Apple TV app voor TV Vlaanderen

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

Sinds december is er een Canal Digitaal app voor Apple TV beschikbaar. Heeft er iemand nieuws opgevangen wanneer de TV Vlaanderen app voor Apple TV gepubliceerd wordt? De helpdesk van TV Vlaanderen weet van niks. :roll: Maar 't zou wel mooi zijn! :banana:
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Vermoedelijk zal dat nu wel niet lang meer duren, ik ben ook al heel lang aan het wachten op een appletv versie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
fryeBE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2018, 09:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Heb zelf geen tv Vlaanderen maar het lijkt erop dat tv Vlaanderen op Apple TV is sinds vandaag.

24 mei staat er bij laatste versie.
Volgens mij zag ik deze nog niet staan vorige week tussen de apps.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Sinds vandaag idd een werkende appletv app! Daarnet even getest - werkt heel vlot!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nou, dit is nog eens goed nieuws. Dan ga ik dit eens 30 dagen testen. Maakt mijn keuze voor internet provider een pak makkelijker.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fryeBE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2018, 09:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Heb het ondertussen al 2 x een periode genomen maar ben niet overtuigd van TV Vlaanderen. De streams zijn duidelijk mindere kwaliteit dan Telenet TV Flow bijvoorbeeld.

Ook kan je niet “opnemen”. Enkel zaken van 7 dagen terug bekijken en dan wordt alles bij vtm geblokkeerd. Je mag niet doorspoelen. Dat je reclame niet kan doorspoelen kan ik ergens misschien wel begrijpen (tegenwoordig). Maar zelfs niet binnen het programma zelf.

Dat heeft Telenet TV flow toch beter in elkaar. Daar kan je programma’s toevoegen aan “mijn tv” en dan kan je deze programma’s 60 dagen bekijken. Met alle functies gelijk doorspoelen. Zelfs de reclame.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Maar Telenet TV flow kan je niet los van een ander telenetproduct (als OTT) krijgen vermoed ik? Maw, als je enkel ergens TV via internet wil afnemen zonder meer heb je weinig opties?
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Case32
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2021, 21:35
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 2 keer

Enkel jammer dat Discovery sedert vorig jaar verdwenen is. Ben al meer dan een jaar verlost van een kabelabonnement (krijg Discovery nog binnen via het compact signaal tot zolang ze een filter gaan plaatsen) en dit is de enige zender die ik zou missen, al de rest is momenteel al via mijn Apple TV (dank u VRTNu).
Discovery+ dat reeds beschikbaar is in Nederland komt zo te zien ook niet onmiddellijk naar België, waarschijnlijk zit Telenet daar ook voor iets tussen zoals met HBOMax :cry:
Zouden ze Discovery terug in hun pakket nemen, onmiddellijk terug een abonnee erbij. Dan kan ik eindelijk die lelijke fysieke coax die op mijn gevel loopt eraf stropen.
fryeBE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 mei 2018, 09:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Roygenz schreef:Maar Telenet TV flow kan je niet los van een ander telenetproduct (als OTT) krijgen vermoed ik? Maw, als je enkel ergens TV via internet wil afnemen zonder meer heb je weinig opties?
Dat is ook correct..
Liefste vanal zou ik Telenet internet hebben en Proximus pickx tv.. maar ook daar hang je dan vast aan Proximus internet. Helaas is 70mbit te weinig.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9749
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Goed nieuws. Ik zal TV Vlaanderen zeker eens testen eens de fiber hier binnen zit (over enkele dagen).

Terugkijken is OK voor mij maar het niet kunnen doorspoelen is wel minder, waarschijnlijk zullen de programma's van de reclamezenders dan geschrapt worden, ook geen verlies of misschien zelfs winst :lol:

Hopelijk snel duidelijkheid over de nieuwe versie van Apple TV die goedkoper zou worden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb wel al een vervelend iets tegen gekomen: Het geluid speelt niet via Airplay af op mijn Sonos. Met de VRTnu, VTMGo, YT, Netflix, ... allemaal geen probleem. Met de TV Vlaanderen app dus wel... Nog bij iemand?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Ben app TV nu een maand aan het testen, zowel op Tizen als op Apple TV. En mijn voorkeur gaat toch naar de versie van Apple TV, mede door het feit dat je niet-dpg zenders in replay kan doorspoelen, wat ik niet kan in de tizen versie.
Wel vind ik de tv-gids niet in Apple TV versie.
Nu nog opwaardering van hun beeldkwaliteit. Is daar sprake van in de nabije toekomst?
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

Ow, goed nieuws inderdaad! Ga ik ook testen. :banana:
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Vreemd. Ik kan al van in het begin doorspoelen op Tizen. Gewoon op de play/pauze knop drukken en dan rechts klikken.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Vaganzza schreef:Ik heb wel al een vervelend iets tegen gekomen: Het geluid speelt niet via Airplay af op mijn Sonos. Met de VRTnu, VTMGo, YT, Netflix, ... allemaal geen probleem. Met de TV Vlaanderen app dus wel... Nog bij iemand?
Ik ga mijn vraag nog eens herhalen. Lukt het iemand om de audio via Airplay naar een box te sturen?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef: Ik ga mijn vraag nog eens herhalen. Lukt het iemand om de audio via Airplay naar een box te sturen?
Geen ervaring mee. Wat zegt de TV-Vlaanderen helpdesk?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

levi1700 schreef:Wel vind ik de tv-gids niet in Apple TV versie.
Inderdaad ik heb die ook niet op Apple TV.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”