onbeperkt internet voor de tweede maand op rij op smallband.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Upload is in nederland als je niet het geluk hebt van op fiber te zitten ook schramelijk hoor.
Al doen ze daar niet zoals proximus doet hier met "vaste profielen", maar laten ze gewoon de modem z'n ding doen. Althans voor upload.

Daar heb je ook gebundelde lijnen voor DSL, wat de speeds theoretisch kan verdubbelen.

Alsnog heb je daar even "lage" upload als ons vaak. De 40 die je krijgt bij edpnet hier is in .nl nieteens zo uitzonderlijk.
Bij ziggo moet je al naar het zwaarste (non gbit optie) pakket gaan wil je 40Mbit up krijgen. (al krijsen ze daar niet om je op "smallband" te smijten na een 750GB, zelfs niet na 5TB)

Bij VDSL is dat enkel mogelijk bij een gebundelde lijn, al geven ze daar wel makkelijker meer upload danwel als je die hebt. Upload speeds van 60Mbit en hoger zijn dan geen uitzondering meer.
Jack Daniels schreef:En als je een paar terrabytes verbruikt per maand, dan ben je vrij abnormaal bezig en kom je in aanmerking voor een afkick cursus.
Dat mag je eens op een site als tweakers zeggen. Geef ze nog meer redenen om te zeggen dat we in Belgie achterlopen qua alles wat met tech te maken heeft.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

selder schreef:Jezus, je leest niet eens wat ik schrijf... in NL investeren ze veel meer in de infrastructuur, zodat ze wél unlimited kunnen aanbieden, of dat hun overboekingsfactor kleiner wordt. In België doen de ISPs dat veel trager. Kijk naar de schabouwelijke uploadsnelheid we zitten...
Toch wel, maar je zegt zelf dat het geen technische beperking is maar een beleidskeuze. De schabouwelijke uploadsnelheid daarentegen is helaas wel (deels) een technische beperking aangezien de huidige docsis standaard niet evenveel uploadkanalen voorziet als voor download.
Jack Daniels schreef: Ik doe ook niet meer dan wat bankzaken, een mail sturen en wat surfen. Dus ja, ik heb een jaren 90 visie of ik leef in de jaren 90. En ik kom toe met 50 gigabytes op 1 maand tijd. En als je een paar terrabytes verbruikt per maand, dan ben je vrij abnormaal bezig en kom je in aanmerking voor een afkick cursus.
Dat bedoel ik dus met jaren 90 visie: Ik verbruik niet veel internet en ik beschouw mijn verbruik als normaal. Wie meer verbruikt dan ik is ziekelijk bezig :roll:
proximusboyke schreef:Orange heeft hier niks te zeggen, ze moeten gewoon uitvoeren wat hun opgelegd is. En bij telenet is die grens nu eenmaal 750gb piek. En staat ook in hun voorwaarden van orange. Enja die reclames sowat.
Ze kunnen (vermoedelijk) niets doen aan de 750GB limiet nee, maar ze kunnen wel dit vermelden op de productpagina of op zijn minst verwijzen naar de voorwaarden waarin dit uitgelegd staat. En het gebruik van het woord 'onbeperkt' wanneer het niet onbeperkt is achterwege laten zou getuigen van je klanten met respect te behandelen ipv te misleiden. Het gaat niet eens om een reclame die verleidelijk moet zijn, het gaat verdorie om de productpagina waar ik verwacht dat alle specificaties correct vermeld zijn.
Zou je het normaal vinden dat er 100/5Mbps staat en ergens in de FAQ verstopt dat dit enkel van toepassing is tussen 3 en 4 's nachts voor verkeer naar facebook op mobiele toestellen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

[quote="MaT"
proximusboyke schreef:Orange heeft hier niks te zeggen, ze moeten gewoon uitvoeren wat hun opgelegd is. En bij telenet is die grens nu eenmaal 750gb piek. En staat ook in hun voorwaarden van orange. Enja die reclames sowat.
Ze kunnen (vermoedelijk) niets doen aan de 750GB limiet nee, maar ze kunnen wel dit vermelden op de productpagina of op zijn minst verwijzen naar de voorwaarden waarin dit uitgelegd staat. En het gebruik van het woord 'onbeperkt' wanneer het niet onbeperkt is achterwege laten zou getuigen van je klanten met respect te behandelen ipv te misleiden. Het gaat niet eens om een reclame die verleidelijk moet zijn, het gaat verdorie om de productpagina waar ik verwacht dat alle specificaties correct vermeld zijn.
Zou je het normaal vinden dat er 100/5Mbps staat en ergens in de FAQ verstopt dat dit enkel van toepassing is tussen 3 en 4 's nachts voor verkeer naar facebook op mobiele toestellen?[/quote]

