Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Denniske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2019, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Beste forumleden,

Ik ben geïnteresseerd in orange flybox internet. Orange biedt nu voor 20 eur/ maand een pakket van 150 gb aan . Is dit product een volwaardige internetoplossing of enkel bedoeld als " bijaansluiting." Ter vergelijking : Ik heb nu proximus basic en dat volstaat ruimschoots voor mij.
Ik kijk wel wat op youtube ( gitaarinstructie videos) maar vb streamen van films of netflix interesseert me niet. Digitale tv heb ik via telenet met een " kaartje"

Voordeel van flybox is dat ik de modem ook in mijn tweede woning zou kunnen gebruiken. Op alle adressen waar ik zou gebruiken geeft de 4g dekking- check " uitstekend aan.

Wat is jullie mening of evt. ervaring ?

Alvast bedankt !
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Gewoon ter info: Heb je al eens geïnformeerd bij Proximus, want ik heb ooit eens van iemand gehoord dat ze voor een tweede verblijf serieuze korting geven, ik dacht dat het zeker 50% was.
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

Je kan dit idd gebruiken als volwaardig internet, mits je met 150gb toe komt. Veel hangt af van je 4g ontvangst binnenshuis. Die 4g check weet niet hoe goed je woning geïsoleerd is. Ik heb zelf als backup internet een surf extra kaart (3€/maand) van Orange + een 4G usb stick. Die 4g check geeft bij mij ook "uitstekend" aan (60-90mbit/s). Ik woon in een nieuwbouw en haal hierdoor amper 5-10mbit/s. Dit is wel voldoende als backup.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb dit bij m'n ouders geinstalleerd, werkt heel goed.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Ik veronderstel dat het ook wel zal afhangen van de belasting van de gsm antennemast op elke moment.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Wij gebruiken het nu sinds ongeveer een jaar als main internet, 2 volwassenen en 2 jonge kinderen.
We hebben geen tv abo meer, gebruiken netflix, vrtnu, vtm go, spotify diensten.
We halen rond de 20-30mbit down en 10-20mbit up.
Eigenlijk nog nooit op onze limiet gezeten. Slechts enkele malen zonder internet gezeten, voornamelijk bij heel slecht weer precies.

Ik ben er vrij tevreden van, wel onlangs ontdekt dat we achter CGNAT zitten en dus niks kunnen hosten.

Maar voor 20 euro/m met de diensten niet op superhoge kwaliteit werkt het bij ons toch bijzonder goed !
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

22.58 euro :lol: (eerste maand)
Het werkt hier als backup, voor volledig is limiet hier te laag (2 inwoners, eentje altijd thuis en andere 1 dag per week thuiswerk dus ook veel verkeer in piekuren)
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2997
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dochter gebruikt dit in Leuven, volledige woning (2 verdiepingen) 3 bewoners, netflix, laptops etc..
Werkt perfect, ze moet wel een beetje opletten met netflix maar je kan daar perfect nakijken wie wat wanneer heeft gekeken moest het dataverbruik de pan uitswingen. :-)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Denniske schreef:Beste forumleden,

Ik ben geïnteresseerd in orange flybox internet. Orange biedt nu voor 20 eur/ maand een pakket van 150 gb aan . Is dit product een volwaardige internetoplossing of enkel bedoeld als " bijaansluiting." Ter vergelijking : Ik heb nu proximus basic en dat volstaat ruimschoots voor mij.
Ik kijk wel wat op youtube ( gitaarinstructie videos) maar vb streamen van films of netflix interesseert me niet. Digitale tv heb ik via telenet met een " kaartje"

Voordeel van flybox is dat ik de modem ook in mijn tweede woning zou kunnen gebruiken. Op alle adressen waar ik zou gebruiken geeft de 4g dekking- check " uitstekend aan.

Wat is jullie mening of evt. ervaring ?

