TVV: ervaringen met live tv?

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Heeft iemand hier ervaringen met de kwaliteit, en stabiliteit, van Tv-vlaanderen hun live-tv aanbod?
Lijkt me op zich een van de meer interessante aanbiedingen als er toch nog tv moet zijn aan een betaalbare prijs,
en dan zou ik dus kunnen kijken zonder schotel (gewoon via de android tv box en de app).
(want geen zin/ruimte om een schotel te hangen en de benodigde coax te gaan trekken)

en in principe is zo een app meer als voldoende, in de veronderstelling dus dat de kwaliteit in orde is (alles vanaf 720p ben ik tevreden mee, als het maar stabiel en "proper" beeld is) EN het natuurlijk niet om de 5 dagen vastloopt en een dag niet beschikbaar is.

dus... iemand die hier toevallig ervaringen heeft ermee?
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Splitter schreef:Heeft iemand hier ervaringen met de kwaliteit, en stabiliteit, van Tv-vlaanderen hun live-tv aanbod?
Lijkt me op zich een van de meer interessante aanbiedingen als er toch nog tv moet zijn aan een betaalbare prijs,
en dan zou ik dus kunnen kijken zonder schotel (gewoon via de android tv box en de app).
(want geen zin/ruimte om een schotel te hangen en de benodigde coax te gaan trekken)

en in principe is zo een app meer als voldoende, in de veronderstelling dus dat de kwaliteit in orde is (alles vanaf 720p ben ik tevreden mee, als het maar stabiel en "proper" beeld is) EN het natuurlijk niet om de 5 dagen vastloopt en een dag niet beschikbaar is.

dus... iemand die hier toevallig ervaringen heeft ermee?
Ja hoor, werkt prima. Spreek je dan over de android app? Of android tv app?
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

daar staan welgeteld 2 opmerkingen in met "lijkt op het eerste gezicht goed te werken"...
als ik iets heb dat 5 minuten werkt, lijkt dat op het eerste gezicht ook te werken, maar dat is dus geen antwoord op de vraag.

ik vraag specifiek achter langer dan 5 minuten ervaringen, want als je bijvoorbeeld in de play store gaat kijken zijn het vooral negatieve reviews.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Spijtig dat er geen native Apple TV app is... Indien wel zou ik het zeker overwegen icm internet!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Werkt super!

Hier in gebruik op een Android TV MiBox2, op enkele tablets en op mijn GSM. Wel max ingelogd op 4 toestellen, dus als je een vijfde wil moet je even een andere uitloggen...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Gebruik het al sinds het begin op mijn tv en android box en beide lopen altijd goed.
Beeldkwaliteit is meer dan voldoende te noemen ook.
En op al die tijd heeft het mss is 1 dag niet gewerkt.

Je kan zowel via de website kijken als de app en beide zijn makkelijk om mee te werken.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

In UP/DOWNLINK, een nieuwsbrief voor satelliet-nerds, verscheen op 3 januari 2020 een uitgebreide review van de Canal Digitaal Android TV app, die qua technologie identiek is aan de TV Vlaanderen Android TV app. (ontwikkeld door Stream Group )

Hieronder publiceer ik de ervaring van gebruiker Henk integraal:

Canal Digitaal Android TV App, eerste ervaringen van Henk

We kregen een e-mail van Henk. Hij vond een bijdrage over zichzelf (rubriek ‘Stel je eens voor’) niet waardevol genoeg voor het blad maar wilde wel een andere bijdrage leveren: zijn ervaringen met de Canal Digitaal TV App zoals onlangs verschenen voor Android (op smart tv’s). Dat is ook goed, alle bijdragen zijn welkom. Dank dus aan Henk en hier de bijdrage.

