Orange flybox 150 gb als internetaansluiting

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

orange zou beter een onbeperkt optie aanbieden voor 10 euro bij hun flybox, en dan is het zelfs met 5mbps 'smallband' (en niet 0.5mbps en na 185GB 0.000mbps ) na 300GB ofzo nog maar 30 euro , dus tadaam 10 euro duurder maar dan heb je ook TV.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

wied schreef:Om diezelfde reden kan ik maar niet besluiten om over te stappen naar Orange. Na 5 jaar Netflix/Proximus Start zijn wij hier 2 maal net over de grens van 100 GB/maand gegaan. 50 + 100 GB zou dus voldoende moeten zijn, maar toch...
Als je toch reeds VDSL gebruikt, waarom geen EDPnet?!
Je weet, normaal gezien wat je aan snelheid gaat kunnen krijgen, het probleem van beperkt volume is opgelost én de kostprijs is ook nog eens interessant.
Just my 2c
Heppie NY!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb Orange easy internet, een zendmast staat (in vogelvlucht) op 500 meter van mijn huis, de achterkant van mijn huis wel te verstaan. Ondanks de hele korte afstand heb ik geen quasi perfecte ontvangst, verre van zelfs. Na een gesprek met de klantenservice van Orange blijkt dat een goede ontvangst pas begint iets voorbij de voorkant van mijn huis. Het gevolg is dat ik al meer dan eens de flybox heb moeten herstarten. Op zich ben ik vrij tevreden van het product maar het is zeker vatbaar voor verbetering. Een ander nadeel is de simkaart die uitsluitend met de flybox werkt. Ik heb de vraag gesteld aan Orange voor een aanpassing van het APN maar Orange weigert. Prijs en snelheid zijn voor mij dan weer wel positieve kanten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Ernie

Sorry, EDPnet is overkill voor mij, zeker qua kostprijs...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Is toch goedkoper dan Px!?
Uiteraard XS ivg Start, maar ja dan is de snelheid ook wel lager tenzij je XL neemt.
Het is uiteraard een kwestie om naar je eigen noden te kijken en wat je er financieel voor over hebt...
Heppie NY!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik vergelijk met flybox, niet met PX. Ik bezit reeds een 2de hands flybox, en die presteert verrassend goed hier (3de verdiep, antwerpen-noord)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Ik ben ook geinteresseerd voor bij m'n ma.

Kan je na de flybox een fritzbox plaatsen en dan vast gaaan bellen via ovh? Iemand ervaring mee?

Is de verbinding stabiel? Kan dit maanden werken met hetzelfde ip bijvoorbeeld? Treden er disconnects op ? Iemand ervaring mee?

Dank voor jullie antwoorden
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

lucdec schreef:Ik ben ook geinteresseerd voor bij m'n ma.

Kan je na de flybox een fritzbox plaatsen en dan vast gaaan bellen via ovh? Iemand ervaring mee?

Is de verbinding stabiel? Kan dit maanden werken met hetzelfde ip bijvoorbeeld? Treden er disconnects op ? Iemand ervaring mee?