Alvast bedankt !
Reeds 3 jaar flybox klant.
Piek uren = 50 gb per maand.
Dal uren is 100 gb per maand , daarna smal band.
Dus hangt eigenlijk van huidig verbruik af of het gaat voldoen voor u.
Stream gewoonlijk een 12 uur per dag om radio te luisteren.
Tot hiertoe nog nooit data tekort gehad.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 463
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 2 keer

Mijn vader heeft zo'n Flybox met 150GB sinds Dommel gestopt is en hij is er heel tevreden van. Snelheid van 50-60 mbit down en 20-25 mbit up.
Persoonlijk zou ik het niet nemen omdat het volume te laag is, maar voor wie met 150GB per maand kan leven en een goede 4G dekking heeft is dit prima.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idem hier. Gebruik het al sinds zomer 2017 en ben er best tevreden over. Heb wel al paar keer - echt een paar keer - het probleem gehad dat ik verbonden was zonder trafiek. Irritant is dat Orange geen status.orange.be pagina heeft.

Je weet niet waar het probleem zit. Maar uiteindelijk is dat vrij uitzonderlijk. Ik gebruik het ook voor thuiswerk en het is nog maar één keer voorgekomen tot nu dat ik speciaal naar de bureau moest komen omdat mijn internet niet werkte.

Wel investeerde ik in een speciale 4G antenne voor mijn Flybox. Hierdoor heb ik een krachtigere ontvangstkwaliteit en haal ik hogere snelheden dan met enkel de sprieten. Ook stabieler wat eigenlijk nog belangrijker is.

Mogelijk, waarschijnlijk zelfs, is dat bij u niet nodig.

Dit is mijn antenne;


Die heeft vrij slechte reviews maar ik ben er content van.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb dat hier al 2 keer gepost; voor wie geen echte downloader of grootverbruiker is is dat ideaal. Maat van mij aangeschaft dankzij mij, die gast zijn ouders zijn zo ouderwets dat die geen digitale tv en internet willen en die moest het doen via zijne smatphone met 4GB per maand.

Ik heb hem de ideale oplossing gegeven.
De bv grote updates doe je zelf of stel je in ten vroegste vanaf 18uur meende ik het is. Overdag moet je rondkomen met 50GB per maand, vanaf 18u 100GB mer maand, maat van mij komt er best mee rond. Skype staat zeer vele uren open, die gamed heel veel online al moet ik zeggen dat die game zeer weinig data verbruikt. En dan soms eens youtube wat opzoeken en gewoon wat surfen en die komt ermee toe.

Heel soms kan het zijn dat er eens een panne is maar dat gebeurt niet al te vaak. Bv vorige week heft die het voor gehad dat er geen ene pagina meer open wilde, moet uren geduurd hebben, die is dan gaan slapen, 's ochtends was alles weer in orde. Die heeft die laatste 2 uren hem op bleef via de smartphone geconnecteerd.

Ik vind dat bakske zeker en vast voor bepaalde mensen absoluut een aanrader.
Tttsss
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik snap niet hoe mensen toekomen met 150 GB.

Kijk mijn verbruiksperiode loopt van 01/07 tot en met 31/07/2019 en ik zit als alleenstaande al aan 400 GB na een week...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

boonpwnz schreef:Ik snap niet hoe mensen toekomen met 150 GB.

Kijk mijn verbruiksperiode loopt van 01/07 tot en met 31/07/2019 en ik zit als alleenstaande al aan 400 GB na een week...
Niet iedereen is verslaafd aan gamen hoor.
Er zijn nog andere zaken in het leven.
Pintje of meer gaan drinken met vrienden.
Uitstapje
Festivalletje enz.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

@boonpwnz Gewoon curieus, wat doe je om aan 400GB te komen op een week?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

boonpwnz schreef:Ik snap niet hoe mensen toekomen met 150 GB.

