Vervanging analoge kabel TV: TV Vlaanderen?

Alles over TV en Internet via satelliet
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt!
We gaan mijn oude TV daar eens zetten en online "TV met een kaartje" bestellen om te testen.
Voldoet het niet, kan nog altijd satelliet geinstalleerd worden.

Door deze link dacht ik dat de Digibox of -decoder geschikt was om compact signaal te ontvangen:
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... gnaal-stop
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

met wat zoekwerk kan je 1 op de kop tikken vr 40-50€.

TV met een kaartje
€ 50
https://link.2dehands.be/m1574024249?ut ... ialbuttons
Laatst gewijzigd door satsurfer 07 okt 2020, 10:20, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Chris_147 schreef:Door deze link dacht ik dat de Digibox of -decoder geschikt was om compact signaal te ontvangen:
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... gnaal-stop
Neen, verkeerde interpretatie.
Er wordt bedoeld dat een digibox een alternatief is voor het wegvallen van analoge TV (namelijk omschakelen naar digitale tv) :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Weet iemand waar ik tv met een kaartje online kan bestellen? Vind geen link op de Telenet website. Vermits de tv niet bij de officieel ondersteunde staat, wil ik toch de mogelijkheid om te kunnen terugsturen.
Op 2dehands verkoopt ook iemand een kaartje. Is dat gewoon telefoonnummer doorgeven om te activeren? Geen extra gedoe van Telenet?
Moeten ze ook nog 50€ betalen om te activeren? Ook met kaartje gekocht bij Telenet?

Mijn oude TV kon inderdaad compact signaal perfect tonen.
Wat me wel opviel was dat hij meer radio zenders vond als ik volledig liet scannen dan via de procedure op de Telenet website. Willy, verscheidene Joe zenders ontbreken volgens hun procedure.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

De website is nogal dubbelzinnig, maar het lijkt er inderdaad op dat een kaartje niet meer online te bestellen is.
Quote van de Telenet-website:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ci-module-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/ schreef:WAT ALS MIJN TV-TOESTEL NIET GESCHIKT IS?
Kocht je je CI+ module (TV met een kaartje) online of telefonisch, maar wil je hem terugbrengen? Dan kan je dat tot 14 dagen na je aankoop.

Breng je CI+ module terug naar het Telenet-winkelpunt waar je hem ophaalde.
Je krijgt het aankoopbedrag volledig terug via je volgende Telenet-aanrekening.

Opgelet: kocht je je CI+ module rechtstreeks in een Telenet-winkelpunt, en is hij al geactiveerd? Dan kan je hem helaas niet meer terugbrengen.
Misschien even bellen? Soms is telefonisch meer mogelijk dan wat de website aanbiedt.
Mocht je een kaartje tweedehands kopen, dan kan je eventueel met de koper afspreken dat hij nog even de kaart geactiveerd laat op zijn naam (mits deze nog niet gedeactiveerd is). Bij overname/verkoop dient de verkoper de kaart te laten deactiveren (telefonisch of WhatsApp), daarna moet de koper de kaart laten activeren op zijn naam. Heeft de nieuwe eigenaar nog geen actieve digitale Telenet-diensten (Telenet TV, internet of vaste telefonie), dan betaalt hij eenmalig voor de activering.
Chris_147 schreef:Wat me wel opviel was dat hij meer radio zenders vond als ik volledig liet scannen dan via de procedure op de Telenet website. Willy, verscheidene Joe zenders ontbreken volgens hun procedure.
De themazenders van DPG Media zitten (onofficieel) ongecodeerd op de kabel, maar maken eigenlijk geen deel uit van het compact signaal.
Het compact signaal is eigenlijk puur een product ter vervanging van analoge radio en tv-distributie. Eigenlijk is het radio-aanbod al een stuk breder dan het vroegere kabelaanbod op FM. Het bevat bijvoorbeeld 5 WDR-radiozenders (Duits) i.p.v. 1 op FM, BBC Radio 1 ontbrak ook analoog, idem voor Nostalgie en NRJ Vlaanderen, Tipik en BRF 1.
Het ongecodeerde aanbod nòg aantrekkelijker maken via het compact signaal doet Telenet liever niet.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

gewoon verkoper zorgt dat ci+ niet meer op zijn abbo staat.

dan activeer jij die ci+. stuur gewoon foto ci+ en uw idkaart.

