4G data binnen europa

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hallo,

Het kampeerseizoen is ondertussen alweer begonnen. Mijn 2 kinderen willen ook genieten van 4G internet op de campings. Ik heb al een soort van unlimted internet abbo (Epic videos) en daardoor ben ik constant mijn gsm kwijt door een van mijn 2 kinderen lol.
Ik had gedacht aan een simkaart in een mifi aparaat. Wij staan op campings zowel in eigen land (nu meer dan ooit) alsook in Frankrijk en Nederland.
Iemand een tip welke dataplan goed is. Mijn kids hebben elk een gsm, weliswaar zonder SIM kaart dus indien nodig kan er ook apart (zonder mifi) een dataplan genomen worden. Mischien een mifi met unlimited plan huren die in Europa kan?
Ik ging anders gaan voor tadaam of een flybox maar dit werkt enkel in Belgie?

Alvast bedankt
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Je kan jouw GSM overzetten op Orange Go Unlimited. Dan heb je 30GB volume en daarna nog 512kbit bandbreedte bij overschrijding. Dit is geldig voor de hele EU. Bij dit abbo kan je dan als optie een Surf Extra card nemen die het data volume deelt van jouw abbo. Die steek je dan in een Mifi router. Je kan zelfs tot 3 van die surf extra cards op een abbo hangen indien nodig.

Omdat het over kinderen gaat zou ik die surf extra card wel niet meteen in een GSM steken die je dan aan hun geeft. Die kaartjes hebben gewoon een telefoonnummer en daar kan dus ook mee gebeld worden maar voice en berichtjes vallen niet bij onder jouw abbo en worden gewoon aangerekend. Om dit te vermijden kan je dan een mifi router gebruiken zoals je voorstelt, dan hebben ze enkel wifi beschikbaar. Sommige mifi routers kan je ook een data cap of snelheidslimiet instellen om het verbruik te beperken zodat ze de limiet er niet op 1 avond door jagen. (alhoewel je bij Orange dan gewoon terug valt op 512kbit, Je gaat geen extra kosten krijgen of ineens van internet afgesneden worden dus nog geen ramp)

Kosten 40EUR abbo + 3EUR surf extra card = 43EUR per maand.

https://eshop.orange.be/nl/mobiel/gsm-abonnementen
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... er-je-data

Voor het verplicht thuiswerk was dit mijn setup als ik bij klanten on site moest zijn met mijn laptop. Nu heb ik dit tijdelijk stop gezet en overgeschakeld naar een goedkoper abbo maar van zodra ik te horen krijg dat ik terug de baan op moet haal ik de mifi router terug boven.

Een andere optie is lokaal een prepaid SIM kaartje te kopen en in een mifi router te steken. Geen idee van de tarieven in het buitenland voor data maar ik kan me voorstellen dat dit soms stukken goedkoper kan uitkomen.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor Frankrijk zou ik lokaal een sim kaartje halen bij Free. Die hebben in veel krantenwinkels een automaat staan. Kost is ongeveer een 10EUR/maand voor 70GB waarvan 10GB in Europa.
GlennB86
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

lithion schreef:Voor Frankrijk zou ik lokaal een sim kaartje halen bij Free. Die hebben in veel krantenwinkels een automaat staan. Kost is ongeveer een 10EUR/maand voor 70GB waarvan 10GB in Europa.
As usual voel ik mij weer een melkkoe in België...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die melken ergens anders. In BE kan je vrij vlot van abonnement wijzigen. Zeker bij Mobile Vikings. Bij Free moet je telkens een vergoeding betalen. Support is ook veel minder. In plaats van vergoeding te betalen bij Free om abonnement van 10 EUR naar 2EUR te zetten in de maanden die ik er toch niet ben gewoon ieder jaar nieuw kaartje gaan halen.
Laatst gewijzigd door lithion 21 apr 2021, 10:21, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

lithion schreef:Voor Frankrijk zou ik lokaal een sim kaartje halen bij Free. Die hebben in veel krantenwinkels een automaat staan. Kost is ongeveer een 10EUR/maand voor 70GB waarvan 10GB in Europa.

is 80gb met 8gb europa
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is afhankelijk van tijdstip waarop je die haalt. Die 70GB en 10GB Europa was geldig tem gisteren. Vanaf nu blijkbaar aangepast naar 80GB en 8GB Europa. Op hun site is het nog niet overal aangepast.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

GlennB86 schreef:Je kan jouw GSM overzetten op Orange Go Unlimited. Dan heb je 30GB volume en daarna nog 512kbit bandbreedte bij overschrijding. Dit is geldig voor de hele EU. Bij dit abbo kan je dan als optie een Surf Extra card nemen die het data volume deelt van jouw abbo. Die steek je dan in een Mifi router. Je kan zelfs tot 3 van die surf extra cards op een abbo hangen indien nodig.

