Orange steelt geld, 'ondermijnt' opzettelijk de klant en weigert elke normale reactie

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gesloten
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

Op 22 Maart online via de Orange shop een bestelling gedaan (gsmtoestel+abo) EN onmiddellijk betaald. Bevestiging gekregen en alle 'instructies' voor de dingen die zouden volgen...

Na 5 dagen wachten contact met hen opgenomen omdat er nog steeds niets was opgestuurd. Echter is dat niet evident: 24 minuten aan de lijn gehangen om in het Frans te horen dat er GEEN nederlandse support gegeven wordt...Dan uiteindelijk gedwongen via facebook gecontacteerd want email support geven ze OOK al niet. Daar zeiden ze dan leukweg ineens dat ik geen recht heb op een toestel. Dus indien ik zelf er niet achter vroeg had ik vandaag nog steeds van niets geweten, want daar zijn ze zelfs te 'mottig' om de klant van zulks op de hoogte te brengen ! Die telefoon heeft me daarenboven nog eens 5 euro gekost en is VOOR NIKS geweest.

Dat is inmiddels weken geleden, EN er is sinds 26/03 een officiële klacht bij de Ombudsdienst, echter hoor ik nog STEEDS 'totaal' niets van hen en heb ik NOG STEEDS mijn geld niet weder. Op facebook reageren ze zelfs niet meer, het laatste wat ik hoorde was 'het ligt bij mediation' en zij zouden me 'dan wel contacteren'.

Wat is daar eigenlijk de bedoeling vraag ik me af ??? Doen ze het echt express of zijn ze daar echt werkelijk zo dik ??? Ongelooflijk gewoon.

IK WIL MIJN GELD WEDER !!! Is via paypal dus dat is normaal op 5 seconden geflikt ! Zelfs daar heb ik nu een 'claim' geopend en zal ik HOPELIJK na maximum 30 dagen (!!!) mijn geld terug hebben. Ook die 5 euro verspilde telefoonkost trouwens!

O ja, dankzij hen heb ik ook nog 2 weken zonder toestel gezeten. ZEKER in deze periode is dat LEUK, dus DANK U WEL ORANGE voor het RESPECT en MEDELEVEN in deze crisis, en om de klant in zulke tijden opzettelijk zonder telefoon te zetten. De oude was stuk dus wilde ik via hen 'snel' geholpen zijn...amai mijn g*t !

Gezien ik maar van niks wist kon ik niet zomaar ergens anders een toestel kopen. Echter na 2 weken was ik het zat en heb ik via de Telenet shop hetzelfde toestel gewoon zo los gekocht, en die was na 2 dagen al lekker in huis. Intussen wacht ik nog STEEDS op ENIGE reactie van Orange.

Orange : SCHAAM JULLIE !

PS: meer dan een week geleden heb ik zelfs geeist dat mijn bestelling geannuleerd moest worden, echter is dat geweigerd omdat het zogezegd bij 'mediation' lag en men er niet meer 'aan kon'. Tot vandaag is die bestelling blijkbaar NOG NIET geannuleerd, en wordt alles gewoon genegeerd, inclusief de klacht bij de ombudsdienst en bij testaankoop (waar ik inmiddels OOK ben gaan klagen). Kan het echt nog degoutanter ?

Dan zijn ze verwonderd dat de maatschappij zo aan het verzuren is! Hypocrisie is dat in mijn boek !
Capture2323.PNG
Capture2323.PNG (22.08 KiB) 1407 keer bekeken
Capture45.PNG
Capture45.PNG (28.17 KiB) 1404 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Respoda 06 apr 2020, 18:11, in totaal 2 gewijzigd.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Klinkt ruk maar wat is je doel van dit topic?
Wat denk je dat wij hieraan kunnen doen?

Of wou je enkel maar even je gal spuwen?
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

GuntherDW schreef:Klinkt ruk maar wat is je doel van dit topic?
Wat denk je dat wij hieraan kunnen doen?

Of wou je enkel maar even je gal spuwen?
Klinkt 'ruk', maar doe je dit bij iedereen die over een operator klaagt ?? Er zijn er nog in ditzelfde forum die op eenzelfde manier een probleem met orange aanhalen. En in elk van deze forums zelfs. Bedankt voor de verwelkoming. Enige wat 'ruk' is is jouw reactie vind ik zo...we zijn al gefrustreerd genoeg zonder mensen die ook nog eens vervelend gaan doen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je vergeet ook wel dat een pak gewone bedrijfsprocessen verstoord zijn momenteel.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Moment dat je een klacht indient via de ombudsdienst, test aankoop of advocaat, zal alle communicatie steeds via hen verlopen. De provider communiceert direct aan hen, zij communiceren terug naar en omgekeerd dient dezelfde weg gevolgd te worden.

