Nepal Tibet China Mongolie Rusland

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ga in de lente volgend jaar (april mei 2020) een rondreis doen door bovenstaande landen.

Via Polarsteps volgen een aantal mensen het gebeuren en ik zou graag dagdagelijks foto's hier opzetten.
Als ik echter de prijzen van data buiten bundle van Proximus voor die landen bekijk vergaat mij de goesting.
Iemand betaalbare alternatieven?
Koop een lokale SIM had ik al zelf bedacht :wink: .
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ga je ook heel hoog? Bij heel lage temperaturen mag je het al vergeten om foto’s te nemen met de telefoon.

Blijf je dan sowieso in steden omdat je die vraag stelt? Als dat niet het geval is, dan is de kans zelfs klein is dat je internet zal hebben. Polar steps werkt offline ook niet?

Succes! Een mooie reis wordt het sowieso
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Wat Nepal betreft heb ik geen problemen ondervonden om wifi te vinden. Bijna elk dorp of zelfs camp had verbinding, zelfs op high-camp (5000 m) op Annapurna route. Uiteraard is er niet altijd electriciteit en dan ook geen wifi :)

Alles hangt af van hoe afgelegen en weinig toeristen er komen.

Wie naar zo'n bestemmingen gaat, neemt toch de foto's niet met een GSM, tenzij het enkel voor internet is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Waar staat dat ik de foto's uitsluitend met GSM neem? Het gaat hier principieel over de kostprijs van de verbinding. De kwaliteit is in China en Tibet soms beter dan in Duistland. Dat weet ik al van vorige keer.

De maximum hoogte die ik neem is 4891 meter en dan zit ik nog in de trein op dat ogenblik :-D . Ben geen bergbeklimmer.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door THRene 08 aug 2019, 11:16, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Transsiberia express?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Laatste stuk Transmongolië express
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

THRene schreef:Waar staat dat ik de foto's uitsluitend met GSM neem? Het gaat hier principieel over de kostprijs van de verbinding. De kwaliteit is in China en Tibet soms beter dan in Duistland. Dat weet ik al van vorige keer.

De maximum hoogte die ik neem is 4891 meter en dan zit ik nog in de trein op dat ogenblik :-D . Ben geen bergbeklimmer.
Was een reactie op Nexus1980, die zei dat foto's nemen met gsm op hoogte moeilijk is.

Vermits je geen inspanning doet zal de hoogte ook weinig rol spelen. In Nepal waren simkaarten te krijgen maar ik ken de prijzen niet aangezien ik er geen nodig had. Of Polarsteps de beste manier is om mensen op de hoogte te houden is een andere zaak. heb het gebruikt in Nepal maar het was de eerste en laatste keer.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

Ik sta open voor alternatieven. Maar Polarsteps was eigenlijk een kapstok voor mijn eigenlijke vraag.
Het probleem is dat sommige treinritten 3 dagen omvatten en dat er geen winkelwagon is. Verder zou ik graag een totaaloplossing hebben.

Wat die inspanning betreft: maak je geen zorgen: er zitten trekkings tussen en o.a. Lhasa ligt op meer dan 3000m: een hoogtestagecitytrip :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Alternatieven genoeg:
https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... _Gear.html

Maar eigenlijk kan je zowat alles ook met FB. Tag (GPS) je foto's of berichten en post geregeld een update.Je kan een groep maken van wie je wil dat ze de berichten zien.

Veel plezier met je boeiende reis en geniet van het positieve effect van de hoogte na je terugkeer, het duurt niet lang :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”