Satellietforum stopt

Alles over TV en Internet via satelliet
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ufoman_ schreef:De magie is niet verdwenen als je een draaibaar schotel hebt kan je feedhunten en GRATIS naar sportwedstrijden kijken als je de Biss key weet. :wink:
Biss keys, dus weer illegale zaken. :roll:
En feedhunting, ik denk dat 99% niet eens weet wat dat is.
ufoman_ schreef:En als extra heb je de Franse en Italiaanse (op 5W) multistream kanalen in HD kwaliteit die je ook GRATIS kan bekijken.
Daarvoor heb je een multistream tuner nodig, die al maar voor heel weinig ontvangers beschikbaar is.
Mijn ontvanger is gloednieuw (VU+ Duo 4K), maar ik denk niet dat die multistreams aankan, hoewel hij wel DVB-S2X en 4K HDR aankan.
Dus hoeveel mensen kunnen dat dan ontvangen...

Dat gaat dus over een stream die over meerdere transponders gespreid is.
Héél weinig ontvangers/tuners kunnen dit aan, en dan moet je nog eens een schotel hebben die op 5W gericht is, niet de meest interessante positie anders.
Tegen dat je je 'gratis' zenders kunt ontvangen ga je dus een pak geld mogen uitgeven.

En precies omdat zo weinig mensen die kunnen ontvangen worden ze momenteel niet versleuteld.
Als veel mensen die wel kunnen ontvangen/bekijken, mag je er op rekenen dat ze die wel beginnen te versleutelen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kon eind jaren 90 zo naar (C)anal+ :-D filmkanalen kijken op Thor 5/6/7 at 0.8°W onversleuteld, met een Nokia 9600 (Common Interface)
Was een schotel van 1m20 (dacht ik) vaste positie en een motor, die dan naar de juiste positie draaide.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

raf1 schreef:
boulder schreef:En hoe stream je juist die Netflix?
Via onbeperkt internet van TV Vlaanderen All-In-One. De Netflix-kijker kijkt trouwens met een smart-tv waarop ook een app van TV Vlaanderen beschikbaar is.
Of via easy internet@home (Orange)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: Biss keys, dus weer illegale zaken. :roll:
En feedhunting, ik denk dat 99% niet eens weet wat dat is.
U koopt dus een VU+ DUO 4K (1xDVB-S2X FBC en 1xDVB-C FBC) van meer dan 300 euro voor alleen de FTA zenders op Astra en Hotbird?
En ook alleen voor de FTA zenders op de kabel met u DVB-C Tuner.
boulder schreef: Mijn ontvanger is gloednieuw (VU+ Duo 4K), maar ik denk niet dat die multistreams aankan, hoewel hij wel DVB-S2X en 4K HDR aankan.
Ja die kan multistream weergeven, staat te lezen op sat4all.com.
boulder schreef: Dat gaat dus over een stream die over meerdere transponders gespreid is.
Héél weinig ontvangers/tuners kunnen dit aan, en dan moet je nog eens een schotel hebben die op 5W gericht is, niet de meest interessante positie anders.
Ik denk dat je huiswerk toch wat beter moet doen in plaats van nonsens te verkondigen dat maar HEEL WEINIG ontvangers dit aan kunnen, hier een lijst van zeker 10 ontvangers die Multistream kanalen kunnen weergeven.
EDISION OS MIO 4K
MUTANT HD51 4K
DREAMBOX 900
DREAMBOX 920
VU+ZERO 4K
VU+ DUO 4K
OCTAGON SF 4008
OCTAGON SF 8008
OCTAGON SX88
ZGEMMA H9
ZGEMMA H7S
OPENBOX SX3
En ik spreek dan nog niet over de pcie kaarten zoals TBS,DVB-Sky,Techinsat en andere.
boulder schreef: Tegen dat je je 'gratis' zenders kunt ontvangen ga je dus een pak geld mogen uitgeven.
En precies omdat zo weinig mensen die kunnen ontvangen worden ze momenteel niet versleuteld.
Als veel mensen die wel kunnen ontvangen/bekijken, mag je er op rekenen dat ze die wel beginnen te versleutelen.
Waarop basseer je dat deze zenders gaan gecodeerd worden?
Deze multistream kanalen zijn als sinds 2013 beschikbaar op deze satelliet.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:Ik kon eind jaren 90 zo naar (C)anal+ :-D filmkanalen kijken op Thor 5/6/7 at 0.8°W onversleuteld, met een Nokia 9600 (Common Interface)
Als dit de belgische canal+ was dan was dit op 27.5W, daar hebben ze een tijd lang unencrypted uitgezonden...veel naar gekeken met mijn eerste digitale ontvanger wat ook een nokia box was. :beerchug:
Dina
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2018, 10:27