Ervaringen Canal Digitaal Android TV-App digitaal live tv
Eind december heeft Canal Digital zijn Android App voor Android tv’s uitgebracht. Omdat ik zelf een Android tv en het goedkoopste abonnement VOL bij Canal Digitaal heb was ik aangenaam verrast dat ik vanaf nu het digitale pakket rechtstreeks op mijn Android tv kan kijken en kan bedienen met de afstandsbediening. Nu zonder te casten van mijn mobiel naar de Chromecast van mijn tv. Nu ik de App van Canal Digitaal toch op mijn TV heb staan is het misschien wel leuk wat van mijn ervaringen te delen.

Installeren
Voordat ik op mijn Android tv de Canal Digitaal App gedownload en geïnstalleerd heb, ging ik eerst even na of mijn tv zelf wel de nieuwste software heeft. In mijn geval was de tv geüpdatet omdat de instelling stond op automatisch software updaten. Aan te raden is om eerst even na te gaan om te kijken of je tv van de nieuwste software is voorzien, voordat je de Canal Digital App in de Google store van je tv opzoekt en installeert. Deze App vind je in Google App Playstore van je televisie. Kan je de App niet vinden in de Google App store van je tv dan mag je er van uit gaan dat niet de juiste Android versie op je tv hebt staan. Dat kan ook doordat je tv te oud is of dat deze tv om een andere reden niet wordt ondersteund.

Opstarten
Na het opstarten van de App kom je in Home met een heel overzichtelijke menu-indeling. Zie afbeelding. In Home heb je een keuze uit de 3 menu’s: Home, TVGids, Mediatheek die ook weer onderverdeeld worden in submenu’s Keuze maak je door op OK-toets van je afstandsbediening te drukken. Door een keuze te maken uit één van de zenders, start deze zender meteen op en kan je vrijwel meteen naar de gekozen zender op je tv kijken. De
zaptijd van deze Canal Digitaal Live TV app is sneller dan de zaptijd van mijn tv in satelliet (DVB-S)-mode.

Submenu’s in hoofdmenu
Door vanuit tv kijken op de + van je navigatietoets afstandsbediening te drukken kom je in het hoofdmenu waaruit je een keuze kan maken uit de submenu’s: Home, TVGids, Mediatheek en Mijn Opnames.

Door Home te kiezen krijg je ook het bovenstaande beeld. Door hierin met de navigatie toetsen van afstandsbediening te drukken kun je door diverse submenu’s bladeren. Zie afbeeldingen hieronder.

Menu Home
Afbeelding

Menu TVGids
Afbeelding

Menu Mediatheek
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Met de navigatietoetsen van je afstandsbediening kan je uit nog meer submenu’s kiezen. Je hebt keuze uit vele submenu’s waaruit ook weer keuzes te maken zijn het wijst zich vanzelf uit.

De submenu’s die in het Home menu te vinden zijn: Zenders, Nu op TV, Trending (24uur), Vanavond op Tv, Tips van onze redactie, Kijk terug: tips van onze redactie, Kijk terug sport, Gratis zender van de maand, Nieuw Canal Digitaal Films (gratis), Nieuw Film1, Kijk nu nieuws, Kijk nu regionaal nieuws, 7 keer Kijk terug: (koken met kerst, reizen en vrije tijd, cultuur, muziek, jeugd, informatief en tot slot kijk terug: entertainment).

Ervaringen
De zaptijd die ik bepaald heb met de telmethode ’éénentwintig, tweeëntwintig, enzovoort’ is behoorlijk snel. Zo’n twee seconden ongeveer net zo snel als zapsnelheid van mijn Xtrend 10000 satellietontvanger. De zap-tijd van de mediabox die ik ooit van mijn kabelprovider Tweak had was beduidend langzamer en die had ook nog wel eens bugs.

