[TVV] Prijsaanpassing voor je abonnement Basic (WTF???)

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag een brief in de bus:

We hebben fantastisch nieuws!
Gevolgd door een heleboel zever over voetbal en sport zenders.

Wat verandert er concreet voor jou?
Om je deze bijzondere ervaring te bieden zal het tarief van je abonnement helaas verhoogd worden met (€3!!!) per maand
De nieuwe prijs zal je terugvinden op de eerstvolgende aanrekening of Europese domiciliëring voor abonnementsperiode na 1/09/2020

Maar je kan ook kiezen
Wil je toch liever overstappen op een pakket zonder de nieuwe Eleven pro league zenders met Belgisch voetbal? Dat kan.
Voor €15.90 bieden we je graag het Basic light pakket zonder Belgisch voetbal
(-> Maar hier vergeten ze wel te vermelden dat dat basic light helemaal geen kinderzenders heeft, heel leuk met kinderen in huis)

Hier ben ik helemaal NIET blij mee
Laatst gewijzigd door woutervh 31 aug 2020, 14:05, in totaal 2 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is erg dat je als bestaande klant gepushed wordt naar een formule met voetbal in :nono:
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Voor de duidelijkheid: wat betaalde je tot nu toe? En wat moet je nu betalen?
Want ik betaal al langer 18,90€ per maand en die prijs staat voorlopig ook nog op de website...

@boonpwz ja en neen, voorheen had je Eurosport in het pakket, dat is nu vervangen...of de kosten voor TVV voor het voetbal hoger zijn geen idee, maar dat je een pakket aan sport in het basic pakket hebt was al altijd zo. En ja ze zouden het nog meer kunnen opdelen, maar ook dat heeft nadelen, enerzijds wordt alles wat ingewikkelder en anderzijds kost het uiteindelijk waarschijnlijk nog meer voor de eindgebruiker.
Laatst gewijzigd door Clemens2 31 aug 2020, 11:23, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

ik kan aannemen dat dit best wel balen is, alles je voor het zelfde geeld ineens maar 55 zenders(basic light) krijgt ipv 87(basic)
het was wel te verwachten dat de voetbal de prijzen ging opdrijven... :roll:

Nu valt dat kwa kids zenders wel mee (je mist er 3)
Basic light.
- Ketnet
- Vtm Kids
- Disney chennel
- Baby TV
- (eventueel Comedy central)
bij Basic komen er volgende 3 kids zenders bij.
- Nickelodium
- Nickelodium JR
- Cartoon Network

Edit: Als die 3 zenders toch nodig zijn kan je ook https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-int ... -tv-basic/ nemen voor 14.90€ en je houd je schotel voor de FTA zenders (zien ze zelfs nog een euro minder van je dan die 15.90€)

Edit2: als de aanpassing voor de sateliet pakketen op de site nog aan de oude prijs staat vrees ik dat ook de APP TV packeten nog zullen stijgen...
Laatst gewijzigd door cyberbug 31 aug 2020, 11:34, in totaal 2 gewijzigd.
Greetz cyberbug

Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik betaal ook €18.90 nu. Maar komt dus €3 bij vanaf september. Website zal nog niet upgedate zijn

Edit: kinderzenders én muziekzenders, mocht ik voldoende hebben met basic light, dan had ik het nu ook al hé :?
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

OK dit is wel heel veel extra...eens zien of nog anderen dit vandaag in de bus krijgen.
En zoiets zouden ze ook onmiddelijk op hun website mogen updaten...
Is wel triest...eerst veel bla bla met je krijgt voetbal er gewoon bij, en dan nu de rekening gepresenteerd krijgen.

En vanaf September lijkt me zelf niet legaal te zijn, zo een prijsverhoging (of andere vorm van abo wijziging) moest dacht ik minstens 1 maand vooraf aangekondigd worden, zodat je als klant de kans krijgt op te stappen voor de wijziging in gaat. Zeker ben ik hiervan niet maar dacht eens zo iets gelezen te hebben, misschien weet iemand anders dit beter.
Laatst gewijzigd door Clemens2 31 aug 2020, 11:32, in totaal 2 gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Dacht dat 11 sport zonder 'sponsoring' van provider ook maar 8€ is, straf dat ze dan geen extra kunnen maken voor enkel wie het wil...
Met wat geluk leert studio100 van Disney+ en krijg je ooit keuze :lol:
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Hier nu ook in de bus geland...
IMG_20200831_115543864.jpg
IMG_20200831_115555651.jpg
Laatst gewijzigd door Clemens2 31 aug 2020, 12:07, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...eerst veel bla bla met je krijgt voetbal er gewoon bij, en dan nu de rekening gepresenteerd krijgen...