Zo een schotel is toch echt iets van derde wereld landen waar ze nog geen kabels hebben...
Dat is in belgië alleen maar bij vreemdelingen dat zoiets aftrek heeft, herken je meteen waar ze wonen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dina schreef:Zo een schotel is toch echt iets van derde wereld landen waar ze nog geen kabels hebben...
Dat is in belgië alleen maar bij vreemdelingen dat zoiets aftrek heeft, herken je meteen waar ze wonen
Wat een vreemde redenering. Mocht je dus voorbij mijn huis passeren en je ziet die schotel hangen, neem je meteen aan dat ik vreemdeling ben?
Bovendien zijn er derde wereld landen die al jaren televisie uitzendingen aanboden via satelliet terwijl België daar pas in 2006 mee is begonnen. Wie is dan het derde wereld land?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

Dina schreef:Zo een schotel is toch echt iets van derde wereld landen waar ze nog geen kabels hebben...
Dat is in belgië alleen maar bij vreemdelingen dat zoiets aftrek heeft, herken je meteen waar ze wonen
Dan bent u zeker nog nooit naar Duitsland,Frankrijk,Italië, Scandinavische landen, VS en Canada geweest?
Want daar kijkt zo'n 20 procent van de bevolking via de schotel.
En deze landen bedragen zo'n 80 procent van de wereldeconomie, en volgens u zijn ze dan derde wereldlanden. :eek:
U bent zeker bij Telenet tewerkgesteld.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dina
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 Dec 2018

@Dina
:eek: zonder enige kennis van zaken, satellietkijkers als 'vreemdelingen' aanzien. :cry:
Kunt U al UHD uitzendingen via Telenet/Proximus bekijken? Kunt U Channel 4/ITV kijken via Belgische kabelboeren? Ik denk het niet. Wordt Dolby Digital al +20 jaar meegestuurd met het signaal bij de kabelboeren? Bij Orange nog altijd geen DD. :-(
Kunt U uitzendingen opnemen & afspelen op een PC of remote via TN/proximus?
Zapt U bliksemsnel door?..

@Buster: bedankt voor de rechtzetting. Ik was aan het twijfelen, en weet nog dat het Thor satelliet was. Was ver draaien van Astra 19,2° E naar 27,5° W. :-D
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

satsurfer schreef:
Kunt U al UHD uitzendingen via Telenet/Proximus bekijken?
Er zijn zelfs al 8K (TEST) uitzendingen op satelliet.(Turksat 42E & Turksat 50E) :banana:
Wanneer zal dit bij Telenet/Proximus verschijnen? :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:
raf1 schreef:
boulder schreef:En hoe stream je juist die Netflix?
Via onbeperkt internet van TV Vlaanderen All-In-One. De Netflix-kijker kijkt trouwens met een smart-tv waarop ook een app van TV Vlaanderen beschikbaar is.
Of via easy internet@home (Orange)...
Ik dacht dat het niet om merknamen ging, maar of het via satelliet ging of niet.
Orange gaat via de kabel, dus het is geen satelliet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Denken is niet genoeg, nadenken is beter: easy internet@home is 4G+ mobiel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:Denken is niet genoeg, nadenken is beter: easy internet@home is 4G+ mobiel...
Blijft dezelfde conclusie.
Het gaat NIET over streamen via satelliet.
Naast de kwestie van uwentwege dus.
_ufoman schreef:U koopt dus een VU+ DUO 4K (1xDVB-S2X FBC en 1xDVB-C FBC) van meer dan 300 euro voor alleen de FTA zenders op Astra en Hotbird?
En ook alleen voor de FTA zenders op de kabel met u DVB-C Tuner.
Oei, moet ik nu al mijn aankopen gaan verantwoorden ook?
Ik dacht dat satelliet zo interessant was voor de FTA zenders, en zo weinig kostte?
En ik heb naast Astra1 en Hotbird ook Astra2 en Astra3, dus ook de FTA zenders daar (vooral de Britse zijn interessant voor mij, Spaanse radiozenders, Portugese radiozenders, een Portugese TV zender).
Maar ik snap het niet.
Master/slave setups met meerdere servers, draaibare schotels, een harddisk, het kost allemaal niets, lees ik hier, en allemaal voor FTA zenders.
Boulder koopt iets.
En plots is het veel te duur?
Wat is het nu eigenlijk?
_ufoman schreef:Ja die kan multistream weergeven, staat te lezen op sat4all.com.
Zomaar afgaan op een site doe ik niet.
De Ultimo 4K kan ook multistreams aan, maar niet alle tuners, dat bleek ook na een tijdje;
Ik geloof vooral wat ik zelf kan testen.
Vermits ik geen draaibare schotel heb of een LNB voor 5W ga ik niet zomaar veronderstellen dat het wel zal werken.
_ufoman schreef:Ik denk dat je huiswerk toch wat beter moet doen in plaats van nonsens te verkondigen dat maar HEEL WEINIG ontvangers dit aan kunnen, hier een lijst van zeker 10 ontvangers die Multistream kanalen kunnen weergeven.
Jij moet je huiswerk eens wat beter maken.
Dat zijn allemaal ontvangers van de laatste paar jaar.
Misschien leef jij in de veronderstelling dat de gebruikers allemaal hun ontvangers om de 2 jaar upgraden, maar dat is niet het geval.
Ik blijf dus bij mijn stelling dat het overgrote deel van de ontvangers GEEN multistream kan weergeven.
En dan moet je dus nog een LNB hebben voor die 5 West, wat ook niet de meest gebruikte satelliet positie is hier.
_ufoman schreef:Waarop basseer je dat deze zenders gaan gecodeerd worden?
Deze multistream kanalen zijn als sinds 2013 beschikbaar op deze satelliet.
Logica.
France 2 HD bijv. zit 4 keer op satelliet.
3 keer gecodeerd, één keer FTA.
Die ene keer dat hij FTA zit, zit hij op multistream.
Gewoon omdat men weet dat weinig consumenten dit kunnen ontvangen.

