Vorige week donderdag is hier vast internet geïnstalleerd. Nu wil ik graag mijn verbruik controleren maar ik vind deze gegevens nergens terug. Als ik kijk in mijn klantenzone onder 'internet' krijg ik steeds de melding dat een technische fout zich heeft voorgedaan (zie bijlage).
Ik bel met de helpdesk en krijg te horen dat mijn klantenzone te snel werd aangemaakt. Enigste oplossing is om de klantenzone te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dit hebben we dan ook gedaan maar loste het probleem niet op.
Ik bel terug met de klantendienst en krijg deze keer te horen dat orange nog geen dienst aanbiedt om het verbruik te raadplegen, misschien wel in de toekomst. Bent u daar heel zeker van antwoord ik. Jaja, absoluut.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van.
De vraag is: kunnen jullie het verbruik controleren? Zo ja, waar en is dat betrouwbaar?
Hoe verbruik vast internet controleren bij Orange?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 66 keer
Via orange?
Ik gebruik Flybox als backup en verbruik komt dan toch gewoon op my orange (als EasyInternet @ home). Gaat wel over 4G dus strikt genomen geen vast internet.
Ik gebruik Flybox als backup en verbruik komt dan toch gewoon op my orange (als EasyInternet @ home). Gaat wel over 4G dus strikt genomen geen vast internet.
- Matt555
- Premium Member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 30 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Msschien in Windows 10 " settings" > dan in zoekbalk bovenaan "Data " typen , endan krijg je een scherm waar je de periode , van of Wifi of Ethernet datagebruik kan zien (of beide ) Je kunt ook de periode van controle ingeven enz.
Of dat met je provider klopt weet ik niet , maar moet toch een aanwijzing geven van gebruik ,dacht ik (?)
Of dat met je provider klopt weet ik niet , maar moet toch een aanwijzing geven van gebruik ,dacht ik (?)
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 22 keer
Is enkel verbruik op 1 computer dan... Dus klopt totaal niet.Matt555 schreef:Msschien in Windows 10 " settings" > dan in zoekbalk bovenaan "Data " typen , endan krijg je een scherm waar je de periode , van of Wifi of Ethernet datagebruik kan zien (of beide )
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 mei 2012, 07:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Daar ben ik niet zo zeker van. Wouter schreef 3 weken geleden dat hij op smallband was gezet. Volgens hem had hij maar 622 GB verbruikt, maar volgens Orange zat hij over de 750 GB.daydreamke schreef:Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ik#p793505
Voor windows 10 is er ongetwijfeld wel een oplossing te vinden om het totaal trafiek bij te houden. Het is wat anders als er 20 toestellen zijn aangesloten op het netwerk.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7191
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 374 keer
- Recent bedankt: 1 keer
dat onbeperkt downloaden was vroeger toen er een bug was. Toen kon je inderdaad dit aanhalen van ik kan het niet controleren dus kan je me nie op smallband zetten. Maar die bugs zijn weggewerkt. Je kan het altijd eens proberen bij orange als het nog lukt.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Het vervelende was dat er een serieuze vertraging zat op de meter in de Orange waardoor ik pas 3 dagen later zag dat ik over de 750gb ging. Echt ongelimiteerd downloaden werkt dus niet meer.fabienne schreef:Daar ben ik niet zo zeker van. Wouter schreef 3 weken geleden dat hij op smallband was gezet. Volgens hem had hij maar 622 GB verbruikt, maar volgens Orange zat hij over de 750 GB.daydreamke schreef:Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ik#p793505
Voor windows 10 is er ongetwijfeld wel een oplossing te vinden om het totaal trafiek bij te houden. Het is wat anders als er 20 toestellen zijn aangesloten op het netwerk.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps
Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
D: 930 mbps - U: 48mbps
Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb diezelfde melding. Zocht het ook al.
