Bridge modus is er nu voor Orange Siligence!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Net gekeken...Bridge modus is aanwezig.
Testen zal ik echter pas dit weekend.
En zal eens zien of ik dan nog een extra switch aan mn router moet hangen...want de poorten worden blijkbaar gedeactiveerd met uitzondering van 1.
Bijlagen
bridge.png
elmariachi2920
Plus Member
Plus Member
Berichten: 174
Lid geworden op: 08 aug 2011, 17:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

hier nog niet
van wanneer is jou laatste modem herstart?

op dit moment hier nog niet interessant maar in de toekomst wel (nog geen deftige router in huis)
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Datum laatste herstart
02:39:49 02-12-2020
Oorzaak laatste herstart
Software-update


Softwareversie
D22F.EG00.15.01.OBE.02.06
Draadloos besturingsprogramma
Wl Ver 7.14.89.22.571.236.43
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Idem hier.
Mss eerst bij de speedboosters ?

Datum laatste herstart
04:45:12 02-12-2020
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Nope geen speedboost hier, heb gewoon geluk denk ik, vorige keer (met de webinterface skin wijziging) duurde het hier meer dan een maand of zo tot ik hem had.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Toch zeer goed nieuws voor Orange klanten, die een eigen router willen gebruiken zonder dubbele NAT toestanden.
Met de "bridge" mode wordt de router een "modem-only":
  • - alle router functies vallen weg.
    - WiFi wordt uitgeschakeld.
    - je krijgt één publiek IPv4 adres op één poort (LAN4).
Een andere manier dan de "bridge" functie van de Telenet E-router, die op basis van Mac passtrough werkt (maar met hetzelfde resultaat?):
  • - je krijgt één publiek IPv4 adres op één Mac adres.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hier beschikbaar sinds 03/12 2h30 maar dankzij dit topic nu pas gezien. Veel dank. 8)
Omzetten van DMZ naar bridge zal pas voor in het weekend zijn.
Punt 4 is wel vreemd, in welke mate kan een bridge functie storingen veroorzaken?

-1- Deze functie is alleen beschikbaar voor experts.
-2- Orange biedt geenondersteuning op de modem als de bridge-modus is geactiveerd.
-3- Indien ingeschakeld kan de bridge-modus de betrouwbaarheid van de verbruiksgegevens beïnvloeden. De FUP (Fair Use Policy) blijft evenwel van toepassing.
-4- Ingeval het gebruik van de bridge-modus storingen op het netwerk veroorzaakt, behoudt Orange zich het recht voor de modus te deactiveren.
Als je de bridge-modus activeert, worden alle routerfuncties (wifi, ouderlijk toezicht, toegang tot de beheerdersinterfacevan de modem) van de Orange-modem gedeactiveerd!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

decat schreef:Punt 4 is wel vreemd, in welke mate kan een bridge functie storingen veroorzaken?
- Iemand die een vast WAN IP instelt op een router achter de bridge en hiermee zorgt voor een IP conflict?
- Of andere "rommel" direct op het netwerk zet?
- portscans?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zolang pt. 4 niet geschrapt is, stap ik sowieso niet over naar Orange.
Het lijkt er nu vooral op dat ze zich aan het indekken zijn voor functionaliteit die eigenlijk nog in beta is.
Computer(k)nul
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

decat schreef:
-1- Deze functie is alleen beschikbaar voor experts.
Een Orange expert die dit komt installeren?
Of is er een expert mode in de modem waar je eerst in moet kunnen? (al dan niet met toestemming van Orange ) ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

ygeffens schreef:
Een Orange expert die dit komt installeren?
Ik denk dat ze bedoelen dat enkel de mensen die wat van netwerken weten dit mogen gebruiken. Ik denk ook dat de meeste niet tech gezinde mensen niet eens weten hoe ze in hun modem interface geraken.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Sinna schreef:Zolang pt. 4 niet geschrapt is, stap ik sowieso niet over naar Orange.
Het lijkt er nu vooral op dat ze zich aan het indekken zijn voor functionaliteit die eigenlijk nog in beta is.
Lijkt me niet het geval, ze dekken zich in voor als iemand op een of andere manier misbruik weet te maken van de bridge mode. Zou niet veel waarde eraan hechten. Eventueel wel enkele dagen/weken wachten op ervaringen bij anderen als je zelf niet graag proefkonijn speelt.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinna schreef:Zolang pt. 4 niet geschrapt is, stap ik sowieso niet over naar Orange.
Het lijkt er nu vooral op dat ze zich aan het indekken zijn voor functionaliteit die eigenlijk nog in beta is.
Ze zullen bedoelen dat ze het kunnen deactiveren als je hardware storingen veroorzaakt. Ik heb ook bij een provider gewerkt en je hebt klanten die opeens om de seconde een dhcprequest gaan doen door een kapotte router enzo, dan willen ze het uit kunnen zetten.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Heeft het al iemand kunnen testen? Ik test voorlopig liever niet, moet sowieso nog een extra switch aanschaffen en wil ook niet de chefs in mijn huis tegen mij krijgen voor als het internet het niet meer doet :)

