Tv Vlaanderen Android TV app

Alles over TV en Internet via satelliet
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan wil ik overschakelen naar App TV Light van App TV Plus :

Haja meneer pas vanaf juni wordt dit aangepast.
Hoezo vanaf juni?! Haja meneer u betaald nu al vooruit voor de maand mei.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Wat een bedrijf seg. Beter eens het nieuwe TV Flow aanbod van Telenet bekijken: prachtige app, zelfde prijs. Geen tv box, wel internet van Telenet nodig :/
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

thomiwilli schreef:Wat een bedrijf seg. Beter eens het nieuwe TV Flow aanbod van Telenet bekijken: prachtige app, zelfde prijs. Geen tv box, wel internet van Telenet nodig :/
Ik zie heel wat minder zenders en de verplichting om telenet internet te nemen maakt de prijswinst onmiddellijk ongedaan.
Neen dank je. :roll:
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Replay TV doet het regelmatig niet of haperend. Ook anderen met deze klacht?
Het ligt niet aan de Android TV box, lokaal netwerk of internetverbinding aangezien YouTube, Netflix, VTM Go, ... perfect werken op hetzelfde moment.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Wat opvalt is dat het hier via Appletv en Airplay veel stabieler werkt dan via mijn Chromecast (daarmee gaat TVV veel sneller bufferen bij livetv en werkt replay regelmatig niet goed)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Varjo
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2022, 22:20

Sinds een maand of twee gebruik ik de android tv app op mijn shield met een App TV Basic. Ik was daar tot dusver heel tevreden van, werkte feilloos.
Ik merk nu vandaag dat de drie Eleven Sports zenders verdwenen zijn uit all hun App tv abonementen (de 3 Eleven Jupiler League zenders zijn wel nog aanwezig).
Iemand enige info? Ik vind daar nu niet direct een aankondiging over.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Stond in hun laatste nieuwsbrief van december. Eleven zenders zijn te duur en worden geschrapt
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

enta schreef:Replay TV doet het regelmatig niet of haperend. Ook anderen met deze klacht?
Het ligt niet aan de Android TV box, lokaal netwerk of internetverbinding aangezien YouTube, Netflix, VTM Go, ... perfect werken op hetzelfde moment.
Deze nog eventjes oprakelen.

Hier hetzelfde. Over het algemeen vrij tevreden van de TV Vlaanderen app.
Draait hier op een Chromecast met Google TV als app. Live kijken over het algemeen niet te klagen. Maar Replay tv is heel erg aan het worden.
Ben niet zeker of het probleem zich voordoet terwijl we de replay tv programma's ontvangen of terwijl er ergens in een datacenter van tv vlaanderen de opname/opslag wordt gemaakt. Moest ik gissen zou het misschien liggen aan het kunnen opslaan van alle replay kanalen die ze daar ergens moeten opslaan. Bij het herbekijken lijkt het alsof de audio het wel doet en het beeld gewoon bevriest voor een halve seconde.
Aan ad-hoc netwerk/internet belasting tot en met je eigen routers ligt het volgens mij ook niet omdat bij het herbekijken van eenzelfde programma exact dezelfde haperingen optreden (zelfs op meerdere chromecast met android tv toestellen)

Zelfde programma herbekijken via vrt nu of vtm go gaat zonder problemen (tenzij vtm go waar er andere issues zijn, zoals het niet herinneren van de positie waar je de laatste keer het programma hebt gekeken en je opnieuw door reclame blokken moet).
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik had hier ook de indruk dat replay in combinatie met cromecast problemen gaf.
Tijdens vakantie in het buitenland traden die problemen niet op als ik keek op mijn tablet.

Een tijdje later lukte het niet meer om via cromecast versie 1 tvv te streamen, want die wordt niet meer ondersteund.

Ik heb me nu een streaming box gekocht met ingebouwde cromecast.
Ik heb nu wel de indruk dat de problemen weg zijn.

