Jimmobile roaming.

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Door het stoppen van Alditalk heb ik mijn SIM (nr) over gezet naar Base omdat zij €15 "welkomstgeschenk" gaven. Aangezien ik niet bel/SMS (kaartje zit in mijn hotspot) kan ik met die belwaarde 3 keer een bundel van 100MB activeren. Dank u Base, maar 100 MB? Zelfs met mijn beperkt gebruik is dat toch "op het randje". Omdat we een citytrip naar Budapest gepland hadden haalde ik nog snel een nieuwe SIM van Jimmobile, de aanschaf telt als 1e herlading en die heeft 500MB "gratis" data. Ideaal dacht ik. Aangekomen op de luchthaven in Budapest werd de hotspot aangezet en na een 5-tal minuten had ik verbinding met T-mobile maar geen internet access. Even later "no service". Na wat prutsen en reboot weer T-mobile zonder internet en even later.. no service. De I-phone van mijn zoon, ook met Jimmobile, had dezelfde symptomen maar met een andere provider.
Op de hotel Wifi via de website Jim gecontacteerd en ook op Twitter de vraag gesteld waarom roaming niet werkt en ondertussen natuurlijk gezocht naar een oplossing. Op het Base forum vonden we dat wanneer je instelt dat je buiten bundel €0 mag gebruiken (met andere woorden, alleen wat inbegrepen is mag gebruikt worden) dan werkt roaming niet. Eens ingesteld dat €20 buiten bundel mag "geroamd" worden was er direct verbinding en mochten we ervaren dat Budapest een performant 4G netwerk heeft.

Toen onze zoon een paar weken terug (pre-EU roamingovereenkomst) een EU bundel voor data aangeschaft had werkte zijn data na het overschrijden van de grens niet meer, Jim/base gecontacteerd maar niemand had een idee waarom het niet werkte....

Bij deze dus, wil je data in het buitenland zet dat "verbruik buiten bundel" NIET op €0
Via Twitter werd gezegd dat ze de suggestie om dit te vermelden op hun site gingen doorgeven (don't hold your breath :twisted: )
Bye, Maurice
https://on4bam.com
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Als ik even vragen mag: is er een reden waarom je per sé voor het BASE-netwerk kiest? Mijn excuses als ik erover gelezen heb...

Voor jouw situatie lijken er mij veel betere alternatieven, zoals:
— Orange - Tempo Giga: 4 GB voor €15
— Mobile Vikings - Data Focus: 4 GB voor €15

Bij Orange is de data cumuleerbaar tot 12 GB. In mijn tijd was dat bij MV ook deels, maar elke schijf data was individueel 30 maand geldig.
Orange maakt gebruik van hun eigen krachtige 4G-netwerk, MV van het voor jou niet onbekende BASE-netwerk.
Maar BASE is voor mij toch echt de allerslechtste op vlak van 4G-dekking. Dit is een wereld van verschil is je naar Proximus of Orange gaat.

Trouwens, die €15 kan je in beide gevallen ook nog spenderen aan andere zaken (bellen, busticket, ...)
Gebruik je hem enkel als data-simkaart? Bel dan naar de per-minuutlijn van thoorn.nl en je hebt in principe 4 GB voor slechts €8!
Dat is dus iets minder dan €16 voor 8 GB, i.p.v. wat jij nu hebt.

En ook voor een tienerzoon lijkt Orange of MV toch echt een stuk beter dan JIM.
Weinig belminuten, inderdaad, maar die mannen bellen toch niet zo veel...
Ruim aantal sms'en en véél data is voor hun tegenwoordig belangrijk (ja: sms'en worden nog meer gebruikt bij hun dan je zou denken).

Met Orange roam je meestal ook op hele krachtige netwerken, met BASE roam je vaak (standaard) op de iets goedkopere netwerken.
Met Orange heb je dan ook veel 4G in het buitenland, en die 4 GB neem je inderdaad mee binnen de EU! :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

IYZY schreef:Als ik even vragen mag: is er een reden waarom je per sé voor het BASE-netwerk kiest? Mijn excuses als ik erover gelezen heb...

Voor jouw situatie lijken er mij veel betere alternatieven, zoals:
— Orange - Tempo Giga: 4 GB voor €15
— Mobile Vikings - Data Focus: 4 GB voor €15
Vragen staat vrij :-D

Ik had Aldi Talk. €4 voor 400MB wat ruimschoots voldoende was. Goedkoopste oplossing voor weinig data is JM want dat kost mij €5/ maand. Beide alternatieven kosten 3 keer meer en zijn GEEN alternatief voor mijn kleine gebruik. Bellen en SMS doe ik niet.