MaT 2 vraagjes :

- noem mij eens een geval waar het internet stilvalt na 750 GB
- Toon mij ergens waar ze bewere wie dan ook dat onbepzekt wil zeggen onbeperkt aan de volle snelheid ?

ik weet wat je bedoeld en soms denk ik er ook zo over en je mag bvb massas geld hebben om te procederen, je zal nergens gelijk halen in de rechtbank want ze hebben gelijk ze beloven wat ze zeggen, je wordt niet afgesloten dus heb je onbeperkt toegang. hun mobiel is ook onbeperkt maar na 20gb heb je ook veel mindere snelheod maar je kan verder doen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Britta schreef:
stefan1234 schreef:
Britta schreef:
stefan1234 schreef:Ik heb ook niet gesteld dat enkel omdat een "onbeperkt" volume niet per se echt onbeperkt hoeft te zijn, dat elke beperking daarom per se aanvaardbaar is. 500GB begint inderdaad vrij weinig te worden.
500 Gb begint vrij weinig te worden volgens u...

Waar trekt u dan de grens?

want uit uw religieus fanatieke betogen lijkt dat 750 Gb toch zwaar overdreven gebruik is hetgeen enkel door een disfunctionele minderheid verbruikt kan worden...

:bang:
Nogmaals, ik trek die grens niet
U geeft thans aan dat 500 Gb vrij weinig begint te worden, maar meer dan 750 Gb asociaal veel.
Dat schreef ik niet. Ik heb nergens geschreven dat 750 Gb asociaal veel is. Misschien is die 750 Gb ondertussen te weinig voor privé-consumenten, daar heb ik geen mening over (wij verbruiken hier +/- 60 Gb per maand). Ik heb geargumenteerd dat eisen dat "onbeperkt" letterlijk "onbeperkt" moet zijn voor alle providers, inbegrepen de providers die zich wat betreft privé-consumenten richten op mensen met nog enigszins normale behoeften (zoals Telenet, Orange, Proximus, Scarlet) cultureel nihilisme en exces normaliseert.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

MaT schreef:Dat bedoel ik dus met jaren 90 visie: Ik verbruik niet veel internet en ik beschouw mijn verbruik als normaal. Wie meer verbruikt dan ik is ziekelijk bezig
Omgekeerd: Ik verbruik terrabytes bij de vleet en ik beschouw mijn verbruik als normaal. Wie minder (of weinig) verbruikt is niet goed bezig. Want wie anno 2020 bij de club wil horen, die moet er maandelijks toch wel minimaal 750 giga doorjagen. Zoniet ben je blijven plakken (in de jaren 90).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

GuntherDW schreef:
Jack Daniels schreef:En als je een paar terrabytes verbruikt per maand, dan ben je vrij abnormaal bezig en kom je in aanmerking voor een afkick cursus.
Dat mag je eens op een site als tweakers zeggen. Geef ze nog meer redenen om te zeggen dat we in Belgie achterlopen qua alles wat met tech te maken heeft.
1. "Tweaking" duidt naast het afstellen van hardware ook de verschijnselen van overmatig methamfetaminegebruik aan. Ik weet dat ze hun naam niet daarom gekozen hebben, maar het is een betekenisvol toeval zullen we zeggen. Een kwalitatief persoon streeft naar een intensief tech-gebruik, d.w.z. een tech-gebruik dat veel realiseert met weinig inputs qua data-volume en rekenkracht. Ik ben geen dictator die je verplicht in de jaren '90 te leven en verbiedt Netflix te zien, maar ik las hier bv. ooit dat iemand heel de dag constant 4 Netflix streams had aan staan. Ja, kijk (pun intended), zet die dingen af als je er niet naar kijkt, heb een gezin, een job, een sport, een hobby en dies meer, dan heb je aan 1 stream voor 2 a 3 uur per dag (nog steeds veel te veel voor mij persoonlijk, maar ach different strokes for different folks natuurlijk) genoeg en kom je met 750 Gb ruim toe. Het alternatief is het genereren van veel nutteloze drukte, i.e. datavolume en processorcycli die in de praktijk nergens toe dienen, gewoon omdat je de capaciteiten van je toestel of de internetabonnement maximaal wil gebruiken. Kijk maar eens naar Linus Tech Tips, dat is in feite vaak gewoon "laten we het meest performante van elk onderdeel kopen en zien wat het geeft". Dat kan je enkel een puberale ingesteldheid noemen, maar het is helaas waar veel tech-ideologie nog steeds zit.

