Orange als eerste internetprovider in nieuwbouw is niet mogelijk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Weet nog niet goed wat er gaat gebeuren. Telenet wigo small valt eigenlijk ook nog mee van prijs. Eigenlijk precies wat mijn ouders zoeken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

daydreamke schreef:Weet nog niet goed wat er gaat gebeuren. Telenet wigo small valt eigenlijk ook nog mee van prijs. Eigenlijk precies wat mijn ouders zoeken...
En zo heeft Telenet alsnog een nieuwe klant binnen... Lepe truken en dan maar zeggen dat de toegang tot de kabel ook voor Orange vrij is.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

daydreamke schreef:Maandag as komt telenet internet basic installeren. Weet er iemand vanaf wanneer we kunnen opzeggen om over te schakelen op Orange?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Had hier op het forum al gelezen best een paar weken erbij te blijven.
Iemand was na 1 week ofzo al overgeschakeld maar er ontstonden problemen. Waarschijnlijk was de administratie technieker + administratie Telenet nog niet volledig afgerond.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

timmermc schreef:
daydreamke schreef:Weet nog niet goed wat er gaat gebeuren. Telenet wigo small valt eigenlijk ook nog mee van prijs. Eigenlijk precies wat mijn ouders zoeken...
En zo heeft Telenet alsnog een nieuwe klant binnen... Lepe truken en dan maar zeggen dat de toegang tot de kabel ook voor Orange vrij is.
Wel, ik denk er net hetzelfde over maar ik zal eens vergelijken:

Telenet Wigo S: €84,55 pm. Aanzienlijk bedrag vind ik maar je krijgt het volgende in de plaats:
Telefoon lijn, kabelinternet (150mbps, 150 GB), digitale tv en 2 sim kaarten met samen max 3GB maar wel onbeperkt bellen

Optie 1: Orange Trio met 2 x dolfijn : €79 pm
Geen telefoonlijn, kabelinternet (100mbps, onbeperkt), digitale tv en 2 simkaarten met ELK 3GB met elk 150 min bellen.
Optie 2: Orange Trio met 1 x dolfijn en 1 x kolibrie €72 pm
Geen telefoonlijn, kabelinternet (100mbps, onbeperkt), digitale tv en 2 simkaarten met 1 x 3GB + 150 min bellen en 1 x 0,4GB + 90 min bellen

Ik vermoed dat de laatste optie het interessantste is voor mijn ouders, nu hebben ze trouwens nog geen mobiele data op hun herlaadkaarten.
Stel dat we toch Orange trio kiezen met 2x dolfijn dan vind ik de telenet optie beter, er zit daar trouwens ook een vaste lijn in :)
Heb liever dat ze Orange nemen, ben eigenlijk tegen de Telenet maffia praktijken. Het is voor in nieuwe woning, stel dat ze alarm kiezen gekoppeld aan nummerkiezer zijn ze verplicht van telenet te nemen aangezien er vaste lijn in zit.

Belgacom / scarlet is geen optie aangezien Belgacom geen roaming aan bied in San Marino, Orange & Telenet (Base) doen dit wel :) We hebben familie in San Marino.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

daydreamke schreef:
Ik vermoed dat de laatste optie het interessantste is voor mijn ouders, nu hebben ze trouwens nog geen mobiele data op hun herlaadkaarten.
In dat geval is Telenet altijd interessanter, want als ze bij Orange die vaste lijn zouden willen bijnemen, komen ze op 79+10= 89 euro.

Anderzijds kan ik op de website van Telenet niet uitmaken of om een Freephone abonnement gaat of om de gewone vaste lijn, waarbij je enkel in de daluren gratis belt. Misschien toch eens opzoeken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bij Wigo S bel je zowel met de (2) mobiele nummers als met de vaste lijn onbeperkt (*):
(*) Sms’en en bellen binnen de EU-zone – behalve sms’en of oproepen vanuit België naar een buitenlands nummer, van of naar speciale nummers en diensten van derden - zijn altijd inbegrepen in de prijs van het abonnement. Dat geldt alleen bij normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de voorwaarden.
bron: https://www2.telenet.be/nl/producten/wi ... igo-s-3gb/
daydreamke schreef:Telenet Wigo S: €84,55 pm. Aanzienlijk bedrag vind ik maar je krijgt het volgende in de plaats:
Telefoon lijn, kabelinternet (150mbps, 150 GB), digitale tv en 2 sim kaarten met samen max 3GB maar wel onbeperkt bellen
kleine correctie: 200 GB volume (misschien klein onderscheid tussen 150 GB, maar voor sommige mensen is dat tikkeltje meer juist wat ze nodig hebben om de maand door te komen :wink: ).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

En om helemaal correct te zijn heb je bij de Wigo S ook gratis activatie, terwijl je die bij Orange betaalt (= 49 euro).

Ja, in dat geval lijkt het wel duidelijk wat de beste keuze is.
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo om hier nog even verder op uw te pikken. Zie ik dit goed dat wigo s 3gb geen 2 sim kaarten meer aanbied?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@daydreamke
Zie ik dit goed dat wigo s 3gb geen 2 sim kaarten meer aanbied?
wigo S 3GB tot 1 simkaart (wigo s 6GB tot 2 simkaarten)
Ref.:
https://www2.telenet.be/nl/producten/wi ... lsrc=aw.ds
kikimouse
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2020, 10:11

Is het op dit moment nog steeds zo dat je een eerste aansluiting via Telenet dient te hebben vooraleer je naar Orange kan overschakelen?
Aansluiting buiten is gebeurd, maar binnen nog niet (nieuwbouw).
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”