Normaal dus dat men niets doet zolang het dossier nog open staat.
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

Wat ik dus tracht te 'schilderen' is het volgend beeld:

Stel je voor je betaalt voor een bestelling die de verkoper dan openlijk weigert te overhandigen.
Echter ze weigeren ook de bestelling te annuleren en elke eis tot terugbetaliing wordt genegeerd,
zelfs de ombudsman blijkbaar, want dat is intussen ook al meer dan de maximum periode (tien dagen) geleden...

Dus ja, wat is eigenlijk hun bedoeling ? Wat hoopt Orange te bereiken met deze ongelooflijke 'zakkerij'...
Want ze hebben me echt wel stevig beetgehad, ik heb tijdens deze crisis twee weken zonder telefoon gezeten,
en ik woon alleen, terwijl we verplicht moeten thuiszitten.

Ik vraag me echt af waarom het zoveel gevraagd is van die k*tbedrijven tegenwoordig om een 'beetje' normaal te doen...
Een nederlands bedrijf dat enkel in het Frans telefonische support geeft terwijl support via email helemaal niet meer wordt gegeven, is op zich al totaal onaanvaardbaar. Maar toch kan het bij hen blijkbaar allemaal. En dat is discriminatie, en wel openlijk en zelfs vingerdik erop.

Frapant dat daar niet meer over geklaagd wordt. Dat mogen ze niet doen. Einde discussie wat dat betreft...

:eek:

@devilkin: dat werkt dan ook wederzijds he! Ze laten me op HUN website wel een bestelling plaatsen en betalen, om me dan twee weken in het ongewisse te laten, en de bestelling zowel weigeren te versturen of te anulleren...nogmaals, dankzij HEN heb ik twee weken zonder toestel gezeten, en geloof me vrij, dat heeft me dusdanig ondermijnd gezien ik alleen woon en nogal van telefoons afhang, zeker nu we verplicht thuiszitten. Alsjeblief zeg,...in mijn ogen kan dat allemaal niet zomaar. Dan moeten ze hunne shop sluiten ipv de klant op zulke manieren om de tuin te leiden. :eek: :eek: :eek: :eek:
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

Volgens mij zit er veel 'verborgen' informatie in de melding dat u 'geen recht heeft op het toestel'.

U zegt er verder niets over maar als het een of andere actie met voorwaarden is (ik zou zo direct niet zien welke) dan moet u wel niet klagen als u hiervan wil gebruikmaken terwijl u NIET aan de voorwaarden voldoet.

Dat de service van Orange beter kan is een feit en een andere discussie...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Respoda schreef:Wat ik dus tracht te 'schilderen' is het volgend beeld:
Echter ze weigeren ook de bestelling te annuleren en elke eis tot terugbetaliing wordt genegeerd,
Je hebt bijzonder weinig info gegeven over welke actie/voorwaarden het gaat. Heb je afgezien van je opzegrecht of niet?
Momenteel zit het bij de dienst mediation.... dus zal je moeten wachten.
Respoda schreef: zelfs de ombudsman blijkbaar, want dat is intussen ook al meer dan de maximum periode (tien dagen) geleden...
Heb je al reactie gekregen van de ombudsman? Hou je uberhaupt rekening met het feit dat ook overheidsdiensten even in de stress zitten met deze situatie?
Respoda schreef: Een nederlands bedrijf dat enkel in het Frans telefonische support geeft terwijl support via email helemaal niet meer wordt gegeven, is op zich al totaal onaanvaardbaar.
Dan heb je pech gehad blijkbaar. Nog nooit voorgehad, en ik ben er ondertussen toch al even klant. Maar ik kan dat in deze tijden gerust begrijpen, ja. Op mijn werk zijn er ook een pak mensen uitgevallen, dus... we roeien met de riemen die we hebben.
Respoda schreef:@devilkin: dat werkt dan ook wederzijds he!
Correct - ze hadden wel iets moeten laten weten, maar wederom, heb jij deze situatie al ooit meegemaakt?
En je vergeet dat er andere cases zijn die bij de dienst mediation in behandeling zijn, en dus voor de jouwe komen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Al een toren proberen bouwen met WC-papier?
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