Dank voor jullie antwoorden
Bij mij staat er een fritzbox achter de Flybox en ik heb account bij OVH. Werkt perfect, zowel inkomend als uitgaand. Al paar keer op die manier gebeld naar zowel vaste als mobiele nummers, binnen- en buitenland. Nog geen enkele storing ondervonden. Let op: afhankelijk van je fritzbox model kan je draadloos of bekabeld met de Flybox verbinden. Mijn 7490 kon ik draadloos verbinden, mijn huidige 6890 niet. Vermoedelijk omdat die zelf een LTE modem is. Draadloos is nog steeds handiger omdat je beide toestellen onafhankelijk van elkaar op een verschillende plaats kan installeren. De Flybox bijvoorbeeld daar waar je het beste signaal hebt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Er zijn blijkbaar verschillende versies van die flyboxen, maakt dit een verschil uit?
Kan je met een gsm testen waar de beste ontvangst in je huis zal zijn?
Kan er een externe antenne op die flybox?
Bedankt Jack voor je respons
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Je kan een externe antenne aansluiten op de Flybox. Zo heb ik het gedaan: Flybox op plek A en speedtest Orange laten draaien. Resultaat noteren en dan modem eens 90 graden gedraaid op diezelfde plek. Speedtest Orange draaien, resultaten noteren. Ik liet per positie speedtest een vijftal keer draaien. Dan modem verplaatsen naar een andere locatie, ook eens 90 graden draaien, en weer speedtest. Resultaten noteren en uiteindelijk aan de hand van je resultaten plaats je de Flybox waar je het beste resultaat behaalde. Doe de tests zeker meteen na elkaar en laat er geen uren overheen gaan. Op die manier vermijd je dat je gaat testen op een moment met veel bezetting van de zendmast en een andere keer wanneer er weinig bezetting is.
Mijn Flybox is een Huawei B525s-23a
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Na 3 maanden overweeg ik sterk (op het einde van mijn contract) om weer te keren naar een bekabelde oplossing via VDSL. Ondanks de "uitstekende dekking" op de Orange website bleek na een drietal weken dat de dekking eigenlijk voorbij mijn huis begint, ondanks dat er een mast op 500 meter van mij staat. Ik kwam zelfs in aanmerking voor een opzegging van mijn abonnement na een paar weken. Door die zo goed als onbestaande dekking, moet ik met de regelmaat van een klok de Flybox rebooten omdat er geen verbinding meer is.Tenzij 1 of andere provider tegen september met een aanvaardbare 4g oplossing komt voor thuis, ga ik weer richting Proximus (Start als het dan nog bestaat). De technologie op zich vind ik heel goed, maar wat heb je er aan als de verbinding vaak wegvalt?

Mod - verplaatst
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

raar 500 meter is toch dichtbij zou je denken...
hier bij mij staat ie zo'n 310 meter ver en de ontvangst is perfect.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Heb hier met support over gebeld. De goeie dekking begint pas voorbij mijn huis. Heeft misschien te maken met hoe de antennes uitgericht zijn. Maar ik kwam in aanmerking voor een opzegging van mijn abonnement. Bij Orange begrepen ze zelfs niet dat ik überhaupt ontvangst had. De mast staat aan de achterkant van mijn huis en dekking begint pas een eind voorbij de voorkant. En het klopt, aan het raam aan de voorkant heb ik een beter signaal dan aan de achterkant.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

WalterB1 schreef:...Heb wel al paar keer - echt een paar keer - het probleem gehad dat ik verbonden was zonder trafiek...

Wel investeerde ik in een speciale 4G antenne voor mijn Flybox. Hierdoor heb ik een krachtigere ontvangstkwaliteit en haal ik hogere snelheden dan met enkel de sprieten. Ook stabieler wat eigenlijk nog belangrijker is.

Dit is mijn antenne;
Naar aanleiding van uw bericht heb ik er nu ook zo eentje besteld. Wordt woensdag geleverd. Ik houd jullie zeker op de hoogte voor wat betreft snelheid en het probleem van verbonden te zijn zonder trafiek. Want dat is bij mij schering en inslag.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef: Naar aanleiding van uw bericht heb ik er nu ook zo eentje besteld. Wordt woensdag geleverd. Ik houd jullie zeker op de hoogte voor wat betreft snelheid en het probleem van verbonden te zijn zonder trafiek. Want dat is bij mij schering en inslag.
Hoop dat het effect heeft. Bij mijn Flybox maakte dat een duidelijk verschil. Met het Tadaam-ding niet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Donderdag aangesloten. Qua snelheid mag ik niet echt zeggen dat er een (merkbaar) verschil is. Wel heb ik de modem nog niet moeten herstarten. Ik heb sinds donderdag een constante verbinding en trafiek. Wat dat betreft is het blijkbaar wel een verbetering.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Mail gekregen
Wij blijven aan je zijde tijdens deze uitzonderlijke periode. Daarom krijg je van ons 50 GB extra data op je Flybox-abonnement (Easy Internet @Home), zodat je meer dan ooit vanuit je huis in contact kan blijven met je dierbaren.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Leuk. Is ook voor de klanten met een 15GB quota. Heb toegang tot klantenzone van het account van mijn ouders die dat hebben en ik zie het staan;
Screenshot 2020-04-09 at 11.36.38.png
computermanneke
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2021, 16:34

