Pagina 1 van 1

Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 02 nov 2018, 18:03
door giolovin
Ik moet toch wel vaststellen dat Telenet geplande werken wel daadwerkelijk doorgeeft aan Orange, maar Orange zelf het blijkbaar niet nodig vindt om zijn eigen klanten hierover te verwittigen.

Van een buurvrouw die bij Telenet zit kregen we te horen dat Telenet per post had aangekondigd dat er werken zijn gepland van 7 nov t.e.m. 13 november met mogelijke onderbrekingen van 7.30 tot 18 uur waarvan een volledige dag met zekerheid geen internet, televisie en vaste telefonie.

Ik belde naar Orange om te informeren of dat ook bij ons het geval zou zijn (waarschijnlijk wel, maar aangezien ze daar niets over laten weten). De werken zijn blijkbaar aan Orange gemeld geweest door Telenet, maar 5! dagen voor de werken nog niets ontvangen van Orange.

Orange waar is de dienstverlening naar jullie klanten?

Edit: Aard van de werken?
Vernieuwen van onderdelen langs de kant van de straat, op palen of aan gevels. Er worden geen wegen of voetpaden opengebroken. De werken gebeuren enkel buiten en niet aan de binneninstallatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 02 nov 2018, 18:05
door giolovin
Het standaard antwoord van Orange dat zij enkel hun klanten kunnen inlichten als Telenet dit aan hun doorgeeft blijkt dus niet altijd te kloppen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 02 nov 2018, 19:30
door proximusboyke
En wie zegt dat, het is doorgegeven aan orange ? telenet, jah die zijn van hun eerste leugen noog niet dood !
Dat weten we ondertussen al.

Re: RE: Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 02 nov 2018, 20:47
door giolovin
proximusboyke schreef:En wie zegt dat, het is doorgegeven aan orange ? telenet, jah die zijn van hun eerste leugen noog niet dood !
Dat weten we ondertussen al.
Iemand van de klantendienst van Orange heeft bevestigd dat ze toch een melding hadden gekregen. Volgende week dinsdag beginnen ze aan de werken. Klant verwittigen is blijkbaar niet nodig. Denkt Orange dat Telenet het in hun plaats zal doen???

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 02 nov 2018, 21:17
door proximusboyke
jah dan is dat inderdaad verkeerd.
Misschien vergeten, nuja als u daaraan stoort kan je altijd terug gaan naar het duurdere telenet :-D

Re: RE: Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 02 nov 2018, 22:42
door giolovin
proximusboyke schreef:jah dan is dat inderdaad verkeerd.
Misschien vergeten, nuja als u daaraan stoort kan je altijd terug gaan naar het duurdere telenet :-D
Vergeten? Is dat tegenwoordig al een geldig excuus? Afbeelding

Naar mijn gevoel hebben ze gewoon geen deftig systeem om werken op te volgen en een manier om de klant hier systematisch van op de hoogte te stellen. Heeft iemand ooit al een melding ontvangen van Orange dat er werken gepland zijn in hun straat???

Meldingen van storingen/werken hoort een basisdienstverlening te zijn. Hoe duur een abonnement is maakt niets uit.





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 03 nov 2018, 08:05
door ubremoved_22196
Het kan ook anders... Daar wou ik een poos geleden ook een vraag over stellen, maar was het vergeten. :)

Ik kreeg op 17/10 een sms van Telenet: werken in uw buurt op 24/10 van 8 tot 16u.
Ik kreeg op 22/10 een sms van Orange: werken in uw buurt op 24/10 van 8 tot 18u.
Ik kreeg op 23/10 een sms van Telenet: werken in uw buurt op 24/10 van 8 tot 16u.

Goed, ik ben eens terdege geïnformeerd denk ik dan. De realiteit was dat om 07u15 alles al luit lag en om 14u alles weer werkte. Geen enkel probleem mee, maar voor iemand die nog net voor 8u iets wil doen misschien wel een bittere pil.

Wat ik me wel af vraag hoe Telenet dit naar mij verstuurde want ik ben geen klant meer bij hen. Kijken ze dat na via de mast welke GSM nummers er daar in de buurt hangen of hoe werkt dat?

Ik vind het ook straf dat Telenet zelf de werken tot 16u laat duren en Orange tot 18u. :)

Maar dus... Bij Orange verwittigen ze je dus laat, dus er bestaat een kans dat de topic starter zijn SMS nog gaat krijgen. Hou ons even op de hoogte.