Het beeld in terug gekeken programma’s is heel goed. Ik had al eens ergens gelezen dat de kwaliteit niet hoog zou zijn of dat het beeld niet gelijk met het geluid zou lopen. Volgens mij worden hier de gemiste programma’s in dezelfde kwaliteit aangeboden als live uitzendingen.
Toegegeven ik ben een hobbyist en niet een deskundige op gebied van kwaliteits-beoordeling. Overigens, je kan tot zeven dagen terugkijken.
Handig vind ik dat je in het submenu: ‘Vanavond op TV’ kan plannen welke programma’s je wilt zien. Als je op dat tijdstip kijkt naar een ander programma krijg je op je tv scherm een melding dat je uitgekozen programma begonnen is.

Hinderlijk is dat je in terug kijken van de programma’s van RTL en SBS niet kan vooruitspoelen. Deze tv zenders laten vaak een deel van het vorige programma en reclame zien voordat je het uitgekozen programma kan bekijken. Vooruit spoelen kon ik bijvoorbeeld (nog?) wel in Ned1, 2 en 3 en ook in de commerciële zender History.

Het beeld wat deze app op je scherm krijgt is voor mij voldoende scherp. Het is misschien wat minder scherp dan het beeld dat je hebt wanneer je kijkt met een satelliet ontvanger. Maar ik zie nagenoeg geen verschil. Misschien dat de scherpte details niet door mij opgemerkt worden omdat ik brildragend ben. Ook het geluid is voor mij gevoel niet slechter dan wanneer ik tv kijk via satelliet.

Het is overigens mij niet gelukt mijn tv-instelling zo te wijzigen vanuit de Canal Digitaal app IPTV-kanalen door te zappen naar de FTA DVB-kanalen van mijn tv ontvanger. Dat moet volgens Canal Digitaal wel kunnen als je wat aan de instellingen van je tv wijzigt.

De CD Android TV App instellen om gebruikmaken van de satelliettuner van de tv
Om (ook) alle satellietzenders te kunnen ontvangen (inclusief vrij-te-ontvangen zenders) is het belangrijk dat de hybridemodus wordt ingeschakeld. Dit moet je zelf doen via het instellingenmenu van de Canal Digitaal Smart TV App:
  • - Ga naar ‘Instellingen’ in het menu;
    - Druk op ‘Installatie’ en kies ‘Satellietinstellingen’;
    - Druk op ‘Satelliet inschakelen’.
De Smart TV App vindt nu niet alleen internetzenders, maar ook zenders die alleen via de
satelliet zijn te ontvangen.

Gebruikte links
https://www.canaldigitaal.nl/televisie/smart-tv-app/
https://www.canaldigitaal.nl/televisie/mobiele-tv-app/
https://play.google.com/store/apps/deta ... naldigital

Mijn apparaten en verbindingen
  • Phillips 55POS9002/12 tv;
  • Tweak 1 Gbits/s LAN-verbinding (bedraad dus niet met Wifi verbinding);
  • Abonnement VOL (met CI en Canal Digitaal-kaart welke nu niet meer gratis wordt bijgeleverd);
  • Bose Acoustimas 300 geluidsysteem.
Henk.

bron: UP/DOWNLINK, jaargang 10, nummer 1
Bijlagen
cd_mediatheek_2.png
cd_mediatheek_1.png
cd_menumediatheek.png
cd_menutvgids.png
cd_home.png
Laatst gewijzigd door raf1 09 apr 2020, 16:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dus voor €10 heb je dan een selectie van zender op uw TV, pc of tablet/telefoon?
https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/
https://m7cdn.io//static/tvvlaanderen/d ... ntenne.pdf
Zenders zijn wel beperkt, nog minder dan bij Scarlet...

Kan je voor €120 per jaar geen RPI of NUC aan uw TV hangen om OTT-TV te kijken?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Neen, je moet een satelliet abo hebben, dus min €15.90/maand.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Er zijn zeker voldoende zenders beschikbaar: https://www.tv-vlaanderen.be/satelliet-tv/basic-light/
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Je kan ook gewoon de interface in een browser bekijken op: https://livetv.tv-vlaanderen.be/

Zonder account kan je niets zien uiteraard.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:Dus voor €10 heb je dan een selectie van zender op uw TV, pc of tablet/telefoon?
https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/
https://m7cdn.io//static/tvvlaanderen/d ... ntenne.pdf
Zenders zijn wel beperkt, nog minder dan bij Scarlet...