November 2021. Ik heb met mijn smartphone nagekeken welke 4G snelheid ik haalde op het Orange netwerk in huis (op verschillende plaatsen in huis).
De resultaten waren: ongeveer 40-60 Mbps download en 10-15 Mbps voor de upload. Ik heb me daarna online een Flybox van Orange gekocht met het abonnement van 20€/maand. Hiervoor krijg ik 50GB in de piekuren en 100GB in de daluren. Daluren zijn op weekdagen van 18u-6u, en de weekends gans de dag.
De levering ging heel vlot, na anderhalve dag was ik in het bezit van mijn Flybox en de Simkaart werd apart opgestuurd met een enveloppe.
De installatie was kinderspel, simkaart in de Flybox steken, stekker in het stopcontact, na 2 minuten had ik al een Wifi netwerk in huis. Bijgevoegde handleiding was bijna overbodig zeg maar :-)
De Wifi snelheid is vergelijkbaar met de 4G-snelheid die ik heb met mijn smartphone testte, dus ongeveer 40-60 Mbps download en 10-15 Mbps voor de upload.
Ondertussen heb ik al twee dagen de Wifi gebruikt met volle tevredenheid, dit is ook 10€ goedkoper dan mijn vorige internetaansluiting Telenet.
De Flybox kan je gerust meenemen naar een andere locatie, weekje Ardennen of zee, neem de Flybox mee en je hebt internet :lol:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja, zolang je internetnoden aangaande datavolume bescheiden zijn én je geen technische problemen hebt en de klantendienst nodig hebt is dit een geweldig product. Mijn ouders gebruiken dat al misschien 10-jaar ondertussen (sinds het begin) zonder echt problemen.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Even mijn ervaring delen met Orange Flybox 150.

Wegens steeds verslechterende verbinding met Tadaam, met een onwerkbare uploadsnelheid, moest er iets gebeuren. Door de aankondiging 2 weken geleden dat telewerk weer verplicht ging zijn is alles in een stroomversnelling gekomen. De laatste tijd werkte ik fulltime van op kantoor, omdat zelfs een simpel telefoongesprek voeren (wij bellen nu tegenwoordig via MS Teams), van bij mij thuis uit een probleem was. Een mail met een excel bijlage versturen : dat moest ik plannen omdat er tegelijk niet veel anders kon gedaan worden.

Nu dus de Orange Flybox besteld en er is hier dus een Alcatel modem aangekomen (ziet er uit zoals de Tadaam modem, maar dan iets kleiner).

Maar dan, het belangrijkste natuurlijk : hoe werkt dat nu ?

Fantastisch ! Installeren is met het zelfde gemak als bij Tadaam, maar de verbindingssnelheid is een droom : de Ookla tests geven :
94,41 Mbps download en 41,94 upload.
71,53 Mbps download en 41,55 upload.
Daar kan ik niet over klagen. En dan zou het nog wat sneller kunnen gaan, mocht ik niet via wifi getest hebben.

Wat betreft datavolume : voor mijn gebruik volstaat dat (bij Tadaam zat ik nooit over de 100, meestal net iets onder de 50 per maand). Daar verwacht ik dus geen problemen mee.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Goed nieuws dat de snelheden nu zo goed zijn, toevallig een exact type nummer van die alcatel modem ?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Het is de Alcatel HH71V1
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Funfile schreef:Het is de Alcatel HH71V1
+1