En al sinds 2013?
Ik lees oktober 2017...
Creatief met datums?
https://satellietsupport.nl/index.php?/ ... satelliet/
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

boulder schreef:Het is een trend die ik al geruime tijd heb verkondigd, en die hier door een paar steeds weer ontkend wordt.
Eén van de laatste satellietforums van betekenis in de Nederlandse taal stopt ermee, na 20 jaar.
Reden?
De dalende interesse, de achteruitgang van lineaire TV (en satelliet is niet echt geschikt voor indididuele Video Op Aanvraag), het feit dat steeds meer zenders hetzelfde uitzenden, etc.
Zo hoor je het ook eens van een ander.
Satelliet TV heeft leuke dagen gekend, maar die liggen toch grotendeels in het verleden.
PS : lineaire TV staat overal onder druk, ook bij kabel of IPTV, het verschil is echter dat je die ook voor individuele Video Op Aanvraag kunt inzetten, wat voor satelliet veel te duur is.

https://www.satellitemagazine.com/artik ... er-en-uit/
Dat forum was echt het van het .
Nu stoppen ze er mee , eindelijk.
Was eigenlijk een forum van een verkoper met een al jaren slecht werkende service.
Verkopen was geen probleem , daarna los het maar op.
Raar iets nooit iets van Joyne daar .........te lezen.
Dus tekeningske nodig.

EEn vb kaartje delen mag niet , maar wel in de winkel smartwi verkopen.
Sommigen doorprikken zoiets.
Iets negatiefs over hun service , ene had het gelezen en topic was al verdwenen.
Cardwriter he ? ooit al eens daar langs geweest aan de woning ?

Als ge nu moest jammeren bvb transponder.nl stopt er mee.
Maar ja dat is u zeer zeker bekend ? eens kijken hoeveel jaartjes die al mee draaien , dit zonder iets te verkopen.
Kunnen diverse nl fora nog wat van leren.
Ge kunt als reden stopzetten toch niet zeggen , verkoop niks meer.

En dan komt Boulder verkondigen , zeg al een hele tijd sat tv gaat er niet op vooruit. :beerchug:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

fendtje schreef:Nu stoppen ze er mee , eindelijk.
Was eigenlijk een forum van een verkoper met een al jaren slecht werkende service.
Raar dat als iets over sat stopt men zegt "eindelijk!", alsof er zoveel forums overblijven.
De meeste Nederlandstalige zijn al verdwenen, maar toch is dat geen teken aan de wand zogezegd...
fendje schreef:En dan komt Boulder verkondigen , zeg al een hele tijd sat tv gaat er niet op vooruit. :beerchug:
Boulder en al die anderen zul je bedoelen, zeker?
Op Sat4all zie ik dat de meeste gebruikers dezelfde mening toegedaan zijn, dus ik ben zeker niet de enige die die analyse deelt.
https://www.sat4all.com/forums/topic/36 ... a-20-jaar/
En die gebruikers kun je moeilijk betichten van tegen satelliet te zijn, dat zijn nu juist de meest fervente voorstanders ervan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: En ik heb naast Astra1 en Hotbird ook Astra2 en Astra3, dus ook de FTA zenders daar (vooral de Britse zijn interessant voor mij, Spaanse radiozenders, Portugese radiozenders, een Portugese TV zender).
Uit een oud bericht hier of op sat4all bekijkt u deze zenders met een Technisat Multytenne vanuit u balkon.
Veel regenreserve zal u ook niet hebben met zo'n kleine schotel.

