Hoe verbruik vast internet controleren bij Orange?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fabienne
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2012, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Vorige week donderdag is hier vast internet geïnstalleerd. Nu wil ik graag mijn verbruik controleren maar ik vind deze gegevens nergens terug. Als ik kijk in mijn klantenzone onder 'internet' krijg ik steeds de melding dat een technische fout zich heeft voorgedaan (zie bijlage).

Ik bel met de helpdesk en krijg te horen dat mijn klantenzone te snel werd aangemaakt. Enigste oplossing is om de klantenzone te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dit hebben we dan ook gedaan maar loste het probleem niet op.

Ik bel terug met de klantendienst en krijg deze keer te horen dat orange nog geen dienst aanbiedt om het verbruik te raadplegen, misschien wel in de toekomst. Bent u daar heel zeker van antwoord ik. Jaja, absoluut.

Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van.

De vraag is: kunnen jullie het verbruik controleren? Zo ja, waar en is dat betrouwbaar?
Bijlagen
2019-08-13 technische fout.JPG
Laatst gewijzigd door fabienne 13 aug 2019, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Via orange?
Ik gebruik Flybox als backup en verbruik komt dan toch gewoon op my orange (als EasyInternet @ home). Gaat wel over 4G dus strikt genomen geen vast internet.
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Msschien in Windows 10 " settings" > dan in zoekbalk bovenaan "Data " typen , endan krijg je een scherm waar je de periode , van of Wifi of Ethernet datagebruik kan zien (of beide ) Je kunt ook de periode van controle ingeven enz.
Of dat met je provider klopt weet ik niet , maar moet toch een aanwijzing geven van gebruik ,dacht ik (?)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Matt555 schreef:Msschien in Windows 10 " settings" > dan in zoekbalk bovenaan "Data " typen , endan krijg je een scherm waar je de periode , van of Wifi of Ethernet datagebruik kan zien (of beide )
Is enkel verbruik op 1 computer dan... Dus klopt totaal niet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fabienne
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2012, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

daydreamke schreef:Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen ;)
Daar ben ik niet zo zeker van. Wouter schreef 3 weken geleden dat hij op smallband was gezet. Volgens hem had hij maar 622 GB verbruikt, maar volgens Orange zat hij over de 750 GB.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ik#p793505


Voor windows 10 is er ongetwijfeld wel een oplossing te vinden om het totaal trafiek bij te houden. Het is wat anders als er 20 toestellen zijn aangesloten op het netwerk.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

dat onbeperkt downloaden was vroeger toen er een bug was. Toen kon je inderdaad dit aanhalen van ik kan het niet controleren dus kan je me nie op smallband zetten. Maar die bugs zijn weggewerkt. Je kan het altijd eens proberen bij orange als het nog lukt.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

fabienne schreef:
daydreamke schreef:Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen ;)
Daar ben ik niet zo zeker van. Wouter schreef 3 weken geleden dat hij op smallband was gezet. Volgens hem had hij maar 622 GB verbruikt, maar volgens Orange zat hij over de 750 GB.
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ik#p793505


Voor windows 10 is er ongetwijfeld wel een oplossing te vinden om het totaal trafiek bij te houden. Het is wat anders als er 20 toestellen zijn aangesloten op het netwerk.
Het vervelende was dat er een serieuze vertraging zat op de meter in de Orange waardoor ik pas 3 dagen later zag dat ik over de 750gb ging. Echt ongelimiteerd downloaden werkt dus niet meer.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb diezelfde melding. Zocht het ook al.

Het zelf bijhouden is een beetje lastig met meerdere aparaten, ik heb een laptop, een werkpc, een Android TV Box, een Androidtelefoon en een tablet. Ik verwacht niet snel tegen de limiet aan te lopen (gaat vooral om Youtube, Netflix maar grote bestanden downloaden doe ik verder niet), maar ik zou het ook wel graag kunnen controleren. Dan is het bij te sturen ipv dat je toch opeens op smallband komt.

Maar wie zet het op smallband? Telenet toch (en niet Orange), dan zouden zij eigenlijk een tool moeten voorzien. Misschien mijn telenet gewoon beschikbaar houden ofzo.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Identiek hetzelfde probleem :

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat kun je eigenlijk zien als het wel werkt? Het verbruik per dag en tot wanneer het is bijgewerkt?
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Ja, maar zelfs dat werkt hier niet
Ik heb volgens mijn eigen logs rond de 600GB verbruikt, geen 16.

Afbeelding
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hey allen,

Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.

Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
Afbeelding
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

D3bian schreef:Hey allen,

Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.

Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
Zelfs in een andere browser heb ik dezelfde melding.

Is het bij iemand anders ook al opgelost?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nee.
Orange onlangs nog gecontacteerd hierover.
“Ja mijnheer, hier is een algemeen incident van”

Is volgens mij ook niet een issue dat snel opgelost zal worden.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Hmmm, ik zal zelf ook eens een ticket laten openen, ik zie namelijk nu ook geen correct verbruik meer.
Afbeelding
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Is dit ondertussen opgelost? Ik ben een nieuwe klant en kan ook het verbruik van mijn vast internet niet raadplegen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Werkt bij mij toch.
Bijlagen
Screenshot_20201224-122800_Gallery.jpg
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Ik controleer het via de technische pagina van de modem zelf. De link hiernaartoe zet ik tussen mijn internetpagina's.
Wel jammer dat je het verbruik niet per dag kan volgen...
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

stybola schreef:Ik controleer het via de technische pagina van de modem zelf. De link hiernaartoe zet ik tussen mijn internetpagina's.
Wel jammer dat je het verbruik niet per dag kan volgen...
Denk dat het ook afhangt van welke modem je hebt, ik heb namelijk de compal modem en daar kan ik het niet zien.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Bababa schreef:Is dit ondertussen opgelost? Ik ben een nieuwe klant en kan ook het verbruik van mijn vast internet niet raadplegen.
Nu, na 4 maand, werkt het opeens wel om mijn verbruik in My Orange te raadplegen. Ik heb niets gewijzigd, en vroeger werkte dat niet.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Dat ze dit na meer dan 3 jaar nog niet op orde hebben komt wel amateuristisch over vind ik:
orange Overzicht.png
OK ik heb "nog maar" coax kabel internet van orange sinds eind vorige week, maar dan nog...
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die klantenzone bij Orange heeft voor mij (coax, ze hebben verschillende vormen) 1,5 jaar geduurd voor die is gaan werken. Het staat ook op je factuur (maar dat is natuurlijk achteraf) en dan denk ik alleen van de piekuren. Het maakt eigenlijk ook niet zo veel uit, ik kom toch niet in de buurt van de limiet (3 TB?)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

HIer heeft het ook enkele maanden geduurd vooraleer daar informatie in te zien was. Destijds ook eens contact voor opgenomen en dat was 'normaal'.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ik heb orange gebeld en ze zeggen dat vanaf het eerste vast internet factuur het beschikbaar komt te staan in de klantenzone en ook live updates krijgt dan.
We zullen zien of dat klopt. Als dit niet zo is bel ik opnieuw...
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”