2. Waarom zou het ons wat kunnen schelen wat Tweakers denkt over ons land?

3. Nederlanders en Noord-Europeanen zijn over het algemeen beter mee met modieuze meningen en activistische zaken. Zo ook met de Silicon Valley-ideologie (onbeperkte data, net-neutraliteit etc.). Maar als je zoals wij Belgen te passief/traag bent om mee te doen met een modieuze mening/zaak waar je eigenlijk beter niet aan mee doet, dan is dat al bij al een pluspunt. Nederlanders en Noord-Europeanen zijn efficiënter, wat ook wil zeggen dat ze efficiënter zijn in het promoten en opvolgen van schadelijke dwaalideologieën (zie ook bv. multiculturalisme, open grenzen, en de afschaffing van seksueel dimorfisme).
Jack Daniels schreef: Omgekeerd: Ik verbruik terrabytes bij de vleet en ik beschouw mijn verbruik als normaal. Wie minder (of weinig) verbruikt is niet goed bezig. Want wie anno 2020 bij de club wil horen, die moet er maandelijks toch wel minimaal 750 giga doorjagen. Zoniet ben je blijven plakken (in de jaren 90).
Zoals ik hier eerder al schreef, er elke maand ettelijke terrabytes doorsjezen is in veel gevallen het hedendaagse middenklasse-equivalent van wat uw brommerke modificeren om extra veel lawaai te maken ooit was voor de lagere sociale klassen.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

proximusboyke schreef: - noem mij eens een geval waar het internet stilvalt na 750 GB
- Toon mij ergens waar ze bewere wie dan ook dat onbepzekt wil zeggen onbeperkt aan de volle snelheid ?
  1. Niemand beweert dat het stilvalt, het word beperkt waardoor sommige toepassingen niet meer normaal te gebruiken zijn.
  2. Hier dus:
    Aantekening 2020-02-22 235139.png
    Aantekening 2020-02-22 235139.png (15.01 KiB) 1769 keer bekeken
Jack Daniels schreef: Omgekeerd: Ik verbruik terrabytes bij de vleet en ik beschouw mijn verbruik als normaal. Wie minder (of weinig) verbruikt is niet goed bezig. Want wie anno 2020 bij de club wil horen, die moet er maandelijks toch wel minimaal 750 giga doorjagen. Zoniet ben je blijven plakken (in de jaren 90).
Alleen heb ik noch iemand anders dat beweert of willen insinueren. Ik vind dat u een jaren 90 visie heeft, niet omdat u weinig verbruikt, maar omdat u en stefan1234 grootverbruikers bestempelen als ziekelijk, marginaal, verslaafden, geesteszieken, druggebruikers,... en wat nog allemaal van dat moois.
Alleeja, ~15 jaar geleden was je enkel nog een nerd die z'n kamertje niet uitkwam of een illegale downloader als je boven je 10GB uitkwam, vandaag is bij sommigen die visie alleen maar extremer geworden blijkbaar :cry:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

daar staat nergens dat ze het 24/24 garanderen. Als je boven d e750 zit zal je nog steend onbeperkt en supersnel hebben tussen 00.00 en 12.00 uur hebben en 12.00-00.00 ene verlaagde snelheid nog altijd onbeperkt.

Hier ook hetzelfde probleem, ben je er niet gtevreden over, neem dan iets die beter bij u past.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Daar staat ook nergens dat het niet 24/24 is...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Neem dan iets beter, mooi mooi als je hier enkel adsl hebt liggen en je bent verplicht van Orange of Telenet te nemen dan ben je er vet mee.
Ik ga niet met 10mbps down en 0,5 up liggen klooien hier, zou mooi zijn voor op te gamen en Netflix in 4k te zien.
Als ik dan eens een game uit mijn Steam moet downloaden van 60gb, kan ik 2 dagen later eens spelen :roll:

Enige is dat ik er mij al heb bij neergelegd en mijn downloads gewoon in de nacht doe.
Het grote probleem is als je een spel console hebt, daar kan je dat niet zetten updates die om 12u starten.
Bij een pc is dit allemaal stukken makkelijker te doen.

