SIM voor VSA en Canada

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik open hier een nieuwe draad want mijn vraag is nogal uitgebreid.

We gaan voor 1 maand naar USA en binnen die maand verblijven we ook enkele dagen in Canada.
Welke SIM oplossing zou je ons aanraden als we voornamelijk data willen, maar occasioneel lokaal telefoneren of met elkaar bellen.

Als ik een USA SIM in mijn iPhone stop, werkt Tring van Telenet dan nog (om naar het thuisfront te bellen) ? Ik vermoed van wel omdat dat over Wifi gaat, maar ik ben niet zeker omdat die USA SIM misschien wel iets aan de providerinstellingen verandert.
Hoe kan ik best mijn Telenet voicemail bereiken ?

1 Persoon laten we achter in Canada die daar (na een vijftal dagen in USA) nog 4 maand gaat blijven. Een Canadese kaart voor die persoon voorzien ?
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Hey R2

je tring app werkt zover ik weet enkel met wifi. dus hotel of vrienden zullen jou een wifi code moeten geven. Je kan trouwens gerust "tringen" zonder sim kaart. maar dat wist je waarschijnlijk wel.

wat verlang je van internet? 4G of is 3G voldoende? hoeveel data denk je te gaan gebruiken. Als het wat voor te surfen is en gps zal je met 2 of 3 Gb denk ik voldoende hebben (als ik naar mezelf kijk).

Voor de sim kaart optie zijn verschillende opties. Vaak als je een vlieghaven uit wilt wandelen krijg je her en der verkopers die je een lokale sim kaart willen verkopen. dat is niet anders in de VS.

Ik persoonlijk heb Free genomen vorig jaar (kom vaak in Frankrijk). Kost je 20 € + 10 € voor de sim. kan je 25 gb mee surfen in de VS en Canada. voor ons was meer dan voldoende.
jaku627
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 okt 2018, 19:35
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Welke iPhone? Ik ga regelmatig naar de VS en had hier vroeger een GlocalMe voor (gekocht op Amazon, ook te koop op sites als AliExpress). Ongeveer 18 EUR per 3 GB (veel goedkoper zal je in de US niet vinden) en zowel AT&T als T-Mobile volgens mij. Batterij houd het perfect een hele dag uit, laatste keer nog met 3 apparaten de hele tijd aangesloten.
Indien je een XR of XS (Max) hebt, kan je ook een eSIM-plan activeren. Dit heb ik één keer geprobeerd, en werkte ook goed. Dan heeft elke iPhone zijn individueel plan.

Om elkaar te bellen kan je, doe ik ook in België, diensten als FaceTime Audio gebruiken, werkt stukken beter. Om lokaal te bellen of relatief goedkoop naar België te bellen, gebruik ik de app TextNow (denk enkel beschikbaar in Amerikaanse App Store). Werkt ook best goed. Regelmatig ook al gebruikt om telefoontjes op te ontvangen i.v.m. verloren valiezen en nummer is ook handig beschikbaar in België.

SIM's wisselen is altijd lastig op iPhones. iMessage en FaceTime deactiveren, het optellen van je data gaat soms verloren, je contacten met een iPhone krijgen plots een ander nummer gepusht omdat je nummer aan iCloud wordt toegevoegd... heel vervelend.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Verizon BYOD kaartje bestellen vanaf Amazon US of ginder halen bij Walmart of Target. Let op, moet je online activeren en linken aan IMEI van je toestel. Geen ID-controle. $50 Verizon voucher kopen in Walmart/Target = 6 GB en ongelimiteerd talk/text voor een maand. 't Is eigenlijk $40 maar er komen nog taksen bij dus met een $40 voucher gaat het niet lukken. Er is ook een 16 GB plan voor $60. Alle plannen laten de "personal hotspot"-functie toe, behalve het allerduurste $80 unlimited plan die geen hotspot toelaat. Niet naar Verizon winkel stappen, die helpen niet met "lowly" prepaid gedoe :wink: Allemaal self-service dus maar het werkt en er is een "My Verizon"-webinterface en app die zichzelf goed uitwijst, en de uitstekende snelheden/dekking zijn dezelfde als die van de postpaid klanten.

Naar Canada, Verizon "TravelPass" activeren. $5/dag voor 500MB/dag op Verizon prepaid sim. Of ginds een Rogers kaartje nemen (zeker voor de persoon die daar blijft). Rogers kaartjes heb ik niet gevonden op Amazon, ik heb de mijne gekocht vanaf eBay van iemand met zeer goede feedback.