devilkin schreef: Je hebt bijzonder weinig info gegeven over welke actie/voorwaarden het gaat. Heb je afgezien van je opzegrecht of niet?
Momenteel zit het bij de dienst mediation.... dus zal je moeten wachten.
Het gaat om een toestel met abonnement, met een bepaald bedrag op voorhand te betalen.
Ik heb van niets afgezien, en tijdens de controle via simkaartnummer VOORAF aan de bestelling werd ik in alles goedgekeurd, inclusief pasnummer, anders had ik de bestelling niet kunnen plaatsen. Ik heb daar 'prepaid' kaart als optie gekozen gezien ik bij telenet betaal wat ik verbruik en dus niet aan een contract verbonden ben. Echter is het GEEN prepaid kaart, en ik dacht nog wel op dat moment dat het niet 100% klopt, maar abonnement kon ik dus ook niet als optie kiezen. Maar alles was goedgekeurd bij de controle die men doet vooraf, dus heeft men dan 'achteraf', 5 dagen later (!) niet te zeveren dat ik ineens geen recht op een toestel heb omdat ik volgens hen een prepaid kaart gebruik, wat dus NIET het geval was.

En daar is Orange dan dubbel in de fout gegaan: EENDERZIJDS had men mijn bestelling dan NIET mogen laten doorgaan gezien ik prepaid als optie nam, in plaats van me eerst te laten betalen en goed te keuren, om dan achteraf te weigeren. En ANDERZIJDS had Orange me al na 1 of 2 dagen moeten inlichten, zij het per SIMPELE email, dat mijn bestelling om een of andere reden niet zou doorgaan, wat dus ABSOLUUT niet is gebeurd. Ik zeg het, van communicatie kent men bij Orange zeer weinig. En niemand dient zulke onzin te pikken. Sorry maar dat is wel zo. Dit is echt ongehoord allemaal, ZEKER in deze tijden. ALLE begrip dat alles een beetje 'trager' gaat, echt waar, maar daar zijn we hier ECHT wel al VER voorbij, dus STOP aub met dat als excuss aan te halen. Dit heeft daar niet veel meer mee te maken allemaal. Dit is gewoon pure CHAOS en onzin van Orange-makelij.
Heb je al reactie gekregen van de ombudsman? Hou je uberhaupt rekening met het feit dat ook overheidsdiensten even in de stress zitten met deze situatie?
Zoals gezegd, ALLE begrip dat het wat langzamer gaat overal (wat dacht je dan? Ik heb reeds gewacht tot voorbij alle termijnen bij de ombudsdienst, en had al eerst 5 dagen gewacht op een bestelling die me via email bericht na 2 dagen beloofd werd...en de rest is gezegd...).
Feit is dat er nog steeds GEEN reacties komen. De bestelling is van 22/03, de klacht bij de ombudsman is sinds 27/03, ik heb annulering aangevraagd op 31/03, en we zijn vandaag 6/04. Hoe lang MOET het dan duren om een bestelling te annuleren? Gezien men de bestelling op 26/03 weigerden te voldoen, wat ze op facebook meedeelden, heb ik op 31/03 gevraagd om te annuleren, ook via facebook, en ook dat weigerde men daar omdat het bij 'mediation' lag, wat onzin is. Dan dient men 'mediation' in te lichten om die bestelling onmiddellijk te annuleren. De rest is onzin. Dat het allemaal via facebook moet is ook onzin, maar dat dwingt Orange zelf af, want ze geven zelfs geen email adres meer vrij voor support, en dat Frans nummer voor niet-klanten is al JAREN zo hoor !
Dan heb je pech gehad blijkbaar. Nog nooit voorgehad, en ik ben er ondertussen toch al even klant. Maar ik kan dat in deze tijden gerust begrijpen, ja. Op mijn werk zijn er ook een pak mensen uitgevallen, dus... we roeien met de riemen die we hebben.
Voor 'klanten' is dat gewoon 5000 en daar zitten heus wel nederlandse operators.
Maar voor NIET-klanten is het al jaren zo dat er enkel het 02-745 95 00 nummer is, en ik daag je uit, bel er even naar als nederlands-sprekende...
Ik ben zelf 2 jaar klant geweest bij hen wat een nachtmerrie op zich is geweest, gezien men daar de ENIGE is als bedrijf, zij het telecom of energie of anders, die weigert om factuurdatums te herzetten bij het aangaan van een contract. Alweer onzin waar uiteraard een 'geldig' excuus van hen voor is...en dan bij de afsluiting van het contract, netjes bij afloop na 2 jaar, te dwingen om dubbel te betalen. Dat heeft toen ook bij de ombudsman gelegen vooraleer men bereid was de laatste facturen te corrigeren zoals het hoorde. Tot de laatste cent had ik toen alles berekend volgens de tabel en men negeerde me toen eveneens, tot aan de ombudsman toe...