Gelukkig zijn wij maar met 2, en vriendin kijkt via digicorder tv.
Ook de hoofdreden dat wij onze digicorder niet kunnen weg doen.

Elke dag tv kijken via internet, ik die ook nog heel wat uren verslijt op Twitch en zelf stream.
Dat zelf streamen loopt ook aardig op. Dan nog eens game download, want al mijn games koop ik digitaal.

Dan zouden wij ook niet toekomen met 750GB.
Maar dat belet ons wel van 10 euro nog extra te besparen op ons factuur.

Zolang er bij mijn geen VDSL2 ligt, zal ik blijven vast zitten aan die 750GB.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Pas op wat je zegt SyncBE. Heel wat uren slijten op twitch, streamen, gamen,...
Straks word je hier aanzien als drugsverslaafde marginaal :twisted: :bang:
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

MaT schreef:Pas op wat je zegt SyncBE. Heel wat uren slijten op twitch, streamen, gamen,...
Straks word je hier aanzien als drugsverslaafde marginaal :twisted: :bang:
Maar als we buiten spelen zitten ze ook te janken dat ze rust willen, maar zitten we binnen.
Dan zijn we verslaafd aan ons scherm.
Ze moeten weten wat ze willen e.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

stefan1234 schreef: zet die dingen af als je er niet naar kijkt, heb een gezin, een job, een sport, een hobby en dies meer, dan heb je aan 1 stream voor 2 a 3 uur per dag (nog steeds veel te veel voor mij persoonlijk, maar ach different strokes for different folks natuurlijk) genoeg en kom je met 750 Gb ruim toe.
Waarom klaag je dan over je smalband als je toch toekomt met 750 GB zonder er op een marginale manier veel data door te jagen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Maar even herhalen. Jullie zitten allemaal te vitten op die limiet maar mij stoort het meer dan die 750 GB dat je bij Orange het niet real-time kan monitoren. 1x per maand kan je het monitoren bij je factuur maar tussendoor weet je dus niet wat je nog hebt tegen dat je op small and zit. Dat vind ik gewoon erg en ik ben niet alleen dat dit probleem heeft.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[mod=Deze discussie loopt hier een beetje uit de hand :-(

Iedereen mag zijn eigen mening hebben over de volumelimieten en deze ook verdedigen.
Ook over het begrip "onbeperkt" lopen hier al talrijke discussies.

Maar persoonlijke aanvallen en "op de man te spelen" zijn ongepast en zeker niet nodig in de discussie.
Dus graag terug on-topic ...][/mod]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 jan 2017, 12:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben enkele maanden geleden voor 50 euro meer elke maand, overgeschakeld op een business abonnement. FUP deed me elke maand de das om. Twee Youtube/Twitch/Netflix/Internet gamende tieners. Ik en mijn echtgenote kijken graag Netflix/Amazon Prime. Game updates zijn tegenwoordig ettelijke Gb's enz, enz...

Ik werk ook 2 dagen per week van thuis uit en op smallband was het hopeloos traag. Regelmatig heb ik aan de deur geklopt bij Telenet maar ze willen niet wijken van hun FUP. Dus ben ik overstag gegaan en heb ik met veel moeite (geen btw-nummer) een business abo afgesloten. De juiste Telenet shop met de juiste verkoper (in mijn geval verkoopster) doet veel wonderen.

Zodra fiber in mijn buurt komt, smijt ik Telenet buiten. Jammer genoeg is Proximus geen mogelijkheid, tenzij surfen tegen lage snelheid. Als ik dit zou doen, word ik gevierendeeld, verbrand en opgeofferd door mijn kinderen & echtgenote.

Ik hou het volume elke maand in de gaten en kom op 900Gb-1Tb/maand. Dus terug overschakelen naar een goedkoper consumenten abo zit er voorlopig niet in.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

maar uw gsms zeijn niet bij telenet of was dat de reden dat ze moeilijk doen ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Had dit gepost maar nog niet terug bekeken.. damn...
Blijkbaar zijn er meer mensen die zich ergeren aan het valselijk reclame maken voor dingen die niet geleverd worden..

Het is toch ongehoord dat men de dag van vandaag waar men verwacht dat we alles streamen en online doen ons een limiet opleggen van 750gb zonder dat dit op geen enkel rechtsgeldig document vermeld staat.