Kijk mijn verbruiksperiode loopt van 01/07 tot en met 31/07/2019 en ik zit als alleenstaande al aan 400 GB na een week...
Mijn ouders soeperen soms 15gb(!) op op een maand. Maar die streamen niet, spelen bijna geen spelletjes, da's voornamelijk Facebook en mail, en wat surfen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ondanks meerdere uren Netflix per dag, verbruiken wij hier ca 70 tot 80 GB/maand :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Mijn ouders soeperen soms 15gb(!) op op een maand. Maar die streamen niet, spelen bijna geen spelletjes, da's voornamelijk Facebook en mail, en wat surfen.
Mijn ouders hebben ook de Flybox-formule maar die van 15 euro voor 15gb. Zover ik weet zijn die nog nooit over hun quota gegaan. En ze hebben dat al sinds het nog Mobistar was.

Het enige wat ik kan bedenken om zo'n dataverkeer als particulier/alleenstaande te hebben is dat je heel vaak 'Tipple A' games gaat kopen, installeren en updaten. Misschien terug verwijderen en terug downloaden en installeren. Maar zelfs dan nog ...misschien als uw werk is videogames reviewen/testen is?

Of iets met hoge resolutie-video doen. Downloaden, terug uploaden, lokale opslag extern synchroniseren.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, Netflix streamen in UHD is genoeg om ons maandverbruik hier ca 10 keer hoger te brengen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Denniske
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2019, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Netflix heb ik niet dus dat scheelt veel...
Heb inmiddels contact gehad met orange en daar tegengestelde info gekregen.
Website : op 2 adressen waar ik wens te gebruiken geeft als resultaat uitstekende dekking.
Nadat ik telefonisch contact had met orange, deed men een dieper nazicht en toen waren de resultaten slecht : hoofdadres : op het randje, tweede adres: geen dekking...
Dat verbaasde mij erg want ik heb een gsm abonnement van orange en 4 g werkt op de 2 adressen goed. Met 4 g streamen van youtube is geen probleem...
Een operator van orange zei dat de goede resultaten van de gsm geen garantie waren voor een goede internettoepassing... (Vreemd want beiden zijn toch 4g). Een andere zei dan weer dat ik wel gerust mag zijn als het met de gsm al goed gaat ( maar leek er zich naar mijn gevoel nogal snel vanaf te willen maken...)
Heb inmiddels de app speedtest gedownload en die geeft op 1 adres een 4g snelheid van meer dan 20 Mb/s... Tweede adres ga ik nog tedten.

Door de tegengestelde info weet ik het dus niet zo goed. Ga geen geld betalen als de kans te groot is dat het niet werkt...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb het een jaar gehad als backup internet + main internetaansluiting op verplaatsing. Ik zat toen minimaal 2 shiften van 24u (soms 3 of 4) te doen op de ambulance waar er gewoon echt slecht en crappy (vast) internet was. Dan was de 15 euro (15GB) wel een oplossing. Voldoende om te surfen, mailen etc. Keek soms ns naar YT, maar bvb geen lange dingen of zaken op netflix. Sinds vorige zomer heb ik dat abonnement stop gezet en heb ik een Free abonnement voor de verplaatsingen. Kost 20 euro per maand en heb je 25GB in heel de EU (met Orange kan je niet naar het buitenland). In Frankrijk zelf heb je zelfs 100GB.

Net terug van iets meer dan 2 weken verlof en dat was gewoon ons internet : simkaart van Free in de Fritzbox, en surfen maar. Zelfs via een 12V-to-220V convertor in de auto zodat we tijdens het rijden prima wifi hadden voor meerdere devices (tablets, smartphones, e-readers, ...). Afspraak was dat wij voorop gingen rijden met Waze aan, en een ander bevriend koppel zowat continu achter ons. Gevolg is dat ook zij konden profiteren van de wifi.

