Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het kan prima zijn dat Orange 2G/3G antennes heeft staan naast je huis, en dat je toch 4G ziet, simpelweg omdat je GSM op een mast een paar km verder verbonden is.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

krisken schreef:Het kan prima zijn dat Orange 2G/3G antennes heeft staan naast je huis, en dat je toch 4G ziet, simpelweg omdat je GSM op een mast een paar km verder verbonden is.
ok bedankt. Maar ja geen G4 hier helaas. Ben nog het dak op geklommen maar geen signaal van Orange. Ik moet ze op 1 of andere manier ervan overtuigen om dat hier voor elkaar te maken. Maar ja vraag is hoe. Die helpdesk is zonde van de tijd.

Ik kan natuurlijk BASE gebruiken. Die router die Orange aanbied (bij Flybox) is gewoon deze volgens mij:
https://www.eurodk.com/en/products/3g-4 ... -23a-black
dan deze antenne erbij:
https://www.eurodk.com/en/products/lte- ... x-cable-5m
en ik heb hier super internet.

maar ja bij BASE heb je dan met zo'n mobiel abonnement wel ongelimiteerde data echter enkel 25GB op volle snelheid. En ik gebruik soms 3 keer zoveel per maand ... dus hopelijk krijg ik Orange zover om wat apparatuur bij te plaatsen
Groggie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 jul 2019, 14:42
Bedankt: 2 keer

Afhankelijk van uw locatie kan internet via satelliet een optie zijn ?

http://www.broadbandforall.eu/

Bvb via https://www.skydsl.eu/
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

Groggie schreef:Afhankelijk van uw locatie kan internet via satelliet een optie zijn ?

http://www.broadbandforall.eu/

Bvb via https://www.skydsl.eu/
bedankt. Ik had er wel naar gekeken maar mijn conclusie was duur en traag. Maar die site van U valt qua prijs reuze mee. 40 mbps down 2 up is toch goed. Denk dat security cameras daar wel op werken. Vaak moet je wel een hoop apparatuur aanschaffen maar ik ga er even naar kijken, bedankt
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Logisch ... de flybox werkt enkel met een 4G signaal. Staat vermeld bij de voorwaarden. Je kan ook je thuissignaal testen op de site van Orange. 2G en 3G werkt niet met de Flybox.

* Orange Flybox sedert 2017 abonnement 20 euro/maand
* Canal Digitaal abonnement 25 euro/ maand
* Tv Vlaanderen abonnement 17 euro/maand
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

de flybox zelf kan ook 3G en 2G aan, het is eerder orange die de easyinternet SiM limiteert tot 4G.
emp62
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2019, 08:37

Groggie schreef:Afhankelijk van uw locatie kan internet via satelliet een optie zijn ?

http://www.broadbandforall.eu/

Bvb via https://www.skydsl.eu/
ik heb geen antwoord gekregen op mijn vragen aan Orange wat betreft plaatsing extra hardware op mijn locatie. Ik was van plan satelliet internet te bestellen maar ondanks dat de site je de indruk geeft dat de prijzen transparant zijn is dat het niet. Totaal onduidelijk. Toen gebeld en dat is een hele vreemde toestand voordat je iemand aan de lijn krijg. Een soort van computer die je vragen stelt maar verder niks doet met je antwoord.

toen eens even gekeken naar trustpilot. ===> https://www.trustpilot.com/review/skydsl.eu

nou daar ga ik dus maar niet heen ....
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Deze maand abo Flybox 150 van 20 euro afgesloten als reserve....

Is wel zo dat je "maar" 25 @ 30 megabit haalt via een WIFI-ADAPTER, maar de snelheden wanneer je de PC of laptop aansluit met een ethernet kabel op de modem zijn de moeite....

en je hebt 50 Gb in de piekuren en 100 GB in de daluren....