Kijk he, het probleem ligt wel degelijk, en meermaals op de koop toe, bij Orange en echt wel NERGENS anders. Komaan zeg.
Als je als bedrijf denkt dat het een goed idee is om alle vorm van email support te gaan weigeren, en dan niet-klanten in Belgie op te zadelen met 'francofonen' die nog grof zijn op de koop toe, dan vraag ik me af 'wie' daar eigenlijk de beslissingen neemt ? Alle vorm van communicatie behalve 'facebook' afpitsen en dan verwonderd zijn dat het niet 'zo goed' gaat (ja ik heb de klachten overal gezien van de laatste jaren...), dan scheelt er echt wel iets serieus. Maar echt serieus. Is iedereen daar blind doof en stom tegelijk, of gebruikt men daar af en toe een hersencel...ik doe nu sarcastisch omdat ik echt wel vind dat Orange het een beetje verdient. Dat ze eens stoppen met te doen alsof er niets mis is, en ook stopt met corona als excuus te gebruiken om niets te doen. We zijn meer dan twee weken verder. Weldra drie. De bestelling had allang geannuleerd moeten zijn en de gelden gerecupereerd. Dat is via paypal gebeurd, en enerzijds gaat dat ook in 5 seconden van de rekening af. Dat is dan 'wel' allemaal ok he ;) Onzin dus.
Correct - ze hadden wel iets moeten laten weten, maar wederom, heb jij deze situatie al ooit meegemaakt?
En je vergeet dat er andere cases zijn die bij de dienst mediation in behandeling zijn, en dus voor de jouwe komen.
Nogmaals, ik heb via facebook al de annulering gevraagd, wat gewoon vlakaf geweigerd werd. Dat het bij 'mediation' ligt mag NIKS uitmaken, dan dient men mediation in te lichten om de bestelling met nummer zoveel of case nummer whatever te annuleren, in plaats van de wens van de klant meer dan een week te negeren. Dat is sowieso bad business, en dat snapt bijvoorbeeld ook elk support team. Ik heb er nl. zelf ook wel gewerkt in het verleden, maak me aub niets wijs. Bij orange is dat een regelrechte ramp man. Ongehoord zelfs. Ik ben echt niet voor niets zo van mijn pedaal geschoten he, kom nou. Ze zoeken het gewoon zelf, net zolang blijven tegenwringen tot er echt klachten komen, en dan doen ze gewoon nog wat verder. Geen crisis kan het excuus zijn om zo te gaan handelen. Ten eerste, en dat heeft NIETS te doen met een virus, dat geldt ALTIJD: stop met alle vormen van communicatie dicht te pitsen en te bottlenecken, en dan verwonderd zijn dat er meer klachten komen. Het hoort niet dat een persoon die nog niet klant is en niet naar 5000 kan bellen, gedwongen wordt om via facebook te gaan handelen. OFWEL zet je email communicatie open, OFWEL deftige telefoon-support, OOK voor mensen die NIET klant zijn bij Orange. Wat een zever zeg!

Hopelijk nu dan wat duidelijk hoe 'scheef' de situatie hier wel is...en het 'enige' wat mij als 'ex-potentiële' klant (want ik wil absoluut niet meer!) kan verweten worden is dat ik nu, na al dat gedoe, dat blad voor mijn mond wegneem. Ik heb absoluut 'nul' respect, respijt, noch mededogen van Orange gekregen, dus dienen zij dat nu ook niet meer wederzijds te verwachten. Zeer simpel. Ik eis van hen enkel mijn geld terug en de bestelling die toch nooit is doorgegaan met ingang vorige week geannuleerd. Verder niets meer.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Respoda schreef:Op 22 Maart online via de Orange shop een bestelling gedaan (gsmtoestel+abo) EN onmiddellijk betaald. Bevestiging gekregen en alle 'instructies' voor de dingen die zouden volgen...

Na 5 dagen wachten contact met hen opgenomen omdat er nog steeds niets was opgestuurd. Echter is dat niet evident: 24 minuten aan de lijn gehangen om in het Frans te horen dat er GEEN nederlandse support gegeven wordt...Dan uiteindelijk gedwongen via facebook gecontacteerd want email support geven ze OOK al niet. Daar zeiden ze dan leukweg ineens dat ik geen recht heb op een toestel. Dus indien ik zelf er niet achter vroeg had ik vandaag nog steeds van niets geweten, want daar zijn ze zelfs te 'mottig' om de klant van zulks op de hoogte te brengen ! Die telefoon heeft me daarenboven nog eens 5 euro gekost en is VOOR NIKS geweest.

Dat is inmiddels weken geleden, EN er is sinds 26/03 een officiële klacht bij de Ombudsdienst, echter hoor ik nog STEEDS 'totaal' niets van hen en heb ik NOG STEEDS mijn geld niet weder. Op facebook reageren ze zelfs niet meer, het laatste wat ik hoorde was 'het ligt bij mediation' en zij zouden me 'dan wel contacteren'.

