TV Vlaanderen Smart TV app Samsung

Alles over TV en Internet via satelliet
Plaats reactie
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

TV Vlaanderen lanceert smart TV app voor Samsung toestellen vanaf 2016. Bron TVV website

https://www.tv-vlaanderen.be/blog/lance ... pplicatie/
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

dbiphoner schreef:TV Vlaanderen lanceert smart TV app voor Samsung toestellen vanaf 2016.
2016?? :angel:

Vanaf 9/10/2018 dus.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
JohanBoskamp
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2018, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ze bedoelen niet dat ze vanaf 2016 de app lanceren, maar voor Samsung toestellen vanaf 2016, dus effectief 2016-modellen.

Uit het artikel:
Beschik je daarnaast over één of meer Samsung Smart TV’s van 2016 of later? Dan hebben wij goed nieuws voor jou!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mooimooi,
maar ik snap eigenlijk niet waarom ze niet ook een androidtv app maken. De android-app zelf hebben ze al. Ook in tablet-modus. Mits wat besturingswijzigingen moet deze perfect werken op androidtv. Lijkt me eenvoudiger dan een compleet nieuwe app...
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Idd een Android app zou ook interessant zijn, dacht trouwens dat ze ook bezig zijn om een app te maken voor LG tv’s...

Hier dus : https://www.totaaltv.nl/nieuws/eigenaar ... elevisies/
Laatst gewijzigd door dbiphoner 09 okt 2018, 22:31, in totaal 1 gewijzigd.
Topit
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 okt 2018, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Ook voor antennetv klanten?
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Daar twijfel ik aan
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

De app voor LG TVs (vanaf 2015 met WebOS 3) is sinds gisteren ook beschikbaar.
De app werkt op zich wel goed, maar de streamingkwaliteit laat wat te wensen over.

En idd, een AndroidTV of Apple TV app zouden zeker ook welkom zijn. Ik zou denken dat dat niet zo heel veel werk zou zijn aangezien ze al Android en iOS apps ter beschikking hebben.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Hoe noemt die app voor LG Tv, ik kan hem niet vinden. Nochtans heb ik een recente LG Tv.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

Ben momenteel niet thuis, dus ik kan de exacte naam even niet opzoeken. Maar ik heb in de LG Content Store gewoon gezocht op Vlaanderen en dan kwam de app tevoorschijn in de zoekresultaten.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Dank je voor je reactie. We hebben een toestel geproduceerd in 2016, webOs 3.0, dus zou in aanmerking moeten komen. Maar helaas niet op te vinden. Een ander toestel, ook een LG, in de slaapkamer, heeft hem wel.
Zoeken via de zoekfunctie, dan krijg je youtube te zien. Dus zou niet weten hoe het kan worden aangepast.
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

Heeft iemand dit al kunnen uitproberen? Mijn TV is van 2015 en daarom kan ik de app jammer genoeg niet terugvinden in de store.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.

En inderdaad, de Android TV oplossing zou toch wel logischer zijn.
De NVIDIA Shield (als voorbeeld) verkoopt als zoete broodjes.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

tommie_c schrijft: En inderdaad, de Android TV oplossing zou toch wel logischer zijn...

Niet noodzakelijk, want TVV is er eindelijk achtergekomen dat de doorsnee vlaming nooit snel van leverancier/techniek verandert. Wat is er trouwens simpeler dan IPTV kanalen te kiezen met je vertrouwde afstandsbediening in de hand!? Nee, ik geloof/hoop dat ze ditmaal wel een kans maken om een behoorlijker deel van de markt in te pikken... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Thomaz
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Marktaandeel?
Voor hen die dan wel eerst een satelliet abbonoment willen aanschaffen, want ze bieden geen IPTV aan zonder satelliet...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2014, 15:44
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 2 keer

wied schreef:tommie_c schrijft: En inderdaad, de Android TV oplossing zou toch wel logischer zijn...