Mvg
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

keerekeerweere schreef:
enta schreef:Replay TV doet het regelmatig niet of haperend. Ook anderen met deze klacht?
Het ligt niet aan de Android TV box, lokaal netwerk of internetverbinding aangezien YouTube, Netflix, VTM Go, ... perfect werken op hetzelfde moment.
Deze nog eventjes oprakelen.

Hier hetzelfde. Over het algemeen vrij tevreden van de TV Vlaanderen app.
Draait hier op een Chromecast met Google TV als app. Live kijken over het algemeen niet te klagen. Maar Replay tv is heel erg aan het worden.
Ben niet zeker of het probleem zich voordoet terwijl we de replay tv programma's ontvangen of terwijl er ergens in een datacenter van tv vlaanderen de opname/opslag wordt gemaakt. Moest ik gissen zou het misschien liggen aan het kunnen opslaan van alle replay kanalen die ze daar ergens moeten opslaan. Bij het herbekijken lijkt het alsof de audio het wel doet en het beeld gewoon bevriest voor een halve seconde.
Aan ad-hoc netwerk/internet belasting tot en met je eigen routers ligt het volgens mij ook niet omdat bij het herbekijken van eenzelfde programma exact dezelfde haperingen optreden (zelfs op meerdere chromecast met android tv toestellen)

Zelfde programma herbekijken via vrt nu of vtm go gaat zonder problemen (tenzij vtm go waar er andere issues zijn, zoals het niet herinneren van de positie waar je de laatste keer het programma hebt gekeken en je opnieuw door reclame blokken moet).
Het probleem is hier ondertussen opgelost. Alles werkt nu prima.
Het lag wel degelijk aan het lokale netwerk. De TVV app voor Replay vereist veel meer bandbreedte dan de andere geteste apps.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

ondertussen wel een (nieuw) fenomeen. Het lijkt wel of de Tv vlaanderen recent is overgeschakeld op een soort interlaced modus of een nieuwe codec heeft in gebruik genomen.

Bij bewegende beelden krijgen je vaak horizontale lijnen te zien. In het bijzonder bij gelijkaardige programma's op één vb,via de vrt.nu app of via de Tv vlaanderen geeft toch wel een behoorlijk verschil in kwaliteit te zien.

We gebruiken al een paar maanden de tv vlaanderen app in combinatie met de google chromecast met android tv. Altijd heel tevreden geweest maar nu toch een kleine irritatie door het horizontale lijntjes effect.

Zijn er nog mensen bij wie dit zich voordoet en opgevallen is ?
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
wimds
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2011, 20:33
Bedankt: 1 keer

Nope geen problemen hier. Sinds een maandje via Brave op de Mac en de app op tv (Samsung). Werkt feilloos tot nu toe. Enkel de Samsung app is traag maar de tv is ook al 7 jaar oud.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Hier ook niets gemerkt, gebruik het ook met google chromecast.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Hier ook geen problemen met beeldkwaliteit, loopt al 1,5 jaar vlekkeloos via de LG webOS app.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

zal proberen wat 'screenshots' te maken, dat zal voor deze avond zijn.
Doet zich vreemd genoeg enkel zichtbaar voor op één via TV Vlaanderen. Nog eens zien of het live en/of replay betreft.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 30 keer

keerekeerweere schreef:zal proberen wat 'screenshots' te maken, dat zal voor deze avond zijn.
Doet zich vreemd genoeg enkel zichtbaar voor op één via TV Vlaanderen. Nog eens zien of het live en/of replay betreft.
Je hebt gelijk. Ik zie het ook. Het lijkt wel of ze slecht deinterlacen. Enkel op één & tijdens live kijken. Wanneer je het huidige programma herstart zie je het ook. Bij een programma opvragen (van gisteren bv) is het niet te zien.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Over de TV kwaliteit (via Chromecast en op PC) ben ik wel te spreken.
Uitstekende kwaliteit altijd gehad en geen onderbrekingen.