Deze snelheden behaal ik met de rommel van Proximus Start https://www.speedtest.net/result/8512923178

en deze met de Orange Flybox 4 g ( met ethernet kabel ) https://www.speedtest.net/result/8512949965 en soms haal ik snelheden boven de 120 megabit.... films kijken via de smart tv loopt vlotjes

Is zijn geld wel meer dan waard !!!! Wel jammer dat je bij overschrijding limiet 1 euro per Gb moet betalen en geen data-packs kan aankopen.... zoals bij Proximus 20 GB voor 5 euro ect....
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Matthias_VL schreef:Wel jammer dat je bij overschrijding limiet 1 euro per Gb moet betalen en geen data-packs kan aankopen.... zoals bij Proximus 20 GB voor 5 euro ect....
Bizar, je betaald net niets als je door de limiet bent. Je krijgt een super trage verbinding wel. Extra Data packs kosten :
5 GB voor 5 €
10 GB voor 10 €
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef: Bizar, je betaald net niets als je door de limiet bent. Je krijgt een super trage verbinding wel. Extra Data packs kosten :
5 GB voor 5 €
10 GB voor 10 €
Het kan verschillen van maand tot maand maar volgens mijn ervaring is er een harde bovengrens van +/- 180-185 gb. Daarna heb je niets meer van datauitwisseling. 0. Je bent verbonden maar toch offline.

De dag voor de resetdatum ben ik al vaak terug op volle snelheid gezet bij eerdere overschrijding van het quota. Als ik over de limiet ga de dag voor de resetdatum kom ik niet op smallband maar kan ik downloaden tot ik tegen de harde bovengrens zit.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Heb net (2de-hands) een Huawei B525 gekocht voor testdoeleinden. Als ik bij Orange de flybox ¨community¨ site overloop dan zie ik veel klachten ivm dataverbruik! Vooraleer definitief over te schakelen wil ik dit eerst verder uitzoeken...
Bijlagen
Méér dan 66.000 keer bekeken!!!
Méér dan 66.000 keer bekeken!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Iemand ervaring met invoeren van de pincode voor een tempo giga kaartje in een Huawei B525 modem?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

wied schreef:Iemand ervaring met invoeren van de pincode voor een tempo giga kaartje in een Huawei B525 modem?
In het ander topic staat dat een andere modem gebruiken enkel kan als je verbindt op de web.pro.be APN ipv web.res.be. Vragen op de Twitter van Orange ;).
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

wied schreef:Iemand ervaring met invoeren van de pincode voor een tempo giga kaartje in een Huawei B525 modem?
je bent toch ingelogd als admin?
ik zal straks eens kijken waar het staat
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik kreeg (met een andere sim kaart) gewoon in het eerste scherm de vraag voor de pincode.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Met tempo giga kaartje bereik ik weliswaar hun startscherm, gebruik dan 2x admin om in te loggen, om vervolgens in een soort loop te verzeilen! Pincode invoeren faalt, waardoor ik evenmin in staat ben om de APN instelling te veranderen :-(
Dank voor jullie reacties allemaal :-D
PS: heb al jaren een twitter account maar zal dit eerst moeten leren gebruiken, vrees ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Om de APN aan te passen moet je wel een nieuw profiel maken, default kan je niet aanpassen. En je kan dan ook dat profiel activeren.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Mijn twitter account dateert van 2013, en vandaag heb ik de eerste tweet uitgestuurd! Als dat maar goedgaat :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben benieuwd :)
Heeft iemand een idee welk model die nieuwe 4G+ modem is? En vooral: of er externe antennes op kunnen? Er lijkt alleszins een klepje te zitten op de achterkant.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.hetinternethuis.nl/productb ... asheet.pdf

Deze (oudere) manual lijkt nog steeds up-to-date...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ontheronix schreef:
wied schreef:Iemand ervaring met invoeren van de pincode voor een tempo giga kaartje in een Huawei B525 modem?
In het ander topic staat dat een andere modem gebruiken enkel kan als je verbindt op de web.pro.be APN ipv web.res.be. Vragen op de Twitter van Orange ;).
In het ander topic gaat het om het omgekeerde: de SIM van Easy internet @home, gebruiken in een ander toestel dan de Flybox
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

loopt fijntjes.... geen onderbrekingen, topsnelheid en spotgoedkoop :banana: https://www.speedtest.net/result/8553197680
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Eindelijk, mijn 2de hands flybox B525s werkt perfect... maar met een Proximus simkaartje!!!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eerste keer dat ik reclame zie voor Easy Internet@home. Blijft mij achtervolgen (als bestaande klant). Zonder kleuren van Orange trouwens. Viel op door zijn soberheid.

