prepaid/abbo in italie?

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik moet binnenkort voor het werk een paar weken richting italie en vroeg me af wat de beste oplossing is naar bereikbaarheid?
ik heb nu een nummer bij MV en wil liefst op dat nummer bereikbaar zijn... maar die kosten liggen vast wat hoog,
dus vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met eventuele prepaids in/voor italie ?
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Splitter schreef:Ik moet binnenkort voor het werk een paar weken richting italie en vroeg me af wat de beste oplossing is naar bereikbaarheid?
ik heb nu een nummer bij MV en wil liefst op dat nummer bereikbaar zijn... maar die kosten liggen vast wat hoog,
dus vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met eventuele prepaids in/voor italie ?
gebeld worden, de kosten kan je terugvinden op MV website
wens je data dan kan je hier even kijken wat aan je noden voldoet
http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Italy

voor de veelbellers of als je zelf veel zou bellen zijn er mogelijkheden via voip van Dellmont (heb je wel data nodig ginder)
indien je wil bellen (gsm gesprek call-back) dan kan je denken aan cosmovoip 2ct/min voor uw nummer in Italie, 0,1 voor de connectie naar BE en 3,9ct connectiekost. Je hebt wel data nodig (om automatisch in te loggen én de 2 tel-nr's door te sturen, geen gesprek).

Je zou ook kunnen overwegen om via wifi of 3G te bellen echter daar liggen de gesprekken maar op 2ct/min of 4ct/min en moet je statisch zijn én wil je het restant nog goedkoop in BE verder gebruiken. Dit weegt dan niet op tegen de call-back met gespreskconnectiekost van cosmo.Dit gebruikt wel de datalijn voor het gesprek (Wifi of 3G)

persoonlijk zou ik een tourist SIM gebruiken à 20€, indien je niet teveel belt met SMS 4€ belwaarde aankopen (kost u wel 8€) (dus verdubbel de prijzen hierboven), bel je veel dan zou ik 10€ belwaarde aankopen via een reseller, dan kost u dat maar 10€60-11€40 bij cosmo

kom je terug naar belgie dan kan je het resterend belkrediet verder gebruiken à 2*0,1ct/min om met gsm naar gsm te bellen +3,9ct connectiekost.
Voor lange gesprekken zeker het voordeligst.

voor de huisgenoten: die kunnen dezelfde account gebruiken om u op dezelfde wijze te bellen met cosmo, die kunnen zelfs via internet (browser) het gesprek opbouwen na inloggen
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”