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 03 nov 2018, 08:24
door Med
Ik heb gisteren 2/11 een SMS gekregen dat er op 6/11 werken zijn tussen 7:30 en 19:00h

Ik kan wel eens luisteren of er telenet gebruikers zijn hier in de buurt die ook een bericht ontvangen hebben welke uren er bij hen opstaat.

Re: RE: Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 04 nov 2018, 04:48
door giolovin
Slafes schreef:
Maar dus... Bij Orange verwittigen ze je dus laat, dus er bestaat een kans dat de topic starter zijn SMS nog gaat krijgen. Hou ons even op de hoogte.
Nog niets ontvangen. Je zou toch denken dat ze na mijn melding de mensen hiervan op de hoogte zouden brengen? Maandag of dinsdag kan uiteraard nog, maar persoonlijk vind ik dat wel wat aan de late kant. Het kan ook zijn dat we niets ontvangen of wanneer ze al bezig zijn.

Telenet- klanten krijgen naast de periode nog een specifieke dag wanneer er met zekerheid een volledige dag geen internet/tv/telefonie zal zijn.

Orange-klanten zullen het wel zien wanneer het zover is.

Geef toe, de communicatie kan beter.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 04 nov 2018, 20:23
door ubremoved_22196
Dat geef ik grif toe, en daarvoor heb ik al eens gebeld. Met precies deze vraag waarom klanten van Telenet wel berichten kregen...

Nu, je hebt ook geantwoord in het andere topic van mezelf. Dan zie je ook dat die info ook vaak gewoon verkeerd is. Dus bij Telenet is het ook niet altijd in orde.

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 05 nov 2018, 14:35
door road rebel
giolovin schreef:
proximusboyke schreef:jah dan is dat inderdaad verkeerd.
Misschien vergeten, nuja als u daaraan stoort kan je altijd terug gaan naar het duurdere telenet :-D
Vergeten? Is dat tegenwoordig al een geldig excuus? Afbeelding

Naar mijn gevoel hebben ze gewoon geen deftig systeem om werken op te volgen en een manier om de klant hier systematisch van op de hoogte te stellen. Heeft iemand ooit al een melding ontvangen van Orange dat er werken gepland zijn in hun straat???

Meldingen van storingen/werken hoort een basisdienstverlening te zijn. Hoe duur een abonnement is maakt niets uit.





Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ja:

Info Orange: des travaux sont prevus le 10/10 entre 06:00 et 10:00 h. Vos services Internet + TV pourraient etre perturbes. Toutes nos excuses pour le desagrement.

Ontvangen als sms op 08-10 in VOO gebied.

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 05 nov 2018, 16:58
door satsurfer
iets identiek gemeld via FB op 25-8-2017 13:14, waarbij ik brief doorgestuurd heb van de klanten die Telenet hebben in de wijk!
Die zijn via brief, mail, SMS verwittigd. Orange: 0

Hun antwoord: "In principe zouden we die info moeten krijgen en zou het zichtbaar moeten zijn voor onze agenten."

En iemand anders (iets hoger geplaatst): "dat gaat niet om tegenstrijdigheden hoor Geert. De vrijmaking van de kabel heeft nog wat werk om gestroomlijnd te lopen :-("

1 jaar verder en nog niet op punt.

Daar kan Orange puntje aan zuigen wat edpnet doet hoor. Alle werken netjes via FB gemeld of zelf raadpleegbaar.

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 15:02
door road rebel
Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 15:12
door dragonflo
road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
dus om de paar weken bellen die je eens op om een babbeltje te slaan en eens te horen hoe het met je verbinding is? Die hebben daar niets te doen zeker. :p

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 15:49
door giolovin
Ondertussen 2 dagen voor de werken een berichtje ontvangen:

"Orange-info: er zijn werken gepland op 07/11 07:30 u en 13/11 20:00 u. Je Internet + TV-diensten kunnen hierdoor verstoord zijn. Onze excuses voor het ongemak."

Geen specifieke dag wanneer het internet/tv de ganse dag plat ligt.

We zien wel wanneer het zover is zeker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 18:35
door Med
road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
Spoedherstellingen worden bij mijn weten bij geen enkele provider gemeld. Voor het overige kan ik het met u eens zijn over Orange. Telkens verwittigd door Orange bij werken Telenet, géén klachten over de klantendienst.

giolovin schreef:Geen specifieke dag wanneer het internet/tv de ganse dag plat ligt.

We zien wel wanneer het zover is zeker.
Als ik uw verhaal goed lees weten de telenetklanten ook niet welke specifieke dag.... dus is orange zeker niet slechter dan telenet. En maakt het nu echt zoveel meer uit dat je dit 5 dagen of 2 dagen op voorhand weet?

