internet boost naar 400

jaco3700
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: rudi3700
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Re: internet boost naar 400

Berichtdoor jaco3700 » 1 week 6 dagen 17 uur geleden (20 Jun 2020, 19:19)

Shenron schreef:Ik heb exact hetzelfde

mijn laptop heeft gigabit LAN poort en met cat 6 cable op de modem haal ik 240 Mbps
de wifi adapter van laptop kan max 300 mbps aan, maar ik haal opnieuw 220-240 Mps

en op smartphone (galaxy S9+) haal ik op 5 ghz ook 220-240 mbps, terwijl ik volgens de android info een 650 Mbps verbinding heb met de modem

Ik heb vandaag gebeld naar Orange en ze gingen het controleren. Kunnen zij dat niet rechtstreeks vanaf hun technische dienst? En het lijkt idd dat jij hetzelfde probleem hebt.

proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 323 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer

Berichtdoor proximusboyke » 1 week 6 dagen 17 uur geleden (20 Jun 2020, 19:44)

dat is beetje probleem orange kan niks. Ze hebben voor alles telenet nodig. Ze kunnen enkel zien dat een speedboost actief staat maar niet de welke?
iphone 8+ : orange arend
iphone xs : max 512gb orange arend
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb orange extra surf

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer

Berichtdoor boonpwnz » 1 week 6 dagen 17 uur geleden (20 Jun 2020, 19:48)

Nee idd Orange kan niks.

Kijk ik moet zelfs wachten op de 2de lijn voor iets dat ik zelfs niet zeker ben dat ze telenet voor nodig hebben. Maar technieker die hier woensdag was zei dat hij dit niet kon oplossen.

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 139 keer
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer

Berichtdoor Vaganzza » 1 week 2 dagen 3 uur geleden (25 Jun 2020, 09:15)

De boost is net geactiveerd. Ik haal 363 down en 38 up via de wifi. Ik deed het vooral voor de upload. Zal het bedraad ook nog wel eens testen straks.
Telefonie, Internet & TV: Orange Internet & TV
GSM: Arend + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO

Hakki
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Berichtdoor Hakki » 1 week 2 dagen 3 uur geleden (25 Jun 2020, 09:46)

Inderdaad.. de download merk je niet.. maar die upload!
Hopelijk snel naar 15Mbps op de standaard lijn.. want geen 15€ in de maand waard voor mij persoonlijk.
Afbeelding

decat
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer

Berichtdoor decat » 1 week 2 dagen 2 uur geleden (25 Jun 2020, 10:05)

Ja, ben hier nu ook wat muziek naar OneDrive aan t syncen en dat gaat lekker vlotjes. 8)

frackz
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor frackz » 1 week 1 dag 23 uur geleden (25 Jun 2020, 13:14)

Hier ook actief sinds vandaag, haal 370/28 momenteel.

/Edit: Te vroeg gejuicht..internet (opnieuw) uitgevallen, en nu zie ik een profiel van 100/10.

master-magic
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor master-magic » 1 week 1 dag 17 uur geleden (25 Jun 2020, 19:37)

gisteren was er ook alweer een algemene uitval van orange s'avonds, op korte tijd al de 2de keer, denk dat er daar iets niet goed gaat ten koste van het netwerk en de snelheid.
snap niet waarom al die problemen zijn, telenet was stabieler toch, enkele dagen stabiel en snel internet gehad en dan opeens weer om zeep.
en de vakantie moet nog beginnen, wat gaat dat niet geven dan....
is super als alles goed werkt bij orange, niet echt tevreden meer.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (S-C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (C-T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).

frackz
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor frackz » 1 week 1 dag 15 uur geleden (25 Jun 2020, 21:51)

Terug 400/40. Wel een keer of 5 uitgevallen vandaag. Ik heb de indruk dat het steeds uitvalt als ze een snelheidsupgrade doorvoeren bij een aantal klanten..loopt toch ergens iets mis. Afwachten wat de komende dagen gebeurt.