Maar goed, de vraag ging over Orange Flybox : op zich tevreden van, maar omwille van het feit dat je het niet buiten België kan gebruiken naar Free gegaan.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Als u thuis al deftig orange 4G bereik hebt dan zal dit met de flybox ook zo zijn.
Tttsss
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

ik zit in de Ardennen en kan geen kabel internet ontvangen. Via Proximus en Scarlet enkel ADSL maar van heel slechte kwaliteit en enkel 4 mbps down en 0.3 mbps up .... Nu werkt mijn internet bij Scarlet laatste tijd slecht en blijkt dat ADSL er helemaal uit gaat (ook bij Proximus gaat het eruit). VDSL kan ik hier niet krijgen dus ik ga die Flybox proberen omdat ik hier dus binnenkort helemaal geen internet meer kan ontvangen met een vaste lijn. Het is niet te geloven. In 2007 beloofden ze kabel en dat is er nog steeds niet. En ik zit 10km ten zuiden van Aywaille, nou niet echt "the middle of nowhere". Ik vind dat toch wel vrij slecht.

Echter de 4G tool op de site van Orange geeft aan dat ik hier geen 4G kan krijgen. Maar met mijn Base sim kaart ontvang ik wel goed 4G, snelheid zo'n 14 mbps down and 6 mbps up (binnenshuis).

Dus ik heb een prepaid kaart besteld afgelopen zaterdag bij Orange. Binnen 2 werkdagen zou die er zijn maar ... nog steeds niet binnen, hopelijk vandaag. Ik ga eerst testen of ik met het netwerk van Orange ook werkt. Werkt het niet dan moet ik denk ik een abonnement van 40€ per maand nemen bij Base en een 4G router kopen + Mimo antenne. Er is dan geen data limiet echter dan heb je enkel 25 GB per maand op volle snelheid en daarna enkel op 512 kbps.

Orange is de enige in Belgie voor zover ik weet die 4G internet aanbied. Las dat Proximus er al 2 jaar mee experimenteert .... Telenet en VOO beloofden kabelinternet al in 2007. Het kan denk ik nog enkele decennia duren
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Test eens hoe fijn het is om op 512kbps te werken. Zelfs surfen is dan niet meer fijn.

512kbps is kwasie dezelfde snelheid van een inbelverbinding 20jaar geleden. Maar websites zijn wel veel heavyer geworden.
de koe zegt boe
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Inbellen was aan max 56kb/s volgens mij. Of je moest bij de lucky few zijn met een ISDN.. :-)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

WalterB1 schreef:@boonpwnz Gewoon curieus, wat doe je om aan 400GB te komen op een week?

Even op de andere persoon reageren ik game bijna niet meer. Ik kijk gewoon contin ustreams.

Nog 6 dagen te gaan en ik zit momenteel op dit verbruik

1.8 TB
verbruikt van 2,49 TB
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Dan zou ik toch eens op zoek gaan naar andere verbruikers. Een netflix 4k stream haalt max een 7GB/u.
400GB/week, dat komt dan neer op meer dan 8u/dag naar netflix 4k materiaal kijken (en daar ben je ook snel doorheen). :eek:
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

bambipower schreef:Test eens hoe fijn het is om op 512kbps te werken. Zelfs surfen is dan niet meer fijn.

512kbps is kwasie dezelfde snelheid van een inbelverbinding 20jaar geleden. Maar websites zijn wel veel heavyer geworden.
ja ik hoop dat Orange 4G hier dekking heeft, 150GB is genoeg voor mij. In mijn history bij Scarlet staat dat ik maximaal 80GB per maand gebruik. Ik hoop dat ik die kaart vanmiddag krijg (vandaag is de 4-de werkdag, zou hem op 2-de werkdag in de bus hebben). Gisteren daarover gebeld naar Orange maar kreeg toen bij de hulplijn te horen dat door "onvoorziene omstandigheden" er die dag geen hulplijn was. Begint al goed :lol: nog maar niet te hard juichen dat ik bijna weg ben bij Scarlet.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

