Betalen voor apple music downloads

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

Hallo,

Ik ben deel van een familieabonnement voor apple music.
Ben klant bij Orange.
Nu blijkt dat ik bij het gebruik van apple music, bij het downloaden van een nummer naar mijn gsm, per nummer wordt aangerekend als multimedia download op mijn abonnement.
Orange beweert dat dit normaal is, ik lees overal dat dit zeker en vast niet het geval is. Zit al aan 33 euro.
Iemand enig idee waar het probleem zou liggen?
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Indien je een actief abonnement hebt op Apple music kan je de songs onbeperkt lokaal downloaden naar je gsm.
Je kan ook nummers individueel aanschaffen maar dit gaat dan via de iTunes store. Die nummers zijn dan wel betalend.
Over Orange kan ik me niet uitspreken maar ik zit bij Proximus met een actief Apple music abonnement.
De nummers die ik graag hoor kan ik zonder problemen downloaden naar mijn smartphone.
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

De aanrekeningen worden gezien als multimedia aankoop.
Op een andere gsm in het abonnement werkt alles wel normaal.
Kan dit een instelling zijn?
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

bobbah schreef:De aanrekeningen worden gezien als multimedia aankoop.
Op een andere gsm in het abonnement werkt alles wel normaal.
Kan dit een instelling zijn?
Zit je met beide toestellen bij Orange? Welk model van smartphone heb je?
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

Beide toestellen zitten bij Orange, maar in aparte abonnementen.
Toestel met het probleem is Iphone 5s
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 159 keer
Recent bedankt: 5 keer

Volgens mij doe je aankopen in de Appstore via je Orange factuur https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur en maak je gebruik van individuele iTunes aankopen. Voor zover ik uit de summiere info kan opmaken.
bobbah
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:55

Stroper schreef:Volgens mij doe je aankopen in de Appstore via je Orange factuur https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... en-factuur en maak je gebruik van individuele iTunes aankopen. Voor zover ik uit de summiere info kan opmaken.
Blijkbaar enkel voor android
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Voor zover ik weet kunnen we nog niet via telefoonrekening bij orange zaken kopen zoals apps of nummers. Dus das 1

Verder moet je indien je effectief op de apple music de nummers offline download, geen geld betalen. Tenzij je op de itunes store zit maar daar zitten euro tekens erbij en vragen ze ook bevestiging.

Als laatste. Proximus kan wel afrekenen via telefoon. Sowieso klopt er iets niet en schuift orange het af op iets wat niet logisch is.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2633
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

‘Vermoedelijk’ doe je ‘aankopen’ via iTunes, die idd betalend zijn.

Je dient voor je Apple Music familieabbo via Apple Music te gaan - wat idd een Abbonementsformule is
zjazjoe
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 dec 2011, 22:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

bobbah schreef: Blijkbaar enkel voor android
Klopt zelf nog eens geprobeerd. Hierdoor ben je zeker dat alle aankopen van ios, niet gefactureerd kan worden door Orange.. Dus toch eens verder zoeken.
Quid pro quo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 feb 2011, 23:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 61 keer

Operator Billing voor iOS is inderdaad onmogelijk bij Orange

Kan je eens WIFI uitschakelen op je device (zodat je op 3G of 4G zit) en eens surfen naar http://www.orange.be/aankopen ?

Je krijgt dan een overzicht van je multimediabetalingen en de naam van de dienst moet hier dan bijstaan (bv Parking 4411, Sony Playstation,...)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”