Zorg dat je iets op papier hebt dat jij ci+ kocht.

gaat probleemloos.

laat je niet vd wijs maken van die lijst....er staan er veel die zogezegd niet goedgekeurd zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Chris_147 schreef:Vind geen link op de Telenet website. Vermits de tv niet bij de officieel ondersteunde staat, wil ik toch de mogelijkheid om te kunnen terugsturen.
Als je TV voldoet aan volgende 3 voorwaarden, dan is er geen enkel risico: TV met een kaartje zal werken.
  • 1) TV moet een DVB-C tuner bevatten (kan je op voorhand testen, je zal nu al beeld hebben op één, Canvas en Ketnet).
    2) TV moet een CI+ slot bevatten.
    3) TV moet de AAC audiocodec ondersteunen
Dit laatste durft wel eens te ontbreken op sommige (oudere) toestellen: dan heb je op een aantal zenders wel beeld, maar geen geluid!

PS. Gezien de prijs van een nieuw kaartje (met 2 jaar garantie), zou ik toch geen 2de hands kopen.
De levensduur van zo'n CI+ module met kaartje is beperkt (vooral als het bij de vroegere eigenaar veelvuldig in/uit getrokken werd, slijtage van de chip op het kaartje, ...). Ik zou geen module willen kopen die al ergens 5 jaar gebruikt werd :(

Voor het compact signaal is maar één voorwaarde nodig:
  • 1) TV moet een DVB-C tuner bevatten
AAC audiocodec niet nodig, alle TV zenders van het compact signaal zenden geluid in MPEG-2
Alleen voor een aantal radiozenders (onversleutelde buitenlandse zenders + Nostalgie) wordt AAC gebruikt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

AAC moet wel lukken op een 2010 Samsung tv.
Kan je eenvoudig testen door de tv op een buitenlandse radiozender te zetten. (NPO, WDR, BBC,...)
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

[quote="philippe_d"][quote="Chris_147"]Vind geen link op de Telenet website.

PS. Gezien de prijs van een nieuw kaartje (met 2 jaar garantie), zou ik toch geen 2de hands kopen.
De levensduur van zo'n CI+ module met kaartje is beperkt (vooral als het bij de vroegere eigenaar veelvuldig in/uit getrokken werd, slijtage van de chip op het kaartje, ...). Ik zou geen module willen kopen die al ergens 5 jaar gebruikt werd :(


Nu het probleem is niet de slijtage op de chip hoor maar het niet correct gebruiken van de common interface.
Punt 1 eerst common interface plaatsen , eens correct geplaatst dan pas kaartje er in.
Waarom bij plaatsen kaartje gaat common interface iets open staan.
Neem maar eens eender welke common interface en plaats zonder in toestel maar eens een kaartje in .
Waar de contact punten zijn gaat ci een een beetje open staan.
Dus een common interface plaatsen met een kaartje in is not done.

Dus bij verwijderen ci is er geen probleem , bij terug plaatsen mag kaartje nooit volledig geplaatst (ingeschoven) zijn.
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

Tja, ik weet al terug waarom ik geen Telenet klant meer ben: totaal klant onvriendelijk!

Online: niet te kopen.
Telefoon: 20 minuten aan de lijn gehangen met de verkoopdienst die er niets van wist. Uiteindelijk met technische dienst doorverbonden. Die zei met dat ik het ook niet via te telefoon kan kopen, dus in een winkel moest halen. Uitgelegd dat ik niet zeker was of mijn TV dat ondersteunt, maar geen probleem, ik zou dat binnen 14 dagen kunnen terugbrengen. Ok, ik naar de winkel.
Winkel: Neen, enkel de TV's op de website ondersteunen dat, en ik kan dat niet terugbrengen.
Nog eens aangedrongen. Noppes.
Proberen te overtuigen dat ik dit niet klantvriendelijk vind en dat ze dan waarschijnlijk TV Vlaanderen zullen nemen. Probeert men mij een Digicorder aan te smeren.
Zeg ik dat mijn ouders daar geen interesse in hebben en dat dat extra kost.

