Leuke snelheid. Zojuist actief gekomen... maar met wat problemen ervoor:

Ik had nl. een modemswap nodig om deze snelheid te ondersteunen. Eergisteren (woensdag) zijn ze langs geweest. Ze waren zelfs met 2 en dachten dat het om een nieuwe installatie ging. Hen er op gewezen dat ze enkel de modem moesten vervangen.
Modem verwisseld, maar kregen de nieuwe modem niet geactiveerd omdat ze de oude modem niet gedeactiveerd kregen.
De installateurs hadden vervolgens gebeld naar hun backoffice en deze zeiden dat ze de modem van op afstand gingen activeren. Dit zou max 2u mogen duren...
Normaal moeten ze oude modem meenemen maar ze zijn hem "vergeten", voor als de activatie toch niet de dag zelf zou gebeuren. (blijkbaar hadden ze daar ervaring mee) Gewoon terug aansluiten en zou nog moeten werken.
4u later, nog steeds niets. Gebeld naar Orange. 4x doorgestuurd geweest tussen de technische dienst & activatie dienst, want niemand weet daar blijkbaar van iets...

Uiteindelijk toch bij iemand terecht gekomen die me meer info kon geven. Blijkbaar was er iets mis met de registratie van de modem en moet Telenet dit verder afhandelen. Duurt max 3 werkdagen. Ik werk van thuis, dus dat is een probleem.
Na het telefoontje toch de oude modem eens aangesloten > Kreeg direct een extern IP en kon voorlopig verder.
Gisteren (donderdag) telefoon van Orange met de vraag om het MAC adres van de nieuwe modem eens door te geven, want blijkbaar wisten ze deze niet. Ze hadden ook al gezien dat ik terug online was met de oude modem. Ze gingen het nodige doen om de nieuwe modem te activeren.
Ondertussen had ik ook al een paar keer geswitcht tussen de modems, maar de nieuwe kreeg nog steeds geen IP.
Deze namiddag herstartte de oude modem vanzelf en kreeg geen IP meer. Vervolgens de nieuwe aangesloten en kwam nu onmiddellijk online.
Uiteindelijk toch binnen de 48u opgelost, maar je merkt wel hun afhankelijkheid van Telenet. En een plus voor de techniekers. Hadden die hun "boekje" perfect gevolgd zat ik 2 dagen zonder internet.