Niet noodzakelijk, want TVV is er eindelijk achtergekomen dat de doorsnee vlaming nooit snel van leverancier/techniek verandert. Wat is er trouwens simpeler dan IPTV kanalen te kiezen met je vertrouwde afstandsbediening in de hand!? Nee, ik geloof/hoop dat ze ditmaal wel een kans maken om een behoorlijker deel van de markt in te pikken... :-D
Ik geloof daar ook in, maar TV-Vlaanderen heeft wel een uitdaging door het legio aan platformen voor de Smart TV's. Ter info: Android TV is daar één van en wordt door verschillende leveranciers op Smart TV's voorzien en is daardoor met de standaard afstandsbediening te gebruiken. Maar is ook beschikbaar in stand-alone devices zoals de (uitstekende) NVIDIA Shield.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Joyne heeft een tijd geleden aangekondigd dat zij dit jaar nog in NL op de markt komen met een OTT aanbieding die geen schotel installatie vereist. Afwachten dus :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Thomaz schreef:Marktaandeel?
Voor hen die dan wel eerst een satelliet abbonoment willen aanschaffen, want ze bieden geen IPTV aan zonder satelliet...
Je kunt het ook omgekeerd zien... Voor €14.90 (light) heb je een IPTV abonnement. En satelliet is inbegrepen. In mijn geval zou dit ideaal uitkomen. Mijn W-Factor wil geen schotel tegen de gevel. Ik ontzie mij ook wat decoders, kabels, etc. Schotel zou wel handig zijn op camping. Maar we hebben wel mi boxen (android tv)
Dus laat die android app maar komen
franjo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 jun 2006, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 14 keer

https://www.canaldigitaal.nl/pakketten/tv-app/

In Nederland bied canaldigitaal al wel een ip abo aan zonder satelliet ,Vol en Bomvol , tv vlaanderen zal wel snel volgen.
Na 4 weken ktijg je alsnog een gratis smartcard voor satelliet
Thomaz
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

woutervh schreef:
Thomaz schreef:Marktaandeel?
Voor hen die dan wel eerst een satelliet abbonoment willen aanschaffen, want ze bieden geen IPTV aan zonder satelliet...
Je kunt het ook omgekeerd zien... Voor €14.90 (light) heb je een IPTV abonnement.
Via de website dien je steeds hardware aan te kopen en een activatiekost te betalen.
Ben je ongeveer 150 euro kwijt... dat is een hele tijd netflix
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Thomaz schreef:Ben je ongeveer 150 euro kwijt... dat is een hele tijd netflix
Maar daar kan ik het VTM nieuws (gewoon een voorbeeld) niet mee bekijken.

Dergelijke vergelijkingen zijn dus absurd.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

tommie_c schreef:Heeft iemand dit al kunnen uitproberen? Mijn TV is van 2015 en daarom kan ik de app jammer genoeg niet terugvinden in de store.
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen.
In theorie klinkt het mooi en het ziet er oké uit, maar een vlotte zap-ervaring heb je er niet mee.

Standaard staat de app ingesteld dat er enkel gebruik wordt gemaakt van IPTV, maar het zappen gaat dan tergend traag.
Na enkele seconden krijg je een stilstaand (live)beeld te zien, na opnieuw seconden wachten komt er beweging in dat beeld, uiteindelijk ben je tien seconden verder eer je vloeiend beeld krijgt en daarna nog een paar seconden om het beeld te krijgen met de maximum beschikbare bitrate. De vertraging t.o.v. live DVB-technologie loopt zo nog verder op.
Het zou beter zijn dat er meteen gestart wordt met de beste stream, en in geval van problemen terug te schakelen naar een lagere bitrate en resolutie.

Als je de app als hybride instelt verloopt het zappen sneller, omdat er dan standaard voor satelliet gekozen wordt en IPTV enkel waar nodig gebruikt wordt. Voor zenders als Eleven Sports is de app wel een aanrader, gezien de zenders slechts in SD beschikbaar zijn op satelliet.

De TV-gids is uitgebreid, er is zelfs een stuk meer programma-informatie te zien t.o.v. Telenet. Er is een beperkt gratis VOD-filmaanbod en een betalend via MovieMAX, alsook een erotheek. Van sommige (kleine) zenders kan je programma's terug bekijken of teruggaan naar het begin van de uitzending. De eerste keer dat ik het wou testen werkte het niet, nu wel, er komt zelfs sneller beeld dan via live IPTV.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Op zoek naar een manier om zonder al te veel zotte kosten (decoder/schotel/etc) aan cord cutting te kunnen doen kwam ik op bovenstaand nieuwsartikel terecht. Maar het is mij wat onduidelijk hoe het nu effectief werkt.

Dus, je neemt een tv abonnement bij TVV samen met een CI+ kaart en dan kan je al TV kijken (indien Samsung) zonder een schotel te hangen?

Of zie ik het verkeerd? Iemand die al een dergelijke setup heeft?
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

In hoeverre spreek je dan nog over cordcutting als je een (volwaardig) tv-abonnement neemt van €15/maand... ;-) Enkel de fysieke kabel kan weg naar je tv, dat klopt.
Ja, het kan zoals je het omschrijft, maar het is zeker niet aan te raden. Op dit moment toch niet.
Te traag, een groot deel van hun aanbod is beschikbaar, maar nog niet volledig. Het beeld is oké voor een stream, maar het is nog geen volwaardige 1080i. Ook zenders als VIJF, Vitaya en CAZ blijven in SD.
Onthou vooral het traag zappen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Op zich stoort mij dat niet, het traag zappen. Het is voor zo wat naar Vlaamse series/films/shows te kunnen kijken die moeilijker te vinden zijn op andere platformen.

Wat betreffende opnames? Of is het enkel live kijken?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Na enkele seconden krijg je een stilstaand (live)beeld te zien, na opnieuw seconden wachten komt er beweging in dat beeld, uiteindelijk ben je tien seconden verder eer je vloeiend beeld krijgt en daarna nog een paar seconden om het beeld te krijgen met de maximum beschikbare bitrate.
Ik gebruik die TVV app ook op mijn tv (LG Oled), maar zo langzaam is het zappen nu ook weer niet. Toch niet zoals het hierboven beschreven staat.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.telecompaper.com/nieuws/m7- ... l--1289933
Nu niet de grote merken zoals samsung, Philips, Sony, LG,... :-(


M7 en Vestel stellen samen de hybride Smart TV app voor

Luxemburg, 24 April 2019 – M7 Group, één van Europa’s grootste aanbieder van betaal-tv (en eigenaar van de merken waaronder TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT), en toonaangevende tv-producent Vestel sloten een overeenkomst om de innovatieve M7 hybride Smart TV app te integreren in de laatste nieuwe Vestel Smart TV’s. De Smart TV’s van Vestel zijn verkrijgbaar onder verschillende merken zoals Toshiba, Hitachi en Telefunken.

Met de hybride Smart TV app, ontwikkeld door M7, hebben alle gebruikers van een Vestel Smart TV, uitgerust met een ingebouwde satelliet-tuner, toegang tot zowel lineaire als niet-lineaire content in haarscherpe HD en zelfs UHD-kwaliteit. En dat allemaal zonder een decoder. Door de Smart TV te verbinden met het internet, heeft de gebruiker bovendien toegang tot verschillende interactieve mogelijkheden (zoals Restart & Replay, pauze, films op aanvraag,..) en digitale diensten zoals cloud-opname en een elektronische programmagids.

De Smart TV app van TV VLAANDEREN is beschikbaar op verschillende modellen van Vestel (model vanaf november 2017). Naast deze innovatieve manier van tv-kijken, kan de gebruiker genieten van entertainment en digitale diensten niet alleen via Smart TV, maar ook op alle mobiele apparaten door de Live TV app van TV VLAANDEREN. Hierdoor kan de gebruiker altijd en overal genieten van hun favoriete programma’s. Beide mogelijkheden zorgen voor een ultieme tv-ervaring bij het wisselen van het ene apparaat naar het andere.

“We zijn erg blij met de samenwerking tussen ons en M7 Group. Door de integratie van deze hybride M7 app op de Smart TV’s van Vestel, zal onze gebruiker kunnen genieten van lineaire en niet-lineaire televisie in de beste kwaliteit.” Zegt Hakan Kutlu, Vice President Marketing en Product Management, Vestel.

“Wij zijn verheugd met deze samenwerking met zo’n ervaren, innovatieve marktleider als Vestel Group. Vestel erkent het marktpotentieel voor onze Smart TV-app. TV VLAANDEREN-klanten met een Vestel Smart TV kunnen vanaf nu ook genieten van nog spannendere tv-ervaring.” Zegt Hans Troelstra, CEO van M7 Group.


Over M7 Group
M7 Group S.A. is opgericht in oktober 2009 in het Groothertogdom Luxemburg en is een Europese aanbieder van diensten via satelliet voor particulieren en bedrijven. M7 Group S.A. opereert de volgende merken: Canal Digitaal en Online.nl in Nederland, TV VLAANDEREN en TÉLÉSAT in België, M7 en Diveo in Duitsland, HD Austria in Oostenrijk en Skylink in de Tsjechische Republiek en Slowakije. Elk merk biedt een eigen taal- en cultuurspecifiek tv-aanbod aan. Luxemburg is dankzij haar strategische geografische ligging en de nabijheid van SES ASTRA, Europa’s grootste satelliet aanbieder, de uitgekozen locatie voor de vestiging van M7 Group S.A. Vandaag telt M7 Group S.A. ruim 3 miljoen kijkers die een kleine schotelantenne gebruiken voor de ontvangst van meer dan honderd digitale nationale -en internationale tv –en radiozenders. Sinds 2011 biedt M7 Group S.A. ook Internet en VOIP diensten aan voor haar klanten in België en Nederland. Meer informatiewww.m7group.eu.

Over Vestel
Vestel Groep bestaat uit 28 bedrijven die actief zijn in de productie, software en technologie-ontwikkeling, marketing en distributie in de consumentenelektronica, huishoudelijke apparaten, multimedia communicatie, LED-verlichting en defensie-industrie. Op basis van het wereldwijde belang van Zorlu Group doorheen verschillende technologiesectoren, bloeit Vestel niet enkel thuis in Turkije, maar ook verder met 13 dochterondernemingen die over de hele wereld verspreid zijn. Dankzij het gerenommeerde productie- en R&D-center exporteert Vestel naar 155 landen en behoudt het zijn positie als wereldwijde speler. Voor meer informatie: http://www.vestelinternational.com

Niet voor publicatie

Meer info:

Voor M7 Group
Bill Wijdeveld
T: +352 621 215 011
E: [email protected]
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 6 keer

exop schreef:Op zich stoort mij dat niet, het traag zappen. Het is voor zo wat naar Vlaamse series/films/shows te kunnen kijken die moeilijker te vinden zijn op andere platformen.

Wat betreffende opnames? Of is het enkel live kijken?
Enkel live kijken vermoed ik.
Je kan wel opnames schedulen vanuit hun apps, maar die proberen dan connectie te maken met een TVV decoder op hetzelfde netwerk. Ik heb zelf geen officiële TVV decoder, dus geen idee of en hoe dat werkt.
(Het zou eventueel kunnen dat die decoder vervolgens een "opname" maakt via de HTTP streams, maar ik vermoed dat dat eerder via het DVB-S2 signaal van de schotel komt).
Je kan wel sowieso programma's van de meeste zenders tot 7 dagen na uitzending uitgesteld bekijken.

Om via de Smart TV of mobiel app TV te kijken heb je schotel noch CI+ smartkaart nodig, je moet in de apps inloggen met je TVV username en password.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

TylerDurden schreef:Enkel live kijken vermoed ik.
Sinds april is on demand toegevoegd voor de kanalen van VRT en SBS: https://www.tv-vlaanderen.be/blog/resta ... -abonnees/
PeterVe
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:15

Sinds vandaag Telenet decoder de deur uit en ook 3 stroomverbruikers en een pak kabels minder. TV Vlaanderen kijken we nu over het internet, via kaartje in TV (LG). Kwaliteit is prima, nog niks gemerkt dat switchen van kanaal traag is. Alles werkt prima via gewone tv afstandsbediening (wisselen van kanalen).
Je hoeft ook niks meer op te nemen. Zondag de Mol gemist en was ook niet opgenomen, probleemloos kunnen bekijken via TV Vlaanderen (enkel voor VTM zenders lukt dat (voorlopig) nog niet). Nog maar 1 nadeel ontdekt: bij doorspelen is dat zonder beeld (enkel tijd zie je)
Verder kijken we veel Netflix, meer dan klassieke tv, waar ik nu terug naar 4K abonnement ga overschakelen, want geen probleem bij EDPnet qua internetvolume (heb dit vroeger eens een maand of zo gehad, maar zaten bij of over aanvaard volume (600 Gb of zoiets). EDPNet modem veel stabieler dan telenet, voor Wifi, maar kan ook zijn omdat telenet modem in de hoek achter TV, receiver,... stond en die van EDPNet (FritzBox) veel meer vrij staat. De wifi problemen waren ook de hele aanleiding van de switch en het feit dat ik toevallig die TV Vlaanderen op mijn LG tv vond.

Totale prijs is ook minder dan Telenet.

Ja, eigenlijk staat dit topic verkeerd onder Satelliet TV, maar onder internet TV is er niks te vinden over TV Vlaanderen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Sinds 2014 TVV de deur uit hier (zie onderschrift) en vervangen door Netflix :-D
En, VTM zenders herbekijken werkt prima...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Boombastic
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2015, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Kan je live tv gebruiken activeren zonder satteliet schotel? Ik heb interesse in zo'n dienst echter wil ik geen satteliet schotel op mijn huis.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Maar heb je dan nog een schotelantenne nodig? Dat lijkt zo als ik oppervlakkig de site van tvv bekijk.
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

Je moet doen alsof je een schotel hebt, inclusief aankoop van de apparatuur en abonnementkost bij tvvlaanderen

Enkel dan kan je de iptv van tvvlaanderen gebruiken.
Ze hebben daar geen losse formule voor.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het antwoord op jullie vragen stond toch al duidelijk hierboven:
TylerDurden schreef:Om via de Smart TV of mobiel app TV te kijken heb je schotel noch CI+ smartkaart nodig, je moet in de apps inloggen met je TVV username en password.
Je hebt dus alleen een TVV sateliet abonnement nodig.
PeterVe schreef:TV Vlaanderen kijken we nu over het internet, via kaartje in TV (LG). Kwaliteit is prima, nog niks gemerkt dat switchen van kanaal traag is. Alles werkt prima via gewone tv afstandsbediening (wisselen van kanalen).
Dat kaartje in TV heb je toch alleen nodig als je TV een DVB-S2 tuner heeft, en je wil via sateliet kijken?
Als je over internet kijkt, dan heb je toch dat kaartje niet nodig?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lukada
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 mei 2019, 11:23
Bedankt: 1 keer

Volgens de website van tvvlaanderen dien je minstens een ci module te kopen en de activering te betalen eer je een abonnement kan afsluiten.

Nadien heb je dat uiteraard niet meer nodig als je enkel iptv zal gebruiken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

TV Vlaanderen controleert niet of je een schotel hebt. Een smartcardnummer is voldoende.
De goedkoopste optie lijkt me tweedehands een smartcard te kopen en daarna via https://www.tv-vlaanderen.be/smartcard/register/ online een abonnement voor satelliet-tv af te sluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”