boulder schreef: Zomaar afgaan op een site doe ik niet.
De Ultimo 4K kan ook multistreams aan, maar niet alle tuners, dat bleek ook na een tijdje;
Ik geloof vooral wat ik zelf kan testen.
U zit zelf op de site sa4all.com onder naam zzzzzz waar u regelmatig bezoekt.

boulder schreef: Dat zijn allemaal ontvangers van de laatste paar jaar.
Ah zo, ik heb een TBS 6925 uit 2011 waarmee je ook multistream zenders mee kan bekijken en deze pcie kaart is al meer dan vijf jaar oud.
Is dat een paar jaar oud? :nono:
boulder schreef: Logica.
France 2 HD bijv. zit 4 keer op satelliet.
3 keer gecodeerd, één keer FTA.
Die ene keer dat hij FTA zit, zit hij op multistream.
Gewoon omdat men weet dat weinig consumenten dit kunnen ontvangen.

En al sinds 2013?
Ik lees oktober 2017...
Creatief met datums?
Ik heb nooit gesproken over de FRANSE multistream zenders die sinds 2013 op deze satelliet uitzenden.
Je hebt de Franse en Italiaanse multistream zenders.
De ITALIAANSE multistream zenders zijn al sinds 2013 beschikbaar op deze satelliet.
Zie internet archive.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft: ...Het gaat NIET over streamen via satelliet...

??? Wie haalt het in zijn hoofd om te gaan streamen via satelliet???
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hierbij een dringende oproep aan alle gebruikers die zo vlug op hun tenen getrapt zijn.

Gelieve a.u.b. te stoppen met "op de man" te spelen en de persoonlijke aanvallen.
  • Als je een opmerking van een andere forumgebruiker niet begrijpt, vraag dan gewoon uitleg.
  • Als je met het standpunt van een andere forumgebruiker niet eens bent, geef dan jouw standpunt en leg uit waarom je het niet mee eens bent, in plaats van die persoon "aan te vallen".
  • En als het tegenargument van de andere jou niet overtuigt, so be it. Ieder zijn mening, toch?
    Waarom willen sommigen hier altijd (in noem geen namen :wink: ) het laatste woord hebben en persé "gelijk" krijgen?

Misschien een goed voornemen voor het nieuwe jaar op deze oudejaarsavond?

Mijn goed voornemen voor volgend jaar is: iedere post die "op de man" speelt voortaan volledig verwijderen :wink:

Gelukkig Nieuwjaar :beerchug:]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ufoman_ schreef:
boulder schreef: En ik heb naast Astra1 en Hotbird ook Astra2 en Astra3, dus ook de FTA zenders daar (vooral de Britse zijn interessant voor mij, Spaanse radiozenders, Portugese radiozenders, een Portugese TV zender).
Uit een oud bericht hier of op sat4all bekijkt u deze zenders met een Technisat Multytenne vanuit u balkon.
Veel regenreserve zal u ook niet hebben met zo'n kleine schotel.
Tiens, ik lees hier een oproep om geen persoonlijke aanvallen te doen.
Waarover gaat dit nu?
Welke schotel ik juist heb, en of die goed genoeg is, of ik al dan niet op een ander forum zit met een bepaalde naam.
Speelt dat een rol in een discussie over het belang van satelliet?
ufoman_ schreef:U zit zelf op de site sa4all.com onder naam zzzzzz waar u regelmatig bezoekt.
Ik bezoek deze site regelmatig, wil dat zeggen dat ik alles moet geloven dat iedereen schrijft, ook als de een de ander tegenspreekt?
Zelf iets uitproberen vind ik nog altijd interessanter.
ufoman_ schreef:Dat zijn allemaal ontvangers van de laatste paar jaar.
Ah zo, ik heb een TBS 6925 uit 2011 waarmee je ook multistream zenders mee kan bekijken en deze pcie kaart is al meer dan vijf jaar oud.
Is dat een paar jaar oud? :nono:[/QUOTE]
En hoeveel mensen kijken er met een PCIe kaartje op PC?
En hoeveel van die mensen hebben dan nog eens zo'n kaart, die als 'professioneel' in de markt gezet werd?
ufoman_ schreef: Ik heb nooit gesproken over de FRANSE multistream zenders die sinds 2013 op deze satelliet uitzenden.
Heel flauw, en heel bedriglijk, je schreef eerst :
ufoman_ schreef:En als extra heb je de Franse en Italiaanse (op 5W) multistream kanalen in HD kwaliteit die je ook GRATIS kan bekijken.
en daarna:
ufoman_ schreef:Waarop basseer je dat deze zenders gaan gecodeerd worden?
Deze multistream kanalen zijn als sinds 2013 beschikbaar op deze satelliet.
Waaruit zou iemand dan moeten uitmaken dat je het alleen over de Italiaanse multistreams hebt?

