TV Vlaanderen icm Android TV (Plex of anderen)

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat ik me afvraag... Is er een manier om TV Vlaanderen te koppelen aan pakweg Nvidia Shield met Plex? Kwestie van programma's te kunnen opnemen? Ik lees dat er Hauppage USB tuners zijn die uitstekende passen op Shield om Plex te voorzien van DVB-T uitzendingen. Mogelijk is dit ook zo voor TV Vlaanderen compatibele tuners.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als je tweedehands nog een oude TV Vlaanderen-smartcard kan vinden, dan is dat wellicht wel mogelijk. De kanalen kan je met een softcam (OSCam) openen. Die smartcard ziet er zo uit:
Afbeelding

Met de nieuwe TV Vlaanderen CI-modules ben je beperkt tot 2 streams op 1 transponder. Dan kan je bijvoorbeeld Canvas opnemen maar niets op Vier of VTM.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

- Ik heb zo'n kaartje in de aanbieding:
https://www.2dehands.be/audio-video-tv/ ... 18157.html

- Ik ben zelf zo'n opstelling aan het maken. LNB quattro -> Digibit Telestar R1 -> ip -> tvheadend server op mijn synology -> tv via android TV mibox, opnemen via kodi op nas. Maar het is work in progress. Mijn schotel hangt net op en de digibit is besteld
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb er hier ook een aantal liggen maar let op dat er een actief abonnement op moet staan. Een nieuw abonnement nemen op deze (gedeactiveerde) smartcards lukt niet meer.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”