Wat is daar eigenlijk de bedoeling vraag ik me af ??? Doen ze het echt express of zijn ze daar echt werkelijk zo dik ??? Ongelooflijk gewoon.

IK WIL MIJN GELD WEDER !!! Is via paypal dus dat is normaal op 5 seconden geflikt ! Zelfs daar heb ik nu een 'claim' geopend en zal ik HOPELIJK na maximum 30 dagen (!!!) mijn geld terug hebben. Ook die 5 euro verspilde telefoonkost trouwens!

O ja, dankzij hen heb ik ook nog 2 weken zonder toestel gezeten. ZEKER in deze periode is dat LEUK, dus DANK U WEL ORANGE voor het RESPECT en MEDELEVEN in deze crisis, en om de klant in zulke tijden opzettelijk zonder telefoon te zetten. De oude was stuk dus wilde ik via hen 'snel' geholpen zijn...amai mijn g*t !

Gezien ik maar van niks wist kon ik niet zomaar ergens anders een toestel kopen. Echter na 2 weken was ik het zat en heb ik via de Telenet shop hetzelfde toestel gewoon zo los gekocht, en die was na 2 dagen al lekker in huis. Intussen wacht ik nog STEEDS op ENIGE reactie van Orange.

Orange : SCHAAM JULLIE !

PS: meer dan een week geleden heb ik zelfs geeist dat mijn bestelling geannuleerd moest worden, echter is dat geweigerd omdat het zogezegd bij 'mediation' lag en men er niet meer 'aan kon'. Tot vandaag is die bestelling blijkbaar NOG NIET geannuleerd, en wordt alles gewoon genegeerd, inclusief de klacht bij de ombudsdienst en bij testaankoop (waar ik inmiddels OOK ben gaan klagen). Kan het echt nog degoutanter ?

Dan zijn ze verwonderd dat de maatschappij zo aan het verzuren is! Hypocrisie is dat in mijn boek !

Capture2323.PNGCapture45.PNG
Gewoon een ingebreke stelling van uwe rechtsbijstand ( consumenten polis) en binnen de 10 dagen opgelost.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Inderdaad. Dat of wachten zal nu je enige oplossing zijn.
(en in het vervolg moet je misschien iets minder drama maken in je titel. Ik snap goed dat je pissed off bent, maar .. djeez.)

Enige wat ik hier nog verder aan wil toevoegen... ik ben wss antiek, maar een bestelling annuleren via FB messenger? Heeft dat enige bewijskracht? Voor zoiets (en zeker als het over enige bedragen gaat) zou ik toch zeer snel naar aangetekende post of aangetekende mails gaan.
Misschien wel iets voor een apart topic ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Je bent echt wel zeer hard aan het afgeven met om de haverklap drukletters enzoverder, terwijl je zelf wel al aangeeft dat er bij aanvraag dingen niet correct werden ingegeven. Het is inderdaad zo dat men met de feestdagen toen in het vooruitzicht heeft besloten om prepaid nummers niet meer toe te staan bij nummeroverdracht naar abonnementen met een toestel.

Kortom, heb je een prepaid nummer bij een andere provider en wil je nieuwe klant worden maar met een abonnement + toestel dan gaat dat niet meer direct. Dat het systeem in deze sneller een fout moest geven is één ding, maar je gaf zelf al aan dat je geen prepaid klant bent. Dit kan ook door een database bevestigd worden (crdc) en deze wordt dan ook automatisch gecheckt tegenwoordig.

Dat je telefonisch niet te best bent geholpen is duidelijk, maar zo te zien ben je zelf ook niet noodzakelijk de meest constructieve en liep het al bij uw eigen input fout.
Ik zie ook dat je nu al bij de ombudsdienst een dossier hebt lopen maar alsnog feedback rechtstreeks van Orange naar u wenst. Al goed en wel maar dit mag niet volgens de procedures. En overigens, Orange is in de verste verte geen Nederlands bedrijf maar een Frans. En dat doet ook niks terzake.

Je zal je geld wel terugkrijgen, daar moet je je niet zo enorm over opwinden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Respoda schreef: IK WIL MIJN GELD WEDER !!! Is via paypal dus dat is normaal op 5 seconden geflikt ! Zelfs daar heb ik nu een 'claim' geopend en zal ik HOPELIJK na maximum 30 dagen (!!!) mijn geld terug hebben.
PayPal was een slimme keuze. Gewoon claim indienen, zeggen dat je het item niet ontvangen hebt, en als Orange niet het tegendeel kan bewijzen (quod non) krijg je het geld terug van PayPal. Enige nadeel is dat je idd moet wachten omdat er termijnen zijn die gerespecteerd moeten worden, maar dat is dan het "leergeld" dat je hiervoor betaalt (in tijd weliswaar).