Maar goed, dan nog, hoeveel procent van de satkijkers zijn er die :

* een multistream compatibele ontvanger hebben
EN
* een draaibare schotel of een satellietpositie naar 5W
EN
* Italiaans begrijpen
EN
* hier wonen

Dat zal toch wel een heel kleine minderheid zijn.
wied schreef:??? Wie haalt het in zijn hoofd om te gaan streamen via satelliet???
Voilà, je hebt het door.
En precies daarom is satelliet over zijn hoogtepunt, want het is niet geschikt voor streaming, terwijl dat samengaat met Netflix en andere niet-lineaire TV merken.
Die andere media : xDSL, kabel, glasvezel zijn dat wel.
En dat was nu net mijn punt.
Bedankt om dat te bevestigen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: En hoeveel mensen kijken er met een PCIe kaartje op PC?
En hoeveel van die mensen hebben dan nog eens zo'n kaart, die als 'professioneel' in de markt gezet werd?
Uit u redenering en gedachte kan je maar multistream zenders bekijken met alleen de laatste nieuwe ontvangers die op de markt zijn gekomen.
Er zijn nog andere goedkope pcie kaarten dan de TBS waarmee je ook deze zenders kan bekijken die al jaren beschikbaar zijn.

boulder schreef: Heel flauw, en heel bedriglijk, je schreef eerst :
ufoman_ schreef:En als extra heb je de Franse en Italiaanse (op 5W) multistream kanalen in HD kwaliteit die je ook GRATIS kan bekijken.
en daarna:
ufoman_ schreef:Waarop basseer je dat deze zenders gaan gecodeerd worden?
Deze multistream kanalen zijn als sinds 2013 beschikbaar op deze satelliet.
boulder schreef: Waaruit zou iemand dan moeten uitmaken dat je het alleen over de Italiaanse multistreams hebt?
En waar staat in die zin dat het over de Franse Multistream zenders gaat?
Ik denk dat je eens een bril moet opzetten, of was het een te late oudjaar.


Als het volgens u over een kleine minderheid gaat, geef me eens cijfers of data erover?
Bij films en series kan je de audio aanpassen naar ENG.
Er wonen toch wel wat Italianen in den Limburg.

Hoelang zal het duren voordat den Bolder (die denkt alles en beter te weten) reageren.
Dina
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 dec 2018, 10:27

Amai nog niet aan toe

Ik krijg reclamaties dat ik vriendeljk moet zijn, terwijl ik de waarheid gewoon neerschreef.

De sattelietmens heeft precies een klein pietje en lange tenen.

Wat kunnen mannen toch kwetsbaar zijn
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

Dina schreef:Amai nog niet aan toe
Ik krijg reclamaties dat ik vriendeljk moet zijn, terwijl ik de waarheid gewoon neerschreef.
Modbreak:
gelieve niet op de man te spelen
Ah zo, volgens Dina denkvermogen is, zie ik een satelliet staan in Duitsland of andere westers land, dan zijn het migranten die daar wonen en is dat een derde wereld land. :eek:
Zo te zien is u intellectueel vermogen maar van een laag niveau.(zie zinsopbouw)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ufoman_ schreef:Uit u redenering en gedachte kan je maar multistream zenders bekijken met alleen de laatste nieuwe ontvangers die op de markt zijn gekomen.
Er zijn nog andere goedkope pcie kaarten dan de TBS waarmee je ook deze zenders kan bekijken die al jaren beschikbaar zijn.
Een PCIe kaartje is geen ontvanger, dat zou je toch moeten weten. :roll:


[quote="ufoman"_"]En waar staat in die zin dat het over de Franse Multistream zenders gaat?
Ik denk dat je eens een bril moet opzetten, of was het een te late oudjaar.[/quote]
Als je niets specifieert dan gaat het over alle multistream kanalen.
Leer misschien eens Nederlands, in plaats van over brilletjes te zeveren.

Waar komt ufoman_ trouwens plots vandaan?
Profiel gecreëerd oktober 2016, voor het eerst actief met berichten 2 jaar later.
Reserveprofieltje dat gemakkelijk kan ingezet worden om mensen persoonlijk aan te vallen?

[quote="ufoman"_"]Als het volgens u over een kleine minderheid gaat, geef me eens cijfers of data erover?[/quote]
Geef jij maar eens cijfers over die gigantische hoeveelheid die het wel heeft.

