Brandstichting bij verschillende 5G-masten in Engeland

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef:Het vinden van effecten is trouwens relatief (cfr je eigen voorbeeld waar ongeboren muizen constant hoge vermogens te verwerken kregen).
Doel was de nulhypothese onderuit te halen.

Voor het ICNIRP telt voornamelijk een acuut opwarmingseffect (meer dan één graad temperatuurverhoging). Andere biologische effecten worden door ICNIRP niet erkend. Daarom hebben ze trouwens zo'n achterlijk lakse stralingsnorm van 61V/m

Door nu een studie te doen met muizen, waarbij ze minder dan 1 graad opwarmen en nog steeds hun eigen lichaamstemperatuur kunnen reguleren, zit je volgens de logica van het ICNIRP dan safe. Echter de studie doorbreekt deze nulhypothese.

Dit wordt ook hier uitgelegd:



Er is uiteraard nog een andere reden waarom ze specifiek voor dit vermogen kozen, je zal de video moeten bekijken om te weten waarom
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Voor het ICNIRP telt voornamelijk een acuut opwarmingseffect (meer dan één graad temperatuurverhoging). Andere biologische effecten worden door ICNIRP niet erkend.
Andere worden niet erkend omdat ze er gewoon niet zijn... zelfs de opwarming is een effect dat men gekozen heeft om toch maar iets te hebben (van in de zon te lopen, in een sauna te gaan zitten, … krijg je ook opwarming die zelfs als gezond wordt omschreven).
ub4b schreef:Daarom hebben ze trouwens zo'n achterlijk lakse stralingsnorm van 61V/m
Inderdaad achterlijk want hij is op niets gebaseerd... louter op opwarming. Hij had dus gerust nog hoger kunnen zijn.
ub4b schreef:Echter de studie doorbreekt deze nulhypothese.
De studie geeft zelf aan dat de parameters bij mensen anders zijn en dat ze dus geen bewijs vormt.
Jack Daniels schreef:In heel deze discussie (met ub4b voornamelijk) gooi ik de handdoek in de ring.
Iets wat ik ook ga doen want ondanks dat de ziekenhuizen niet vol liggen met stralingsslachtoffers (maar wel met mensen met Covid-19) kan je hem toch niet overtuigen dat er na meer dan 30 jaar nog steeds geen duidelijk bewijs is dat er schadelijke gevolgen zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef: Andere worden niet erkend omdat ze er gewoon niet zijn... zelfs de opwarming is een effect dat men gekozen heeft om toch maar iets te hebben (van in de zon te lopen, in een sauna te gaan zitten, … krijg je ook opwarming die zelfs als gezond wordt omschreven).
Je hebt op één punt gelijk: het opwarmingseffect is inderdaad bedenkelijk, gezien je in een sauna, of in de volle zon meer hitte op je knikker krijgt dan in het beste geval die 2 Watt die uit een GSM komt. ICNIRP doet voor mij daarom schijnonderzoek.

Echter het feit dat je alle andere effecten ontkent, en dus alle niet-thermische effecten weglacht, maakt dat ik je voortaan ga negeren. Het voorzorgsprincipe zegt je waarschijnlijk ook niks. Voor mij zijn mensen als jij deel van het probleem.
DarkV schreef: Iets wat ik ook ga doen want ondanks dat de ziekenhuizen niet vol liggen met stralingsslachtoffers (maar wel met mensen met Covid-19) kan je hem toch niet overtuigen dat er na meer dan 30 jaar nog steeds geen duidelijk bewijs is dat er schadelijke gevolgen zijn.
We draaien in cirkels, je gaat in m'n block lijst.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Kan deze discussie aub desnoods afgesplitst worden in een thread over al dan niet schadelijk zijn van 5G?

Het is zelfs helemaal niet aangetoond dat elke brandstichting van masten écht ingegeven is door deze angsten en niet gewoon door dom vandalisme en kopieergedrag.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

bitbite schreef:
FRDDP schreef:Flauw om hier opnieuw iets met een communautair geurtje van te maken...
Oei, het communautaire kwam van de proximus site zelf, 'k heb precies mijn flauwe opmerking onderschat.
Het is dan ook iets dat in Wallonie veel meer wordt gelooft dan hier.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~ab10f499/
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

HLN is zelden een stevig bewijs. Ik denk dat velen hier het daar mee eens zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Gray schreef:Het is dan ook iets dat in Wallonie veel meer wordt gelooft dan hier.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/me ... ~ab10f499/
Eigenlijk niks nieuws onder de zon in het HLN artikel:
Het voorzorgsprincipe wordt momenteel absoluut niet gerespecteerd, menen de ondertekenaars. De veiligheidsnormen die geacht worden de bevolking te beschermen, houden geen rekening met herhaalde en/of langdurige blootstelling, en evenmin met alle andere biologische, niet-thermische effecten. Met name de meest kwetsbare groepen zoals zwangere vrouwen en kinderen worden onvoldoende beschermd.
zolang het onderzoek van onafhankelijke onderzoekers steeds gecountered wordt door de industrie die een tegenstudie laat uitvoeren "buying science", gaan er nog lang volhouden dat er geen enkel risico is.

Soms vraag ik me zelfs af of er hier geen industrie shills zitten. Sommige reacties hier kwamen echt over als 'wij van wc eend'.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Eigenlijk niks nieuws onder de zon in het HLN artikel:
Inderdaad... mensen zonder enige kennis van zaken ondertekenen een petitie en vallen voor FUD :bang:

Het is niet omdat je in de "gezondheid" werkt dat je ook maar iets van kennis hebt over RF stralingen.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”