Wat me trouwens ook zou interesseren is het stroomverbruik van de modem in normale modus en in bridge modus. Zou geweldig zijn als iemand dit zou kunnen testen, indien niet zal ik het zelf proberen testen wanneer ik zelf de bridge modus zal testen, maar dat duurt mogelijks nog enkele weken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Backup modem voorzien met 4G ;-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Clemens2 schreef:Heeft het al iemand kunnen testen? Ik test voorlopig liever niet, moet sowieso nog een extra switch aanschaffen en wil ook niet de chefs in mijn huis tegen mij krijgen voor als het internet het niet meer doet :)
Waarom een extra switch?
In bridge mode is alleen LAN poort 4 actief, en je krijgt maar één IPv4 adres.
Een switch tussen de Orange modem en je eigen router heeft dus geen zin, toch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Waarom heeft dat geen zin? Ik heb actueel 4 kabels aan mijn Orange router hangen (1x VOIP, 2 x telkens naar een switch en 1x naar oude router (die momenteel als switch en AP fungeert maar weer als router gebruikt zal worden)).
De router en switches zijn op andere plaatsen in huis, ik moet dus een switch er tussen hangen met minimum 5 poorten (1x om met modem te verbinden en de andere 4 zoals gezegd).
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zal niet werken. Eerst de router, daarachter je switch met om verder te verdelen.
Je krijgt maar één IPv4 adres lees ik hierboven. Heeft heeft geen zin om een switch aan de Orange modem te hangen.
De devices op die switch zullen geen IP-adres krijgen, behalve één.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Mochten die andere plaatsen in huis enkel bereikbaar zijn van op de plaats waar de modem staat, en je router moet persé op een andere plek:

Kabel die nu tussen de modem en de router loopt, die kan je splitsen in 2x 2 paar (pins 1,2, 3 en 6)
2 paar van modem naar je router
overgebleven 2 paar van je router terug richting modem, maar daarop sluit je je switch aan, en de kabels die naar een andere plek in je woning gaan.

Je hebt zo wel maar 100Mbit, maar heb bespaart je wel het trekken van kabels (en gaten boren) mocht dat iets zijn wat niet kan/mag.

I know, helemaal niet zoals het bedoeld is, maar het werkt wel...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

OK stond er niet bij stil je hebt gelijk, binnenkomende paketten zullen niet weten waar ze naar toe moeten, moet eerst langs de gateway passeren. Maar ik denk ik kan het makkelijk oplossen, heb 2 kabels liggen naar de oude router (van in den tijd van de modem only solution van Telenet). Dus eentje er naar toe zal voor de WAN zijn, en die die terug komt dan in de nieuwe switch. Die tweede kabel is momenteel niet meer in gebruik.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik vraag me af wat er gebeurt met de 3 LAN poorten die "inactief" zijn in geval van de bridge (LAN1-2-3)
Misschien werken ze nog als switch?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Ik keek hier aanvankelijk naar uit, maar uiteindelijk ga ik het niet gebruiken. Alles werkt zoals het moet hier met mijn router in DMZ, en de aparte vlan die rechtstreeks aan de modem hangt (en dus volledig afgescheiden) heeft intussen ook al meermaals zijn nut bewezen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hier zojuist van DMZ naar bridge overgeschakeld.
Kabel ff uit de WAN poort van de USG getrokken en WAN poort op DHCP gezet, daarna bridge ingeschakeld. Na herstart modem de USG terug aangesloten & back online. 8)
Latem
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2020, 17:00

Ik heb ook de bridge modus.
Mijn vorige ISP in Zuid Afrika leverde mij een modem only waarna ik mijn Edgerouter X plaatste met de geleverde Static IP settings.

Ik vermoed dat ik op dezelfde manier mijn router moet configureren na de orange siligence in bridge mode.

Ik slaag er echter niet in om deze correct te configureren ik vermoed dat mijn address en gateway gegevens verkeerd zijn. Iemand een tip waar ik deze kan terugvinden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je hebt bij Orange geen vast IP
Dus je edgerouter gewoon configureren als DHCP Client, en de WAN poort zal een dynamisch (publiek) IPv4 adres krijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

philippe_d schreef:Ik vraag me af wat er gebeurt met de 3 LAN poorten die "inactief" zijn
Waar sluit je trouwens je decoder op aan bij Orange ?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die kan evt via WiFi. Anders gewoon mee in je netwerk (of een apart vlan)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

DarkV schreef:Waar sluit je trouwens je decoder op aan bij Orange ?
Maakt niet uit, heeft geen apart netwerk nodig (via internet).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kimbo1st
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2020, 11:05

Sinds een paar weken heb ik ook de bridge aanstaan op mijn orange model/router.

