Nieuwe schotel

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

We hebben (voor de Engelse zenders en de Hotbird) in onze tuin een Multytenne (met vier posities) waar we altijd tevreden over waren. Ondanks de 45 cm op de "Engelsen" nooit beelduitval, dus prima zo. Enkel op Hotbird bij zware regen af en toe geen signaal. Dus dachten we aan een kleine upgrade (het moet een kleine schotel blijven). Vanwege de degelijkheid en het mooie uitzicht viel onze keuze op de Cahors Visiosat G3A, met dus Astra 1, Astra 2 en Hotbird.

Onze vraag, wat hebben we allemaal nodig om dit voor elkaar te krijgen? Volgens de webshops die ik contacteerde een Visiosat G2, plus de uitbreiding G3A én drie LNB's. Welke kunnen we daar best voor kiezen? En is er dan nog iets extra nodig, switch of dergelijke?

Omdat we ook Telenet hebben (voor play en play sports) hoeven we slechts één aansluiting op de schotel, want er wordt nooit EN gekeken EN tegelijk opgenomen.

Iemand wat tips ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Hoeveel tuners heb je? Ik veronderstel 1? In dat geval is het vrij eenvoudig :
Drie single LNB's en een DiSEqC 4/1 switch.

Meestal wordt bij de G3A enkel de bevestigingsplaat geleverd, exclusief de LNB houders zelf dus. Kies dan voor 23 mm LNB's en houders omdat ze anders mekaar teveel in de weg zitten.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Thanks. En welke lnb's kan je me voor deze schotel adviseren? Ik bedoel qua merk.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Ik heb dezelfde schotel en zoveel uitval heb ik niet. Moet al heel erg regenen en dan nog. Je gaat dat bij elke schotel wel hebben bij hevige regen. Misschien de afregeling eens nazien als je te veel uitval hebt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Bij mij zitten er Alps op mijn visiosat en die zitten er toch al een kleine 10 jaar op zonder problemen.
Kies zeker voor multifeed geschikte koppen. Die zijn slank en zitten hier dus ook minder in de weg.

Megasat en Inverto zijn ook zeker goede merken.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Wat ze vroeger soms ook deden was een regenkap over de lnb's zetten, ik weet wel niet of dit werkt voor jou specifiek geval.

Bijvoorbeeld:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Die laatste foto lijkt mij een plastic bakje te zijn van boterkoeken in de Carrefour. Je moet er maar opkomen :-D
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”