Stopzetten 3G USA - quid roaming?

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Bron: https://www.fcc.gov/consumers/guides/pl ... nd-service

Dit jaar houdt 3G op met bestaan in de USA. 2G is al een tijdje gestopt bij de grote operatoren, dus is er nu een polemiek in de USA dat sommige mensen verplicht van telefoon moeten veranderen om nog te kunnen bellen (volte capabel en de juiste banden kunnen ontvangen).

Heeft ook een impact op de bezoekers (roaming), dus ik vraag aan Mobile Vikings of ze volte daar gaan aanbieden.
Initieel was het antwoord nee. Dan vertelde ik hen dat 3G zal ophouden met bestaan. Hun antwoord was dan bellen met 2G. Als repliek geef ik dan dat 2G ook niet echt meer bestaat. Hun antwoord was dan “duimen maar in de hoop dat het correct wordt aangepakt”… :?

Beetje proactiviteit zou hun niet misstaan.
In alle geval is een volte capabele telefoon/operator een noodzaak daar in de nabije toekomst anders ga je niet meer kunnen bellen…

Timing afschakeling:

AT&T is the first of the big three, closing its 3G network on February 22, 2022.
T-Mobile has pushed its 3G shutdown to July 1, 2022, after initially planning for an October closing in 2021.
Sprint, now merged with T-Mobile, will close its 3G network on May 31, 2022.
Verizon's 3G network will shut off on December 31, 2022. The carrier has made it clear that "the date will not be extended again."

Interessante YouTube:
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Voor zover ik me herinner, biedt Mobile Vikings überhaupt geen roaming aan buiten de EU. Sowieso zou er dus niks veranderen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

AFAIK zijn er geen interessante opties om ginder te roamen met een Belgische sim, het kost allemaal (te) veel geld.

Ginder een prepaid simkaart aanschaffen is doorgaans het advies, of op voorhand eentje bestellen op Amazon oid. Amerikaanse sims moet je niet op ID laten registreren, is gewoon plug/play. Herlaadkaartjes vind je in elke supermarkt, dus geen zorgen maken dat je kredietkaart moet opgeven en dat dan niet zou werken.

Over welke simkaart het beste is zullen er wel al voldoende topics geweest zijn. Ik heb ene van Verizon wat een beetje de Proximus is van de VS: beste dekking, beste snelheid, duurste prijzen (de tijd dat Verizon CDMA was ligt al lang achter ons). Er zullen goedkopere opties zijn.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Stroper schreef:Voor zover ik me herinner, biedt Mobile Vikings überhaupt geen roaming aan buiten de EU. Sowieso zou er dus niks veranderen.
Geen data roaming, wel voice en sms. Is wel duur met MV (2.50 euro in en uit, 50 cent sms).

Wanneer ik daar gebeld wordt, wat ik doe is een E-Sim nemen voor de data (vb Ubigi), niet opnemen en dan terugbellen via Skype (indien vast nummer) of whatsapp. Maar als MV zelfs geen connectie meer zou hebben, want geen volte, dan zou ik het ook niet meer kunnen zien dat ik gebeld word…. Het zal wel opgelost geraken, alleen beseffen ze nog niet wat het probleem is lijkt me :bang:
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Tom2000
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 mei 2022, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

bvhalst schreef: Het zal wel opgelost geraken, alleen beseffen ze nog niet wat het probleem is lijkt me :bang:
Net alsof mobilevikings gaat wakker liggen van die enkele klanten die ze om deze reden zien vertrekken...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Misschien een heel ignorante vraag... Maar er bestaar nog 4g en je kan er toch nog roamen?

Ik was eind maart/begin april geweest en heb kunnen roamen zowat overal en was telken op 4g.
Heb weliswaar Free (FR).

Maar dacht met proximus dat het ook moet lukken... Zeg niet dat het goedkoop zou zijn, maar is wel een optie. (ik heb bv al deel van abonnement van het werk 200MB/dag)
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Jep, op 4G kan je uiteraard roamen. Maar Mobile Vikings heeft nog geen volte (voice over LTE/4G) waardoor men enkel kan bellen op 3G of 2G. Aangezien beiden daar (3G binnenkort) niet meer bestaan, weet ik niet hoe ze dat gaan aanbieden.
Proximus en Orange zullen wel werken want volte is actief.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Ben in de USA deze week en al MV moeten contacteren. Contract met AT&T en MV is enkele maanden geleden opgezegd, enkel mogelijk om nog te roamen op T-Mobile (eerst gaven ze me het omgekeerde als info). Connectie met T-Mobile kwam moeilijk op gang - 1u heeft het geduurd eer ik verbonden was - toggle airplane mode aan en uit en zelfs heropstart. Handig als je wordt afgehaald aan de luchthaven. Nu connectie, maar valt soms weg (terwijl volledig bereik). Oplossing MV: schaf je een lokaal kaartje aan…??? Gelukkig heb ik Airalo voor data (werkt heel goed) en ben ik daardoor gered.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”