Jammer genoeg ben ik nu pas teweten gekomen dat mijn fix telefoon niet meer werkt.
Deze is ATA box Cisco SPA112 die de voip telefonie aanbiedt. UNPN en SIP ALG staan aan op mijn Deco M5.
Wanneer ik bel maakt hij de dial tones, nadien is er stilte en touch heeft die verbinding want is aan het tellen. Ook de ata box zijn alle LED status goed. Wanneer ik naar mijn vast nummer bel, dan belt deze gewoon maar de telefoon gaat thuis niet over.

Lijkt me een of ander routing issue of gebruikt orange andere poorten dan de standaard voips.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vreemd iets : sinds vandaag een andere modem van Orange (ik had nog steeds de Mobistar modem van toen ik testgebruiker was).
Alleen ... de bridge functie is bij mij nog niet actief, hoewel ik dezelfde softwareversie heb in de modem als hier reeds is vermeld ...

Softwareversie
D22F.EG00.15.01.OBE.02.06

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

devilkin schreef:Die kan evt via WiFi. Anders gewoon mee in je netwerk (of een apart vlan)
Spijtig dat ze poort 1-3 deactiveren... want bij TN kan je die nog gewoon gebruiken om je decoders op aan te sluiten.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Bij Telenet moeten die toestellen dan ook rechtstreeks aangesloten zijn om hun interactiviteit te behouden. Bij orange niet, werkt perfect in eigen netwerk.
Terminator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 sep 2013, 21:55
Locatie: Leuven

Hallo, even een vraagje,

Ik heb een noodzaak om mijn Siligence in bridge te zetten. Ik ben sinds vorige week bij Orange en heb dus een nieuwe modem gekregen, echter staat deze nog op de 2.05 firmware. Verschillende malen contact gehad met de 'technische' klantendienst. Zeer jammer dat elke medewerker eigenlijk niet wist wat de kabelmodem was en steeds naar mijn decoder verwees die ik niet heb.

De vraag hier is dus is of iemand op een of andere manier een firmware push heeft kunnen bekomen? Een hard reset haalt spijtig genoeg niets uit.



Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hakki schreef:Bij Telenet moeten die toestellen dan ook rechtstreeks aangesloten zijn om hun interactiviteit te behouden. Bij orange niet, werkt perfect in eigen netwerk.
De nieuwe tvbox bij Telenet heeft dit ook niet meer nodig. Ter info.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@ Terminator gewoon geduld hebben. Blijkbaar kunnen ze die update niet forceren anno 2021 :roll:
Terminator
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 sep 2013, 21:55
Locatie: Leuven

Een medewerker van de technische dienst heeft mij telefonisch gecontacteerd dat ze geen firmware push kunnen uitvoeren, maar er kon dezelfde dag nog een technieker langs komen om een modem swap te doen. Dus uiteindelijk zeer tevreden van de klantendienst!

Edit: ik was zelf niet aanwezig bij de modem-swap, ondanks ITnetadmin mij al uitdrukkelijk had gezegd dat ik ze niet alleen mocht laten :eek: Anyway, ik kom thuis, check de nieuwe modem en... ook firmware 2.05. Ondanks dat mijn vrouw duidelijk het probleem nog eens extra had uitgelegd aan de technieker
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij mij heeft het 48u geduurd eer de update er was.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mhaket
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2021, 10:50

Bij mij is zojuist internet van Orange aangesloten maar als ik inlog op mijn router dan zie ik niet de 'bridge' optie terwijl ik wel de juiste versie firmware heb (0D22F.EG00.15.01.OBE.02.06). Duurt het een tijd voordat deze optie beschikbaar komt of heb ik gewoon 'pech'?

Nu enkele uren later heb ik de optie wel in het menu van de router. Probleem opgelost. Vraag me af waarom dat niet meteen beschikbaar kan zijn maar a la.
warddr
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2016, 02:12

kimbo1st schreef:Sinds een paar weken heb ik ook de bridge aanstaan op mijn orange model/router.

Jammer genoeg ben ik nu pas teweten gekomen dat mijn fix telefoon niet meer werkt.
Deze is ATA box Cisco SPA112 die de voip telefonie aanbiedt. UNPN en SIP ALG staan aan op mijn Deco M5.
Wanneer ik bel maakt hij de dial tones, nadien is er stilte en touch heeft die verbinding want is aan het tellen. Ook de ata box zijn alle LED status goed. Wanneer ik naar mijn vast nummer bel, dan belt deze gewoon maar de telefoon gaat thuis niet over.

Lijkt me een of ander routing issue of gebruikt orange andere poorten dan de standaard voips.
Dit probleem heeft me een tijd afgeschrikt om mijn modem in bridge mode te zetten, totdat ik eens heel veel tijd had om dit te doen.

Ik heb hier geen enkel probleem mee ondervonden. Mijn modem staat in Bridge mode, daarachter mijn mikrotik router die NAT doet, en daar zit ook de SPA112 op aangesloten. Ik kan perfect bellen en gebeld worden.

Misschien hebben ze ondertussen wel wat aangepast waardoor het wel werkt, maar bij mij in ieder geval geen probleem.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Als je er 2 (of meer) routers achter hangt, krijgen ze dan elk een public IP, of slechts 1 en de andere krijgen niets?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”