Verbruikt volume opvolgen is totaal onmogelijk.. teller in de gebruikerszone staat steeds op 0 en op elke client in huis trafiek afzonderlijk meten om dit dan op te volgen, daar ga ik niet aan beginnen.. met ps4, smart tvs e.d. is daar geen beginnen aan.
Ook zie ik in onze modem nergens een teller staan.

Als mijn kinderen op hun 2 pcs en de PS4 nog maar een update van fortnite downloaden is dit +-50gb per client per update.. en dat meerdere keren per maand. Dit zijn geen opt-in updates he en dan hebben ze nog niks gedaan..
Dan zit mijn vrouw momenteel nog thuis na een operatie dus die kijkt al eens wat meet netflix (en kom niet af met, 'dan moet je maar wat slechtere kwaliteit kijken' he, ik heb geen 4K tv gekocht om naar 720p te gaan zitten kijken)
Als men de dag van vandaag niet zot doet kom je gewoon niet toe met 750GB..

Als men adverteert voor een product dat ongelimiteerd EN supersnel is dan hoort men dit ook te leveren.. zo simpel is het. Anders moeten ze hun slogan maar veranderen naar ongelimiteerd OF supersnel..
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

steve_jaspers schreef:Als mijn kinderen op hun 2 pcs en de PS4 nog maar een update van fortnite downloaden is dit +-50gb per client per update.. en dat meerdere keren per maand. Dit zijn geen opt-in updates he en dan hebben ze nog niks gedaan..
Ik leef met je mee, maar ook niet overdrijven he. Het volledige spel is maar 7-17GB afhankelijk van het platform.

En dat meerdere keren per maand? :roll:
https://www.ign.com/wikis/fortnite/Upda ... atch_Notes ( de meeste update zijn maar patches)
boonpwnz1
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:44
Bedankt: 1 keer

ddd schreef:
Ik leef met je mee, maar ook niet overdrijven he. Het volledige spel is maar 7-17GB afhankelijk van het platform.
Mijn spel is nu al 70-80 GB in totaal. Vorige patch was 8 GB en meestal zijn er elke week patches van 4 GB op ps4 platform.

Dus dat het enkel maar 17 GB is kan gewoon niet.

Trouwens ik ben boonpwnz maar ik ben op deze computer men wachtwoord kwijt en moet wachten tot vanavond.
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 jan 2017, 12:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:maar uw gsms zeijn niet bij telenet of was dat de reden dat ze moeilijk doen ?
Die zitten inderdaad bij Telenet en ik heb een Telenet Klik abo.

De eerste verkoopster zei dat dit niet kon en ze deed ook de moeite niet om verder te helpen. Ik ben toen kwaad opgestaan (niet omdat het niet kon, maar omwille van haar mentaliteit) maar een andere verkoopster vroeg me even te wachten. Die laatste heeft het voor elkaar gekregen en na enkele dagen werd ik overgezet op KLIK.
steve_jaspers
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 sep 2005, 19:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

ddd schreef:
steve_jaspers schreef:Als mijn kinderen op hun 2 pcs en de PS4 nog maar een update van fortnite downloaden is dit +-50gb per client per update.. en dat meerdere keren per maand. Dit zijn geen opt-in updates he en dan hebben ze nog niks gedaan..
Ik leef met je mee, maar ook niet overdrijven he. Het volledige spel is maar 7-17GB afhankelijk van het platform.

En dat meerdere keren per maand? :roll:
https://www.ign.com/wikis/fortnite/Upda ... atch_Notes ( de meeste update zijn maar patches)
Ik heb vorige week toevallig nog samen met de jongste de updates gedaan omdat het hem niet lukte.
fortnite update zelf was 8gb en de game engine moest ook geupdate worden en dit was net iets meer dan 40gb.. dit was op PC ( waarvan er 2 zijn, dus al meteen 96gb), op ps4 heb ik geen idee hoe groot het is..
het spel zelf is op beide pcs net geen 100gb.. weet niet welke lite versie van fortnite u het over heeft.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja homelate je moet echt geluk hebben om een klik met gsmabo te krijgen zonder btwnr. Iemand die er een tijdje werkt er van kent en durft. Tegenwoordig heel moeilijk te vinden bij telenet.