Aan zee heb ik voor mijn ouders een Alcatel HH40 4G/LTE-Router gezet met daarin de 4G "surf extra datacard" die bij mijn Orange nummer zit. Het is ene ouder model, maar bij Amazon had hij bijzonder goede reviews, en dat blijkt in de praktijk terecht. En sinds vorige week werd bij Orange onbeperkte data nu uitgebreid tot 60Gb / maand. De weekends dat ze er zijn mogen zo nog eens naar TV kijken, het komt niet op een Gb meer of minder. Thuis surfen / kijken ze TV met Tadaam. Voor oudere mensen met een laag surfgedrag zijn die volumes (Tadaam + de rest van m'n 60Gb die ik zelf niet gebruik) schier eindeloos.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kun je de simkaart van een flybox in een ander toestel gebruiken?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Nee, ik dacht niet dat dat mogelijk is.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Reden is de grootvader van mijn vrouw die momenteel in het ziekenhuis ligt. Thuis heeft hij een flybox voor zijn internet. Maar ik zou hem nu een tablet met 4g geven voor in het ziekenhuis. Praktischer dan die flybox meenemen of vertrouwen op de wifi van ginder, lijkt me dat ik zijn flybox simkaart zou kunnen versteken.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Op de Orange website vermelden ze dit : " De Flybox-simkaart werkt enkel met de modems die bij deze actie worden aangeboden "

Dus lijkt me dat het niet zal werken om de simkaart in een tablet te steken.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben bijna zeker dat deze enkel in een flybox zal werken.
Daar er andere oplossingen bestaan voor een tablet. nl IEW
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik las in een andere trad dat de flybox werkt met extra surfkaart. Zou je dan kunnen roamen ?
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ja.

Zo moeilijk is het toch niet? De simkaart van de Flybox werkt enkel in een Flybox. Andere simkaarten werken wel in een Flybox.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

kan mij iemand zeggen hoe ik die flybox aan de praat kan krijgen met een extra surfkaart ?

Als ik insteek zegt hij geen geldige simkaart of kan de simkaart niet vinden

Als ik via instellingen de apn wil wijzigen kan ik enkel wlan snelle configuratie doen
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De "reset knop" ingedrukt houden waarna de software je de kans geeft om een ander netwerk in te voeren...
Op een Huawei 525 bijvoorbeeld doe je dat met een paperclip in een gaatje!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Misschien niet meteen een vraag voor hier maar wist niet waar te plaatsen.
Weet iemand of er een voeding bestaat voor flybox dat je hem kan aansluiten op de sigaretteaansteker usb
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ben je niet beter af met een 230V omvormer dan? Dan heb je een 'gewoon' stopcontact in de wagen, en ben je niet beperkt tot deze specifieke adapter voor de flybox... Ik heb zo nog mijn tadaam box gebruikt in de wagen
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

proximusboyke schreef:Weet iemand of er een voeding bestaat voor flybox dat je hem kan aansluiten op de sigaretteaansteker usb
Dat gaat nooit lukken via USB.

Een Flybox heeft 12VDC 2,5A nodig.

Zoiets zou wel kunnen werken als de uitgangsspanning mooi stabiel is en hun specificaties correct (wat ik betwijfel).

Met een zuivere sinus spanningsomvormer, zoals deze, kan je de adapter van de Flybox blijven gebruiken.
Een pak duurder natuurlijk. Wel zeker.

De aansluiting van de sigarettenaansteker is normaliter beperkt tot 150 Watt, dacht ik.
Laatst gewijzigd door Ordon 12 aug 2022, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Met de tadaam modem ooit gedaan, was geen probleem, rechtstreeks de aansteker uitgang naar de modem en klaar. Zal misschien van de auto afhangen (?)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Probleem is dat je piekspanningen kan krijgen op die 12 Volt bij vele auto's.
(Of +14 Volt bij het laden)
En dan kan de aangesloten Flybox wel eens vertrekken naar de eeuwige jachtvelden... :lol:
Afin, YMMV.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toegegeven dat een zuivere sinus beter/zekerder is. Maar mine is een oud gemodificeerde sinus ding en werkt ook prima
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Welke modem krijg je momenteel? Is die 5G ready?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”