orange, die zeiden me dat alles automatisch zou stopgezet worden.

Maar tijd later merk ik op dat telenet bleef berder lopen.
Ik heb telenet gebeld en die vent zei tegen mij dat zij niks ontvangen hebben, helemaal niks, dus ze wisten helemaal niet datk op 27 aub ben overgeschakeld naar orange. Dus die kerel heeft dat 16 sept stopgezet.

Ik stuur naar telenet de bewijzen vandaag met bevestiging van orange medewerker dat ik op 27 aug ben overgeschakeld. Dus bewijs is er sowieso natuurlijk dat kan ook niet anders.

Wat zegt die van telenet tegen mij: ge krijgt niks terug vh geld omdat we niets hebben ontvangen. Ik zeg ik heb recht op 20 dagen dat ik teruggestort moet krijgen van jullie en ik toon het bewijs dat ik op 27 aub naar orange ben overgeschakeld.

Ze willen dus mijn geld niet terug storten. Wat moet ik doen nu? Kan dat zomaar?

Ik kan nu wel de 63€ die binnen een paar dagen er volledig onterecht afgaat blokkeren want als ik dat niet doe ga ik n9g veel meer geld kwijt zijn en ben ik geen 8-9 dagen kwijt maar een volledige maand.
Ik ga dat sowieso laten blokkeren.
Kerel aan den telefoon zei ook nog en heb mail gekregen dat ik een brief of mail zou krijgen om het overige bedrag nog te betalen, fat zijn dus die 8-9 dagen dan waarover die het heeft. Zou ik dat dan betalen of niet want dat zijn dagen die onterecht zijn en waar ik werkelijk niks aan heb gehad want de modem van telenet is op 27 aug afgeloppeld.

Ik vind het alvast oplichterij wat telenet doet. Fouten maken en dan nog niet eens door mij gebeuren nu éénmaal, kan gebeuren, fouten eienen ook om recht te zetten en dat alles correct wordt rechtgezet en dat wil telenet dus niet.

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4811
Lid geworden op: 17 Nov 2009
Bedankt: 1506 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 232 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor raf1 » 17 Sep 2020, 21:39

Klacht indienen bij de Ombudsman Telecom: http://www.ombudsmantelecom.be/

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 54 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 17 Sep 2020, 21:47

Ge moet geen klacht indienen bij Telenet, maar bij Orange. Zij zijn verantwoordelijk voor de Easy Switch. Orange zal u moeten vergoeden en zal het nadien intern uitklaren met Telenet wie in de fout gegaan is.
Afbeelding

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 17 Sep 2020, 23:12

Ik heb het bedrag die automatisch afgaat al geblokkeerd se.
Morgen contacteer ik orange opnieuw ook.
Echt triestig gedoe weer. De klant is altijd de dupe en ze jebruiken je als pingpong bal.

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6471
Lid geworden op: 05 Feb 2010
Locatie: kortrijk
Bedankt: 325 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor proximusboyke » 18 Sep 2020, 14:33

Ik zou ook klacht indienen bij onbudsman.
Al is het maar om de mogelijke kosten te voorkomen.
Bij een klacht wordt alles 90 dagen on hold gezet en mogen ze geen onkosten aanrekenen voor laattijdige betaling. Ook niet als u ten onrecte een klacht hebt ingediend.
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3007
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor boonpwnz » 18 Sep 2020, 17:04

Ik gebruik nooit easyswitch omdat ik weet welke miserie dit kan veroorzaken.

Ik zeg liever zelf op.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4736
Lid geworden op: 09 Okt 2004
Bedankt: 275 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 345 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor satsurfer » 18 Sep 2020, 18:01

idd. 'wat je zelf doet, doe je beter' altijd wel ergens een pipo die iets over het hoofd ziet. En jij bent de klos.

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 21 Sep 2020, 10:37

Dit hou je toch niet voor mogelijk toch?

Ik blokkeerde telenet dat dat bedrag die volledig onterecht is er niet zou afgaan vandaag en wat zie ik nu, het is eraf gegaan = wtf.