[quote="ufoman"_"]Bij films en series kan je de audio aanpassen naar ENG.
Er wonen toch wel wat Italianen in den Limburg.[/quote]
Oei, nu is het al beperkt tot den Limburg, en het moeten al Italianen zijn ook.
En satelliet was al een doodgeboren kind voor alle Belgen samen, volgens anderen.
En dat moeten er dan zijn met een draaibare schotel, want de gewone Italiaanse kanalen zitten op Hotbird (13°E).

[quote="ufoman"_"]Hoelang zal het duren voordat den Bolder (die denkt alles en beter te weten) reageren.[/quote]
De moderator vroeg om geen persoonlijke aanvallen te lanceren.
Dat geldt voor iedereen behalve ufoman, zeker?
Of ben jij de enige die mag reageren?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ufoman_
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 okt 2016, 19:03
Bedankt: 2 keer

boulder schreef: Als je niets specifieert dan gaat het over alle multistream kanalen.
Leer misschien eens Nederlands, in plaats van over brilletjes te zeveren.
Oei oei bolder, niet kwaad worden man.
Anders zul je een nieuw account moeten maken bolder2 zoals in de tijd van het digitalcafe.be forum. :-D
boulder schreef: Geef jij maar eens cijfers over die gigantische hoeveelheid die het wel heeft.
U zegt zelf dat het over een kleine minderheid, maar bewijzen heb je niet.
U denkt, ik heb een VU+duo 4K (voorheen een DM8000) met Technisat schotel voor de Astra en Hotbird zenders.
Dan zal de rest van België ook alleen naar de Astra en Hotbird zenders kijken.
boulder schreef: Oei, nu is het al beperkt tot den Limburg, en het moeten al Italianen zijn ook.
En satelliet was al een doodgeboren kind voor alle Belgen samen, volgens anderen.
En dat moeten er dan zijn met een draaibare schotel, want de gewone Italiaanse kanalen zitten op Hotbird (13°E).
Er bestaat nog altijd zo iets als een MULTIFEED schotel zoals een Cahors BIG Bisat & Maximum e85 schotel.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@boulder

En ik voorspel bij deze dat de toekomst van satelliet-technologie niet afhankelijk zal zijn van ons (lineair) kijkgedrag...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ufoman_ schreef:Oei oei bolder, niet kwaad worden man.
Anders zul je een nieuw account moeten maken bolder2 zoals in de tijd van het digitalcafe.be forum. :-D
Op dat forum zaten een paar gebruikers die heel de boel verziekten, en zelfs de grofste persoonlijke aanvallen lanceerden.
Ik hoop dat jij niet een van die gebruikers bent, maar een profiel dat 2 jaar geleden aangemaakt werd, en nooit gepost heeft, en dan plots het ene na het andere bericht schrijft, is altijd verdacht.
Het verschil is dat er hier wel moderatie is, dus als u een van die trollen bent, zult u rap bot vangen.
ufoman_ schreef:U zegt zelf dat het over een kleine minderheid, maar bewijzen heb je niet.
U denkt, ik heb een VU+duo 4K (voorheen een DM8000) met Technisat schotel voor de Astra en Hotbird zenders.
Dan zal de rest van België ook alleen naar de Astra en Hotbird zenders kijken.
Neen, dat den ik niet automatisch, maar die producten worden wel gemaakt voor de meest populaire satellieten.
Je kunt ook afgaan op de satellieten waar de grote providers opzitten : Sky Duitsland, Sky UK, Sky Italia, en ook onze locale providers Canal Digitaal, TV Vlaanderen, Télésat, Joyne.
Geen enkele zit daarbij op 5West.
boulder schreef: Er bestaat nog altijd zo iets als een MULTIFEED schotel zoals een Cahors BIG Bisat & Maximum e85 schotel.
Tuurlijk, alles bestaat, maar dat wil niet zeggen dat veel mensen dat hebben.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Los van multistreams, ontvangers, vergelijkingen met andere technologieën, kan ik Boulder alleen gelijk geven dat Sat Tv zoals het nu is in Vlaanderen zo dood is als een pier.

Geen enkele Belgische sat provider, of die nu bestaan heeft of niet, heeft ooit iets beteken tegen de kabel. Met als gevolg dat we met een Luxemburgs consortium te maken hebben, rechtstreeks gelieerd aan het ASTRA monopolie en dat in Vlaanderen een afkooksel op de markt bracht van zijn Nederlands aanbod.

Het pietluttige marktaandeel dat overbleef was een allegaartje van hobbyisten (waar ik ook toe behoor) dat in den beginne voor de vrije hardware keuze viel, maar dat al snel te maken kreeg met de arrogantie van datzelfde consortium en dat dezelfde allures aan de dag bracht als de gevestigde TV providers. Met alle gevolgen van dien. De hobbyisten haakten massaal af omdat hun enigma doos niet meer paste in de versleutelingspolitiek, wat net een troef was.