PayPal veel beter en handiger om zo'n zaken op te lossen dan nutteloze "Ombudsmannen" die niets van bindende uitspraken kunnen doen en waar bedrijven met "de Franse cultuur" dan nog het lef gaan hebben om achter te gaan schuilen.

Wees blij, stel je voor dat je met archaïsche betaalmiddelen als overschrijving of Bancontact betaald had waar niets van bescherming voor de betaler in begrepen zit => RIP geld.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 apr 2020, 20:57, in totaal 3 gewijzigd.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Alleen in 't Frans, dat zegt m.i. al veel over de klantvriendelijkheid.
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

devilkin schreef:Inderdaad. Dat of wachten zal nu je enige oplossing zijn.
(en in het vervolg moet je misschien iets minder drama maken in je titel. Ik snap goed dat je pissed off bent, maar .. djeez.)
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ja die drama moet er nu toch bij. Kan niet meer vermeden worden. :twisted:

Kijk, de voorbije jaren is het OVERAL bergaf gegaan met klant-tevredenheid, met de meest absurde situaties, STEEDS gecreerd door de bedrijven waar de MENSEN in, of mee, verwikkeld zitten. Of er verandert iets 'drastisch' in het hele corporate 'zijn' naar de klant toe, heel die 'animus' van tegenwoordig dat mensen geen personen zijn maar 'consumenten'...snap je, oftewel gaat 'heel' dat spelletje met dat consumenten gedrag en gehandel uiteindelijk heel slecht aflopen, vooral voor ons de gewone mens dan, alweer... dat is wat ik rondom me zie, niet zo zeer een virus wat wereldwijd een paar duizend mensen heeft het leven doen geven. Hoe erg dat ook is, want het is erg, geen grapjes over te maken, hoe erg ook, er sterven meer mensen aan alcohol alleen al (vele tienduizenden per jaar wereldwijd), of luchtvervuiling (550,000 per jaar wereldwijd!), en ga zo maar door. Elke 3 seconden sterft er tegenwoordig iemand. Ik vind heel die paniekactie 'rond' dat virus VEEL gevaarlijker dan het virus zelf. Geen van beiden mag echter als excuus worden aangehaald om als bedrijf verantwoordelijkheid van je af te duwen, vind ik.
devilkin schreef: Enige wat ik hier nog verder aan wil toevoegen... ik ben wss antiek, maar een bestelling annuleren via FB messenger? Heeft dat enige bewijskracht? Voor zoiets (en zeker als het over enige bedragen gaat) zou ik toch zeer snel naar aangetekende post of aangetekende mails gaan.
Misschien wel iets voor een apart topic ;)


Ja dat ZEG ik toch? Normaliter doet men zoiets per wederkerende op de bestelbevestiging, heb ik al vaak genoeg gedaan.
Echter is dat van orange een 'no-reply' email, en er IS GEEN email wat orange nog vrijgeeft, wat op zich al absurd is, maar dat is ook al lang zo...ze dwingen me om daar te gaan klagen want het kan nergens anders. Kijk he, ik ben niet van gisteren en weet verdomd goed 'waarom' Orange tegenwoordig geen email support meer geeft, wat alvorens wel het geval was. Om alle problemen te kunnen negeren die dagelijks binnenkomen. Ze konden dat niet meer verwerken, dus hebben ze het allemaal dichtgepitst. Maar dat franse nummer, DAT slaat alles en is openlijke discriminatie, en daar gaan ze echt wel te ver. Degene die dat heeft beslist verdient een pak slaag, en een aantal weken heropvoeding om te leren wat gelijkheid van rechten betekent. En dat is dan nog zacht berekend. Een schande.

Ik zeg het toch, het is ORANGE die alle andere vormen van communicatie afpitst, zowel email als telefoon, wat de normale wegen zijn vandaag de dag. Sorry maar de laatste keer dat ik voor zoiets een brief heb verstuurd, 'fysiek', is 20 jaar geleden, dat is met alle vormen van communicatie tegenwoordig normaliter niet nodig. Dus nogmaals, hoe absurd dat een bedrijf al die vormen gaat weigeren. Als we nu eens allemaal gaan weigeren om nog een gsm te gebruiken. Dat iedereen 'ons' dan maar tracht te contacteren om geld te innen. Dat zou hetzelfde zijn, en dan moeten de bedrijven ook maar niet komen mekkeren...ja komaan zeg...

PS: die annulering is datzelfde moment OOK aan de ombudsman doorgegeven he, dus daar heeft het sowieso kracht van rechtsgelde.