Verizon en Rogers zijn respectievelijk de beste netwerken in de VS en Canada.

ATT is in de VS een goed alternatief en is meer zoals hier, geen activatie met IMEI nodig en bij hen mag je voor prepaid wel een ATT-winkel binnen stappen. Dan kan je daar ineens sim+belwaarde regelen en info over opties voor Canada krijgen. Misschien interessanter als dit je eerste keer in de VS is en je niet familiair bent met hoe alles daar werkt, zoals steeds is alles daar net iets complexer dan hier.
maleadt
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 jan 2014, 08:27
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Net een Simply Prepaid T-Mobile SIM gekocht (ter plaatse), 30 dagen 10GB LTE voor $40, met een $5 Mexico & Canada add on om daar ook 5GB te hebben. Met sales tax erbij kwam dat op $48. Allemaal in een T-mobile winkel in orde gebracht.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het blijft nogal moeilijk kiezen tussen deze opties.
Maar nieuwe vragen komen al op: als ik een Amerikaanse SIM plaats in mij iPhone, blijft mijn WhatsApp dan werken ? Want die is gekoppeld aan mijn Belgisch nummer.
De persoon die in Canada blijft (4 maanden) heeft op dit moment een King Business, die wellicht ongebruikt gaat blijven tijdens die periode.
Kunnen we dat nummer ergens lowcost parkeren zonder het te verliezen ? (idem vraag voor WhatsApp, blijft dat dan werken ?)
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

R2D2 schreef:Het blijft nogal moeilijk kiezen tussen deze opties.
Maar nieuwe vragen komen al op: als ik een Amerikaanse SIM plaats in mij iPhone, blijft mijn WhatsApp dan werken ? Want die is gekoppeld aan mijn Belgisch nummer.
De persoon die in Canada blijft (4 maanden) heeft op dit moment een King Business, die wellicht ongebruikt gaat blijven tijdens die periode.
Kunnen we dat nummer ergens lowcost parkeren zonder het te verliezen ? (idem vraag voor WhatsApp, blijft dat dan werken ?)
Whatsapp blijft gewoon werken op je Belgische nummer. Het telefoonnummer kun je misschien porteren naar een prepaid of tijdelijk veranderen naar betalen naar gebruik bij Telenet.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Omdat USA dichterbij begint te komen toch eens verder aan het rondkijken geweest en kwam veelal uit bij bij three.co.uk, via verschillende winkels(online) verkrijgbaar.

Heb 12GB gekocht voor 12 maanden(max), is de 12GB op ervoor dan stopt het natuurlijk ook. ( prijskaartje is incl. verzending 39.99eu)

3.33eu/GB wat veel is maar is vrijwel overal bruikbaar. 71 bestemmingen.

Heeft er ondertussen bvb iemand een beter aanbod gevonden.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jozs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jan 2015, 21:10
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik koop mijn (at&t) simkaarten regelmatig op Arielimobile. Snelle, gratis verzending en betrouwbaar. (de simkaart van at&t is die van 58 USD)

Indien ik vooral steden bezoek ben ik ook tevreden met een simkaart van t-mobile omdat die dikwijls goedkoper zijn. Op ebay is een betrouwbare verkoper (percros_l4naunjha) die 10gb kaarten verkoopt die een maand geldig zijn voor 21,99 USD (wel 13,99 dollar verzending bijrekenen) en unlimited voor 28.99 USD.
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen op het forum maar je kan deze verkoper gemakkelijk vinden. Is ook betrouwbaar en al 3 keer gebruikt. Verzending ongeveer 2-3 weken.

Geen douanekosten bij beide opties.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Wij hebben op aanraden van enkele UB-leden een free.fr sim-kaart gekocht (tot. 30 euro), geldig voor 1 maand en je mag er 25GB op 3G mee verstoken.

De sim-kaart hebben we in een oude gsm gestopt die als hotspot dienst deed. De gsm in de rugzak aan een powerbank gekoppeld en we hadden met ons vieren steeds internet. Was ook handig om te navigeren met de auto (live files via bvb waze, of sygic-app) of om het openbaar vervoer te gebruiken in een stad (Google maps).
Let wel dat je GSM de meest gebruikte banden in de USA aankan, om een zo goed mogelijk bereik te hebben.

