Data in zwitserland: welke pre-paid kaart? (MV laat nu volle pot betalen)

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
franzke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Andere situatie dan in Zwitserland, Monaco en het Nederlandse deel van Sint-Maarten: die horen namelijk niet bij de EU. Daarom passen we vanaf 6/3/2019 de tarieven voor roaming daar aan naar € 13/MB :bang: , € 0,5/uitgaande sms en € 2,5/belminuut. Dat is dus in lijn met de markttarieven… Maar weet ook dat we er bij Mobile Vikings alles aan doen om onze tarieven in de toekomst opnieuw te verlagen. We raden je dus ten stelligste af om in die landen via dataroaming te surfen.

Ik heb wat rond zitten kijken en er komen eigenlijk maar 2 opties naar voren. Heeft iemand ervaring met een van die twee?
-Sunrise: unlimited voor 2.50 CHF/dag

-Salt mobile: unlimited voor 1.99 CHF/dag
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Paar maanden terug een simkaart genomen bij Sunrise. Snel in orde, en 2,5 CHF per dag. En surfen zonder limieten :)

Goeie ontvangst! En binnen dat geld mag je ook onbeperkt bellen binnen Zwitserland.

Gewoon in de gsm met dual sim :)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Of een Scarlet abo: https://www.scarlet.be/nl/postpaid/

"Roam Like at Home
Gebruik je abonnement op dezelfde manier in de Europese Unie en in Zwitserland als in België."
franzke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dank voor antwoord. Het blijft natuurlijk wel beetje gokken. Ik zit daar in mini valleitje, kijk wel uit op gsm mast maar kan evengoed zijn dat 95% van omgeving 4g heeft maar wij dus niet. In't algemeen lijken ze daar redelijk mooie ontvangst op de skipistes/bergen te hebben met 4g(+) dus da's wel al een indicatie. Zal eens bij de buren horen of iemand daar Sunrise heeft.

Vorig jaar nog kunnen geniet van het in bundel zijn van de data bij MV, toen had ik het idee van onze adsl abbo bij swisscom op te zeggen omdat de 4g verbinding gewoon héél véél sneller was. Nu is dat -traag- adsl abbo niet meer beschikbaar en dus opgezegd, ik heb dus nu wel nood aan een data abbo :lol:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Proximus met roaming optie Zwitserland: 15€ vr 1GB, maar is dit ook mogelijk voor prepaid ? Met het prox abbonnement van het werk zal het niet lukken (duurder).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zat vorige week in Zwitserland, een extra dagje vakantie op de terugweg van onze reis in Frankrijk. Gewoon de 5GB extra genomen voor 10 euro op mn Scarlet abonnement (reeds 500MB inbegrepen) zodat we de foto's van daar konden whatsappen naar ouders en we dingen konden opzoeken op internet. Was ook meteen handig voor Waze en Spotify :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

krisken schreef:Ik zat vorige week in Zwitserland, een extra dagje vakantie op de terugweg van onze reis in Frankrijk. Gewoon de 5GB extra genomen voor 10 euro op mn Scarlet abonnement (reeds 500MB inbegrepen) zodat we de foto's van daar konden whatsappen naar ouders en we dingen konden opzoeken op internet. Was ook meteen handig voor Waze en Spotify :)
Kun je dat eenmalig activeren en desactiveren ?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is exact wat ik heb gedaan :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
franzke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag toegekomen in CH, prepaid kaart van sunrise zat netjes in de bus :-D
Thuis nog een TP-link M7350 Mifi voor 69 eur aangeschaft (met batterij dus draagbaar en overal mee te nemen) om alle rommel tegelijk online te krijgen met die ene simkaart :lol:

Verdict luidt: sinds deze avond online, had blijkbaar wat achterstand in ipad updates haha, windows versie 1903 er ineens maar opgegooid bij de laptop en heb voor 2.5 CHF al een kleine 6 GB verstookt op 4 uurtjes tijd :banana:

Sunrise werkt hier dus super goed, niet alleen op onze locatie maar op alle andere plaatsen waar we deze avond al geweest zijn.

Speedtest voor laptop - mifi - telenet server (da's niet optimaal dus redelijke indicatie):
Down: 57Mbps
Up: 41 Mbps
(mifi gaf dikwijls 9 MB/s tijdens windows download dus kan hoger pieken)
Vlot genoeg voor mij dus, dikke 10/10 voorlopig.