De Flybox lijkt me ook wel goed als backup voor de gewone internetaansluiting. Orange zou dat ook in een pakket aan kunnen bieden (maar dan wel voor minder dan 20 euro of dat je alleen betaald als je het nodig hebt).
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

nou ik heb hier helaas geen 4G coverage via Orange. Volgens hun site ook niet maar als ik naar die coverage maps kijk ( https://www.test-aankoop.be/hightech/gs ... werkbereik ) dan zou je denken dat Orange de beste coverage heeft op mijn locatie. Ik ben naar een plek gereden waar 4G wel werkt maar toen mbv de BeCover+ App de snelheid getest en dat was vrijwel 0. Wel vreemd. Ik woon op de grens van gemeente Aywaille en gemeente Stoumont. Beneden aan de weg wel 4G maar bij mij niet. Ook is de snelheid beneden aan de weg praktisch 0. Maar ben ook helemaal naar Remouchamps gereden en daar is de snelheid ook praktisch 0. Daar klopt iets niet
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Doe die test eens met de app speedtest.net of via een browser via fast.com?
Of je al dan niet dekking hebt kan je beter controleren op http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

krisken schreef:Doe die test eens met de app speedtest.net of via een browser via fast.com?
Of je al dan niet dekking hebt kan je beter controleren op http://apps.orange.be/gis/jsp/index.jsp?language=nl
ja klopt. Daar heb ik het initieel mee getest en dat geeft aan dat ik geen ontvangst heb op mijn locatie maar ik wilde het zelf testen vandaar dat ik een herlaadkaart heb besteld (omdat mijn BASE kaart namelijk wel goed werkt bij mij). Ik zit net op een plek waar er geen ontvangst is met de ORANGE kaart. Beneden aan de weg wel. Ik rijd zo even 2.5km naar het noorden. Daar bij de taverne "Auberge Le Ninglinspo" is er volgens de link die U geeft goede ontvangst. Ga even opnieuw wat snelheid tests doen. Maar definitief is er geen ontvangst bij mij thuis.

Ik weet niet precies hoe dat werkt wat zendmasten aangaat. Vlak bij mij staat een zendmast. Is het nu zo dat iedere provider zijn zend apparatuur kan aanbrengen aan die mast? Ik neem aan dat BASE als enige zijn spullen aan die mast heeft bevestigd want met BASE krijg ik redelijk goede coverage. Ik weet niet of e dat ergens kan opzoeken waar er zendmasten staan en welke providers er hun apparatuur aan hebben bevestigd.

hier heb je de kaart van zend antennes in Vlaanderen. Het lijkt erop dat op 1 zendmast meerdere providers hun zendapparatuur aanbrengt.
https://www.lne.be/kaart-zendantennes

hier is een site voor heel Belgie: http://zendmasten.be/ als ik mijn postcode invoer zou je denken dat Orange juist de beste dekking heeft. De mast het dichts bij mij in de buurt heeft zowel apparatuur van BASE en ORANGE/Mobistar. De daaropvolgende dichtsbijstaande mast heeft enkel ORANGE. Toch heb ik bij mij thuis enkel ontvangst met BASE :-(

Ik zal dit eens voorleggen bij ORANGE.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat ook een verschil zou kunnen maken denk ik over het al dan niet ontvangst hebben van 4G op uw plek en hoe goed het dan werkt is wat voor soort van antenne je hebt.

Telefoon/tablet: een lintje kunststof met een geleider binnen in het toestel
4G router: Twee externe sprieten
4G router met speciaal ontworpen extra externe 4G antenne op aangesloten

Zoek naar '4G antenne' op Amazon of elders. Het lastige is natuurlijk dat je de spullen moet hebben om te testen of het werkt. Als het bruikbaar werkt met de GSM zou het beter moeten werken met de 4G router.
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

WalterB1 schreef:Wat ook een verschil zou kunnen maken ..
bedankt. Ja ik was van plan dan een MIMO antenne te kopen. Maar ik heb gewoon helemaal geen signaal hier dus dat heeft weinig zin denk ik.
https://www.eurodk.com/en/products/lte- ... x-cable-5m
Ik moet eerst wat signaal krijgen.