Omdat het over kinderen gaat zou ik die surf extra card wel niet meteen in een GSM steken die je dan aan hun geeft. Die kaartjes hebben gewoon een telefoonnummer en daar kan dus ook mee gebeld worden maar voice en berichtjes vallen niet bij onder jouw abbo en worden gewoon aangerekend. Om dit te vermijden kan je dan een mifi router gebruiken zoals je voorstelt, dan hebben ze enkel wifi beschikbaar. Sommige mifi routers kan je ook een data cap of snelheidslimiet instellen om het verbruik te beperken zodat ze de limiet er niet op 1 avond door jagen. (alhoewel je bij Orange dan gewoon terug valt op 512kbit, Je gaat geen extra kosten krijgen of ineens van internet afgesneden worden dus nog geen ramp)

Kosten 40EUR abbo + 3EUR surf extra card = 43EUR per maand.

https://eshop.orange.be/nl/mobiel/gsm-abonnementen
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... er-je-data

Voor het verplicht thuiswerk was dit mijn setup als ik bij klanten on site moest zijn met mijn laptop. Nu heb ik dit tijdelijk stop gezet en overgeschakeld naar een goedkoper abbo maar van zodra ik te horen krijg dat ik terug de baan op moet haal ik de mifi router terug boven.

Een andere optie is lokaal een prepaid SIM kaartje te kopen en in een mifi router te steken. Geen idee van de tarieven in het buitenland voor data maar ik kan me voorstellen dat dit soms stukken goedkoper kan uitkomen.
Bedankt, zal dit zeker es bekijken!
Welke mifi router raden jullie aan? Hoeft nu ook niet de duurste te zijn.

Mvg
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

2 hands flybox ?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

fendtje schreef:2 hands flybox ?
Jammer dat die flybox niet in het buitenland werkt. Anders ging ik voor de 150G variant voor 20€ per maand.
Kan je in die flybox dan een andere SIM steken bv van proximus?
Ik wil dus wel een mifi die voor verschillende providers kan gebruikt worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik heb mijn 2dehands Flybox (Huawei B525) perfect kunnen testen met een Proximus simkaart... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

volgens mij kan je iedere flybox of andere mifi doen werken met gelijk welke provider.
Op voorwaarde dat de apn aangepast is.

Ik denk dat het misverstand is met de simkaart die bijgeleverd word bij het totaal pakket deze is niet in het buitenland te gebruiken. Maar dit heeft niks met de flybox op zich te maken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:volgens mij kan je iedere flybox of andere mifi doen werken met gelijk welke provider.
Op voorwaarde dat de apn aangepast is.

Ik denk dat het misverstand is met de simkaart die bijgeleverd word bij het totaal pakket deze is niet in het buitenland te gebruiken. Maar dit heeft niks met de flybox op zich te maken.
Denk het, flybox is overal te gebruiken in Europa maar de SIM kaart die je meekrijgt met de flybox enkel in Belgie.
Zelf had ik aan de TP-LINK M7350 gedacht. Lijkt me toch een stuk kleiner dan de flybox want die heeft ook 4 ethernetpoorten wat ik niet nodig heb.
en dual band voor op een camping heb ik ook niet echt nodig. TP-link kan je ook makkelijker in je zak stoppen denk ik.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

In België zijn die allemaal open. In buitenland soms simlocked.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

GlennB86 schreef: Die kaartjes hebben gewoon een telefoonnummer en daar kan dus ook mee gebeld worden maar voice en berichtjes vallen niet bij onder jouw abbo en worden gewoon aangerekend.
Dit klinkt zeer goed! Heb je daar persoonlijk ervaring mee / kan iemand dit bevestigen?

Dit zou ideaal zijn voor GSM van dochter.. want ze heeft alleen internet nodig om te communiceren. Feit dat ze gebeld kan worden of toch in nood nog kan bellen maakt het wel ideaal.
Ik ben dan ook zeer benieuwd of dit inderdaad werkt.
(Make my day.. geen tweede abonnement nodig dan.. voor 3 euro pm m’n data delen en klaar).
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Om nog even terug te komen op dit Topic.
Ik vind de nieuwe formules van Telenet (Telenet One en One Up) wel geschikt voor mij.
Voor 144€ per maand zou ik Internet thuis + TV + 4 SIM kaarten hebben van elk 40Gb (samen 160GB om in Belgie te gebruiken en 80GB binnen Europa). Voor 5€ kan je zelfs een mifi router kopen bij hun.
Wat denken jullie van dit?