Misschien een reactie op Tadaam? Het is niet het zelfde product maar er is wel overlap van doelgroep.
Screenshot 2019-09-14 at 13.28.39.png
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

In vergelijking met Tadaam past die Orange flybox veel beter bij mijn internet behoeften. Gek genoeg lijken zij (Orange) geen belangstelling te hebben om klanten te vinden!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Heeft er iemand ervaring met portforwarding/firewall gerelateeerde zaken? Ik ben geïnteresseerd maar zou er een Cisco SP122 ATA willen achter hangen voor VOIP.
Heb nu een Huawei B315-s22 modem met Proximus Pay&Go+ kaartje, CGNAT maar VOIP werkt met reregistratie elke 59s :-D
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Kan je ergens per dag je verbruik zien?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bababa schreef:Kan je ergens per dag je verbruik zien?
Niet dat ik weet. Niet in het klantenportaal.

Best mogelijke optie zal zal zijn manueel naar het flybox portaal te gaan en via die knop met die rare pijl de teller te resetten. Goed om het verbruik voor een bepaalde dag te meten. Niet het verbruik per dag structureel.
Screenshot 2019-10-14 at 00.58.28.png
Screenshot 2019-10-14 at 00.58.28.png (7.69 KiB) 4085 keer bekeken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Hier ook Flybox met daarachter een fritzbox 6890lte als router, beide zijn met ethernetkabel verbonden. Iets waar ik totaal geen rekening mee had gehouden is mijn Ring doorbell. Nu ik dat draadloos internet via 4g heb, is de reactiesnelheid van die ring een regelrechte ramp. Zo een vertraging dat daar op zit. Als iemand aanbelt dan duurt het ettelijke seconden alvorens in huis de tablet rinkelt. Toch wel iets om bij stil te staan. De live view reageert al helemaal niet meer.
Edit: 1 dag later is de responstijd van de bel toch weer normaal. Live view daarentegen...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ontheronix
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 2 keer

Jack wat is je ping en bandbreedte? Misschien Speedtest.net een paar keer runnen? Goed om weten is dat >17u en in de weekends de signaalkwaliteit (SINR en RSRP enz) altijd een pak slechter is.
Met de Huawei toolbox kan je je signaalkwaliteit checken: https://techvorace.com/4g-lte/huawei-to ... cprotect=1
(Werkt ook met andere types modems van Huawei, bvb. mijn B315-s22)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Zonet een paar keer vlak na elkaar speedtest van Orange uitgevoerd
Ping - jitter
17 - 4
20 - 6
17 - 8
18 - 3
20 - 9
17 - 7

Toen ik de Ring probeerde met slechte resultaten was het trouwens 1 uur 's nachts, niet echt een tijdstip waarop veel mensen op het internet zitten. Ik ga wel eens mijn opstelling veranderen. Zo staat er nu in de woonkamer (dicht bij de Ring) een Fritz repeater; de Flybox en fritzbox staan in de keuken. De boel eens omdraaien, ik denk dat de ring verbindt met de fritzbox waardoor de Ping vaak te hoog ligt (meer dan 50). Probleem met wifi toestellen:je kan een bepaald wifi toestel niet "verplichten" om verbinding te maken met de router of de repeater.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Jack Daniels schreef:Probleem met wifi toestellen:je kan een bepaald wifi toestel niet "verplichten" om verbinding te maken met de router of de repeater.
Kan je wel, CAPSMAN van mikrotik kan je zelfs de controller een client kicken als deze te lang op een slechter AP blijft hangen.

Kan allemaal dus maar niet met meerdere verschillende merken AP's dan gaat je client dit beslissen wat vaak slecht uit draait.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Of je kan een MAC blacklist opstellen op je Fritzbox, zodoende gaat je Ring er niet op kunnen verbinden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satwatcher
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2019, 16:21

Heb reeds +2 jaar Orange Flybox 4G. Werkt prima en je neemt je internet overal mee! Enkel een stekker nodig en GO :banana:
Bijlagen
Schermafbeelding 2019-10-17 om 13.11.37.png
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik gebruik het ook tot grote tevredenheid. Nu wel de eerste onaangename verrassing: ik heb mijn limiet bereikt in de piekuren, maar ook in de daluren zit ik nu op smallband, onwerkbaar traag terwijl ik nog veel volume over heb in de daluren..
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bababa schreef:Ik gebruik het ook tot grote tevredenheid. Nu wel de eerste onaangename verrassing: ik heb mijn limiet bereikt in de piekuren, maar ook in de daluren zit ik nu op smallband, onwerkbaar traag terwijl ik nog veel volume over heb in de daluren..
Ja, smallband op het slechte moment is rottig. En vooral omdat je goed weet dat het eigenlijk uw eigen schuld is. Bij mij is het vooral iets zoals Netflix dat op maximale resolutie staat dat plots veel data kan vreten. Met Windows10 updates moet je ook oppassen. En de xbox ...dat is nog erger. Daarom dat ik probeer slechts 1x per maand updates te installeren, de dag voor de reset van het quotum.