Ik begin bijna te denken dat satelliet TV in Vlaanderen bewust de nek is omgewrongen. Ik geniet nog vrij veel van het FTA aanbod, maar het is gewoon intriest dat door (bewust) verkeerde beslissingen het marktaandeel van DVBS gewoon marginaal te noemen is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Vlamingen willen geen schotel aan de gevel! Het duopolie (TN, PX) heeft helemaal niets moeten ondernemen om TVV in zijn opmars te stoppen. Nee, daar hebben wij vlamingen zelf voor gezorgd. Vraag maar aan Orange :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:Vlamingen willen geen schotel aan de gevel! Het duopolie (TN, PX) heeft helemaal niets moeten ondernemen om TVV in zijn opmars te stoppen. Nee, daar hebben wij vlamingen zelf voor gezorgd. Vraag maar aan Orange :-(
Nee hoor, helemaal niet. De mens houdt van zijn gemak en satelliet kijken maakt daar geen deel van uit. Er gaat niks boven een technicus tegen betaling langs te laten komen en al het werk te laten doen of eventueel zelf een kabeltje aan te sluiten tussen modem en contactdoos. De mens heeft altijd al van zijn gemak gehouden, op elk gebied.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De ene reden sluit de andere niet uit :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Jack Daniels schreef:De mens houdt van zijn gemak en satelliet kijken maakt daar geen deel van uit. Er gaat niks boven een technicus tegen betaling langs te laten komen en al het werk te laten doen of eventueel zelf een kabeltje aan te sluiten tussen modem en contactdoos. De mens heeft altijd al van zijn gemak gehouden, op elk gebied.
TV Vlaanderen heeft nu wel een alternatief voor satelliet: Ik heb nu Antenne TV en eigenlijk ben ik er erg tevreden van (het is natuurlijk, voorlopig nog SD). Absoluut de meest simpele oplossing als je TV een DVB-T2 tuner heeft en CI+ slot.
Aansluiten/installeren duurt een goeie 10min max en overal meeneembaar in Vlaanderen (buiten een paar plaatsen waar geen ontvangst is natuurlijk). Gewoon CI+ module in TV steken en antenne aansluiten.
Support heb ik ook niet nodig, 1x 120€ betaald per overschrijving voor een heel jaar en ik ben er vanaf :) Was eerst niet zeker of ik het ging behouden (kon het gratis 1 maand testen) maar dan toch op het aanbod ingegaan.

Als ze binnenkort HD aanbieden (al is het maar voor de belangrijkste zenders) zou dit TVV wel eens wat kunnen opleveren, de economie doet het wat minder goed en mensen zoeken naar goedkopere oplossingen, plus Telenet die analoog heel waarschijnlijk zal schrappen binnen de 3 jaar (naar voorbeeld van Nederland).

Slightly offtopic maar gezien TV Vlaanderen een paar keer genoemd werd..
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

je kan met die CI+ maar 1 kanaal tegelijk bekijken/opnemen zeker?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1816
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

fibrbuzz1 schreef:
TV Vlaanderen heeft nu wel een alternatief voor satelliet: Ik heb nu Antenne TV en eigenlijk ben ik er erg tevreden van (het is natuurlijk, voorlopig nog SD). Absoluut de meest simpele oplossing als je TV een DVB-T2 tuner heeft en CI+ slot.
Aansluiten/installeren duurt een goeie 10min max en overal meeneembaar in Vlaanderen (buiten een paar plaatsen waar geen ontvangst is natuurlijk). Gewoon CI+ module in TV steken en antenne aansluiten.

Niet elke tv met ci+ is geschikt voor Antenne TV, je moet idd DVB-T2 hebben en dat is voorlopig redelijk zeldzaam. Als je dan weet dat je maar één opname kunt maken en ook (in dat geval) de ontvanger er moet bijtellen, dan kom je qua prijs/kwaliteit in de buurt van analoge tv (telenet met ci+ module), die je ook maar eenmalig betaalt, maar waar je méér dan 100 zenders (én HD kwaliteit) hebt.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

enkel TV van telenet is wel duur geworden; € 17,90 per maand zonder huur digicorder, en het lijkt dat je deze bij de bestelling niet meer kan verwijderen (althans online), dus de prijs is dan € 27,10 p/m, dan kan je (als je kabel TV wil) beter een pakket nemen, bij orange dus goedkoper dan telenet.