Mvg
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tuneboy2005 schreef:Om nog even terug te komen op dit Topic.
Ik vind de nieuwe formules van Telenet (Telenet One en One Up) wel geschikt voor mij.
Voor 144€ per maand zou ik Internet thuis + TV + 4 SIM kaarten hebben van elk 40Gb (samen 160GB om in Belgie te gebruiken en 80GB binnen Europa). Voor 5€ kan je zelfs een mifi router kopen bij hun.
Wat denken jullie van dit?

Mvg

euhm die 5 euro zijn verzendkosten, als ik goed begrepen hebt. En kost de mifi 60 of 65€. Er is hier al over gesproken
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:
Tuneboy2005 schreef:Om nog even terug te komen op dit Topic.
Ik vind de nieuwe formules van Telenet (Telenet One en One Up) wel geschikt voor mij.
Voor 144€ per maand zou ik Internet thuis + TV + 4 SIM kaarten hebben van elk 40Gb (samen 160GB om in Belgie te gebruiken en 80GB binnen Europa). Voor 5€ kan je zelfs een mifi router kopen bij hun.
Wat denken jullie van dit?

Mvg

euhm die 5 euro zijn verzendkosten, als ik goed begrepen hebt. En kost de mifi 60 of 65€. Er is hier al over gesproken
Ok kan zijn weet niet. Maar met die 4 SIM kaarten heb je dit eigenlijk toch niet meer nodig. Juist toch?
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Tuneboy2005 schreef:
proximusboyke schreef:
Tuneboy2005 schreef:Om nog even terug te komen op dit Topic.
Ik vind de nieuwe formules van Telenet (Telenet One en One Up) wel geschikt voor mij.
Voor 144€ per maand zou ik Internet thuis + TV + 4 SIM kaarten hebben van elk 40Gb (samen 160GB om in Belgie te gebruiken en 80GB binnen Europa). Voor 5€ kan je zelfs een mifi router kopen bij hun.
Wat denken jullie van dit?

Mvg

euhm die 5 euro zijn verzendkosten, als ik goed begrepen hebt. En kost de mifi 60 of 65€. Er is hier al over gesproken
Ok kan zijn weet niet. Maar met die 4 SIM kaarten heb je dit eigenlijk toch niet meer nodig. Juist toch?
Hangt er vanaf. Hier wel handig voor in de auto of om iPad/Nintendo Switch/… te verbinden ookal zou dit ook met een gsm hotspot kunnen. Ik vind het alleszins handig, zo’n gratis data simkaart :)
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

thomiwilli schreef:
Tuneboy2005 schreef:
proximusboyke schreef:
Tuneboy2005 schreef:Om nog even terug te komen op dit Topic.
Ik vind de nieuwe formules van Telenet (Telenet One en One Up) wel geschikt voor mij.
Voor 144€ per maand zou ik Internet thuis + TV + 4 SIM kaarten hebben van elk 40Gb (samen 160GB om in Belgie te gebruiken en 80GB binnen Europa). Voor 5€ kan je zelfs een mifi router kopen bij hun.
Wat denken jullie van dit?

Mvg

euhm die 5 euro zijn verzendkosten, als ik goed begrepen hebt. En kost de mifi 60 of 65€. Er is hier al over gesproken
Ok kan zijn weet niet. Maar met die 4 SIM kaarten heb je dit eigenlijk toch niet meer nodig. Juist toch?
Hangt er vanaf. Hier wel handig voor in de auto of om iPad/Nintendo Switch/… te verbinden ookal zou dit ook met een gsm hotspot kunnen. Ik vind het alleszins handig, zo’n gratis data simkaart :)
Idd met 1 van de 4 GSM's kan je een hotspot maken. Ben toch serieus aan het twijfelen om over te stappen. Dan geef ik wel mijn Proximus fiber met shadow account op. Het ene voordeel is het ander nadeel. Gezien mijn doeleind ga ik bij telenet toch beter zitten door het vele reizen en weekendjes we weg zijn.
Zie er alleen tegen op voor de rompeslomp van het overschakelen. Weet niet of het aan mij ligt maar telkens ik wil overschakelen loopt er altijd wel iets mis haha.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”