Kan je voor €120 per jaar geen RPI of NUC aan uw TV hangen om OTT-TV te kijken?
livetv is niet actief bij antenne-tv, je hebt effectief een satelliet abonnement nodig. (Maar dus niet meer nodig om effectief een schotel tegen uw gevel te plakken)
@Splitter, je hebt pb
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

raf1 schreef: Om (ook) alle satellietzenders te kunnen ontvangen (inclusief vrij-te-ontvangen zenders) is het belangrijk dat de hybridemodus wordt ingeschakeld. Dit moet je zelf doen via het instellingenmenu van de Canal Digitaal Smart TV App:
  • - Ga naar ‘Instellingen’ in het menu;
    - Druk op ‘Installatie’ en kies ‘Satellietinstellingen’;
    - Druk op ‘Satelliet inschakelen’.
De Smart TV App vindt nu niet alleen internetzenders, maar ook zenders die alleen via de
satelliet zijn te ontvangen.
dus... je kan via diezelfde app ook de FTA zenders (waaronder de duitsers die mijn moeder wil) ontvangen?
want dan zijn we er bijna uit denk ik :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Splitter schreef:dus... je kan via diezelfde app ook de FTA zenders (waaronder de duitsers die mijn moeder wil) ontvangen?
Voor de FTA-zenders heb je een schotelantenne nodig, die worden niet als internetstream aangeboden door TV Vlaanderen maar deze satellietkanalen kunnen eventueel wel "gelinkt" worden in de interface van de smart-tv app. Ik weet niet of dit via Android TV kan, maar dit kan wel via de app stores van Samsung en LG tv-toestellen.

Maar op Android TV kan je natuurlijk wel de ARD Mediathek app installeren: https://play.google.com/store/apps/deta ... .ard&hl=nl
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 maa 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

TVV Live apps op tablet/GSM werken zeer goed. Zonder problemen al jaren naar gekeken.

TVV App op Samsung TV werkte al jaren goed, echter ik merk nu geregeld dat het beeld een aantal seconden vasthangt. Na paar seconden gaat het beeld (en klank) dan verder. Dit is niet bij alle zenders, maar bij sommige (Canvas, VTM, ...). Andere zenders EEN, Vier ,CAZ, NPO hebben die dan schijnbaar geen last van.
Heb mij al een ongeluk gezocht waar dit aan kan liggen.
Mijn ganse internet/netwerk infrastructuur nagekeken. Echter deze haalt 20mbit down continu. (NetFlix 4K werkt trouwens wel perfect vanaf dezelfde Samsung TV), dus het moet ofwel :
1. bug zijn in de Samsung TV App
2. stream probleem bij TVV van bepaalde kanalen (mss. overbelast door teveel TVV live kijkers op dat moment ?)

optie 1 lijkt mij minder aangezien er 60% zenders zijn zonder dit kortstondig freeze probleem.

Verder werkt de app (ook op TV) naar behoren. Zeer goede resolutie. Misschien zou TVV een optie moeten toevoegen in de settings van de Samsung APP om zelf de bitrate/resolutie te verlagen (bij bv. bandbreedte problemen). De App doet dit al zelf automatisch, maar je kan dit blijkbaar niet manueel instellen. Dus op auto altijd hoogste kwaliteit ifv. bandbreedte.

@Splitter:
>dus... je kan via diezelfde app ook de FTA zenders (waaronder de duitsers die mijn moeder wil) ontvangen?
>want dan zijn we er bijna uit denk ik
Nee de FTA bv. duitse (of engelse BBC) zenders zijn er niet bij. Toch niet bij ons light abbonement.