Ik ben net naar de parkeerplaats bij Ninlingspo gereden en heb de Orange App geïnstalleerd zodat je bij je account kan enzo. Zag er allemaal goed uit. Toen snelheid getest met BeCover+ en krijg 60 mbps DOWN en 18 mbps UP. Echt goed dus. Helaas bij mij thuis niks. Ik was gisteren bij die dichtsbijstaande mast waar volgens zendmasten.be ook apparatuur van Orange hangt maar kreeg toen geen signaal. Dat ben ik nu even vergeten te testen. Ik rijd er zo even heen. Die parkeerplaats van Ninlingpo ligt 2.5km ten noorden van mijn locatie. Die dichtsbijstaande mast ligt hemelsbreed minder dan 1km van mij vandaan. Dat zou gewoon moeten werken in min opinie. Ik rijd er even heen. Lijkt erop dat die apparatuur niet goed functioneert.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Ik vind het wel stom dat ze nog steeds geen deftige upgrade aanbieden, bv 500GB voor 32 euro. Nu heb je enkel als optie een belachelijke 1 euro per GB...
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

net naar de dichtsbijstaande antenne gereden. Maar helemaal geen signaal met Orange terwijl er volgens zendmasten.be spullen van Mobistar aanhangen (= Orange)

Provider : Mobistar
Details:464L1_2
A priori advies (conventionele antennes)
Provider : Base
Details:LG2348M
Beschrijving site

moet eens kijken hoe ik Orange daarover kan contacteren.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Onder een antenne heb je meestal slechte ontvangst
Ooit nog een app gehad, geen tijd om op te zoeken, die kon aanduiden met welke zendmast je verbinden was, de kwaliteit van je verbinding 2g, 3g, 4g en welke andere masten er in de buurt waren met signaal van welke provider.
Met kaart van ofwel Google of openstreet
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

bruma schreef:Onder een antenne heb je meestal slechte ontvangst
Ooit nog een app gehad, geen tijd om op te zoeken, die kon aanduiden met welke zendmast je verbinden was, de kwaliteit van je verbinding 2g, 3g, 4g en welke andere masten er in de buurt waren met signaal van welke provider.
Met kaart van ofwel Google of openstreet
ok bedankt, ik zal even zoeken naar die App. Ik heb in ieder geval Orange per Email de situatie voorgelegd. Zouden 3 dagen doen voordat ik antwoord kan ontvangen.

Wat betreft signaal. Ik heb onder de zendmast getest maar ook paar 100 meter er vandaan. Helemaal niks. Die mast lijkt niet te functioneren, althans de Mobistar/Orange apparatuur. Bij die ene mast werkt ORANGE in ieder geval niet. BASE wel. Als ik onder die mast sta dan geeft mijn BASE kaart 16 mbps Down en 16 mbps Up.

vreemd is wel weer dat volgens zendmasten.be aan de dichtsbijzijnde mast zowel zendapparatuur van BASE en ORANGE zin bevestigd. Echter deze site http://www.sites.bipt.be/ geeft aan dat enkel apparatuur van BASE aan die mast is bevestigd. Lijkt er dus op dat ORANGE daar helemaal geen apparatuur heeft ...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het kan ook zijn dat er sites zijn waar er geen 4G antennes van Orange in de mast hangen, maar enkel 2G/3G.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

krisken schreef:Het kan ook zijn dat er sites zijn waar er geen 4G antennes van Orange in de mast hangen, maar enkel 2G/3G.
nou dat zou ik moeten zien op mijn phone dat hij 2G of 3G aangeeft.

Net helpdesk van Orange gebeld met de vraag hoe ik een verzoek kan indienen voor plaatsing van Orange zend apparatuur bij die mast vlak bij mijn huis maar de man begreep met geen mogelijkheid wat ik bedoelde. Begon mij steeds weer uit te leggen dat ik 4G nodig had voor een Flybox. Kerel was volgens mij half debiel. Ik wacht nog even op een antwoord via email maar als dezelfde halve garen dat lezen heb ik weinig hoop dat er wat mee wordt gedaan. Denk dat het geen Flybox wordt voor mij.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”