@FRDDP : Ach kom man, stop met dat bedrijf te verdedigen bij elke slag. Ik heb niets 'verkeerd ingegeven', daar ga je mijn woorden al verdraaien, en je bent nog niet goed begonnen...zij hadden de keuze moeten bieden om 'betaal volgens verbruik' te kiezen als optie, EN overigens, NOGMAALS, zij hadden die bestelling niet mogen laten doorgaan in de eerste plaats, als achteraf blijkt dat een betaalkaart als optie GEEN optie is he, want dat is de reden dat ze zo zijn gaan doen. Ze moeten dat dan al niet als optie geven he, of wat snap jij daar niet van ? Al de rest daarna is zuivere onzin, wat je ook zelf ervan vindt. Je was er niet bij.
En NOGMAALS, het is niet het geld war ik me zo druk in maak maar de ANIMUS waarmee Orange met zulke dingen omgaat, en ze gaan werklijk op MEERDERE vlakken tegelijk in de fout. Het is niet zomaar "één" dingetje wat niet snor zit, ze behandelen de zaak in elk opzicht gewoon fout, want zulke dingen HOREN al niet tot aan de ombudsdienst te reiken, TENZIJ er echt iets mis is met het bedrijf. Dit is de TWEEDE keer op een paar maanden tijd, zoals reeds aangehaald was het onlangs dezelfde zever. En NEE ik was niet van in het begin zo cru, dat heeft zich opgebouwd door de manier waarop orange zijn neus blijft ophalen voor de procedures die ze ZELF definiëren.

En die grote letters steeds, dat is voor personen die niet goed kunnen lezen ;) Want je doet me mezelf in alles herhalen. Lees eens alles opnieuw, en dan deftig aub. Merci.

@CCatalyst : Awel daar se, toch ook zinnelijke reacties :p Nee serieus waar gelijk in alles wat je daar zelf zegt man. Stel je voor, het had nog erger gekund...

@Albert : INDERDAAD ! DAT is wat me kwaad maakt. Want dat beïnvloedt niet enkel mezelf maar ELKE nederlandstalige belg. En dan zijn er nog snuggere typetjes die zulke bedrijven willen gaat goedpraten. Die zijn zelf niet goed, maar kom. Iedereen is tegenwoordig zijn verstand allang kwijt, dus wie ben ik om daar nog over te oordelen. ;)
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

@Respoda:

Jij gaat hier echt niet beginnen met mij en andere forumleden aanvallend te benaderen. Als dat niet anders kan dan kan je beter dit forum verlaten.
Ik kan me voorstellen dat gelijk welke persoon die u wou helpen geen opties meer ziet om dat daadwerkelijk te doen als je hier al zo hevig reageert en dat op de man af terwijl je hier nog niet eens in het gedacht bent het tegen een orange medewerker te hebben. Hoe je dan communiceerde tegen een volstrekt onschuldige (externe) klantendienst medewerker van Orange is maar zeer de vraag, maar ik vermoed dat het niet bepaald beleefd en constructief zal geweest zijn uiteindelijk.

Nogmaals, indien je dit niet kan laten ga je hier beter weg, desnoods betere oorden opzoeken hiervoor, bijvoorbeeld http://www.hln.be.
Ongetwijfeld zal dat veel meer bevredigend werken, we zouden hier niet willen dat u in in deze materie nog kwader zou worden door onze al te nuchtere feedback en het ontbreken van een volstrekt eenzijdige bevestiging van uw ventilatie.
En dan zijn er nog snuggere typetjes die zulke bedrijven willen gaat goedpraten. Die zijn zelf niet goed, maar kom. Iedereen is tegenwoordig zijn verstand allang kwijt, dus wie ben ik om daar nog over te oordelen. ;)
Ik ben dus zelf niet goed? Mijn verstand kwijt? U gaat wel héél ver. Aan de manier, als volstrekt nieuw lid, hoe jij hier tekeer gaat denk ik dat het verstand dan toch collectief tilt slaat. Ook bij u dus.
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

FRDDP schreef:@Respoda:

Jij gaat hier echt niet beginnen met mij en andere forumleden aanvallend te benaderen. Als dat niet anders kan dan kan je beter dit forum verlaten.
Ik kan me voorstellen dat gelijk welke persoon die u wou helpen geen opties meer ziet om dat daadwerkelijk te doen als je hier al zo hevig reageert en dat op de man af terwijl je hier nog niet eens in het gedacht bent het tegen een orange medewerker te hebben. Hoe je dan communiceerde tegen een volstrekt onschuldige (externe) klantendienst medewerker van Orange is maar zeer de vraag, maar ik vermoed dat het niet bepaald beleefd en constructief zal geweest zijn uiteindelijk.