Het zelf bijhouden is een beetje lastig met meerdere aparaten, ik heb een laptop, een werkpc, een Android TV Box, een Androidtelefoon en een tablet. Ik verwacht niet snel tegen de limiet aan te lopen (gaat vooral om Youtube, Netflix maar grote bestanden downloaden doe ik verder niet), maar ik zou het ook wel graag kunnen controleren. Dan is het bij te sturen ipv dat je toch opeens op smallband komt.
Maar wie zet het op smallband? Telenet toch (en niet Orange), dan zouden zij eigenlijk een tool moeten voorzien. Misschien mijn telenet gewoon beschikbaar houden ofzo.
Het zelf bijhouden is een beetje lastig met meerdere aparaten, ik heb een laptop, een werkpc, een Android TV Box, een Androidtelefoon en een tablet. Ik verwacht niet snel tegen de limiet aan te lopen (gaat vooral om Youtube, Netflix maar grote bestanden downloaden doe ik verder niet), maar ik zou het ook wel graag kunnen controleren. Dan is het bij te sturen ipv dat je toch opeens op smallband komt.
Maar wie zet het op smallband? Telenet toch (en niet Orange), dan zouden zij eigenlijk een tool moeten voorzien. Misschien mijn telenet gewoon beschikbaar houden ofzo.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Identiek hetzelfde probleem :
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 26 keer
Hey allen,
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.
Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.
Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zelfs in een andere browser heb ik dezelfde melding.D3bian schreef:Hey allen,
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.
Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
Is het bij iemand anders ook al opgelost?
- TheCeet
- Premium Member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nee.
Orange onlangs nog gecontacteerd hierover.
“Ja mijnheer, hier is een algemeen incident van”
Is volgens mij ook niet een issue dat snel opgelost zal worden.
Orange onlangs nog gecontacteerd hierover.
“Ja mijnheer, hier is een algemeen incident van”
Is volgens mij ook niet een issue dat snel opgelost zal worden.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Data technicus
- Premium Member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 91 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Denk dat het ook afhangt van welke modem je hebt, ik heb namelijk de compal modem en daar kan ik het niet zien.stybola schreef:Ik controleer het via de technische pagina van de modem zelf. De link hiernaartoe zet ik tussen mijn internetpagina's.
Wel jammer dat je het verbruik niet per dag kan volgen...
-
- Premium Member
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Nu, na 4 maand, werkt het opeens wel om mijn verbruik in My Orange te raadplegen. Ik heb niets gewijzigd, en vroeger werkte dat niet.Bababa schreef:Is dit ondertussen opgelost? Ik ben een nieuwe klant en kan ook het verbruik van mijn vast internet niet raadplegen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 83 keer
Dat ze dit na meer dan 3 jaar nog niet op orde hebben komt wel amateuristisch over vind ik:
OK ik heb "nog maar" coax kabel internet van orange sinds eind vorige week, maar dan nog...
OK ik heb "nog maar" coax kabel internet van orange sinds eind vorige week, maar dan nog...
-
- Pro Member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Die klantenzone bij Orange heeft voor mij (coax, ze hebben verschillende vormen) 1,5 jaar geduurd voor die is gaan werken. Het staat ook op je factuur (maar dat is natuurlijk achteraf) en dan denk ik alleen van de piekuren. Het maakt eigenlijk ook niet zo veel uit, ik kom toch niet in de buurt van de limiet (3 TB?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
- Bedankt: 110 keer
HIer heeft het ook enkele maanden geduurd vooraleer daar informatie in te zien was. Destijds ook eens contact voor opgenomen en dat was 'normaal'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1755
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 83 keer
Ik heb orange gebeld en ze zeggen dat vanaf het eerste vast internet factuur het beschikbaar komt te staan in de klantenzone en ook live updates krijgt dan.
We zullen zien of dat klopt. Als dit niet zo is bel ik opnieuw...
We zullen zien of dat klopt. Als dit niet zo is bel ik opnieuw...