Dat zijn typische TVV streken! Daarom heb ik in 2014 TVV vervangen door Netflix :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Voetbalrechten zijn peperduur, veel te duur voor wat ze maar zijn. Tegelijk interesseert deze materie maar een beperkt deel van de bevolking. Net als andere providers van entertainment moet ook voetbal opboksen tegen meer en meer concurrentie van andere sporten die dankzij streamingplatformen nu ook toegankelijk worden voor de Vlaming. Het hoeft dus niet te verwonderen dat ook de vraag naar voetbal op TV in dalende lijn is, en dat de interesse in de voetbalrechten nog nooit zo laag was toen ze dit jaar hernieuwd werden. Eleven zag enkel nog een opportuniteit in het aankopen en vervolgens herverkopen aan een veel lagere prijs aan zoveel mogelijk providers, want anders wou niemand nog het gekke en veel te dure bedrag op tafel leggen dat de voetbalbond wou krijgen (na al toegevingen te hebben gemaakt). Het is bovendien wel tekenend dat de provider die de rechten in de vorige periode gewonnen had, nu de minste interesse had om nog te bieden voor de nieuwe periode. Dat belooft alvast voor de volgende hernieuwing van de rechten.

Soit, het is dus voor een provider niet eerlijk om al je klanten voor zo'n dure content te laten opdraaien. Bied het aan als extra betalende optie voor wie dat wilt. Als de realiteit aantoont dat het aantal gegadigden absoluut niet volstaat om de investering te dekken, dan bewijst dat eigenlijk wel genoeg dat er niet meer voldoende vraag meer is achter zo'n content om er nog in te investeren. Times are changing (fast).

@OP, bij opzeg zeker de reden vermelden. Niet dat dat nu iets gaat veranderen, maar ze gaan dan mss eens beter nadenken in de toekomst over zo'n zaken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7188
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 373 keer

Zijn ze niet verpicht dit vroeger kenbaar te maken ?
Mag dat een dag voordien ? Ik dacht dat daar een wettelijk termijn op zat.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

@proximusboyke ik dacht ook dat die termijn een maand was...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef: @OP, bij opzeg zeker de reden vermelden. Niet dat dat nu iets gaat veranderen, maar ze gaan dan mss eens beter nadenken in de toekomst over zo'n zaken.
Ja, maar ik wil/kan niet echt opzeggen. Bewuste keuze voor satelliet voor als we weg zijn met de caravan. Maar dit smaakt wel erg zuur.
Ik ben eerder aan't denken om met iemand de kosten te delen die interesse heeft in de voetbal via de livetv app :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ongelofelijk...

Wauw, wij hebben fantastisch nieuws!
Vanaf morgen betaal je €3 meer en je krijgt er zenders bij waar je nooit of te nimmer naar zal kijken.
Feest!

:banana: :banana:
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

ik heb hem tot nu toe nog niet gehad, maar dan vraag ik me wel af...
ik ben nog geen jaar TVV klant, ik ben nog die stomme schotel aan het afbetalen (want app-tv kwam pas een maand nadat ik klant werd tevoorschijn...)

als ik nu opzeg, krijg ik nog die hele schotelinstallatie door mijn strot geduwd als aanrekening... dus dan verlies ik gewoon ongeacht wat ik doe?
*sigh*
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

proximusboyke schreef:Zijn ze niet verpicht dit vroeger kenbaar te maken ?
Ja, de wijzigingen kunnen pas ingaan voor de abonnementsperiode vanaf 1 oktober 2020. Als de prijsverhoging vroeger wordt ingevoerd, schendt TV Vlaanderen haar eigen voorwaarden.
Zie algemene voorwaarden:
Artikel 10. Wijzigingen