En er is geen limiet van 750gb. Na die 750 heb je een verlaagde snelheid (laten we niet vergeten dat dit rapper is dan sommige mensen op koper)

valselijke raclame ? ja dan moeten we ieder koper provider aanklagen wan geen enkele geeft 100/20 of 100/40 die ze beloven wel heel dicht in de buurt maar heel veel ook ver uit de buurt.
Dan denk ik ook aan edpnet want ik zie op facebook veel reclame voorbijkomen en ze doen alsof snelheid 250 de gewoonse zaak van de wereld is :beerchug:

allez tis vakantie tgaan veel jongeren updates kunnen doen voor 12 uur(op voorwaarde dat ze niet liggen te slapen) :P
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz1
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:44
Bedankt: 1 keer

Misschien rare vraag maar is het dan geen idee dat als ze de data niet hoger willen zetten qua limiet om wel de smallband te verhogen in snelheid bv een verdubbeling. Het is dan nog steeds niet ideaal maar mensen die moeten thuiswerken of even netflixen is dan wel goed mogelijk met een heel gezin.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Voorlopig kijken of je ergens kan tijdelijk minderen. Als je graag cijfers & grafieken ziet is het wel leuk om te meten waar juist alle verkeer naartoe gaat, met gewoon dat cijfertje dat orange zou moeten kunnen geven ben je nog vrij weinig. Deftig opzetten kruipt echter veel tijd in en problemen zullen door huisgenoten niet in dank afgenomen worden :lol: Permanente oplossing is verhuizen van provider. 'Onbeperkt' is inderdaad gewoon reclame.
Ook bij proximus varianten is het uitkijken. EDPnet heeft wel fup maar voor zover ik weet de 'meest onbeperkte'.

En voor diegenen die denken te weten aan welke normen een 'normale mens met normale interesses' moet voldoen... Ik stam uit een tijd en plek dat een iets meer dan gezonde interesse in pcs niet bepaald gezond was. Ik draag zowel mentaal als fysiek voldoende littekens door niet in de 'normale' wereld te passen maar ondanks enkele pogingen is het mij nog niet gelukt eruit te stappen. De vrienden die er wel in gelukt zijn kan ik niet meer op mijn vingers tellen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

proximus vast ook denk ik al moet je na 3TB paketten gratis bijkopen.

Eigenlijk als je goed nadenkt en een beetje goed aan boord legt dan moet 2gb per uur down/upload toch voldoende zijn.
alles staat met plannen. En ben je niet tevreden dan kies je voor koper.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
boonpwnz1
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 feb 2020, 13:44
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:proximus vast ook denk ik al moet je na 3TB paketten gratis bijkopen.
Jup maar dat is best te doen. 3 TB en dan paketten kopen van 300 GB. Dat is een beetje lastig maar ik denk niet dat je vaak 300 GB in een keer erdoor jaagt + je kan die paketten 1 keer per maand gewoon al op voorhand aanvragen.
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:proximus vast ook denk ik al moet je na 3TB paketten gratis bijkopen.

Eigenlijk als je goed nadenkt en een beetje goed aan boord legt dan moet 2gb per uur down/upload toch voldoende zijn.
alles staat met plannen. En ben je niet tevreden dan kies je voor koper.
Gaat niet bij iedereen goed werken, dan liever een 750 gb cap en de volle snelheid dan te moeten sukkelen met lage snelheden.
FYI, niet iedereen heeft vdsl2 en zit kwasi op de wijkkast. Zit hier zelf op adsl, dus koper gaat em niet worden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ha syncBE maar daar kan telenet/orange niet aandoen.

Het is niet omdat bij u geen hoge snelheden met vdsl2 is dat zei hun voorwaarden moet veranderen. Ge moet schieten op koper dat het nog altijd niet actief is aan een treffellijke snelheid.

wat bedoel je eigenlijk met : dan liever een 750 gb cap en de volle snelheid dan te moeten sukkelen met lage snelheden.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

proximusboyke schreef:ha syncBE maar daar kan telenet/orange niet aandoen.

Het is niet omdat bij u geen hoge snelheden met vdsl2 is dat zei hun voorwaarden moet veranderen. Ge moet schieten op koper dat het nog altijd niet actief is aan een treffellijke snelheid.

wat bedoel je eigenlijk met : dan liever een 750 gb cap en de volle snelheid dan te moeten sukkelen met lage snelheden.

