Noob vraag over satelliet TV

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
PacoBelan
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2021, 19:04

Hallo, mijn vader en moeder zijn altijd dol geweest op Koreaanse tv-kanalen en in Canada krijgen we maar 1 kanaal, All TV (dit is een Canadees kanaal dat programma's van meerdere Koreaanse kanalen voor Canadezen kopieert en plakt).

Ik realiseerde me eindelijk dat er Koreaanse satellieten zijn, maar ik weet niets over satellieten of satelliet-tv. Weet iemand of kan mij een goede inschatting geven hoe ik toegang kan krijgen tot die satellieten of dat ik daartoe in staat ben?

Ik vind het natuurlijk niet erg om voor de service te betalen, en dit is mijn eerste optie omdat ik dit zo probleemloos mogelijk wil houden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Modbreak:
Dit bericht lijkt geplaatst te zijn door een bot. Machine learning spam?
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

De satellieten die op Korea gericht zijn ga je hier niet kunnen ontvangen.

Er zit echter op de Astra 2G satelliet op 28.2° oost een Koreaanse cultuurzender, Arirang World in HD. Deze zender zit ook op Astra 19.2° oost en op HotBird 13° oost
Deze kan je hier wel ontvangen en is FTA, dus ongecodeeed en gratis te ontvangen.
Op Hotbird zit ook nog KBS world.
CGN tv USA zit op Hispasat 30° W maar ik weet niet of die hier te ontvangen is.

Een schotel van 60 cm, maar liefst 80 cm is voldoende samen met een simpele ontvanger ( of een tv met DVB-S2 ontvangst)is voldoende om deze zenders te ontvangen.

Mvg
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”