Ga ik naar buiten en zeg ik op gewone toon: "aan de telefoon zegt men mij dat ik het kan terugbrengen en hier zegt men iets anders: dat vind ik belachelijk".
Reactie verkoper: "gij ook".
En deur achter mij dicht en op slot.
Tof hoor!

EDIT: en net nogmaals aan de telefoon bevestigd dat ik dat in de winkel zou kunnen kopen en terugbrengen. Via de telefoon kan met niets doen, ook niet activeren, dat gebeurt allemaal via de winkel. Klant minder denk ik dan.

Ivm AAC: ik had mijn TV gisteren eerst volledige band laten zoeken en bij verscheidene gecodeerde zenders zei hij wel AAC. Hij herkent het dus in ieder geval.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Chris_147 schreef:Probeert men mij een Digicorder aan te smeren.
Typisch, nu weet je meteen waarom de CI-module online niet meer te koop is.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Typisch dingen waar ik niet veel tralala rond maak.
Als je het in de winkel koopt, en je weet wat je wil? Gewoon vragen en betalen. Niet beginnen over tv die niet in de ondersteunde toestellen staat of terugbrengen en zo. 2/3 weten die mensen zelf ook niet over wat je het hebt. Prijs is nu ook niet zo hoog dat het een groot risico is. Werkt het, super. Werkt het niet, terugbrengen en dan aan een betoog beginnen van telefoon en helpdesk en telenet enz... Ze nemen het wel terug hoor ;-)

Maar da's nu iets dat ik ook niet zou laten van tweedehands te kopen. Hierboven wordt gesproken van defecten en kapot zijn van in en uit te halen, maar hoeveel keer moet je zoiets uit uw tv halen? Je steekt dat er in en komt er niet meer aan...
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

Eigenlijk heb ik het onnodig ingewikkeld gemaakt met het (tevergeefse) advies om online te bestellen.
Ik kon alleen mijn woord geven dat het zou werken, ik had ervaring met deze modellen tv, maar bewijzen ligt niet voor de hand bij zoiets, vandaar de suggestie van een online-aankoop, om de drempel te verlagen.

Het ziet er naar uit dat Telenet hoe langer hoe meer zijn best doet om iedereen decoders te doen huren. Eigenlijk is heel "TV met een kaartje" goed verborgen op de website, zelfs de prijs is langs geen kanten terug te vinden.
Langs de andere kant kan je ook geen digiboxen, digicorders en al zeker geen tv-boxen online bestellen, voor al deze aankopen is een bezoek naar een Telenet Center vereist.

Jammer van je ervaring. Misschien loont het de moeite om een kaartje te kopen in een ander Telenet Center als dit niet te ver is, ofwel wordt het tijd voor een overstap naar TV Vlaanderen, hoewel ik nog altijd van mening ben dat dit technisch en financieel niet zo interessant is voor uw ouders, voor hetgeen je er uiteindelijk voor terug krijgt. Er is werkelijk geen evolutie naar meer HD-versies bij TV Vlaanderen. Zelfs oude programma's in 4:3-verhouding zien er pakken beter uit bij Telenet als deze op een HD-kanaal vertoond worden. Van prijsstijgingen op zijn tijd blijf je bij TV Vlaanderen ook niet gespaard, terwijl je op langere termijn ook niet zo zeker bent wat hun toekomstplannen zijn, als IPTV meer mainstream zou worden.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Het is inderdaad heel goed verborgen, jammer genoeg. Het is een degelijk en simpel product.

De prijs van €69 is al jaren dezelfde en heb ik alleen kunnen terugvinden in de officiële productfiche:
http://static.prd.telenet.be/productfic ... italTV.pdf (zie decoder zonder interactiviteit)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Amazor

TVV is al pionier inzake IPTV...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

wied schreef:@Amazor

TVV is al pionier inzake IPTV...
Dat bedoel ik net, er is geen internetaansluiting aanwezig bij deze personen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 7 keer

OK, uiteindelijk 2dehands kaartje gekocht, telefonisch geactiveerd en werkt perfect in mijn oude TV.
Moest ik gelukkig niet meer langs die onvriendelijke persoon in de Telenet winkel.
Wanneer het analoog signaal wegvalt zullen we zien hoe we dan op de 2e TV iets krijgen.

Bedankt voor alle reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”