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 19:26
door ubremoved_22196
giolovin schreef:Ondertussen 2 dagen voor de werken een berichtje ontvangen:
Zoals verwacht, maar deze keer wel enorm onduidelijk...

Re: RE: Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 19:28
door giolovin
Med schreef:
road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
Spoedherstellingen worden bij mijn weten bij geen enkele provider gemeld. Voor het overige kan ik het met u eens zijn over Orange. Telkens verwittigd door Orange bij werken Telenet, géén klachten over de klantendienst.

giolovin schreef:Geen specifieke dag wanneer het internet/tv de ganse dag plat ligt.

We zien wel wanneer het zover is zeker.
Als ik uw verhaal goed lees weten de telenetklanten ook niet welke specifieke dag.... dus is orange zeker niet slechter dan telenet. En maakt het nu echt zoveel meer uit dat je dit 5 dagen of 2 dagen op voorhand weet?
Telenet-klanten weten dit wel. Op zich ze hebben het gemeld, alleen is er tijdens die periode van 5 dagen geen enkele zekerheid wanneer het voor een volledige dag er uit ligt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: RE: Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 19:30
door giolovin
Slafes schreef:
giolovin schreef:Ondertussen 2 dagen voor de werken een berichtje ontvangen:
Zoals verwacht, maar deze keer wel enorm onduidelijk...
?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 19:35
door ubremoved_22196
Wel, dat je zoals ik had verwacht wel een bericht zou krijgen, maar kort tegen de werken aan.

In uw geval is het bericht behoorlijk onduidelijk. Wanneer precies? Enkel op die tijdstippen lijkt me niet echt normaal. :)

Re: RE: Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 19:49
door giolovin
Slafes schreef:Wel, dat je zoals ik had verwacht wel een bericht zou krijgen, maar kort tegen de werken aan.

In uw geval is het bericht behoorlijk onduidelijk. Wanneer precies? Enkel op die tijdstippen lijkt me niet echt normaal. :)
Moment ik neem er even de melding van Telenet bij om duidelijkheid te scheppen Afbeelding

ORANGE (per sms)
"Orange-info: er zijn werken gepland op 07/11 07:30 u en 13/11 20:00 u. Je Internet + TV-diensten kunnen hierdoor verstoord zijn. Onze excuses voor het ongemak."

TELENET (per post):
"Van woensdag 7/11/2018 TOT EN MET dinsdag 13/11/2018 zullen er zich tussen 7u30 en 18 uur onderbrekingen voordoen van je tv/internet/vaste telefoon van Telenet. Tijdens het weekend en op feestdagen zijn er geen werken of onderbrekingen.

Let op op donderdag 8/11/2018 zijn je Telenet diensten niet beschikbaar tussen 7u30 en 18 uur."

----------------------------------------------------

Blijkbaar kan het systeem van Orange niet overweg met periodes die langer dan een dag duren.

Telenet vermeldt dus een dag waarop internet en tv een volledige dag onderbroken zullen zijn. Is dit voor de hele straat dan kunnen we ons verwachten aan dezelfde dag. Is dit individueel per adres dan weet je als Orange -klant niet wanneer deze onderbrekingen zich exact voor een volledige dag zullen voordoen.



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:08
door giolovin
Did you notice? Bij Orange staat er ook tot 20 uur, bij Telenet 18 uur. Zie het nu nog maar pas

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 07 nov 2018, 15:48
door giolovin
Klantendienst:

"De periode is van 07/11 - 13/11.
Meer detail kan ik je niet geven daar Telenet ons die niet geeft.
Er kan hinder over de gehele periode ervaren worden maar dat wil niet zeggen dat dit ook zal zijn.
Naargelang de techniekers van Telenet hun werk voortzetten en wat ze doen aan de kabel verschilt de hinder die je zal ervaren."



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Re: Communicatie bij Orange over werken (uitgevoerd door Telenet)

Geplaatst: 07 nov 2018, 21:59
door road rebel
dragonflo schreef:
road rebel schreef:Aangekondigde werken worden in mijn geval wel gemeld, spoedherstellingen niet. Regelmatig word ik opgebeld door Orange om te vragen of ik nog problemen tegenkom; qua service herken ik jullie klachten niet.
dus om de paar weken bellen die je eens op om een babbeltje te slaan en eens te horen hoe het met je verbinding is? Die hebben daar niets te doen zeker. :p
Ja, sympathiek he! Afbeelding laten we zeggen dat ik een recurrente k**verbinding heb en bij Orange houden ze de vinger aan de pols terwijl ze bij VOO bij elke interventie ervan uitgaan dat hun technieker het probleem kom oplossen.