Nogmaals, indien je dit niet kan laten ga je hier beter weg, desnoods betere oorden opzoeken hiervoor, bijvoorbeeld http://www.hln.be.
Ongetwijfeld zal dat veel meer bevredigend werken, we zouden hier niet willen dat u in in deze materie nog kwader zou worden door onze al te nuchtere feedback en het ontbreken van een volstrekt eenzijdige bevestiging van uw ventilatie.
En dan zijn er nog snuggere typetjes die zulke bedrijven willen gaat goedpraten. Die zijn zelf niet goed, maar kom. Iedereen is tegenwoordig zijn verstand allang kwijt, dus wie ben ik om daar nog over te oordelen. ;)
Ik ben dus zelf niet goed? Mijn verstand kwijt? U gaat wel héél ver. Aan de manier, als volstrekt nieuw lid, hoe jij hier tekeer gaat denk ik dat het verstand dan toch collectief tilt slaat. Ook bij u dus.
En wie zijde GIJ om alles wat ik vertel zomaar even in de wind te slaan alsof ik hier maar wat onzin kom vertellen, en alsnog dat bedrijf in een goed, en mij in een slecht daglicht te stellen ???

Nee, als mijn posts U niet aanstaan raad ik 'U' aan om deze 'draad' te mijden en verder te kijken in posts die U wel interesseren, in plaats van discussies uit te lokken bij iemand die zo al gefrustreerd is en dan te gaan zaniken erover...alweer ga je de boel even omdraaien. Doe gewoon zelf effe normaal, NOGMAALS.

Het is niet omdat ik heftig reageer dat je dat persoonlijk op moet vatten alsof ik jou aanval. Ik val Orange aan, niemand anders TENZIJ je moeilijk gaat doen zoals je nu dus wel degelijk begint. Niet nodig. Ik had het allereerst niet op jou en er was niets aan jou gericht. JIJ maakt dat er nu van.

Er was in eerste plaats voor jou geen reden om Orange zo te gaan verdedigen gewoon omdat mijn frustraties jou niet aanstaan. Ok? Is dat dan duidelijk ? Doe zelf even normaal, dan doe ik normaal tegen jou, het kan niet simpeler. Als je zulke dingen gaat uitlokken ben je bij mij aan het verkeerde adres, want ik zeg het echt gewoon waar het op staat. Maar inderdaad, als je zulke bedrijven gaat verdedigen ben je echt niet goed neen.

Waarom ? Heel logisch: je gaat een bedrijf verdedigen wat NOOIT ofte nimmer enig gevoel of compassie voor jou of enig ander mens zal hebben, want het is een corporatie, die handelen ENKEL in geld. In de plaats daarvan ga je je actief gaan kanten tegen je MEDEMENS die met frustraties zit omwille van dat bedrijf dat je gaat verdedigen voor wat voor reden dan ook. Je kiest om achter dat bedrijf te staan ipv je eigen medemens, en sry maar daar WALG ik van. Het is degoutant. Jouw gedrag is absurd, niet dat van mij. Iemand die zo fel is in zijn woorden bewijst dat er een hoop gevoel in zijn of haar hart zit, en daar kant je je tegen terwijl die persoon jou NOOIT iets in de weg heeft gelegd, in naam van 'iets' (een corporatie) waar totaal geen gevoel inzit en je bij iedere slag en stoot als een voorwerp behandelt in plaats van een persoon. Dus nogmaals, als je inderdaad bewust daarvoor kiest, dan ben je niet goed. Als de rollen omgedraaid waren, had ik JOUW woorden wel begrepen, ook al waren ze zo fel. Ik zou snappen dat die woede NIET aan mij gericht was, maar om dat zelf even in te zien ben je blijkbaar zelf te stomp. Asjeblief zeg. Slaap maar verder hoor ;)

PS: en feit dat je onmiddellijk reageert op die commentaar van mij, van die snuggere typetjes, bewijst goed genoeg dat je zelf best wel weet waarom ik dat zei. Dus stop dan ook maar met hypocriet te doen zou ik zeggen, en zoek het woor even op indien je vergeten bent wat het betekent. <3
Laatst gewijzigd door Respoda 06 apr 2020, 22:42, in totaal 1 gewijzigd.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Wat een geschift getroll zeg :eek: :lol:
Respoda
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2020, 17:40

FRDDP schreef:Wat een geschift getroll zeg :eek: :lol:
Whatever jongen, je weet goed genoeg dat je zelf in de fout ging. Was allemaal niet nodig. Enne, trollen starten niet zo'n topics, die komen meestal moeien in draadjes van andere personen om hun eigen mening door te dringen (HINT ;) )

Mod Break: En toen was het wel weer genoeg geweest met het drama en de beschuldigingen.
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”