Ik ga eens van mijne neus moeten maken bij bpost.
Ik moest het via pc banking doen, het was gelukt, er stond duidelijk bij: geweigerd. En toch ist eraf gegaan, echt frustrerend.

Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.

Enige goeie toch nog is dat ik mijn contract heb bekeken en er weldegelijk de easyswitch nr opstaat. Dus ook orange eens zien wat die zeggen. Geen goed antwoord krijgen is vandaag de ombudsman inschakelen.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 op 21 Sep 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 Jan 2017
Bedankt: 41 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Luboli » 21 Sep 2020, 10:47

Heb je de betaling of het mandaat geblokkeerd?
Als je alleen de betaling blokkeerd, kunnen ze inderdaad het bedrag gewoon terug aftrekken.

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 21 Sep 2020, 10:51

Luboli schreef:Heb je de betaling of het mandaat geblokkeerd?
Als je alleen de betaling blokkeerd, kunnen ze inderdaad het bedrag gewoon terug aftrekken.


Ik ken daar niets van ze, ik heb gewoon denk ik dat bedrag kunnen blokkeren, geen idee hoe ik dat volledig dan moest blokkeren.
Manman, dat zijn toch echt klootzakken, niet normaal.
Als zij denken dat ze gewonnen hebben zijn ze goed mis, dan kennen ze me nog niet goed.

En straks zit er nog eens de kans in lol dat ik nog eens een extra afrekening krijg van 8sept tot de 16de lol. Terwijl dat bedrag die er nu is afgegaan voor de 8ste sept tot 7 okt is. Volledig onterecht want 27 augustus ben ik al weg van telenet.

Van zo dingens wordk echt moe van. Is ook weer tijdverspilling.

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2678
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Contact:

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor cadsite » 21 Sep 2020, 10:58

Als ik dan zeg dat ik nooit voor domiciliëring ga wordt ik bekeken als de een of andere paranoia. :roll:

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 21 Sep 2020, 12:31

cadsite schreef:Als ik dan zeg dat ik nooit voor domiciliëring ga wordt ik bekeken als de een of andere paranoia. :roll:


Dat is in feite nog steeds het beste wat je kan doen, geen domiciliëring. Maarja, ik doe dat uit puur gemak en omdat ik nogal vergeetachtig ben.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3007
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor boonpwnz » 21 Sep 2020, 12:35

Cadsite zelfde met mijn Orange abonnement

Als je een gsm abbo met gsm aankoop combineert moet je sowieso domiciliëring inschakelen zelfs al betaal je maandelijks niets extra.

Ik probeer idd ook dat te vermijden

Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1548
Lid geworden op: 22 Jan 2010
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor WalterB1 » 21 Sep 2020, 12:42

Nog nooit op die knop geklikt maar in mijn internetbankieren heb ik bij elke betaling via domiciliëring een knop om dat bedrag terug te eisen. Volgens de informatie zou ik dat dan direct terug ontvangen.
https://www.keytradebank.be/nl/support/faq/#1_46-666
Internet: VDSL EDPnet via Mixtus
Televisie: Netflix, Prime Video, VRTnu, VTM Go via Xiaomi Mi Box S
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 06 Jan 2017
Bedankt: 41 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Luboli » 21 Sep 2020, 12:53

Ja, je ontvangt het direct terug, maar telenet heeft dan nog altijd een mandaat op je rekening om geld af te trekken, dus ze trekken het de dag nadien er terug af.

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2678
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Contact:

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor cadsite » 21 Sep 2020, 13:09

boonpwnz schreef:Als je een gsm abbo met gsm aankoop combineert moet je sowieso domiciliëring inschakelen zelfs al betaal je maandelijks niets extra.

Dan wordt ik er geen klant.
Simpel.

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3007
Lid geworden op: 05 Jul 2017
Bedankt: 74 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor boonpwnz » 21 Sep 2020, 13:13

Cadsite je hebt me toch goed begrepen hoop ik?

Gewoon je abbonement betalen van gsm en van internet en tv kan via overschrijving maar dat is enkel als je je gsm niet koppelt aan dat abbonement.

