Foutmeldingen van modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

In de logs van de modem van Orange zie ik constant foutmeldingen verschijnen. Bijna elke 2-3 minuten komt er een regel bij. Soms duurt het wat langer.

Code: Selecteer alles

Thu Apr 9 2020 12:23:40
CM State is UpstreamPartialService; ID 60; frequency 23200000
Thu Apr 9 2020 12:23:40
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 60; frequency 23200000
Thu Apr 9 2020 12:24:09
CM State is UpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
Thu Apr 9 2020 12:24:10
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
Thu Apr 9 2020 12:39:08
CM State is UpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
Thu Apr 9 2020 12:39:09
CM State is NotUpstreamPartialService; ID 10; frequency 59300000
enz
Ook als ik de gateway ping van Orange zie ik de ping fluctueren van 10 ms naar 30-50ms om de 5 seconden ofzo.

Code: Selecteer alles

Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=7ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=7ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=20ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=29ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=43ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=47ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=42ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=9ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=15ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=26ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=37ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=43ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=12ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=15ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=20ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=29ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=44ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=43ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=11ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=10ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=8ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=25ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=29ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=35ms TTL=63
Reply from 94.110.128.1: bytes=32 time=45ms TTL=63
Ik heb gisteren eens naar de kabel gekeken die van de NIU naar de modem loopt en die is misschien wel aan vervanging toe (komt vandaag aan). Dus hopelijk is het dan in orde. Maar als het niet zo zou zijn, kan Orange dan eventueel testen uitvoeren zoals bij DSL? Of moeten ze daarvoor langskomen?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is bij onze Siligence modem ook het geval.
Om de x-aantal seconden/minuten schrijft hij "CM Statie is not...."
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

De laatste keer was nu om 12u45. Bijna 3 uren geleden. Na een tijdje begint dat ook terug. Iemand enig idee wat het is? En zijn het wel foutmeldingen?
Gunther1979
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2020, 13:36

Ik heb dit ook,en volgens mijn buurman die netwerktechnieker is voor Telenet is dit storing op het algemeen net,meestal op de 23 mhz band.
Kan volgens hem niet veel kwaad zolang je niet constant pakketverlies hebt bij een pingtest bvb.
Indien dit het geval is het meestal de coaxkabel die niet meer 100% in orde is ( beschadigd vocht enz).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hallo,

Even een vraagje.

Kan dit zo plots zijn dat je coax kabel dit gedrag vertoont?

Ik heb hier sinds 16u last van. Om de 2-3 minuten ene uitval internet van max 5 seconden. Heel vervelend. Morgen moet ik normaal thuiswerken maar dat heb ik dus gezegd dat ik niet zeker kan zijn.

Technieker komt wel al tussen 10 en 15 u.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

mijn modem gaf van alles en nog wat van meldingen, maar werken nee. Via airport kon ik me verbinden maar geen internet. Op de orangemodem kon ik totaal geen verbinding maken. met vaste kabel geen internet.
Na vele dingen te hebben geprobeerd toch even gebeld naar orange.
Die geraakten niet binnen in de modem en ze gingen iemand sturen.
Blijkbaar enorm veel geluk na 30 min was er hier al iemand. Modem vervangen controleren of alles werkt en terug weg.
Als het goed is mag het ook wel eens gezegd worden !! :-D
maar achteraf realiseer je dan dat we wel echt in een wegwerpmaatschappij zijn gekomen. Want technieker zei dat dit gewoon vuilbak is omdatie al meer dan 2 jaar oud is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

proximusboyke schreef:mijn modem gaf van alles en nog wat van meldingen, maar werken nee.
....
Die geraakten niet binnen in de modem en ze gingen iemand sturen.
...
Modem vervangen controleren of alles werkt en terug weg.
...
maar achteraf realiseer je dan dat we wel echt in een wegwerpmaatschappij zijn gekomen. Want technieker zei dat dit gewoon vuilbak is omdatie kapot is en al meer dan 2 jaar oud is.
vooral het vetgedrukte ...
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Maar wat word bedoeld met 'kapot'?
Onherstelbaar defect of 'het werkt niet zoals verwacht en een nieuwe is goedkoper dan tijd spenderen aan troubleshooten'.

Toestellen worden goedkoper en ingewikkelder, dus het loon inderdaad steeds minder de moeite om de oorzaak van problemen de zoeken en op te lossen. Daardoor worden we wel steeds meer een wegwerpmaatschappij zoals proximusboyke zegt.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

als ze geen moeite doen om ernaar te kijken, vraag ik me dan af : hoeveel kost zo een modem aan een provider ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
JDL
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 maa 2021, 16:15

Hier ook zelfde probleem.

Code: Selecteer alles

Wed Mar 17 2021 15:41:03CM State is UpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 15:41:03CM State is NotUpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 15:41:30CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:41:30CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:41:41CM State is UpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:41:41CM State is NotUpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:44:41CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:44:42CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:45:52CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:45:52CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:46:32CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:46:32CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:47:43CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:47:44CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:49:24CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:49:24CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:49:40CM State is UpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:49:40CM State is NotUpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:50:54CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:50:55CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:55:15CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:55:15CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:55:49CM State is UpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:55:50CM State is NotUpstreamPartialService; ID 20; frequency 45700000
Wed Mar 17 2021 15:56:35CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:56:36CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 15:56:42CM State is UpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 15:56:43CM State is NotUpstreamPartialService; ID 40; frequency 30500000
Wed Mar 17 2021 16:01:36CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 16:01:36CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 16:01:57CM State is UpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Wed Mar 17 2021 16:01:58CM State is NotUpstreamPartialService; ID 50; frequency 23200000
Bij ons wel niet enkel hoge ping waardes, er is ook effectief verlies van signaal (5-6 seconden geen pingreply).

Orange al 3 maal langs geweest, alles vervangen en getest (versterker, modem/router, alle koppelstukken van aan de dropkabel tot aan de modem/router). Helaas nog steeds probleem. Ze hebben nu een ticketje gelogd bij Telenet, blijkbaar mag Orange maar onderzoeken tot aan de dropkabel. Nadeel -> orange logt ticket bij Telenet -> Telenet geeft geen feedback aan orange -> hoe zal ik ooit weten of dit in orde komt? ^^
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”