Juist gisterenavond wel Chromecast die niet wou opstarten van uit de app op de smartphone.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Even dit oudere topic nieuw leven inblazen :)

We zijn erover aan het nadenken om in ons 2de verblijf TVV te nemen via App TV. We hebben daar nu een 150 GB internet (vast) en de vraag is dan hoeveel data die App verbruikt. Iemand een idee - bedoeling is maximaal 2 à 3 uur per dag te kijken, we zijn er 2 à 3 weekends per maand, plus nog wat losse periodes.

Tweede vraagje. Wat geeft beter beeld, via de app op onze recente Philips smart tv of via de nokia 8010 android box ? De aansluiting van beiden is met kabel, dus niet draadloos.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Lage kwaliteit: 1u verbruikt ongeveer 450 MB

Gemiddelde kwaliteit: 1u verbruikt ongeveer 0,7 GB

Goede kwaliteit: 1u verbruikt ongeveer 1,35 GB

Uitstekende kwaliteit: 1u verbruikt ongeveer 2 GB


https://www.tv-vlaanderen.be/blog/posts ... r%202%20GB
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Verbruik is 1,9 GB per uur. Je spreekt over 27 uren per maand? Dus een dikke 50 GB per maand.

Kwaliteit is maximaal HD 720p. Het bronsignaal rechtstreeks met de app op je tv afspelen geeft doorgaans de beste kwaliteit omdat het signaal minder geconverteerd wordt. Met een externe box bestaat de kans dat het bronsignaal dubbel wordt geüpscaled.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

4000kbps volgens de website:
https://www.tv-vlaanderen.be/klantenser ... et-app-tv/

Dat geeft het volgende verbruik:

Code: Selecteer alles

			kbit		kB		MB		GB
Second	1		4000		500		0.5	
Minute	60		240000		30000		29.3		0.03
Hour	3600		14400000	1800000		1757.8		1.7
Day	86400		345600000	43200000	42187.5		41.2
Week	604800		2419200000	302400000	295312.5	288.4
Month	2419200		9676800000	1209600000	1181250		1153.6
						
4h/day + 8h weekend days
(144h)	518400		2073600000	259200000	253125		247.2
Gebruikersavatar
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op de Nvidia Shield TV Pro werkt de TVV app voorbeeldig, best tevreden over en ze doen regelmatig updates.
Wel via Netwerk kabel aangesloten, in het begin van de eerste uitzending heb ik matig beeld, blijkbaar test de app je netwerk mogelijkheden, ongeveer 1 minuut later word het beeld mooi.
De satellietontvangst heeft hier nog altijd het mooiste beeld (Ultimo 4K), maar de App is er flink op vooruitgegaan, en kan op verschillende apparaten gebruikt worden (veelzijdig).
Laatst gewijzigd door Moonboy 04 aug 2023, 18:24, in totaal 1 gewijzigd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Heb dit intussen geïnstalleerd, redelijk okay voor beeld. Op dit moment enkel op mijn smart-tv thuis, beeld is uiteraard minder dan het beeld van mijn Orange kabel abonnement, maar voor het tweede verblijf en tv daar zal dit best okay zijn.

Eén vraagje nog - aanpassen van de resolutie kan blijkbaar enkel als je via mobiele data kijkt, of mis ik die instelling ??
Dagupan
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2021, 18:56
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Ik heb meer dan een jaar geleden eens een proefabonnement gehad op TV Vlaanderen, dit echter opgezegt. Nu wil ik terug een betalend abonnement nemen maar dit lukt blijkbaar niet meer, de app werkt niet meer op de Samsung tv. Ook de QR code wordt niet meer aangenomen.
Blijkbaar moet je je terug registreren en zelfs een nieuw bankrekening nr doorgeven. Opvallend is dat ik via de pc mijn account wel kan openen en zelfs een betalend abonnement kan aangaan.
Weet iemand daar meer over hoe ik dit kan oplossen. Ik heb het forum eens doorspit maar ik lees er niets van.

https://www.tv-vlaanderen.be/klantenser ... -aanmaken/
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

De cache en/of data van de app wissen of de app opnieuw installeren.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”