master-magic
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Berichtdoor master-magic » 1 week 1 dag 14 uur geleden (25 Jun 2020, 22:07)

frackz schreef:Terug 400/40. Wel een keer of 5 uitgevallen vandaag. Ik heb de indruk dat het steeds uitvalt als ze een snelheidsupgrade doorvoeren bij een aantal klanten..loopt toch ergens iets mis. Afwachten wat de komende dagen gebeurt.

gisteren was het weer een DNS probleem, kan misschien vandaag ook geweest zijn of de naweeën er van ;)
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (S-C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (C-T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).

kdhoe
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor kdhoe » 1 week 21 uur 28 minuten geleden (26 Jun 2020, 15:33)

Leuke snelheid. Zojuist actief gekomen... maar met wat problemen ervoor:

Afbeelding

Ik had nl. een modemswap nodig om deze snelheid te ondersteunen. Eergisteren (woensdag) zijn ze langs geweest. Ze waren zelfs met 2 en dachten dat het om een nieuwe installatie ging. Hen er op gewezen dat ze enkel de modem moesten vervangen.
Modem verwisseld, maar kregen de nieuwe modem niet geactiveerd omdat ze de oude modem niet gedeactiveerd kregen.
De installateurs hadden vervolgens gebeld naar hun backoffice en deze zeiden dat ze de modem van op afstand gingen activeren. Dit zou max 2u mogen duren...
Normaal moeten ze oude modem meenemen maar ze zijn hem "vergeten", voor als de activatie toch niet de dag zelf zou gebeuren. (blijkbaar hadden ze daar ervaring mee) Gewoon terug aansluiten en zou nog moeten werken.

4u later, nog steeds niets. Gebeld naar Orange. 4x doorgestuurd geweest tussen de technische dienst & activatie dienst, want niemand weet daar blijkbaar van iets... :roll: Uiteindelijk toch bij iemand terecht gekomen die me meer info kon geven. Blijkbaar was er iets mis met de registratie van de modem en moet Telenet dit verder afhandelen. Duurt max 3 werkdagen. Ik werk van thuis, dus dat is een probleem.

Na het telefoontje toch de oude modem eens aangesloten > Kreeg direct een extern IP en kon voorlopig verder.
Gisteren (donderdag) telefoon van Orange met de vraag om het MAC adres van de nieuwe modem eens door te geven, want blijkbaar wisten ze deze niet. Ze hadden ook al gezien dat ik terug online was met de oude modem. Ze gingen het nodige doen om de nieuwe modem te activeren.
Ondertussen had ik ook al een paar keer geswitcht tussen de modems, maar de nieuwe kreeg nog steeds geen IP.

Deze namiddag herstartte de oude modem vanzelf en kreeg geen IP meer. Vervolgens de nieuwe aangesloten en kwam nu onmiddellijk online.

Uiteindelijk toch binnen de 48u opgelost, maar je merkt wel hun afhankelijkheid van Telenet. En een plus voor de techniekers. Hadden die hun "boekje" perfect gevolgd zat ik 2 dagen zonder internet.

tommydnp
Member
Member
Bedankt: 3 keer

Berichtdoor tommydnp » 1 week 16 uur 42 minuten geleden (26 Jun 2020, 20:19)

master-magic schreef:
frackz schreef:Terug 400/40. Wel een keer of 5 uitgevallen vandaag. Ik heb de indruk dat het steeds uitvalt als ze een snelheidsupgrade doorvoeren bij een aantal klanten..loopt toch ergens iets mis. Afwachten wat de komende dagen gebeurt.

gisteren was het weer een DNS probleem, kan misschien vandaag ook geweest zijn of de naweeën er van ;)

Mijn tp-link Mesh gaf ook een rode kleur (internet offline), ondanks ik Google DNS heb ingesteld en hierdoor toch geen problemen had met mijn vast internet. Mobiel internet had ik vervolgens getest en daar merkte ik idd dat er een probleem was.

Terug naar “Orange (Mobistar)”