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 4 weken 22 uur 43 minuten geleden (28 Sep 2020, 12:18)

Orange heeft fout toe en gaan me vergoeden.
Eind goed al goed.
Het probleem is zoals steeds, je jebt medewerkers die weten waarover ze praten en anderen niet, als je niet de goeie hebt worde aant lijntjen gehouden.
Ik had helaas bij beide de 1ste keren een mindere vast.
De laatste keer bij beide waren toppers , duidelijke uitleg ook en behulpzaam.

FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2046
Lid geworden op: 20 Jan 2006
Locatie: Gent
Bedankt: 308 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1051 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor FlashBlue » 4 weken 22 uur 35 minuten geleden (28 Sep 2020, 12:26)

Dus:

Unicorn1 schreef:Ik vind het alvast oplichterij wat telenet doet.


Unicorn1 schreef:Ik heb het bedrag die automatisch afgaat al geblokkeerd se.


Unicorn1 schreef:
Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.


Unicorn1 schreef:Manman, dat zijn toch echt klootzakken, niet normaal.
Als zij denken dat ze gewonnen hebben zijn ze goed mis, dan kennen ze me nog niet goed.


In Nederland zou men dit "roeptoeteren" noemen.


Unicorn1 schreef:Orange heeft fout toe en gaan me vergoeden.


Dus je bent bij telenet weggegaan, en zit NU bij de klootzakken, gangsters en oplichterij, van Orange? :)

Volgende keer even afwachten tot er zekerheid is over waar de fout zit vooraleer je vanalles gaat roepen over Telenet?
Want puntje bij paaltje zou telenet je nog een aanmaning kunnen sturen en/of kosten aanrekenen voor die onterechte blokkering van een gedomicilierde betaling dat je hebt gedaan....

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 683 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor heist_175 » 4 weken 22 uur 32 minuten geleden (28 Sep 2020, 12:29)

cadsite schreef:Als ik dan zeg dat ik nooit voor domiciliëring ga wordt ik bekeken als de een of andere paranoia. :roll:

Dat heeft niets met al dan niet domiciliëring te maken. De TS kent het betaalsysteem dat ie gebruikt niet goed, dat kan gebeuren.
SDD (Sepa Direct Debit) is een prima systeem, dat heel veel rechten geeft aan de debtor (in dit verhaal is de TS de debtor en Telenet de creditor).

De TS kan:
- een Refund aanvragen bij zijn bank, met als reden een onterecht bedrag. Die refund zal de bank in enkele dagen terugboeken. RFUT kan niet, omdat er wel een mandaat is (dat de TS nog niet opgezegd had, mandaten worden beheerd door de creditor bank).
- een blokkering op creditor-ID opzetten, zodat eender welke betaling van die creditor-ID geblokkeerd wordt (wat hij initieel had moeten doen, ipv een bedrag te weigeren)
De refund moet uw bank aanbieden, dat is onderdeel van de verplichte (Europese) PSD richtlijn (pleonasme, maar goed :)). De blokkering op creditor-ID is een feature die uw bank al dan niet aanbiedt. Biedt uw bank dat niet aan, dan kan je altijd overstappen. Als ik lees "BPost", dan vrees ik ervoor...

Al die mogelijkheden heb je niet bij veel andere betaalsystemen, al is een credit-card ook behoorlijk uitgebreid qua rechten.

Ik heb wél domiciliëringen (standing orders of STO), zowel nog in de tijd van de domestieke domiciliëringen (DOM80), als nu met SDD's. Het is een prima en handig betaalmiddel. Dat gezegd zijnde ontslaat het u niet van de plicht als "goede huisvader" uw betalingen correct te regelen en in de gaten te houden (én de mogelijkheden te kennen).

blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10 Jan 2014
Bedankt: 88 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor blaatpraat » 4 weken 20 uur 45 minuten geleden (28 Sep 2020, 14:17)

Luboli schreef:Ja, je ontvangt het direct terug, maar telenet heeft dan nog altijd een mandaat op je rekening om geld af te trekken, dus ze trekken het de dag nadien er terug af.