Edit... Waarom zou ik voor GB's gaan?
Ik heb geen klagen van het netwerk van Base, uitzonderlijk heb ik 3G 99.9% heb ik 4G

Waar lees jij iets over een tienerzoon? Heb ik leeftijden vermeld? Hij koos zelf voor JM omdat dit tevens de goedkoopste oplossing is (hij had vroeger MV).
Laatst gewijzigd door on4bam 09 jul 2017, 18:49, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Oké, ik ben helemaal mee! :D

Ik dacht te zeggen, bij Lycamobile heb je dan ook nog eens 600 MB voor €5, maar veel succes om dat met een hotspot aan de praat te krijgen... :p

Maar inderdaad, in jouw geval is er absoluut geen reden toe om een andere provider op te zoeken! :)


EDIT:
Howla... Heb ik ergens iets verkeerd gezegd ofzo?
Als je een hotspot gebruikt, ga ik van een verbruik in GB's uit, ja. Ik probeerde toch alleen te helpen?

En heel prettig dat je een goede ervaring hebt met BASE. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar absoluut niet te vergelijken met de andere twee netwerken.
Ze staan heel wat kilometer achter.
Opnieuw: was maar als raad, hoor. Graag gedaan daarvoor.

En nee, ik ging er vanuit dat het dan om een tienerzoon ging. Erg, hè?
Misschien omdat je aangaf dat jullie samen op reis gingen en het feit dat JIM voornamelijk bij tieners en jongvolwassenen populair is.

En het lijkt met zeer onwaarschijnlijk dat JIM daadwerkelijk voordeliger uitvalt. De beltarieven zijn hetzelfde als bij Orange Tempo Giga en MV Data Focus. Bij de twee laatste heb je bovendien 700% meer data (voor €15).

Ik probeerde je enkel raad te geven.
Fijn dat je die waardeert, en mijn neus niet afbijt.

BTW, voor €3 heb je 500 MB en voor €4 1 GB bij TIC Mobile, maar wat jij hebt zal wel beter zijn zeker... :roll:
Blond doesn't mean stupid :roll:
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Met TIC-mobile bundels mag je niet roamen zo blijkt nu, dus dat helpt al niet.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

liegebeestig schreef:Met TIC-mobile bundels mag je niet roamen zo blijkt nu, dus dat helpt al niet.
Dat weet ik, maar hij roamt ook niet 24/7.
Voor binnenlands gebruik een prima oplossing.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

IYZY schreef: EDIT:
Howla... Heb ik ergens iets verkeerd gezegd ofzo?
Als je een hotspot gebruikt, ga ik van een verbruik in GB's uit, ja. Ik probeerde toch alleen te helpen?

En heel prettig dat je een goede ervaring hebt met BASE. Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar absoluut niet te vergelijken met de andere twee netwerken.
Ze staan heel wat kilometer achter.
Opnieuw: was maar als raad, hoor. Graag gedaan daarvoor.

En nee, ik ging er vanuit dat het dan om een tienerzoon ging. Erg, hè?
Misschien omdat je aangaf dat jullie samen op reis gingen en het feit dat JIM voornamelijk bij tieners en jongvolwassenen populair is.

En het lijkt met zeer onwaarschijnlijk dat JIM daadwerkelijk voordeliger uitvalt. De beltarieven zijn hetzelfde als bij Orange Tempo Giga en MV Data Focus. Bij de twee laatste heb je bovendien 700% meer data (voor €15).

Ik probeerde je enkel raad te geven.
Fijn dat je die waardeert, en mijn neus niet afbijt.

BTW, voor €3 heb je 500 MB en voor €4 1 GB bij TIC Mobile, maar wat jij hebt zal wel beter zijn zeker... :roll:

1. Ik gebruik een hotspot omdat ik een tablet zonder SIM heb.
2. Een probleem op elk forum... ergens van uit gaan :eek:
3. Het komt voordeliger uit. Data only dus beltarieven hebben geen belang. Meer data.. waarom? Ik verbruik max 200MB/maand
4. OK voor de suggesties maar geen enkele is (in mijn geval) voordeliger/beter.
5. TIC mobile... ideaal, €2 minder maar gezien de post van liegebeestig stopt het gebruik aan de grens. Niet handig als je een aantal keer per jaar de grens over gaat.

Uiteindelijk ging het ook niet over beter/anders maar over Jim (en bij uitbreiding Base) waar roaming niet werkt als je aangeeft niets te willen verbruiken buiten bundel.
Ik vond nog anderen die geen internet hadden eens ze de grens over waren en aangezien ik een oplossing vond (die Base/JM blijkbaar niet kon/wou geven) is het handig dat het nu ook hier terug te vinden is net zoals ik de post op het base forum vond.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Mocht je ook normaal zeggen hoor.
Of moet ik me excuseren dat ik wou helpen?

Goshie. Jij gaat zeker nooit ergens van uit?

Ik zei niet "domoor, Orange is beter". Je minder snel aangevallen voelen en wat vriendelijker reageren maakt je meteen 10 keer sympathieker en is leuker voor iedereen.
In plaats van direct mijn neus af te bijten.

Succes verder.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”