Voor zover uw Flybox de functie heeft is het instellen van een hard quotum op niveau van de Flybox een goed idee. Zodat die de verbinding gaat verbreken. Kun je niet per ongeluk alles er doorjagen.

Ik zit momenteel in extreem databesparende modus. Heb nog 3GB quota over en heb vandaag en morgen een thuiswerkdag. Moet lukken maar wel vrij nipt. Heb de Wifi uitgezet en de router waar onder meer de TV en xbox aan vast hangen. Blijft enkel nog de desktop en voip-telefoon online. Als er een apparaat op de achtergrond plots op het idee zou gaan komen om updates te gaan installeren ben ik anders gejost.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Om diezelfde reden kan ik maar niet besluiten om over te stappen naar Orange. Na 5 jaar Netflix/Proximus Start zijn wij hier 2 maal net over de grens van 100 GB/maand gegaan. 50 + 100 GB zou dus voldoende moeten zijn, maar toch...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

In bijlage een Excel-bestand (noot 2) dat ik gebruik om een idee te krijgen van mijn Flybox-verbruik.

In te vullen data:
  • Aantal dagen in maand waarin verbruik laatst op nul gezet werd
  • Dag v/d maand waarop verbruik op nul gezet wordt (zie klantenzone of factuur)
  • Volumelimiet (universeel) (15 GB of 50 GB)
  • Volumelimiet (daluren) (0 GB indien 15 GB bij vorig item, anders 100 GB)
  • Verbruik zelf (overnemen uit Orange klantenzone)
Berekende data:
  • Verbruikt universeel volume tot nu toe
  • Verbruikt totaalvolume (universeel + daluren) tot nu toe
  • Aan hoeveel verbruik (universeel volume) je aan aan bepaalde dag v/d maand "mag" zitten om je volume net opgebruikt te hebben aan het einde van de verbruiksperiode
  • Idem maar voor totaalvolume (universeel + daluren)
  • Aan hoeveel % verbruik (universeel volume) je op het einde van de verbruiksperiode gaat zitten indien je even intensief gebruikt blijft maken van je verbinding als tot nu toe.
  • Idem maar voor totaalvolume (universeel + daluren)
TL;DR: Als je de in te geven data ingegeven hebt, en de twee percentages in de rechterkolom voor vandaag zijn niet hoger dan 100%, dan hoef je je geen zorgen te maken indien je tijdens de rest van de verbruiksperiode gemiddeld niet meer gaat verbruiken dan tot nu toe. Wie een marge voor onvoorzien verbruik wil inplannen (Windows 10 update, MacOS update etc.) kan de ingestelde volumelimieten verlagen met het volume van de marge, dan houden de berekende richtwaarden daar rekening mee.

Noot:
  • Daluurvolumes worden niet afzonderlijk berekend aangezien ze op zich niet limiterend zijn indien Orange de contractvoorwaarden correct toepast. Daluurvolume opgebruikt => je verbuikt universeel volume verder, ook tijdens de daluren.
  • Is oorspronkelijk gemaakt als LibreOffice Calc-document, een deel van de visuele opmaak is mogelijk verloren gegaan bij het converteren naar .xlsx.
Bijlagen
Flybox verbruik.xlsx
(9 KiB) 54 keer gedownload
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

wied schreef:Om diezelfde reden kan ik maar niet besluiten om over te stappen naar Orange. Na 5 jaar Netflix/Proximus Start zijn wij hier 2 maal net over de grens van 100 GB/maand gegaan. 50 + 100 GB zou dus voldoende moeten zijn, maar toch...
tadaam zou oplossing kunnen zijn (300G maar ook wel dubbel de prijs)
Beetje wachten/hopen dat flybox limieten optrekt of tadaam prijs verlaagd (vb door inet only optie).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@tien

Goed advies! Ik maak me ook nog druk aangaande de klacht dat de 4G stream vooral mindert tijdens de avonduren, mogelijk te weinig bandbreedte dan. Betaal-abo is hier 5 jaar geleden vervangen door Netflix (zie onderschrift). Tadaam is daarom geen oplossing voor ons...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”