TV VLAANDEREN heeft het recht de Diensten, de Vergoedingen, de Voorwaarden en de inhoud, volgorde, naam, omvang en samenstelling van de ALGEMENE VERKOOPS-EN LEVERINGSVOORWAARDEN programma’s en/of zenderpakketten te wijzigen. TV VLAANDEREN maakt zulke wijzigingen minimaal een maand voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend.
Allemaal klacht indienen bij https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Van uw neus maken helpt (een beetje). Blijkbaar heeft hun klantendienst momenteel heel veel werk :lol:
Ze doen een commerciële geste van €2 korting voor komend jaar. Ze sprak zelf da't dan €16.90 ipv €18.90 zou worden. Maar op mijn vraag of't dan komend jaar €16.90 blijft (wat me eigenlijk straf zou lijken) of €19.90 kon ze mij niet antwoorden. Ze dacht van niet aangezien de prijs die ze nu vastleggen degene is voor volgend jaar aangezien 't een actieprijs is. Maar ze ging het navragen bij haar commerciele dienst en terug contact opnemen.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Volgens mij is niet alleen het feit dat dit vanaf 1 september in gaat onwettig, maar ook de brief zelf, aangezien het gewoon niet duidelijk is wat ik nu moet betalen. "3€ meer" is heel onduidelijk, er zou een eindprijs moeten staan en ook best nog eens of dit incl. of excl. btw is.
Daarnaast is het belachelijk dat de abo prijs online gewoon nog de oude is. Die brief is enkele dagen geleden verstuurt, website aanpassen zou al lang gebeurt moeten zijn.
Ik zal waarschijnlijk ook nog contact opnemen met de klantendienst en mijn beklag doen (en wat dreigen met ombudsdienst en meldpunt belgie en zo)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

hun website mét voetbal (eleven), stond er onmiddellijk op.
De tariefwijziging, plots iets minder prioriteit.

Het zijn en blijven gangsters, TVV.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik had het zien aankomen, dacht wel dat ze pas begin volgend jaar gingen opslaan, maar ze zijn al sneller daar.
Trouwens, in Nederland hebben ze dat ook zo gelapt met Fox Sport.
kevjoe
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jun 2017, 12:00
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb ooit voor TVV hun klantendienst gewerkt, bijna 10 jaar geleden.
Toen was Basic Light 10.90, Basic 14.90 en Basic+ 20.90...

Niet lang meer en de prijzen zijn verdubbeld...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb het nog geweten bij aanvang 8,90 €, en elk jaar steeg het. :-(
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

satsurfer schreef:hun website mét voetbal (eleven), stond er onmiddellijk op.
De tariefwijziging, plots iets minder prioriteit.

Het zijn en blijven gangsters, TVV.
De pagina stond onmiddellijk online maar bij APP TV hebben de mensen ook eerst een week moeten wachten tot die effectief in het aanbod zat en zo de eerste speeldag gemist hebben terwijl het werd 'aangeboden'. Je moet maar kunnen, iets aanbieden maar een week later echt doorvoeren. In de thread over deze voetbal aanbieding had iemand trouwens deze voorspelling gedaan :bdaysmile:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat een chaotische communicatie eigenlijk.
Er is net de originele prijs van 18.90 van mijn rekening gegaan. Dus niet 16.90, 19.90 of 21.90 (afhankelijk hoe ze het nu eigenlijk gaan interpreteren). Dit voor de periode van september 2020.
In de brief staat eigenlijk ook wel dat de tariefwijziging ingaat voor de periode na september 2020. Oktober dan dus?
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Basic+ wordt trouwens ook 3€ duurder volgens info uit ander forum...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als ik mij baseer op de info op de website, kom ik tot volgend overzichtje van de formules en prijzen:
TVV Vllaanderen.png
zonder garantie op volledigheid :wink:
(*) sportzenders: situatie voor invoeren van de eleven pro league zenders.

Indien fouten/onnauwkeurigheden laat gerust weten zodat ik de tabel kan updaten.
Of bijkomende kolonnen gewenst (vb "kids").
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
broekskes
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 maa 2010, 10:42

philippe_d schreef:Als ik mij baseer op de info op de website, kom ik tot volgend overzichtje van de formules en prijzen:

TVV Vllaanderen.png
zonder garantie op volledigheid :wink:
(*) sportzenders: situatie voor invoeren van de eleven pro league zenders.

Indien fouten/onnauwkeurigheden laat gerust weten zodat ik de tabel kan updaten.
Of bijkomende kolonnen gewenst (vb "kids").
zouden de formules voor internet tV waar voetbal in zit ook niet verhogen? App TV Basis en basic+
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zou pas straf zijn. Die hebben ze zelfs maar ingevoerd nadat eleven al in de pakketten zat
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is er nu iemand die moet meer betalen? Bij mij lijkt het nog niet in voege...
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

ik heb zelf nog geen brief gehad over de verhoging van m'n basic+ abbo, betaal wel per jaar en is in augustus pas vernieuwd.
ga normaal nog tot dan aan de oude prijs blijven maar een brief heb ik nog niet gezien.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 18 keer

Bij mij is het al in voege...factuur kwam 2 dagen geleden voor de maand oktober. Abo is basic.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”