Dat ik liever 100mbps download heb en een cap van 750 gb in de piek uren, dan moeten prutsen op adsl met 10mbps down en 0.5 up.
Toch in mijn huidige situatie.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

2gb per uur in de piek is al een mooie volume. Tuurlijk als ze de mensen meer en meer zot maken om de kabel door te knippen is het een ander probleem.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Wordt misschien vrij belachelijk duur...

Ik gebruik zelf flybox over 4G (is ook maar een 50/100G) als backup maar kan je misschien ook gebruiken om periodes van smalband te overbruggen. Beetje afwegen hoeveel G je tekort komt, beide met zelfde probleem is ook geen oplossing. (mogelijk is dat zelfs trager dan smallband op telenet ;) is nu ook niet direct snel en al zeker niet voor meer volk)
Misschien is tadaam voor jou beter. +- zelfde maar 'onbeperkt'. Als dat gebruikt is voor bv (een deel van) de streams is het misschien voldoende om onder de onbeperkte 750G te blijven met de rest en niet enkel nut voor einde maand te overbruggen.

Wel bij denken... Zowel tadaam (telenet dochter) als flybox (orange) is eigenlijk meer geld geven naar bedrijf dat eigenlijk juist dwars ligt met limiet... ze verdienen dus zelf meer omdat hun product niet aan uw eisen voldoet :bang:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

proximusboyke schreef:... verlaagde snelheid nog altijd onbeperkt...
met die visie had telenet in de beginjaren 2000 ook al onbeperkt internet met hun 128kbps smallband
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Dat probeer ik (en een hoopje anderen) ze al tijdenlang duidelijk te maken maar krijg constant te horen "ja maar nee dat is niet hetzelfde"... :P

Was ook leuk toen ik ze meer "in de val" lokte met eerst te vragen wat ze vonden van die tijden en de 200GB of wat het ook is voor de kleinere abbo's nu.
Dan kreeg ik steevast "dat is een limiet, geen ongelimiteerd" te horen :D.

Als je die lijn doortrekt konden ze toen en nu ook gewoon "ongelimiteerd" voor elk abbo zetten, in plaats van dat harde cijfer bij de datalimiet ervan.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het is wel ongelimiteerd en nergens staat er ongelimiteerd aan volle snelheid.

Niemand kan hun toch verplichten ? En niemand kan U verplichten bij telenet te gaan. Wil je echt onbeperkt moet je koper nemen.
Dat gaat niet is te traag, ja dat weten we ook al, maar dat is de schuld niet van telenet, en is zeker geen argument om telenet te evrplicht ongelimiteerd aan volle snelheid aan te bieden.
Hoe moeilijk kan het zijn.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dan is het nu mijn beurt om een vraag te stellen: Waarom is telenet all-internet 'ongelimiteerd' en telenet basic internet niet?

(Ik gebruik telenet hier omdat orange geen vergelijkbaar abonnement heeft met basic internet)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

waarschijnlijk met de prijs he.

In pricipe heeft orange dit wel een basic want de gewone internet is ook 100/10.
ook onbeperkt
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
it4life
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2020, 16:24
Locatie: localhost

Ik zit ook bij Orange en zit met het zelfde probleem. De enige oplossing is met Taakplanner een taak maken zodat de betreffende applicaties pas opstarten om 0:01 en stoppen om 11:59.

In de daluren heb je namelijk die FUP van 750GB niet.

En moest Mijn Verbruik op de Orange website eens werken... Zou ook al een wereld van verschil maken. Heeft in het jaar dat ik al Orange klant ben amper gewerkt.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en dan met ik terug op het beginpunt wat ik zegt. Altijd het best bij de originele provider. Want een alternatieve kan niks doen kan niks zien enz.

voor 1 of 2 gsmabos ben je meestal voordeliger bij orange akkoord maar voor 3 en meer meestal bij telenet. Zoals mijn geval 69€ duurder bij orange dan bij telenet. Je krijgt ook meer je kan opties bijnemen . Je kan uw verbruik mooi opvolgen. En tenslotte is allemaal hetzelfde met een ander sausje.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:Want een alternatieve kan niks doen kan niks zien enz.
Euh, wat?

Ik weet niet of je het weet maar als je bij scarlet of edpnet een issue hebt en het ligt weldegelijk aan je koperpaar kunnen ze dat wel heel snel zien en zelfs iemand inplannen zonder zorgen.
Het is pas als het niet aan het koperpaar ligt dat je verder moet zoeken.

ze hebben beiden iets meer macht dan je zou denken.

Antwoord ook eens op de vraag van Mat aub :D.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”