Welke goedkope/gratis TV mogelijkheden zijn er nog (voor vlaamse zenders) ?
VRTNU, stevie (free), en welke nog?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:@boulder

En ik voorspel bij deze dat de toekomst van satelliet-technologie niet afhankelijk zal zijn van ons (lineair) kijkgedrag...
Dat begrijp ik niet.
Bedoel je dan dat satelliet TV in de toekomst gaat verdwijnen, en dat satelliettechnologie zal toegepast zijn op andere zaken (weersatellieten, spionnagesatellieten, etc.)?
In het andere geval lijkt mij dat onmogelijk.
Dat is als zeggen dat autotechnologie niet afhankelijk is van wat de autorijder wil.
wied schreef:Vlamingen willen geen schotel aan de gevel! Het duopolie (TN, PX) heeft helemaal niets moeten ondernemen om TVV in zijn opmars te stoppen. Nee, daar hebben wij vlamingen zelf voor gezorgd. Vraag maar aan Orange :-(
Als er geen of weinig voordelen aan verbonden zijn, zal dat zo zijn, ja.
Maar waarom is Canal Digitaal zo achteruitgegaan?
Die hadden veel meer klanten, maar zijn die ook voor een groot deel kwijtgespeeld.
Dan moet er toch een andere reden zijn, en die reden zit in het creëren van te weinig meerwaarde, die zie je ook in de kritiek die petrol242 geeft, en waar ik mee akkoord ga.
Toen ze startten had TVV wel nog een kans om iets te gaan betekenen, maar ze hebben het verknoeid, op velerlei vlakken.
Bij de klanten, met hun wisselen van satellieten, EPG die lang niet goed werkte, codering die steeds scherper stond, verdwijnen van kanalen, of overzetten naar IPTV, opdringen van CI+ modules of eigen ontvangers, prijsverhogingen, de lijst ongemakken is lang.
Ze hebben iedere keer aan de boom geschud, en dat heeft sommige kijkers wel doen upgraden of andere hardware kopen, maar iedere keer jaag je ook klanten tegen je in het harnas, en die stoppen dan.

Je ziet het nu ook weer met hun DVB-T2 aanbod, toen de VRT erbij moest, moesten de Nederlandse zenders weer weg.
Mensen die het dus genomen hebben omdat ze ook die zenders hadden, waren die rap weer kwijt.
Opnemen wordt moeilijk of onmogelijk gemaakt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De reden waarom satelliet bij de thuisgebruiker niet is doorgebroken volgens mij is de installatiekosten en duur van zo’n installatie. EEn coax aansluiting lag op de meeste plaatsen al binnen. Enkel inpluggen en klaar, terwijl bij satelliet je iets meer werk hebt. De doorsnee Belg heeft ook voldoende aan wat op de coax aanwezig is.
Laatst gewijzigd door mailracer 04 jan 2019, 13:12, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef:
wied schreef: En ik voorspel bij deze dat de toekomst van satelliet-technologie niet afhankelijk zal zijn van ons (lineair) kijkgedrag...
Dat begrijp ik niet.
Bedoel je dan dat satelliet TV in de toekomst gaat verdwijnen, en dat satelliettechnologie zal toegepast zijn op andere zaken (weersatellieten, spionnagesatellieten, etc.)?
Volgens mij bedoelt hij dat de achteruitgang van ons lineair kijkgedrag niet de reden is waarom satelliet-technologie zou achteruit gaan?
boulder schreef:Maar waarom is Canal Digitaal zo achteruitgegaan?
... die reden zit in het creëren van te weinig meerwaarde ...
... Toen ze startten had TVV wel nog een kans om iets te gaan betekenen, maar ze hebben het verknoeid, op velerlei vlakken.
Ik denk dat je hier de juiste diagnose stelt: Canal Digitaal en TVV hebben het in de Benelux verknoeid.

Ik kom nog eens terug op Duitsland.
Daar zijn de klanten, kwa technologie enz. toch niet achterlijk t.o.v. de Vlaamse kijkers, daar wordt toch ook minder en minder lineair gekeken en "cord gecut" zou je denken?
Maar toch heeft sateliet TV daar nog altijd 46% van de kijkers, meer nog: hun marktaandeel stijgt al jaar na jaar! Grote verliezer is kabel...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

splinterbyte schrijft: ...en wie nog...

Vier, via chrome-browser en chromecast :-)

@boulder

Ja, ik vermoed dat Astra/SES meer ijzers in het vuur heeft om er voor te zorgen dat hun activiteiten/zakencijfer op peil gaan blijven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Astra's grootse klanten zijn waarschijnlijk de distributeurs die hun streams via Astra ontvangen, en verder distribueren ...

Op die manieren kijken vele miljoenen mensen (onrechtstreeks) via Astra?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Bovendien spelen zij nu al een rol ivm marine navigatie, en kunnen mogelijk ook mee aan de wieg staan van 5G netwerk ontwikkeling, enz, enz... Ons (bijna) 3-voudig bekabelde landje stelt daar helemaal niks voor vrees ik!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”