Zijn er nog TVV live gebruikers die deze korte freeze probleem ervaren op bv. Canvas ?

alvast dank
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

dit is de plek waar je je vragen beter kan stellen
https://www.sat4all.com/forums/forum/62-tv-vlaanderen/
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Dit lijkt me interessant.
Je hoeft dus geen schotel meer te plaatsen?
Iemand die weet heeft of je kan pauzeren en opnames kan maken want dit lijkt me jammer genoeg niet te lukken met de androidtv app.
Ik heb dit eens getest bij mijn vader die een tvvlaanderen abonnement heeft maar met eigen hardware werkt.
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Splitter schreef:daar staan welgeteld 2 opmerkingen in met "lijkt op het eerste gezicht goed te werken"...
als ik iets heb dat 5 minuten werkt, lijkt dat op het eerste gezicht ook te werken, maar dat is dus geen antwoord op de vraag.

ik vraag specifiek achter langer dan 5 minuten ervaringen, want als je bijvoorbeeld in de play store gaat kijken zijn het vooral negatieve reviews.
Nu hebben we 2 afzonderlijke onderwerpen die over hetzelfde gaan, overzichtelijk en praktisch is anders.
Waarom de mods beide onderwerpen nog niet hebben samengevoegd is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

enta schreef:Nu hebben we 2 afzonderlijke onderwerpen die over hetzelfde gaan, overzichtelijk en praktisch is anders.
Waarom de mods beide onderwerpen nog niet hebben samengevoegd is mij een raadsel.
misschien omdat er in dat andere onderwerp al een hoop nutteloze, unrelated posts inzitten die het topic vervuilen en dus veel mensen eroverheen laten kijken?
wat met jouw toevoeging hier hetzelfde ligt te doen?
"als je niets goeds/nuttigs te zeggen hebt, zwijg dan" is een motto dat soms wat beter mag worden toegepast door sommige mensen.

Ter aanvulling van mijn vraag naar ervaringen:
Dankzij woutervh (thanks again!) de app even kunnen testen een paar dagen, en gezien deze eigenlijk perfect stabiel bleef (op een mibox, over wifi), de knoop doorgehakt en terug TVV klant geworden.
leek wel alsof ze het eerst niet geloofden (ik had vroeger een abbo voor in de caravan, dat in 2012 stopgezet is, en daar leken ze even over te struikelen)

zelfde dag gevraagd dat de live tv actief zou worden, en volgende dag schotel al ontvangen (die ik niet echt ga gebruiken momenteel).
ik moet zeggen, ik snap de negatieve reviews op de playstore niet, ik ondervind eigenlijk geen problemen (tot op heden),
en meer zelfs: ik ben eigenlijk lichtjes onder de indruk van de interface, die eigenlijk vlot en eenvoudig is.

het enige wat een beetje spijtig is, is dat ik via de mibox blijkbaar geen gebruik kan maken van pauze of opnemen
("niet ondersteunt op dit apparaat")
moest dat nog kunnen, dan was dit eigenlijk een perfecte app,
en ik zou zelfs durven zeggen dat TVV dit eigenlijk als losstaand product zou moeten verkopen,
het zou ze een pak extra klanten kunnen opleveren denk ik.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Interessant om deze ervaringen te lezen, bedankt voor het delen.

Zelf denk ik ook om over te stappen naar de basic light formule. Ik zit hier nog met een ouderwets Telenet SD kabel abbonement. Misschien wordt het wel tijd om naar iets kwalitatiever over te schakelen. Dan zou ik zelfs nog goedkoper uit zijn. Heel die satelliet interesseert me eigenlijk niet en de schotel mag in de doos blijven van mij. Maar IP tv streaming zou geweldig zijn, vroeger enorm genoten van Bhaalu.
Wat is ongeveer de bitstream en kwaliteit?
Om het op een TV toestel te krijgen, wat is de beste optie? Casting of een android RV box à la mi box of zijn er voldoende native apps voor de TV zelf (LG/Samsung/...)
Qua gelijktijdige streams lees ik tegenstrijdige info. De site van TVV zegt 2, ik lees hier 4 elders lees ik 5...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