Ik raad sindsdien deze oplossing aan, zeker als er enkele personen samen reizen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bedankt voor jullie ervaring al te delen, zijn er ook opties voor bvb geldigheid van 1jaar zoals men aankoop ( komt donderdag al aan ).

Ik ben vrij zuinig qwa mobiele data, toestel is goed ingesteld om onnodige zaken te stoppen. Belangrijkste zaken zijn bereikbaar zijn, mails en nieuws wat volgen.

Met 12gb kan ik wel toekomen op buitenlandse locaties denk ik, zal men bevindingen delen zodra ik deze ontvang en activeer.

Tips blijven welkom
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik Google FI.

Voordelen:

Overal ter wereld te gebruiken
Kan gepauzeerd worden en dus betaal je enkel voor verbruik


Nadeel:

Duurder dan de rest.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

lukadad schreef:Wij hebben op aanraden van enkele UB-leden een free.fr sim-kaart gekocht (tot. 30 euro), geldig voor 1 maand en je mag er 25GB op 3G mee verstoken.
Ik vind dit aanbod niet op de website van Free. Kan iemand een link geven ?
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Het betreft dit abo :
http://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html

FAQ:
http://mobile.free.fr/assistance/692.html

Sim-kaart (kost 10 euro) op te halen bij zo'n Free-automaat, enkel mogelijk met kredietkaart.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bij deze een update;

Simkaartje in de telefoon gedaan en werkte onmiddellijk zonder iets te hoeven doen.

In België gebruiken ze het proximus netwerk :P had meteen vol bereik 4G+ :P
verbruik kan je via website zien, via de app ben ik er nog niet uit -- ik denk dat de app alleen in UK zal werken ( de registratie )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Over die Free.fr kaart.

Ik heb momenteel familie in Frankrijk op vakantie. Kunnen zij die kaart ophalen en met hun creditcard betalen, waarna ik die kaart kan gebruiken en zelf aanvullen met mijn creditcard ?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je die Free SIMkaart gebruiken in Vodafone Mobile Wi-Fi R215? Of werkt dit enkel in smartphone?
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

TheCeet schreef:Kan je die Free SIMkaart gebruiken in Vodafone Mobile Wi-Fi R215? Of werkt dit enkel in smartphone?
Ja, kan overal in, zelfs op meerdere locaties al 3+ jaar in een modem
R2D2 schreef: Kunnen zij die kaart ophalen en met hun creditcard betalen, waarna ik die kaart kan gebruiken en zelf aanvullen met mijn creditcard ?
Ja, kan je online aanpassen, zelfs SEPA met Belgische rekening

Met Free.fr kan je gewoon op 4G over heel de wereld. Vroeger enkel 3G.
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 26 dec 2019, 19:09, in totaal 1 gewijzigd.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Puur ter info: voor onze reis in USA en Canada de 58$ kaart gekocht onbeperkt data, 200minuten bellen, onbeperkt sms 1 maand geldig na activatie.
Werkt perfect in 3 smartphones met dual sim.
goede dekking
Was een ATT smicard.
Nu biedt men T mobile aan met onbeperkt data waarvan 5GB tethering.

Heden 47$

https://www.arielimobile.com/
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

T-Mobile Simple Prepaid is ook nog optie.
40 dollar
Onbeperkt sms/bellen (ookal heb ik dit neit nodig)
10GB data via 4G (incl hotspot)

Voor 10 dollar meer heb je onbeperkte data via 3G via hotspot.

https://s3-us-west-2.amazonaws.com/imag ... 110119.pdf
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als topic starter hierbij hoe we het gedaan hebben : we hebben een oude iPhone 4 als hotspot gebruikt.
Ik ben ter plaatse bij AT&T, T-Mobile en Verizon gaan horen wat er mogelijk was.
Het is AT&T geworden: $60 + state tax voor 8GB en onbeperkt bellen/texten. Tethering werkte feilloos en de iPhone4 deed zijn job zonder probleem. Dekking AT&T was goed, ook in Canada.
T-Mobile viel uit de boot omdat ze de iPhone4 niet ondersteunden.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Google Fi is denk ik goedkoper tenzij je veel data verbruikt.

20 USD per maand
10 USD per giga met max 60 usd, daarna free.

En voordeel dat je kan pauzeren als je er niet bent en overal in de wereld kan gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”