Het leuke met sunrise is, als je er een beetje tijd in steekt, je een heel mooi nummer gratis kan krijgen. ik heb zitten zoeken op een nummer eindigend op 3040 en na een tijdje kwam er eentje uit waarbij de voorgaande nummers ook mooi uit kwamen, Mine! :P
franzke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

update na een week met sunrise:

Over het algemeen loopt sunrise vlot. Zoals je kan verwachten heb je 4g ontvangst in de buurt van de skigebieden, zelfs op 3000m krijg je 4g+ voorgeschoteld (en alle andere bewoonde plaatsen), de valleien ernaast is andere koek, daar zie je de mifi heel de tijd schakelen tussen 4g,3g en zelfs 2g. Op die plaatsen loopt de batterij ook zo leeg wegens het zoeken.
Al heel wat GB's verstookt door de kinderen (youtube) en alles blijft vlot lopen.
Tip: laat je krediet helemaal tot 0 gaan, dan krijg je 10 CHF gratis bij volgende laadbeurt, had ik vandaag voor :-) Krediet kan je makkelijk bijvulen via bankautomaat.
Bijlagen
20190728_214639.jpg
Laatst gewijzigd door franzke 28 jul 2019, 23:39, in totaal 1 gewijzigd.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

krisken schreef:Ik zat vorige week in Zwitserland, een extra dagje vakantie op de terugweg van onze reis in Frankrijk. Gewoon de 5GB extra genomen voor 10 euro op mn Scarlet abonnement (reeds 500MB inbegrepen) zodat we de foto's van daar konden whatsappen naar ouders en we dingen konden opzoeken op internet. Was ook meteen handig voor Waze en Spotify :)
Ik dacht dat het gebruik van Waze in Zwitserland überhaupt illegaal is...
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dat is wat ik ook dacht. En is dat niet hetzelfde voor Frankrijk?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

In Frankrijk mag wel de zone waar er snelheidscontroles zijn worden gedeeld, maar niet de exacte locatie. Waze loste dat vorig jaar op door van alle vaste flitspalen als trajectcontroles weer te geven, geen idee of het momenteel nog zo is.
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Heb eens geprobeerd om een sunrise kaartje te bestellen, maar hiervoor heb je blijkbaar een adres in zwitserland nodig. Hoe heb jij dit opgelost?
Wij gaan namelijk elke dag ergens anders logeren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

13€/MB, "gangbaar tarief".
Afzetters allemaal, ja.
Dat blijft toch een regelrechte schande.

Als je 2 sec niet oplet heeft je GSM op de achtergrond snel meer dan een MB aan data verhandeld.
En aangezien er geen optie bestaat voor "roaming enkel in de EU zone", staat roaming bij de meesten tegenwoordig aan zonder caps.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Edit: roaming buiten EU nu zelfs niet meer mogelijk met MV.
franzke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

silencer schreef:Edit: roaming buiten EU nu zelfs niet meer mogelijk met MV.
Zag ik ook, is wel mooi van MV vind ik. Kan je roaming lekker laten opstaan.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://prepaid-data-sim-card.fandom.co ... witzerland

deze vind ik noig een gemakkellijke site om te zien welke operatoren er allemaal beschikbaar zijn
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Luc Watrin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 124 keer

Voor wat Zwitserland betreft, raad ik aan om een simkaart van Sunrise te kopen. Het netwerk werkt echt prima en je kan onbeperkt bellen, sms'en en internetten voor 2,50 CHF per dag. Sunrise is ook een pionier in Europa voor het uitrol van het 5G netwerk.
franzke
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2019, 21:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Slevin schreef:Heb eens geprobeerd om een sunrise kaartje te bestellen, maar hiervoor heb je blijkbaar een adres in zwitserland nodig. Hoe heb jij dit opgelost?
Wij gaan namelijk elke dag ergens anders logeren.
Ja dat kan een probleem zijn idd. Je kan je kaart enkel op een zwitsers adres laten leveren. Hun controle is echter wel in orde, dus misschien kan je wel via helpdesk een kaart in belgie laten leveren. Via hun app moet je na bestelling je id kaart voorkant en achterkant inscannen en ook nog eens video opnemen van je gezicht.
Zou mailtje sturen met je vraag!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”