gunmaster schreef:Wat is ongeveer de bitstream en kwaliteit?
HD-kanalen: 720p@4096 kbps (H.264 video, AAC audio)
SD-kanalen: 396p@2464 kbps (H.264 video, AAC audio)
gunmaster schreef:Om het op een TV toestel te krijgen, wat is de beste optie?
Native smart-tv apps of Android TV.
TV Vlaanderen heeft smart-tv apps voor tv-toestellen van Samsung, LG, Panasonic, Toshiba, Hitachi, Hyundai, Nikkei en Telefunken. Of je toestel wordt ondersteund kan je controleren op https://www.tv-vlaanderen.be/televisie/smart-tv-app/
gunmaster schreef:Qua gelijktijdige streams lees ik tegenstrijdige info. De site van TVV zegt 2, ik lees hier 4 elders lees ik 5...
Je kan maximaal 5 apparaten aanmelden, daarna kan je op 2 apparaten gelijktijdig streamen. (Je kan ook apparaten handmatig afmelden via de webinterface.)
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

gunmaster schreef:Ik zit hier nog met een ouderwets Telenet SD kabel abbonement. Misschien wordt het wel tijd om naar iets kwalitatiever over te schakelen.
Als de prijs die je nu betaalt niet te hoog is voor je, is het met misschien een idee om over te stappen naar digitale tv met een CI+-module? Prijs per maand blijft gelijk, want er wordt geen onderscheid gemaakt of je analoog of digitaal kijkt.

De TV Vlaanderen streams zijn zeker niet slecht, maar voor sommigen onder jullie is het niet onbelangrijk om te weten dat het Vlaamse zenderaanbod in HD beperkt is en niet groeit.
Enkel de zenders één, Canvas, VTM, Q2 en VIER zijn in HD, VIJF, ZES, Vitaya, CAZ, CAZ2, Ketnet, Eclips TV, TLC, MTV, Comedy Central,... zijn in SD.
Eigenlijk is dit jammer, gezien daarin nu minder beperkingen zouden moeten zijn t.o.v. de dure transponderhuur en daardoor het plaatsgebrek en lage bitrates bij Vlaamse satelliet-televisie.

Misschien willen ze de kwaliteit gelijklopend houden met satelliet, zodat pure satellietabonnees zich niet benadeeld voelen. Enkel Eleven Sports heeft 3 HD-streams, terwijl je het op satelliet met 2 SD-kanalen moet doen.

Zoals hier eerder beschreven zou TV Vlaanderen een nieuw publiek kunnen aanspreken door te starten met een volledig apart IPTV-aanbod in HD. Er is een veel kleinere instapkost voor de gebruiker gezien de goedkope hardware, stukken gebruiksvriendelijker te installeren en dus ook de mogelijkheid om een veel betere beeldkwaliteit te leveren op een voor hen betaalbare manier.

Wat huidige bitrates betreft voor hun IPTV durf ik niets zeker zeggen, gezien ik niet weet of de streams die te ontvangen zijn via Android TV, Chromecast en smart-tv volledig dezelfde zijn als in een browser.
In een browser zijn de HD-zenders 720p @ 4 Mbps en SD is is 720x396 @ 2,4 Mbps (zonde dat dit geen 720x576 is!), maar het zou dus goed mogelijk zijn dat deze hoger liggen via hun apps, maar ook daar blijft SD altijd SD.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Zelf heb ik al enige tijd Tadaam maar gezien Google Stadia vrijwel onspeelbaar is, overweeg ik om Edpnet te nemen i.c.m TVV Basic Light.

Momenteel heb ik een Samsung (non-smart) TV. Heeft de TVV app degelijke Chromecast ondersteuning? Een Android TV box zou ik nog niet aanschaffen gezien ik van plan ben om termijn een LG C9 te kopen.
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Ja de Android app heeft Chromecast ondersteuning, en die werkt hier goed.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”