NIet mogelijk. Domiciliëringen moeten 2 dagen op voorhand aangekondigd worden.
Het duurt ook een paar bankwerkdagen voor zij het geld van een domiciliëring krijgen (of de melding dat het niet gelukt is), ik dacht 7 bwd.

Dus laat ons stellen dat er al een tweetal weken tussen 2 inningen zitten.

In ieder geval ben je met de huidige richtlijnen goed beschermd.
En een refund kost minder moeite als een betaling uitvoeren, helaas ook al moeten meemaken.
Enige probleem is nog dat je die mandaten niet kan weghalen. Eenmaal getekend, blijft het getekend. Je kan ze enkel blokkeren, en dat is iets dat iedereen standaard zou moeten doen de dag dat je geen schuld meer hebt tegenover een bedrijf imo.

Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 Okt 2010
Locatie: Kempen
Bedankt: 683 keer
Recent bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 375 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor heist_175 » 4 weken 19 uur 59 minuten geleden (28 Sep 2020, 15:02)

Je hoeft zeker geen 2 weken te wachten om (als creditor) info te krijgen over uw "collections" of "transactions".
Er zijn bijkomende (betalende) SEPA/SDD diensten die een snellere informatiedoorstroming geven. Je moet dan wel nog steeds 5/2 dagen (one-off+first <> recurrent), maar eens de debtor een actief gedaan heeft, krijg je de info wel sneller. Uw bank+CSM moet het ook wel ondersteunen.

Unicorn1
Premium Member
Premium Member
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 Okt 2017
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Telenet naar orange trouble.

Berichtdoor Unicorn1 » 4 weken 18 uur 26 minuten geleden (28 Sep 2020, 16:36)

FlashBlue schreef:Dus:

Unicorn1 schreef:Ik vind het alvast oplichterij wat telenet doet.


Unicorn1 schreef:Ik heb het bedrag die automatisch afgaat al geblokkeerd se.


Unicorn1 schreef:
Ben toch content dat ik van die gangsters weg ben, telenet dieven. Altijd is de klant de dupe.


Unicorn1 schreef:Manman, dat zijn toch echt klootzakken, niet normaal.
Als zij denken dat ze gewonnen hebben zijn ze goed mis, dan kennen ze me nog niet goed.


In Nederland zou men dit "roeptoeteren" noemen.


Unicorn1 schreef:Orange heeft fout toe en gaan me vergoeden.


Dus je bent bij telenet weggegaan, en zit NU bij de klootzakken, gangsters en oplichterij, van Orange? :)

Volgende keer even afwachten tot er zekerheid is over waar de fout zit vooraleer je vanalles gaat roepen over Telenet?
Want puntje bij paaltje zou telenet je nog een aanmaning kunnen sturen en/of kosten aanrekenen voor die onterechte blokkering van een gedomicilierde betaling dat je hebt gedaan....


Ik heb in mijn laatste post duidelijk gezegd dat de vorige gewoon slecht waren, die waren vrij kortaf bij telenet vooral en men zei niet de juiste of niet de volledige juiste info. Zat ik fout? Ja, ik zat fout maar dat ligt niet aan mij.

De blokkering is trouwens mislukt, het volledige bedrag is eraf gegaan. Ze moeten me wel geld terug storten en dat gaat ook gebeuren.

Mochten mensen eens correct zijn e, correcte info geven, alle info mooi meegeven dan hoef ik me ook niet op te winden en me niet kwaad te maken.

Bij orange had ik gewoon een onbekwame duts vast, degene die ik nu had was meteen top en die zei vrij snel we gaan u dat bedrag vergoeden, ze zullen mijn orange factuur minderen ,denk ik.

Ps: als een mens kwaad is dan zeg je snel iets dat soms overdreven is of fout is, altijd met een korrel zout nemen dan, ik heb mijn uitleg gedaan hier, had men gewoon correcte uitleg gegeven en niet kortaf geweest dan had ik dat ook nooit gepost.


Terug naar “Orange (Mobistar)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast